Vuokra-asuntoja on älyttömän vaikea saada!

Liittynyt
11.7.2005
Viestejä
254
Ikä
36
Olen ollut nyt 4,5 viikkoa kodittomana, käyn töissä ja joudun asumaan kavereilla... Soitin Helsingin kiinteisövirastoon, ja kysyin että pitääkö pitkäänkin rasittaa ystäviäni itselläni: He vastasivat kylmästi: "Joo"

Etsikää mulle uusia ystäviä ja vitunsaatananperkele!:curs::curs::curs:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
I feel you. Itsekin sain etsiä asuntoa todella pitkään. Kävin katsomassa yksiötä Kampissa jonka vuokra oli 650e. Paikan päällä oli yli 30 ihmistä katsomassa asuntoa! Huvikseni kokeilin pistää ilmoituksen nettiin josko ottaisi kämppiksen. Tuli parissa päivässä reilu 10 vastausta. On aika naurettavaa miten vähän Helsingissä on vuokrayksiöitä ja -kaksioita.
 
Todellakin on vaikeaa. Mä oon tän reilun 4 viikon aikana lähettäny yli 10 mestaan hakemuksia ja soitellu jokapaikkaan ja raatanu vitusti ton eteen, mut mikään ei auta, ku samaan mestaan hakee reilu 50 ihmistä ja sä oot 20 vuotias ilman pysyvää työpaikkaa jne.. Vituttaa!

EDIT: Plus et puoliin noist mestois saa soittaa vaa työaikana... Hip hurraa, kohta tulee tsägäl potkutki ton takii xD
 
Onko sinne keskustaan pakko tunkea?

mä haluaisin vittuun täältä melkein keskustasta, mielellään itähelsinkiin, mutta eipä ole sielläkään liiemmin niitä yksiöitä...
 
mä haluaisin vittuun täältä melkein keskustasta, mielellään itähelsinkiin, mutta eipä ole sielläkään liiemmin niitä yksiöitä...


ööö, WTF?:D Miksi hitossa joku haluaa varta vasten muuttaa itä-helsinkiin?
 
ööö, WTF?:D Miksi hitossa joku haluaa varta vasten muuttaa itä-helsinkiin?

haiseeko täällä nyt ennakkoluulo ;) ?
ÖÖÖ, siksi kun sieltä sain edullisen (!), erittäinpienen (!) yksiön, kun oli pakko muuttaa. Itähelsigillä tarkotan nyt kaikkea hakaniemen ja itäkeskuksen väliltä;). oon nääs todella kyllästynyt manskun ruuhkiin (totuin metroon).
kun vielä asuin itiksessä, pääsin yliopistolle kaisaniemeen puolet nopeemmin kuin nyt...:(
 
haiseeko täällä nyt ennakkoluulo ;) ?
ÖÖÖ, siksi kun sieltä sain edullisen (!), erittäinpienen (!) yksiön, kun oli pakko muuttaa. Itähelsigillä tarkotan nyt kaikkea hakaniemen ja itäkeskuksen väliltä;). oon nääs todella kyllästynyt manskun ruuhkiin (totuin metroon).
kun vielä asuin itiksessä, pääsin yliopistolle kaisaniemeen puolet nopeemmin kuin nyt...:(

mitämitä, mikä ennakkoluulo??:D
no joo, onhan ne ruuhkat aika hanurista mut toisaalta kun vertaa, että katseleeko spurguja naapurissa vai kuunteleeko radiota ruuhkassa niin kyl mä sen jälkimmäisen valitsen. noita itähelsingin tarinoita kun kuuntelee niin sinne ei nyt pahemmin tekis mieli muuttaa.
 
Tänään oli radiossa juttua tosta. Yhteen vuokrakämppään tulee n sata hakemusta. Siitähän alat sit valkkaamaan kenet ottais.. Suattaapi naamavärkillä olla merkitystä tossa kohtaa.. Paha tilanne kyllä.
 
mitämitä, mikä ennakkoluulo??:D
no joo, onhan ne ruuhkat aika hanurista mut toisaalta kun vertaa, että katseleeko spurguja naapurissa vai kuunteleeko radiota ruuhkassa niin kyl mä sen jälkimmäisen valitsen. noita itähelsingin tarinoita kun kuuntelee niin sinne ei nyt pahemmin tekis mieli muuttaa.

mun 10 vuotta itäkeskuksessa oli superisti rauhallisempia, kuin kulunut vuosi stadissa.
Yritin eilen skrabata sammunutta naapuria oveni edestä
:D
 
mun 10 vuotta itäkeskuksessa oli superisti rauhallisempia, kuin kulunut vuosi stadissa.
Yritin eilen skrabata sammunutta naapuria oveni edestä
:D

hei, cmoon! se on sitä hyötyliikuntaa:D
mut joo, taloyhtiöstähän se on aika pitkälti kiinni loppujen lopuksi. on niitä paskoja taloyhtiöitä keskustassakin, joissa sitten asuukin aika värikästä porukkaa. ja melkeinpä riittää, että yksi dorka eksyy taloon asumaan ja kaikki sen idioottikaverit tulee nurkille pyörimään.
 
Espoo, Vantaa? Oikeasti on ihan sama asuuko esim. jossain Pohjois-Helsingin perukoilla vai esim. Vantaalla, molemmista matkustaa julkisella keskustaan suunnilleen samassa ajassa.

:offtopic: Yllättävän usein kuulee muualta muuttaneiden narisevan Helsingin korkeista vuokrista. Sitten pitää kuitenkin väkisin vuokrata oma yksiö läheltä keskustaa ja itkeä kun vuokraan menee se 1000 euroa/kk. Onko oikeasti niin vaikeaa ymmärtää, että pääkaupunkiseudulla voit joko A) asua keskustassa ja maksaa paljon, tai B) asua syrjemmässä ja maksaa vähän. Kaikkea ei voi saada samalla kertaa.
 
Onko niitä tosiaankin niin vaikea saada nykyään?

Tässähän rupeaa ihan pelottamaan, että vuokrantaja pian myy kämpän alta pois. Kantakaupungissa (tosin laidalla) kun olen tottunut asumaan ja Vantaat ja Espoot ei nappaa sitten yhtään. No pitänee ruveta työntämään enemmän rahaa ASPi - tilille....
 
Sama homma. Kun olen kämppää käynyt katsomassa on esittely ollut aivan täynnä. Edellisenä päivänä ilmestyneeseen ilmoitukseen jos soittaa niin kämppä on jo vuokrattu. Tarjonta on paskaa, ehkä yksi, max kaks kämppää viikossa. Ennen koulujen alkua lähetin kyselun kymmeneen kämppään, kahdesta vastattiin(vuokrattuja). Eikä asiaa todellakaan auta se että on maksuhäiriö sen voin sanoa.

EDIT: Ja eniten vituttaa asiassa se, että yks kaveri muutti hesaan töölön torin viereen, maksaa 50 euroa!!!!!!!!!! kuussa eli vittu vastikkeen... suhteilla tietenkin. Toinen tähän vähän matkan päähän (1km) Hämeenlinnan keskustasta ja maksaa 250 euroa kk 35 neliön kämpästä! Suhteilla tietenkin myös.. miksi vitussa minä en voi tuntea ketään joka vuokraa?
 
Back
Ylös Bottom