Vuokra-asuntoja on älyttömän vaikea saada!

Riippuu siitä, millaisessa luukussa haluaa asua. Alle 600e saa kyllä Töölöstä kämpän mutta se on sitten hyvällä säkällä sen 20m2, ehkä jopa alle. Ne on myös useimmiten ihan kaameassa kunnossa. Siinä vaiheessa on ihan naurettava asua jossain huonokuntoisessa epämukavassa koirankopissa, vaikka se nyt onkin keskustassa.
Kampissa on kyllä HOASilla kämppiä. Joskus vuosi sitten ainakin oon kuullut, että ullakkokaksiosta joutui pulittamaan vain reilut 600e eli ei paljon mitään. Tosin noihin sitten onkin aikamoiset jonot.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuinkahan pitkältä ajalta sulla on kokemuksia Helsingin asunnoista? ;) No ok, vuokrataso on nyt korkealla mutta kyllä kämppiä löytyy tuohon hintaan eteläisestä kantakaupungista, ei tietenkään hirveän paljon päälle 20 neliön. Mayflowerille suosittelisin seuraamaan HSE:n omia ilmoituksia, joskus tuolla on todella hyviä diilejä vuokrakämpistä. Ja hakemusta sisään siihen HOASin Pohjoisen rautatiekadun taloon...dommalle kai vähän nihkeämpi päästä jos ei ole HYY:n opiskelija. Nämä kaksi jälkimmäistä nyt olisivat melko ihanteellisia koulusi sijainnin suhteen kun kävelymatkaa n. 1-2 min.

Joo, siis, en tarkoita että kävelymatkan päässä HSE:ltä. Huomioon ottaen että sijaintini on tällä hetkellä VANTAALLA lähemmäs pääseminen tarkoittaisi ehkä jotain Kallio- Etelä-Haaga - tyylistä matkaa koululle. Tiedän kyllä hyvin mikä on hintataso esim. jossain Hietaniemessä.

Voiko HOASille hakea suoraan johonkin asuntoon? En ole ainakaan itse ymmärtänyt, miten tämä tapahtuu, jos se on mahdollista.

Ja kyllä miulle koppikin kelpaa :D Kamaa ei ole paljon, nykyinen Vantaan läävä on aivan liian iso. Täällä kämpässä ei muuta olekaan kuin tilaa.
 
Voiko HOASille hakea suoraan johonkin asuntoon? En ole ainakaan itse ymmärtänyt, miten tämä tapahtuu, jos se on mahdollista.

Ainakin vielä muutama vuosi sitten Hoasin sivuilla ilmoiteltiin vapaista asunnoista, jotka sitten sai lunastettua itselleen puhelinsoitolla ;) Itse asuin opiskeluaikoina 3 eri hoasin asunnossa (myös siellä Kampissa) ja kaikki asunnot sain em. tavalla. Jonotussysteemi on ihan vitsi, asunnon saa jos jaksaa itse olla aktiivinen.
 
Jeps, kämppää haeskellaan uudestaan toukokuun aikana, kesäkuussa nimittäin päättyy sopimukseni tuohon mahtipaikkaan mihin nyt pääsin. Eli ilmoitan jo sitten nyt, jos jollakin Pakkislaisella olisi kämppä / tiedossa joku kämppä, mihin pääsisi kesällä, olisin kiinnostunut. Yksiö, vuokran yläraja veden ja sähkön kanssa 550 e. Ja mitä lähempänä kauppakorkeaa, sen parempi. Pyykkitupa / mahdollisuus pyykinpesukoneen asentamiseen tarvitaan myöskin. Noiden vaatimusten puitteissa haetaan siis kämppää, toukokuun lopusta alkaen, kiltille savuttomalle lemmikittömälle kauppakorkeakoululaistytölle :)

Hihhih, markkinoin itseäni.

Mihin aikaan tarkalleen sulla olis tarvetta kesällä?
 
Riippuu siitä, millaisessa luukussa haluaa asua. Alle 600e saa kyllä Töölöstä kämpän mutta se on sitten hyvällä säkällä sen 20m2, ehkä jopa alle. Ne on myös useimmiten ihan kaameassa kunnossa. Siinä vaiheessa on ihan naurettava asua jossain huonokuntoisessa epämukavassa koirankopissa, vaikka se nyt onkin keskustassa.
Kampissa on kyllä HOASilla kämppiä. Joskus vuosi sitten ainakin oon kuullut, että ullakkokaksiosta joutui pulittamaan vain reilut 600e eli ei paljon mitään. Tosin noihin sitten onkin aikamoiset jonot.


