VW Passat 1,8t

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Taba
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
12.3.2004
Viestejä
17
Ikä
43
Onko palstaa seuraavilla kokemuksia noin vuosimallin 2000 1,8 turbo Passateista? Nuo perusviat eli etupään nivelien ja tukivarsien mahdollisesti heikko kestävyys on tiedossa, mutta nyt lähinnä kiinnostaisi tuon koneen turbon kestävyys/kestämättömyys. Onko miten luotettavaa laatua, esiintyykö vikoja ja löytyykö kokemuksia lastutetuista versioista? Itseäni polttelee kovasti kyseisen tyyppisen auton osto ja tietenkin se lastutus olisi mielessä myös. Tykkään noiden passattien ajettavuudesta ja muutenkin ihan ookoon näköinen auto minun silmääni.

Joten jos kokemuksia löytyy (hyviä tai huonoja) löytyy niin kertokaa. Tai jos on antaa vinkkejä vastaavista "perheturboista" hintaluokasta 12-13t€ niin heittäkää reilusti.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Koneissa ei käsittääkseni mitään vakiovikoja ole. Noista auton muista vioista en tiedä. Tuo kone on melkein pakko lastuttaa, sillä ero on kuin yöllä ja päivällä (vaikkei se muutenkaan mikään lussu ole). Itsellä on lastutettu 1.8 T Golffissa ja en mä sitä lastua sieltä pois ottaisi. :) Koneet (tai turbot) noista ei käsittääkseni ole pettänyt, oli se sitten lastutettu tai ei.

En tiedä miten noissa Passateissa, mutta usein tämän tyypin koneissa on ilmamäärämittarin kanssa jotain ongelmia. Kannattaa selata tätä palstaa, mikäli et vielä ole.
 
Yleisesti ottaen VW:n 1.8T koneet ovat todella kestäviä patoja turbo koneiksi. Kestävät lastutettuna ja lievästi viritettynäkin vielä erittäin hyvin. Muutenkin VAG-konsernin autoissa koneet eivät todellakaan ole se heikoin lenkki minkä poksahtamista pitäisi pelätä. Öljyhän niille monesti maistuu enemmän ja vähemmän riippuen moottorimallista, mutta ne nyt vain on suunniteltu siten että sitä jonkin verran kuluu, että voitelu olisi mahdollisimman hyvä ja kestävyys siten parempi.

IMO kyllä Passat melkeinpä minunkin valintani olisi jos 13 t€ pitäisi autoon käyttää. Hinta-laatu suhde kohdillaan. Osta pois vaan, jos hyvän löydät. :thumbs:
 
Parilla tutulla on noita VAG härveleitä. Toisella 1.8t passat. Toisella -01 bora.
Molemmilla ollut täsmälleen samat viat. Uskomatonta mutta totta :D
-Etupään nivelien kestävyys
-Lämpömittarin anturit kulutustavaraa
-Käsijarrussa häikkää
-Toisella kaverilla oli ikkuna tipahtanu alas kuskin puolelta yhtäkkiä(miten voi olla edes mahdollista). Joku muovikilike oli kuulema paskaks menny.

Koneenpuolelta/turbon erittäin kestäviä :)
 
-Toisella kaverilla oli ikkuna tipahtanu alas kuskin puolelta yhtäkkiä(miten voi olla edes mahdollista). Joku muovikilike oli kuulema paskaks menny.
Tämä on perus vakiovika. Elikkäs ne muoviset kilkkeet sieltä sisältä murenee yllättävänkin nopeasti, varsinkin jos niitä ei käytä. Noin käy usein kun on ilmastointi, kun ei tarvitse kesälläkään pitää ikkunoita auki. Osat eivät ole kalliita, mutta on harmittavainen vaihtaa kun pitää koko ovi purkaa.
 
Tutulla tuli ongelma tuohon 1.8t passattiin. Kun vedättää kaasupohjassa ja laittaa kytkimen pohjaan, niin koko masiina sammuu :S Liekkö imuvuoto tai jotn. :D
 
Tutulla tuli ongelma tuohon 1.8t passattiin. Kun vedättää kaasupohjassa ja laittaa kytkimen pohjaan, niin koko masiina sammuu :S Liekkö imuvuoto tai jotn. :D
Kuulostaa todella oudolta. Tapahtuuko tuota vain ja ainoastaan kunnon nykäisyn jälkeen?
 
Kaasuläpän kalibrointi jeesaa tohon sammumis ongelmaan, tai sitten pakosarjan tiivisteet on murtunu.
Toi Vag 1,8T kkk-k03 ahdin on ihan pätevä, lastulla ja uudella peltisatsilla saa tehot n. 185-190ps ilman ahtimen vaihtoa. Iisi virittää, hyvin pelittää ja mukavasti kulkee, suosittelen.
 
