Vuorotyö sheemoja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Atwood
  • Aloitettu Aloitettu
Tuossa välissä tein 2 vuotta päivävuoroa ja nyt taas lyhyen kierron jatkuvaa kolmivuoroa, ja kyllä täytyy sanoa ettei oo salilla jaksamisessa oikeastaan mitään eroa. Oikeastaan koska olen kuitenkin aamu-uninen, niin tuossa päivävuorossa kun salille tuli mentyä 16 aikoihin aina, niin jaksamiset välillä oli mitä oli. Nyt kun voi käydä ennen iltavuoroa, ennen yövuoroa, vapaapäivinä, ja joskus aamuvuoron jälkeenkin... jaksaa oikeastaan paremmin kuin päivävuorossa. Se on vaan niin henkilöstä kiinni.

Lomaillessa jaksoi samanlailla kuin arkenakin, välillä toki tuli vaan pidettyä vähän lomaa salistakin :(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Huomaa muuten näin lomalla, että jaksaa liikkua ja nostaa painoja huomattavasti paremmalla vireella ku saa nukkua sillon ku väsyttää ja herätä sillon ku siltä tuntuu. Säännöllisellä työrytmillä tuo olis varmasti sama homma. Onks muut huomannu samaa lomaillessa?

Ei tuo säännöllinen rytmi auta jos aikaisin on herättävä, silloin en ainakaan minä saa nukuttua silloin kun nukuttaa.

Mulla tosin se, että kun olen ns. uniongelmainen niin sitten kun lomalla saa nukkua niin sitten ei kyllä napostele treenailla mitään. Eli on koko ajan vähän väsy olo. no joku lekuri sanoi että vasta kun saa levätä niin huomaa sen että on väsynyt, kai tässä on totuutta mukana.

12h vuorot ja normikierto on päivävuoro, yövuoro, lepo, vapaa,vapaa. Eli 2 töitä, 3 vapaata. Kaikille toki yövuoron jälkeinen lepo ei ole vapaa, itselle ainakin vielä on. Pari tuntia unta ja jaksaa reenata ym. mutta kyllä sitä vähä pihalla kuitenkin on sillon. Univaikeuksia joskus, mutta niin varmaan kaikilla on. Oon tehny monenlaista hommaa ja vuoroa, tämä on paras itselle.

Aamuvuorot tihkaisee eniten, 7 kk tein pari vuotta sitte pelkkää päivää eikä ainakaan siinä ajassa tottunut. Siis 8-16 vuoroa, hyi helvetti. Koko viikko väsyksissä aamuherätysten takia ja vkoloput sitte meni kaikenmaailman kissanristiäisissä tai sukulaisissa. Hyi saatana. Nyt pystyy skippaamaan helposti juhlat ku sanoo että on töitä ja yleensä onkin joku vuoro vkoloppuna. Ikää 32v. ja turvallisuusala.

Keskeytyvä 3-vuoro: yö, ilta ja aamu on kierto. Viikko yhtä vuoroa putkeen ja viikonloput vapaat. Ihan ok.

Täytyy olla kyllä vahvasti tästä eri mieltä ellet sitten vitsillä heitä tuota ihan ok -kommenttia. Tossa systeemissä kaikki vuorotyön huonot puolet korostetusti ja rahallinen hyöty minimiin. Ei jatkuvan työn lisää eikä sunnuntailisiä. Itseasiassa omasta mielestä aivan järkyttävä systeemi tehdä, pari kuukautta kokeilin.

Täytyy olla kyllä vahvasti tästä eri mieltä ellet sitten vitsillä heitä tuota ihan ok -kommenttia. Tossa systeemissä kaikki vuorotyön huonot puolet korostetusti ja rahallinen hyöty minimiin. Ei jatkuvan työn lisää eikä sunnuntailisiä. Itseasiassa omasta mielestä aivan järkyttävä systeemi tehdä, pari kuukautta kokeilin.

No saatto mennä toi "ihan ok" vähän yläkanttiin. Tuli lähinnä siitä, että viikonloput on tosiaan vapaat ja toi koko homma rullaa aika hyvin itsellä. Toisaalta en ole hirveästi muita muotoja tehnyt, joten ei ole hirveästi kokemusta eri systeemeistä.

Nesteellä ainakin osan porukan työvuorot vaihdetaan 6 töitä (2/2/2) --> 4 vapaata toisinpäin eli 4 töitä 6 vapaata. Ja tuosta olen minä kateellinen. Kelpais mullekkin. Alkoi ilmeisesti porukkaa tippua liian aikaisin kyydistä pois, kun vuorotyö teki tehtäväänsä.

Opettajan lomat on paperia kun alkaa laskemaan vapaapäiviä (+pekkaset ja lomat).

Opettajan lomat on paperia kun alkaa laskemaan vapaapäiviä (+pekkaset ja lomat).
Ota vertailuun työpäivän pituus ja ;)

Itellä on täysin epäsäännöllinen työ. Ei mitään kiertoa ja tarkka ajankohta selviää vasta tuntia tai muutamaa ennen :wtf: Nykyään tosin lauantai aamusta sunnuntai iltapäivään aina vapaata. Ei ole rytmittömyyden kanssa mitään ongelmia ainakaan vielä 32 vuotiaana. Ei ole mitään haluja takaisin säännöllisen työajan hommiin :D

En ota kun, päivä on jo pilalla siinä kohtaa kun nokka lähtee työmaan suuntaan. Ihan sama onko siellä 5 vai 12h. Vaikkei nyt aiheeseen sovi, niin mä olisin mielellään vaikka laivalla homissa 6vk ja saman vapaalla. Itsehän olen ysistä viiteen ukko.

Tuossa omassa 4-vuoro systeemissä, josta kerroin aikaisemmin on joka kuukausi viikon vapaa. Tähän päälle viikon talviloma ja neljän viikon kesäloma. Viikonloppu töitäkin on vain kerran kuukaudessa, joten lomaa tulee vuodessa karkeesti 17 viikkoa + viikonloput. Juhannus, joulu ja vappu on aina vapaa, oli vuoro mikä tahansa. Ei paha :)

2 aamua 2 yötä ja 6 päivää vapaata. 12-tunnin päiviä. Ihan hyvä systeemi, palautuu nopeammin kun on vaan 2 yötä.

Vuoteen tulee noin 140 työpäivää.

Vuoden verran kokemusta paperiteollisuudesta, keskeytymättömästä 3 -vuorosta rytmillä: 2 aamua, 2 iltaa, 2 yötä, 4 vapaata.

Mulle tuollainen kyllä sopii hyvin. Nautin arkivapaista ja erilaisista vuoroista. Perus, arkipäivät töissä ja viikonloppu vapaalla, on loppujen lopuksi mun mielestä aika perkeleen tylsä työrytmi. Joka viikko sama rutiini ja jos pitäisi päästä virastoaikaan asioille, niin täytyy ottaa vapaata. Ja sitten täytyy mennä töiden jälkeen iltapäivällä kauppaan, salille jne. suurimpaan ruuhkaan, koska silloin siellä on kaikki muutkin päivävuorolaiset.

Sunnuntaikin on ihan turha vapaapäivä, kun mitään ei tapahdu ja mikään paikka ei ole auki. Mieluummin sen viettää töissä, kun siitä vielä maksetaankin ekstraa :D

Kysymys niille jotka tekevät tuota 2 aamua 12 h 2 iltaa 12 h ja 6 vapaata. Miten vaikuttaa vuosi-ansioihin verrattuna 2 a 2i 2y 4 v. Riippuu tietysti miten pyhät osuu kohdilleen, mutta onko suuria heittoja vuosi-ansioissa muutaman vuoden aikana verrattuna vanhaan 2a 2i 2y 4v

Vuoden verran kokemusta paperiteollisuudesta, keskeytymättömästä 3 -vuorosta rytmillä: 2 aamua, 2 iltaa, 2 yötä, 4 vapaata.

Mulle tuollainen kyllä sopii hyvin. Nautin arkivapaista ja erilaisista vuoroista. Perus, arkipäivät töissä ja viikonloppu vapaalla, on loppujen lopuksi mun mielestä aika perkeleen tylsä työrytmi. Joka viikko sama rutiini ja jos pitäisi päästä virastoaikaan asioille, niin täytyy ottaa vapaata. Ja sitten täytyy mennä töiden jälkeen iltapäivällä kauppaan, salille jne. suurimpaan ruuhkaan, koska silloin siellä on kaikki muutkin päivävuorolaiset.

Sunnuntaikin on ihan turha vapaapäivä, kun mitään ei tapahdu ja mikään paikka ei ole auki. Mieluummin sen viettää töissä, kun siitä vielä maksetaankin ekstraa :D

Tää on saakelin tosi. Kesäisin on hyötyä siitä että on vkl vapaat mutta silloinhan on lomaa.

Mutta kuten sanoin, tuo on eniten perseestä että oot 5 päivää töissä ja vkl vapaana ja vielä vuorotyössä. Lisät on totaalisen olemattomat mutta silti on nämä vuorotyön unihaitat ja ne kaikki rahakkaan päivät jää saamatta.

En minä ainakaan tee vuorotyötä mitenkään vapaaehtoisesti ja toivon että sitä ei jatkossa tarvi tehdä kuin muutama viikko vuodessa.

Kysymys niille jotka tekevät tuota 2 aamua 12 h 2 iltaa 12 h ja 6 vapaata. Miten vaikuttaa vuosi-ansioihin verrattuna 2 a 2i 2y 4 v. Riippuu tietysti miten pyhät osuu kohdilleen, mutta onko suuria heittoja vuosi-ansioissa muutaman vuoden aikana verrattuna vanhaan 2a 2i 2y 4v

Ei ainakaan Nesteellä mitään heittoa ole ansioissa ku vaihtu ja vaihtuu. Perus viikkotunnit pysyy samana.

Ei ainakaan Nesteellä mitään heittoa ole ansioissa ku vaihtu ja vaihtuu. Perus viikkotunnit pysyy samana.

Meinasin lähinnä pyhien osalta. Vrt esim pääsiäinen menee ohi tai osuu koko pääsiäinen noihin 4:n 12h vuoroon

Vai onko siellä pyhät ripoteltu pitkin vuotta ja ns tasattu niinkuin jossain on tehty

Miten nuo ylityöt onnistuu tuossa 12h vuorohommissa? Tehdäänkö sitä 4h normaali työpäivän päälle ja sitte vapailla voi käydä? Tällä hetkellä 232h tehty tälle vuotta.. Ois jo ennen kesää saanut tehtyä kaikki 250h, vaan tuli napinaa tunneista..

Meillä oli tämä vuosi täyspaska pyhien osalta. Osukohan 4 suurjuhlapyhäpäivää(juhannus,joulu,itsenäisyyspäivä) ainoastaan.. Ja miten tuo "pyhien tasaus" onnistuu?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom