Vuosien pahoinvointi - syy ruokavaliossa vai missä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kato studio 55 pätkä Nina Haaviston vierailusta ohjelmassa. Nina kertoo kiinalaisesta lääketieteestä ja oikeanlaisesta ruokavaliosta.

Joopa joo.

Kiinalainen lääketiede perustuu vuosituhansien takaiseen kokemusperäiseen tietoon. On harmillista, ettei sen tehoa pystytä todistamaan tieteellisesti.

On todella harmillista. Ei kai se johtuisi siitä, että sen teho on parhaassakin tapauksessa vähän kyseenalainen?

Joopa joo.

On todella harmillista. Ei kai se johtuisi siitä, että sen teho on parhaassakin tapauksessa vähän kyseenalainen?

Kaikkea voi kokeilla. Kiinalaisesta lääketieteestä voi olla apua, mutta voi myös pärjätä loistavasti "länsimaisella". Valitkoon kukakin oman mielen ja tuntemuksen mukaan. Itselläni on kokeilu päällä, olen nyt viikon verran syönyt em. tavalla ja olo on hyvä. Katotaan mikä kunto pidemmän ajan jälkeen.

Kiitos kaikille vastauksista! Etenkin Tinkaukselle tuosta linkistä, ja medstudille kirjoituksesta!

Olen nyt ollut 5 päivää ilman gluteenia. Ainoastaan aamuisin olen syönyt kaurapuuroa (koska siis tuo gluteeni on niin vähäistä siinä). Päivisin olo on huomattavasti parempi - vatsa ei turvota ja ilavaivat ovat vähentyneet selvästi. Jopa vatsalihakset näkyivät treenin jälkeen täysin uudella tavalla :D

Aamuisin olo on kuitenkin suht' samanlainen, mutta vaikutus on kuitenkin ollut jo näin pienellä ajalla selvää. Kyllä tämä lisäsi suuresti toivoa siitä, että muutaman kuukauden päästä olo saattaa olla jo paljon parempi. Tällä jatketaan :)

PS. lisäsin rasvoja ruokavalioon.

Jätä viljatuotteet kokonaan pois pariksi kuukaudeksi. Siis KOKONAAN. Tarkista selosteet esim. soijakastikkeessa on usein gluteenia. Pahin mitä voi tapahtua on että olo on sama kun nyt. Gluteeni voi aiheuttaa oireita useita kuukausia 'altistuksen' jälkeen.

Ilman viljatuotteita on todella helppo elää. Ja gluteeni/viljat voi aiheuttaa oireita muillakin kun keliakiaa sairastavilla.

Suositut

Back
Ylös Bottom