600e/kk Taka-Töölöstä, vuosi sitten rempattu ja kaikki vimpan päälle. 48m2 ja kolmio. Näin meillä ;)
 
600e/kk Taka-Töölöstä, vuosi sitten rempattu ja kaikki vimpan päälle. 48m2 ja kolmio. Näin meillä ;)

Onko toi joku Hoas-kämppä? Hyvä diili teille näin jos perssilmällä kattoo. Millon talo on rakennettu?
 
Onko toi joku Hoas-kämppä? Hyvä diili teille näin jos perssilmällä kattoo. Millon talo on rakennettu?

Ei ole. Vuotta en muista, mutta ei toi ihan uusi kyllä ole. Mutta mä diggaan noita vanhoja, eli ihan uuteen en kyllä muuttaiskaan ;)

Huoneet on ihan hyvän kokoset, makuuhuone on käytännössä alkovi, mutta niin itsenäinen tila, että huoneeksi voi jo kutsua. Muutettiin muutama neliö pienemmästä tuonne, ja tuntuu kymmeniä nelitöitä isommalta, pohjaratkaisu toteutettu aika fiksusti.
 
Kesäkuun neljäs päättyy vuokrasopimus, jolloin pitää muuttaa, ja mieluitenhan se olisi siinä vaiheessa joku asunto missä asuisi sitten ainakin seuraavan vuoden...

Ok. Olen tässä ehkäpä keväällä ostamassa sukulaisen kämppää Taka-töölöstä, 38m2. Oon sitte pistämässä sitä vuokralle vuodeks ku meen inttiin, toi 550 € on vaan ikävä kyllä liian pieni vuokra siitä kämpästä.
 
Ok. Olen tässä ehkäpä keväällä ostamassa sukulaisen kämppää Taka-töölöstä, 38m2. Oon sitte pistämässä sitä vuokralle vuodeks ku meen inttiin, toi 550 € on vaan ikävä kyllä liian pieni vuokra siitä kämpästä.

Ymmärrän täysin. Noh katotaa jos miulla siinä vaiheessa olis vaikka joku kannattava duuni (=isompi varallisuus) :) Pidän tän mielessä.
 
Ok. Olen tässä ehkäpä keväällä ostamassa sukulaisen kämppää Taka-töölöstä, 38m2. Oon sitte pistämässä sitä vuokralle vuodeks ku meen inttiin, toi 550 € on vaan ikävä kyllä liian pieni vuokra siitä kämpästä.

Jösses. Ei voi kuin ihmetellä, miten jotkut haluaa maksaa tuollaisia vuokria noin pienistä kämpistä :wtf: .
En siis ihmettele tuota sun kämpän hintaa, vaan yleisesti kauhistuttaa, miten joillakin on varaa maksaa vuokraa hirveitä summia pienistä kämpistä keskustassa.
 
Kuinkahan pitkältä ajalta sulla on kokemuksia Helsingin asunnoista? ;) No ok, vuokrataso on nyt korkealla mutta kyllä kämppiä löytyy tuohon hintaan eteläisestä kantakaupungista, ei tietenkään hirveän paljon päälle 20 neliön. Mayflowerille suosittelisin seuraamaan HSE:n omia ilmoituksia, joskus tuolla on todella hyviä diilejä vuokrakämpistä. Ja hakemusta sisään siihen HOASin Pohjoisen rautatiekadun taloon...dommalle kai vähän nihkeämpi päästä jos ei ole HYY:n opiskelija. Nämä kaksi jälkimmäistä nyt olisivat melko ihanteellisia koulusi sijainnin suhteen kun kävelymatkaa n. 1-2 min.
No oon täältä jo kahtena vuotena hakenut kämppää niin luulisin aika hyvin hintatason tietäväni. Toki löytyy ties mitä HOASeja ja kaupungin kämppiä, mutta jos ihan oikotien ja välitysfirmojen asuntoja katselet niin 500e tarjoaa melko keskeltä ykkösellä alkavan neliöluvun.

Edit: Musta 38m2 ei ole pieni kämppä. Takatöölöstä tuollainen kustantaa arviolta 650-750e/kk.
 
Edit: Musta 38m2 ei ole pieni kämppä. Takatöölöstä tuollainen kustantaa arviolta 650-750e/kk.

Joo ja sitä paitsi se on 30-luvulla rakennettu talo ja ylin eli 6 kerros hissillä, se siinä antaa lisää arvoa. Kysynnän ja tarjonnan laki pätee vuokrakämpissä selkeästi. Kysyntää on paljon mutta tarjontaa suht vähän. Se nostaa vuokria.
 
Jösses. Ei voi kuin ihmetellä, miten jotkut haluaa maksaa tuollaisia vuokria noin pienistä kämpistä :wtf: .
En siis ihmettele tuota sun kämpän hintaa, vaan yleisesti kauhistuttaa, miten joillakin on varaa maksaa vuokraa hirveitä summia pienistä kämpistä keskustassa.
No se nyt on vähän kiinni siitä mistä haluaa maksaa. Mulla on 27m2 yksiö Punavuoressa ja ihan suostuvaisesti maksan sen 650 €. Tiedän että täällä on kallista asua mutta asun silti mieluummin tässä kuin että ottaisin hieman isomman kämpän satkun halvemmalla jostain kauempaa. Tässä on kaikki lähellä, ei tarvi autoa ja isompaa kämppää en edes tarvisi. Tosin kylppäri on vähän nihkeän pieni mutta muutenpa ei juuri valittamista oo.

Ja 38 neliön kämppähän on saatanan iso. Ei mulla olis alkuunkaan tarpeeksi edes roinaa että muuttasin sellaseen. :D

Edit: Ja toki mulle kelpais jos tässä kämpässä ois vuokra 200, mutta kun ei ole. Kysyntää on ja sijainti maksaa. Sen kanssa on elettävä.
Edit2: Ja vielä, jos tuuri käy niin varmasti voi löytää halvallakin kämppiä. Mutta niitä ei riitä kuin harvalle.
 
Mun mielestä näille vuokrille olisi todellakin hyvä tehdä jotain jo pikkuhiljaa. Tai lähinnä vuokranantajille. Ymmärrän kyllä että kantakaupungin asunnoista Helsingissä saa maksaa lähemmäs tuhat euroa jo 40 m2 asunnosta. Mutta..

jos itse maksan tonnin kuussa kuitenkin niin pienestä asunnosta, katson että voin olettaa sen olevan hyvässä kunnossa. Muistan kuinka katselin noita ilmoituksia netissä ennen nykyisen kämpän löytymistä ja meinas itku tulla. Aivan käsittämättömiä vuokria pyydetään ja sitten kämppä on sellanen 70 luvun bunkkeri sisältä ja paskassa kunnossa. Saatetaan sitten vielä vaatia 3 kk vakuutta sellaisesta.

Edellinen kämppä oli perkeleen kallis yksiöstä, ainakin minulle. Sitten vuokranantaja päättikin myydä sen pois juuri kun olin pari kk ehtinyt siellä asustaa. Tuli toinen tilalle joka antoi minun jatkaa asumista. Nosti tietty vuokraa kivasti ylös. Sain asua hetken kunnes kun markkinatilanne huononi-> myi heti peloissaan kämpän pois ja lähtö mulle taas.

Nyt löysin vakuutusyhtiön kämpän SUHT edullisesti 35m2 yksiön saunalla karvan yli 540 eur/kk sis. veden. Enää en kyllä lähtisi yksityiseltä vuokraamaan mitään asuntoa jos etsii vähänkin varmaa kämppää. Voin vain kuvitella kuinka moni joutuu lähivuosina ulos kämpistään jos taantumaa tulee urakalla.
 
Berliinissä vuokrataso on suht. inhimillinen. Maksan 50 neliön kaksiosta keskustassa 595 e/kk sis. veden. Lisäksi tulee 45 e/kk autopaikasta ja 48 e sähköstä. Eipä muuta valittamista oikein ole kuin nuo sähkönhinnat jotka on tuplat Suomeen verrattuna. Netti maksaa 25 e/kk mutta sen kustantaa firma.

Omaa asuntoa sitten vuokraan Suomessa asevelihintaan kaverille. Pyytäisin kyllä käyvän hinnan jos hän tienaisi vähän enemmän :) 350 e/kk 72 m2 täysin kalustetusta saunallisesta kolmiosta sis. sähkön ja veden ei ole paljon mitään.
 
Mun mielestä näille vuokrille olisi todellakin hyvä tehdä jotain jo pikkuhiljaa. Tai lähinnä vuokranantajille.

No kerro nyt tämä erinomainen kommusnistinen ideasi meille myös. Tunnut aina vaativan epäoikeudenmukaisuutta ihmisiä kohtaan joilla on jotain enemmän kuin muilla.
 
Vuokra-asuntotuotantoa tulisi tukea enemmän valtion taholta. Ei vaadi kommunismia :thumbs:


Valtion vuokra-asuntotuotanto on kyllä aivan väärä tapa toimia. Aiheuttaa vain hyvinvointitappiota kun muut (=onnekkaat) saavat kaupungin/valtion asunnon ja toiset joutuvat maksamaan markkinavuokraa, kauheaa eriarvoistamista siis.

Tämäkin ruletti toimii yksinkertaisesti. Vuokraat asunnon hinnalla jonka olet siitä valmis maksamaan, simple as that! Jos hinta on mielestäsi liian korkea, älä vuokraa!
 
Back
Ylös Bottom