Vuorotyö sheemoja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Atwood
  • Aloitettu Aloitettu
Nesteen naapurissa muovitehtaalla.

Vuosiansioihin ei vaikuttanut mitenkään verrattuna vanhaan 4a-4i-4y-6v, tosiaan samanverran työtunteja vuoden aikana.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ylityöt tehdään vapailla tietenkin ja onhan sulla 6 päivää aikaa tehdä niitä joten kyllä tunteja kerääntyy.

Meillä tulee pyhäkorvaukset kiinteänä joka tilissä, erikoispyhät sit erikseen, siis suurjuhlapyhät ja eipä niitä nyt sen enempää tulis 6 töitä ja 4 vapaa systeemillä.

Mutta kuten sanoin, tuo on eniten perseestä että oot 5 päivää töissä ja vkl vapaana ja vielä vuorotyössä. Lisät on totaalisen olemattomat mutta silti on nämä vuorotyön unihaitat ja ne kaikki rahakkaan päivät jää saamatta.

Oon kyllä erimieltä tuosta. Itse tein joskus katkematonta vuorotyötä ja pää hajosi aika totaalisesti, kun koskaan ei päässyt mihinkään. Kaikki tapahtumat, juhlat yms. oli lähes aina sinä viikonloppuna kun oli töissä. Kaiken huippu oli, kun eräs talviloma oli meikäläisellä juurikin sen 6päivää. Edeltävä viikonloppu töissä ja loman jälkeen sunnuntaina töihin. Ei enää paljon sunnuntai korvaukset lohduttaneet.
Nykyään teen katkeavaa 2-3 vuorotyötä ja sopii mulle. Mieluiten tekisin ehkä pelkkää päivävuoroa, mutta ehkä sitten joskus, kun keksii mitä isona tekee:)

Oon kyllä erimieltä tuosta. Itse tein joskus katkematonta vuorotyötä ja pää hajosi aika totaalisesti, kun koskaan ei päässyt mihinkään. Kaikki tapahtumat, juhlat yms. oli lähes aina sinä viikonloppuna kun oli töissä. Kaiken huippu oli, kun eräs talviloma oli meikäläisellä juurikin sen 6päivää. Edeltävä viikonloppu töissä ja loman jälkeen sunnuntaina töihin. Ei enää paljon sunnuntai korvaukset lohduttaneet.
Nykyään teen katkeavaa 2-3 vuorotyötä ja sopii mulle. Mieluiten tekisin ehkä pelkkää päivävuoroa, mutta ehkä sitten joskus, kun keksii mitä isona tekee:)

Jos tuo katkeava on kolmea vuoroa niin ainakin mulla on unirytmit pitkin vittua (on ne muutenkin) tuon jälkeen monta viikkoa. Siitä yövuorosta ei arkena meillä saa kun jonkun vähän yli vai alle 2 euroa tunti. Että rahan takia sitä ei ainakaan kannata tehdä. Ihan eri juttu sitten jos tekis jatkuvana.

Jos tuo katkeava on kolmea vuoroa niin ainakin mulla on unirytmit pitkin vittua (on ne muutenkin) tuon jälkeen monta viikkoa. Siitä yövuorosta ei arkena meillä saa kun jonkun vähän yli vai alle 2 euroa tunti. Että rahan takia sitä ei ainakaan kannata tehdä. Ihan eri juttu sitten jos tekis jatkuvana.

Katkeavassa 3-vuorossahan on pienenpi työaikavelvoite, kuin mitä on katkeavassa päivä tai 2-vuorossa eli tuleehan siitä enemmän vapaata tai jotkut paikat maksaa tasauksen rahana.

Ite on tullut tehtyä 2/5, 3/5, 2/7 ja päivätyötä. 3/5 on ehdottomasti raskain noista, mutta mulle olisi varmaan pelkän aamuvuoron tekeminen hirveintä kun olen huono aamuherääjä. 2/7 on myös mun mielestä aika huono, tuntuu vapaat lyhyemmiltä. 3/7 lyhyttä kiertoa tai 12h 4 6v olisi kiva kokeilla vuoden kaksi jos olisi joku järkevä vuorotyö.

Päivätyö liukuvalla työajalla on mun mielestä paras, ei rajoita sosiaalista elämää ja välillä pääsee lähtemään aikaisemmin / tulemaan myöhemmin töihin. Huonona puolena toisaalta, että mulla ainakin tapana hamstrata tunteja säästöön jolloin tavallaan tekee ilmaiseksi ylitöitä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom