Vuokra-asunto keskustan läheltä

Ikä
39
Oon katellu jotain vuokrayksiötä (ja mahdollisesti pienti kaksiota) josta keskustan läheltä, eli lähinnä akselilta vallila, pasila, hakaniemi, sörkkä, kallio, töölö yms.

Onko pakkislaiset katellut/hankkinut luukkua ko alueelta?
Mikä noista kantakaupunkia ympäröivistä kaupunginosista olisi mielestänne paras paikka?
Yksityiseltä vai kaupungilta?
Mistä ootte asuntoja katellu?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ullis rules - tervetulleita ovat kaikki mukavat ja komeat miehet... :rolleyes:
Töölö ja Kruunuhaka ovat pystyynkuolleita, mutta Kalliossa ois asennetta - ja hinnat kohdallaan, sieltä voi tehdä todellisia löytöjä!

mistä noita olis helpoin katella? Noilta parilta suurimmalta saitilta oon katellu ja tarjonta oli mielestäni yllätävänkin suppea.
Jos löytäis jostain kaverin kaverin kautta, niin vois varmaan saada halvemmalla?

Töölössä ei voi kuin kehua ympäristön rauhallisuutta, ulkoilumahdollisuuksia (Hietaniemen ranta, Töölönlahti), yhteyksiä stadiin kävelyä tietty suosien ja mukavannäköistä infrastruktuuria. Halvemmalla tietty esim. Kalliosta.

Mike taas jauhamassa noista jyygendeistä! No, mutta joo. Töölöö on imo helvetin mageeta seutua ja varmasti mahtava asuinpaikka.

EDIT: Willu tossa tiivistikin hyvin.

Kantakaupungista itekin kaverin kanssa ollaan kaksiota hakemassa. Oon ihan myyty ullanlinnaan ja sieltä se kämppä tuleekin lähtemään..

töölöön vaan, nätti ympäristö, paljon vihreetä, hyvät kulkuyhteydet.

edit: pari kertaa oon bongannu töölöstä yli 30neliön kämpän alle 500e/kk, leuka tippunu että miten voi saada töölöstä alle 500e/kk yli30m2 kämpän.

Ronn Moss sanoi:
Kantakaupungista itekin kaverin kanssa ollaan kaksiota hakemassa. Oon ihan myyty ullanlinnaan ja sieltä se kämppä tuleekin lähtemään..

Tervetuloa Ullikseen! Siellä on kaunista, turvallista ja rauhallista. Jos diggaa merestä, se on ihan vieressä. Keskustaan kävelee 10 min. Liikenneyhteydet hyvät. Maisemat kauniit. Jos kesällä käy Kaivolla, sekin on ihan vieressä. ;)

Ullanlinna :rock:

Edit: tuttu löysi Ulliksesta kämpän 420 euroa, koko oli n. 50 m2. Mä kutsuisin sitä hyväksi tuuriksi.

Viime keväänä piti etsiä uusi vuokrakämppä niin oikotietä ja etuovea tuli koluttua aika tavalla. Ongelma näissä oli ns. yleinen näyttö joihin tuli yleensä monta kymmentä hakiaa. Eniten hakijoita oli varmasti yhdessä viiskulmassa olevassa 48m2 kämpässä, jossa kaikki pinnat ja systeemit viimeisen päälle. Vuokrapyyntö vaivaiset 600€! Jonoa näyttöön oli melkein kadulle saakka vaikka kämppä oli kolmannessa kerroksessa. Enpä sitten saanut sitä asuntoa.

Parempi onni asunnon kanssa kävikin kun laitoin ilmoituksen hesariin että etsin keskustan tai etelä-helsingin alueelta kämppää. Tässä on se etu että vuokraaja voi valita useasta vaihtoehdosta eikä tarvitse tapella hyeenalauman kanssa kämpän saamisesta. Parisenkymmentä soittoa tuli ja nyt ihan ok kämppä Ullanlinnassa 31m2 = 500€ /kk.

