MULTI Watch Dogs

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J_mp
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä itseäni silti peli kiinnostaa, mutta ihan puhtaasti lukemisen perusteella en siitä premium pelin hintaa maksaa. Joku -33% saatan harkita, mutta veikkaan että 50% alennus tarvitaan.

Supertiukka embargo (joka aina lupailee huonoa)
Niinpä. Vähän pisti silmään ku kokemuksia luki jo pelistä ja yhtään revikkaa ei ollut online.

Hitto soikoon, miten paljon tätä on joka paikassa hypetetty. Odottanut niin hemmetisti, ja nyt paljastuukin sitten kasaksi sitä itseään. Tai ei ainakaan hypensä arvoiseksi. :D En perkule hanki enää kuin jatko-osia! Fallout 4:sta siis odottaen.

Toivottavasti Destinylle ei käy samoin, vähän samaa ilmiötä siinä takana. Helvetillinen hype ja markkinointi, mutta ei siitä pelistä oikeasti ole näytetty melkein mitään. Destinyn tapauksessa huvitti suuresti kun silloin ensimmäisen julkistuksen yhteydessä tuli lehtiin ties mitä 10 sivun artikkeleita, vaikka oleellinen sisältö tilaisuudesta olisi vienyt maksimissaan puoli sivua. Miten Watch Dogs oikeasti on edes ansainnut hypensä? Yhdessä E3-esityksessä suht puskista tullut peli ajankohtaisesta aihealueesta ei ole IMO riittävä vakuuttamaan. Tietty Watch Dogs on uusi IP joka luultavasti vielä etsii suuntaansa, mutta Ubisoftin tasoisen tekijäarmeijan tulisi pystyä selvästi parempaan. Eiköhän Ubisoftin märkä uni ole vuosipäivityksellä keväällä WD ja syksyllä AC. Itselle jäi tavallaan koko pelistä paska maku suuhun jo ihan tuon grafiikkapelleilyn takia. Onhan se meinaa ihan helvetin noloa jäädä kiinni selvästä kusetuksesta. Kaiken päälle vielä aggressiivinen ennakkotilauksen tuputus yhdistettynä tiukkaan embargoon, joka nostaa ainakin allekirjoittaneen todella varpailleen.

Toisella latauksella lähti toimimaan.
Mulla kone tuntuisi pienen pätkän perusteella pyörittävän 1440p resolla Ultra-asetuksia. Poislukien AA ja Vsync, jotka näissä Ubin peleissä kannattaa aina ajaa Nvidia inspectorin kautta (nvidian korteilla, ATI:lla varmaan joku vastaava). AA mulla on ainoastaan MSAAx2, kun 1440p resolla ei ainakaan mun silmillä enempää tarvitse.
Lisäksi Motion Blur ja FoV pois päältä, koska molemmat pistää vaan vituttamaan pelissä kuin pelissä (miksi niitä edes käytetään?). Plussaa siitä, että tässä ne saa ilman kikkailua pois, toisin kuin esim. Far Cry 3:ssa.

Raskas peli tuo kuulemma on, joten katsotaan miten se pyörii kun alan oikeasti pelata, nyt vasta ihan alkua vilkaisin.

Grafiikoista en paljon vielä voi sanoa, kun vasta about 10 min ehdin testaamaan, testaan myöhemmin vähän pidemmän setin niin näkee samalla tuota suorituskykyä paremmin.

Laittelen paremmin infoa, kun olen testaillut lisää.

Ei tämä kyllä mitään "pakko pelata" fiilistä synnyttänyt ensimmäisen parin tunnin jälkeen. Nyt tuntuu, että 44 euroakin oli liikaa, mutta kai tuo nyt hintansa väärti sitten on, kun ei PS4:llä paljoa muutakaan ole tarjolla tällä hetkellä. Ehkä se siitä vielä tempaa mukaansa. Toivottavasti.

Tuli näyttiksen kylkiäisinä. Ihan kiva mutta tosiaan ei mitenkään erityisemmin ime mukaansa. Tarinakin on vähän "meh" tosin pelasin vaan ihan alkua jonkin matkaa. Autolla ajamisesta en tykkää yhtään aika paskasti toteutettu ajomallinnus, ehkä ohjaimella onnistuisi paremmin kun näppiksellä. Ärsyttää kun auto meinaa heti lähteä lapasesta kun vähän kaasua painaa.

Tuli näyttiksen kylkiäisinä. Ihan kiva mutta tosiaan ei mitenkään erityisemmin ime mukaansa. Tarinakin on vähän "meh" tosin pelasin vaan ihan alkua jonkin matkaa. Autolla ajamisesta en tykkää yhtään aika paskasti toteutettu ajomallinnus, ehkä ohjaimella onnistuisi paremmin kun näppiksellä. Ärsyttää kun auto meinaa heti lähteä lapasesta kun vähän kaasua painaa.

Mulla on Xbox360 ohjain kytkettynä PC:n, mutta aika persiistä tuo ajaminen on silti.
Täytyy toivoa, että fiksailevat sitä, on nimittäin aika monet sitä ajotuntumaa haukkuneet.

Tunti tuli nyt pelattua ja vaikuttaa ihan ok peliltä, mutta ei mitään suurta innostusta täälläkään vielä herättänyt.

Grafiikat on ihan ok, mutta ei mitenkään poikkeuksellisen komea peli. Ubin tapaan on todella raskas grafiikan tasoon nähden, eli varmaan muutama patchi tarvitaan myös sille osastolle, että pelattavuus paranee. Ainakin itsellä tuo pyörii 80% ajasta ihan ok, mutta välillä tipahtaa fps sen verran, että häiritsee pelikokemusta. En tosin mitään muuta odottanutkaan Ubin peliltä julkaisupäivänä :D

Mulla on Xbox360 ohjain kytkettynä PC:n, mutta aika persiistä tuo ajaminen on silti.
Täytyy toivoa, että fiksailevat sitä, on nimittäin aika monet sitä ajotuntumaa haukkuneet.
Toho joku keksi jo jonku config tweakin, mitä en tietenkään nyt löydä kirveelläkään.

Toho joku keksi jo jonku config tweakin, mitä en tietenkään nyt löydä kirveelläkään.

Pitää tutkia :)
Joku oli myös testannut, että kun käyttää Nvidia Inspectorin Watch Dogs profiilissa Far Cry 3:n SLI bitsejä, niin framerate paranee huomattavasti.
Watch Dogsin oma SLI profiili on yllättäin täysin raakile.

Pitää testata tuo, jos vaikka toimii.

edit:
En kyllä huomannut mitään eroa, valitettavasti.
Pitänee laittaa tämä vähäksi aikaa "hyllyyn" ja odotella peli ja/tai ajuripäivityksiä.

Sama homma ollut kaikkien Ubin pelien kanssa viime vuosina. Julkaisussa peli pyörii surkeasti lähes koneella kuin koneella, mutta päivitysten myötä sitten tulee ainakin suunnilleen kuntoon.

Mulla on onneksi Far Cry 3 vielä kesken, joten sitä nyt toistaiseksi sitten.

Olikin tämmönen juttu, tiedä onko merkitystä jos pädillä pelaat:

Tuohon autojen kääntymiseen muuten auttoi hiiren kiihdytysten poistaminen konffixml:n kautta. Aluksi kauhistelin itsekin tahmeaa ohjattavuutta, mutta smoothness=0 konffitiedostoon ja autot alkoivat jostain syystä kääntyä huomattavasti ripeämmin. Ei se noinkaan huippuhyväksi muutu, mutta tässä sentään pysyy menettämään pidon hallitusti ilman käsijarrun käyttöä, mikä puuttuu monesta vastaavasta pelistä.

Kyllähän se totalbiscuit sanoi että sillä on ollut enemmän hauskaa pelissä kuin ei, joten ei se nyt mahdottomasti sitä haukkunut. Paljon epäloogisuuksia ja typeryyksiä pelissä, mutta noin yleisesti. Omaan silmään peli näyttää niin raakileelta, ettei tulo kuuloonkaan että ostaisin ainakaan täysihintaisena. Pelillisesti heikko ja muutenkin tympeän oloinen, ei kyllä todellakaan vakuuttava revikoiden perusteella ottaen huomioon että tän piti olla jotenkin huippukamaa PS4:lle (ja itselleni toki PC:lle).

Mä en tosiaan vielä paljon ehtinyt pelata, mutta lukemieni arvostelujen perusteella tulee vähän mieleen Assassins Creedin julkaisu.
AC1 oli sisällöltään yms. aika köyhä, mutta seuraavassa osassa oli sitten jo huomattavasti enemmän lihaa luiden ympärillä.
Sellainen käsitys ainakin minulla on, että tästäkin on tarkoitus tulla useampi osainen sarja, eli katsotaan mihin suuntaan kehittyy matkan varrella.

Sellainen ero noissa julkaisuissa kyllä on AC1 ja WD välillä, että AC1 oli teknisesti varsin hyvällä mallilla julkaisussa, Watch Dogs ei valitettavasti ole :D

No perkele. Ostin itsekin eilen PS4:lle, mutta on vielä muoveissa kun ajattelin pelata tuon inFamousin alta pois ensin. Laskee kyllä odotuksia kun tulee kuraa jo valmiiksi. :(

No perkele. Ostin itsekin eilen PS4:lle, mutta on vielä muoveissa kun ajattelin pelata tuon inFamousin alta pois ensin. Laskee kyllä odotuksia kun tulee kuraa jo valmiiksi. :(

Älä nyt vielä masennu :)
En mä ainakaan tuon pienen testailun jälkeen tätä vielä paskaksi tuomitse. Vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta kuitenkin ja kunhan saavat vähän viilailtua kuntoon niin voi olla varsin hyväkin peli.
Jo nyt näkee kuitenkin sen, että on tuossa paljon hyvääkin, eli ei tiedä kuinka hyvä peli tuosta kuoriutuu, kun patchataan ja pääsee kunnolla peliin sisälle.
Aion kyllä pelailla tuota lisääkin, jo ennen patcheja.

Mulla suurin ongelma tällä hetkellä on fps dropit ja tuntuu, että asetuksilla ei pysty vaikuttamaan siaan. Eli samat ongelmat tulee, vaikka on "karkkia" karsittu pois.

edit:
Niin ja jos tämä yhtään Ubin viimeaikaisia julkaisuja muistuttaa, niin konsoliversiot varmaan toimii ihan ok. PC versioissa niillä yleensä enemmän menee aikaa, että saavat toimimaan kunnolla (tekevät kaiketi ensin konsoleille ja sitten koittavat vääntää PC version kasaan).

Ei tämä peli paska ole, mutta ei ihan sitäkään mitä tuosta vuoden takaisesta videosta voisi kuvitella.
Hyvä peli, mutta ei tajunnan räjäyttävä eikä varsinaisesti mitenkään Next Gen - fiilistä tästä tule.

Tässä pelissä hype kääntyi hieman peliä vastaan, jos tämä olisi hiljakseen tullut eikä olisi tehty ihan niin härskiä pr-hommaa pelin eteen niin silloin ihmiset olisivat ehkä enemmän tätä kehuneet.
Nyt ei ihan lunasteta sitä mitä vuosi sitten annettiin ymmärtää ja tokihan se silloin koetaan pettymyksenä.

Kyllä tän pelaa helposti läpi ja vähän lisääkin. Lisätehtävät on varsin toimivia ja mielenkiintoisia.
Turhaan tätä moititaan, mutta ymmärtäähän sen jos on hypeen menty. Iteppähän mainostivat.

MTM1977 mikä prosessori sulla on? Itellä i54670k ja fps sahaa 38-50 väliä.Itellä nimittäin on menneisyydestä kokemusta AMD:n prosuilla fps nytkähdyksistä. Btw ainakin omalla 660:lla noi uusimmat ajurit tiputti fps:aa 10:lla :D, palasin sitten version 331.82, millä tosiaan monessa pelissä on 10 fps enemmän,kuin kaksilla edellisillä ajuri versioilla.

MTM1977 mikä prosessori sulla on? Itellä i54670k ja fps sahaa 38-50 väliä.Itellä nimittäin on menneisyydestä kokemusta AMD:n prosuilla fps nytkähdyksistä. Btw ainakin omalla 660:lla noi uusimmat ajurit tiputti fps:aa 10:lla :D, palasin sitten version 331.82, millä tosiaan monessa pelissä on 10 fps enemmän,kuin kaksilla edellisillä ajuri versioilla.
Vastaan sen puolesta, i7 3770K :david:

Kai tos on vaan häikkää GPU ajureiden kanssa, tai sit itse peli on vähän sekasin vielä. Onhan näitä nähty. Tasaantuu kyllä varmasti.

Vastaan sen puolesta, i7 3770K :david:

Kai tos on vaan häikkää GPU ajureiden kanssa, tai sit itse peli on vähän sekasin vielä. Onhan näitä nähty. Tasaantuu kyllä varmasti.

Oikein vastattu :D
Kyllä mä epäilen, että mun kohdalla ongelma on se, että tämä(kään) peli ei tue SLI:tä kunnolla heti alkuun.
Ihan sama oli esim. AC3:n ja FC3:n kanssa, eli Ubi ei petä tässä asiassa koskaan :D

Luulenpa, että odottelen muutaman päivityksen ennen kuin edes yritän pelata tuota enempää.
Eiköhän se tuosta parempaan suuntaan jossain vaiheessa mene... kai.

edit:
Ubi kunnostautuu muutenkin nyt. Uplay serverit olleet alhaalla eilisestä asti, eikä vieläkään toimi.
Ei ainakaan minulla. Tuossahan on se hieno juttu, että offline modessa jos pelaa esim. Far Cry 3:sta (jota nyt viimeaikoina olen pelannut), niin pelissä kun menee valikkoon niin sehän alkaa yrittää connectoida serverille. Eikä se tietenkään onnistu, mutta silti yrittää sitä :hyvä:

Vois se Ubi heivata koko uPlayn helvettiin. Mitään hyötyä mokomasta palvelusta ei koskaan ole ollut, aina ollut bugaava rasite. Koko homma oli farssi jo syntyessään.

Vois se Ubi heivata koko uPlayn helvettiin. Mitään hyötyä mokomasta palvelusta ei koskaan ole ollut, aina ollut bugaava rasite. Koko homma oli farssi jo syntyessään.

Täysin samaa mieltä. Uplay yrittää olla Steam, mutta kaikki on hoidettu huonommin.
Eilisen ja tämän päivän esimerkit:
1. Watch Dogs piti ladata kahteen kertaan, koska ensimmäinen lataus korruptoitui jotenkin ja Uplay verify ei osannut korjata sitä.
2. Serverit on alhaalla tuntikausia putkeen.

Origin on melkein yhtä "hyvä", mutta se sentään toimii käytännössä aina ja ei liiemmin häiritse pelaamista.

Back
Ylös Bottom