Ainaskin ruottalaisturboissa vastaavanlaista sammumista vedätyksen jälkeen tapahtuu kun bypass on vaihtokunnossa. Tiedä sitten näistä vageista, mutta käsittääkseni hyvinkin mahdollista.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ainaskin ruottalaisturboissa vastaavanlaista sammumista vedätyksen jälkeen tapahtuu kun bypass on vaihtokunnossa. Tiedä sitten näistä vageista, mutta käsittääkseni hyvinkin mahdollista.
Lastutettu kone, jossa on vakio bypass-venttiili, saattaisi hyvinkin tehdä tuota. Mä laittaisin samalla sen venan vaihtoon jos lastuttaisin (tulee samalla lisää lyöntiäkin).
 
06A 145 710N Tolla numerolla saa marmoritiskiltä tt:n bypassin joka on huhujen mukaan kestävämpi ku se normaali. Omasta repes kalvo (ylläri) joten joutu vaihtamaan.
 
Kattelin nettiä, ja huomasin että tostahan saa 260-270 heppaa:D

jotain dynoja

Paljokohan 1.8t.n virittäminen 250+heppaseks maksaisi, ja onks tääl porukalla miten tehokkaita 1.8turboja? Alko yhtä-äkkiä kiinnostamaan yllättävänkin paljon toi kone
 
Kattelin nettiä, ja huomasin että tostahan saa 260-270 heppaa:D

Paljokohan 1.8t.n virittäminen 250+heppaseks maksaisi, ja onks tääl porukalla miten tehokkaita 1.8turboja? Alko yhtä-äkkiä kiinnostamaan yllättävänkin paljon toi kone

Tuo 1.8t kiinnostais itseänikin. Lastuttaminen ei käsittääkseni kovin kallista ole, mutta taitaa kestävyys kärsiä, jos tuosta 1.8t:sta aletaan jo yli 200 heppaa ottamaan? Siinä taitaa vakiona olla jotain 150hv. Toki jos kunnolla viritetään, täytyy sitten myös moottoriin laittaa paljon uutta palikkaa, esim. kiertokanget, laakerit, yms., jotta kestäisi. Ja tuo sitten varmaan jo maksaakin.

Ei muutenkaan nuo pikkuturbot oikein vakuuta kestävyydellään, mitä olen kuullut ja muilta foorumeilta lukenut. Aika paljon näyttäisi koneita ja turboja menevän remonttiin.
 
Indica sanoi:
Kattelin nettiä, ja huomasin että tostahan saa 260-270 heppaa

Nooh kyllä siitä paljon enemmänkin saa, ainakin Dahlbäck racing saa

Näppärä 420hp versio.
420_kw.gif

Vääntökäppyrä samasta:
420_nm.gif


Näillä palikoilla 0-100km/h 4.8s ja huippunopeus 271km/h. Hintaa tosin n. 25000e ja konehuoneeseen vaihdetaan lähes kaikki mitä nyt voi vaihtaa ja turboviive on varmaan mitattavissa kalenterilla.

Indica sanoi:
Paljokohan 1.8t.n virittäminen 250+heppaseks maksaisi, ja onks tääl porukalla miten tehokkaita 1.8turboja? Alko yhtä-äkkiä kiinnostamaan yllättävänkin paljon toi kone

Samoilta dahlbäckin sivuilta saa vähän infoa hinnoista: 240 heppaseksi viritys maksaisit 39300 kruunua elikkäs n. 4000 euroa pyöreästi heitettynä.

Mutta oma heitto on että Audi S3 turbo ja säädettävä lastu tuohon niin päästäisiin halvemmalla jo lähelle tuota teholukemaa. En tiedä luulen vain...
 
Zone-sarja -42%
Isompi välijäähdytin, isompi ahdin, 2,5-3" ränni kisakatilla, uudet takomukit, kanget, nokat, bensasuuttimet, moottorinohjaus ja lastu. Tolla paketilla saa jo suomen "autobaanoille" riittävästi tehoo. ja sitte pakollinen turboruuvi kabiiniin ja paineet täppiin liikennevaloissa. ;)
 
Mitään TT:n bypassia, vaan samantein joku "ronskimpi".

Itellä on muistaakseni tuo eka tältä sivulta. Seuraava voisi olla tuo blow offilla varustettu. :)
Älä laita blow offia. Mee seokset sekasin.
Toi tt:n by-pass on halpa ja huoltovapaa. Riittää hyvin peruslastulle.

ps. tässä 640hp gti:
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/YKOLYJA1TZE"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/YKOLYJA1TZE" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
 

Suositut

Back
Ylös Bottom