Kannattaa kokeilla myös Kirkko&Kaupunkia, itse laitoin ilmoituksen sinne kun etsin ostettavaa asuntoa. Oikeaa ei löytynyt sitä kautta, mutta hyviä kumminkin, sama pätee kuulemma vuokrakämppiinkin! Suosittelen!

Kandee sitten miettiä miten esittää asiansa näytössä, jos vuokraamassa on... Muutama vakio-line ja kämppä on sinun... olen näillä kokemuksen tuomilla nikseilläni hankkinut uusia koteja kavereilleni. Joskus oikeilla kysymyksillä voi päästä pitkälle. ;)

dear_a sanoi:
Edit: tuttu löysi Ulliksesta kämpän 420 euroa, koko oli n. 50 m2. Mä kutsuisin sitä hyväksi tuuriksi.

Huhhuh, todella lottovoitto!

Jos valita saisi, niin Ullanlinnaan itsekki suuntaisin. Mahtavaa seutua!

Orid sanoi:
Huhhuh, todella lottovoitto!

Joo ja se sijaitsi muistaakseni Kasarmikadun ja Jääkärinkadun kulmassa, ei huonompi paikka... :) Tällaisia löytöjä tekee just tyyliin kaverin-kaverin kautta ja Kirkko&Kaupunki-lehdestä. Suosittelen ihan oikeasti ilmoa sinne! Kun ostin asuntoa, laitoin ilmoituksen sinne ja sain useita kiinnostavia vastauksia, joskin omani löysin Huoneistokeskuksen loistavan välittäjän kautta, joka oli enkeli siinä elämäntilanteessa.... :)

kiitti vinkeistä
pitää laittaa hesariin ja kirkko ja kaupunki lehteen ilmotukset.

Jos (ja kun) haluaisin muuttaa vaikka sitten esim ullanlinnaan tai töölöön niin paikan pitää sitten todellakin olla löytö, päälle 5huntin vuokraa en nimittäin meinaa pulittaa, oli asuinalue sitten hienoa tahansa.
Jos unelmaluukkua ei tule vastaan tohon hintaluokkaan niin tyydyn sitten sörkkään, hakaniemeen tai vallilaan.
Pitää mennä tässä joku päivä ihan ajan kanssa tonnepäin ajelemaan/kävelemään ja katella paikkoja ihan sillä silmällä että missä sitä ois kaikista paras budjata

erkjetter sanoi:
edit: pari kertaa oon bongannu töölöstä yli 30neliön kämpän alle 500e/kk, leuka tippunu että miten voi saada töölöstä alle 500e/kk yli30m2 kämpän.

Semmosissa on sitten yleensä jotain vikaa. Esim. jossain oli ilmotus tyyliin "töölö 32m2 500e/kk" ja sitten kun soitti sinne niin kävi ilmi että suihku on wc-pöntön päällä ja asunnossa vaaditaan hiljaisuutta, koska isännöitsijä asuu vieressä :jahas:

yks kaveri muutti juuri n ½v sitten sturenkadun varrelle valillaan reilun 30neliön yksiöön ja vuokra on hämmästyttävät 180€/kk.

Tää on hyvä juttu: kun olin n. 3 vuotta sitten ostamassa asuntoani, näin ilmoituksen Huoneistokeskuksen sivuilla... soitin omalle kiinteistövälittäjälleni ja kysyin, et miten näin edullinen (muistaakseni n. 140 000 e) kämppä (n. 50 m2) myydään tällä hinnalla keskustasta...

KV: Sinä et ehkä halua tuota asuntoa...
Minä: No mutta se kuulostaa hyvältä...
KV: En usko että se ihan sinun tarpeisiisi...
Minä: Kuin?
KV: No tuota... siinä on kylpyamme keskellä olohuonetta.
Minä: Mitä? Kylpyamme olohuoneessa?!?!
KV: Niin, en usko että haluat sitä...

Eli se oli jonkun maksullisen naisen kämppä, jossa oli amme olohuoneessa. Se ei ihan sopinut mun suunnitelmiin. :jahas: :lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom