Tänään alkaa projektini "Takaisin kuntoon, pullero!". En ole varsinainen pullero enkä edes ihan rapakunnossa, mutta nyt keski-iän kynnyksellä olen havahtunut huomaamaan alkavan plösöytymisen ja roikkumisen. Laitan jossain vaiheessa kuvia alkutilanteestani, mutta nyt siitä sen verran että:
-ikä: 33
-pituus: 160
-paino:59kg
-rasvaprosentti: ei tietoa, mutta tosi korkea
-terveys: hyvä
-elämätavat: Käyn salilla 3 kertaa viikossa höpönlöpö-jumpissa, joista nyt ei mitään varsinaista hyötyä ole. Hyötyliikunta vähissä. Tisuttelen pari kaljaa harvasepäivä. Ruokatottumukset suht terveelliset, tosin epäsäännöllinen ruokailurytmi.
Olen suurimman osan elämääni painanut noin 48 kiloa, mutta parhaaksi olen oloni tuntenut siinä 52 kilon tuntumassa, lihasta saisi tosin olla enemmänkin. Nyt siis tavoitteena vähentää läskiä reilusti ja kasvattaa lihasmassaa.
Minulla on aikaa reilusti joka päiva, eli kiire ei ole tekosyy treenin välttelylle. Aikaa ruotuunpalaamiselle olen varannut vuoden, jotta pää ehtii tottua pysyviin muutoksiin. Tavoitteena on siis pysyvä elämänmuutos/paluu aikaisempiin elämäntapoihini parin vuoden rapailun jälkeen.
Haasteellista on nyt ruokavalion rukkaaminen sopivaksi. En syö lihaa, kalaa ja kananmunia kyllä. Asun Aasiassa, maitotuotteita eli ole saatavilla. Pyrin syömään soijaa päivittäin ja kalaa pari kertaa viikossa. Ei taida olla riittävää proteiinin kannalta?
Treenisuunnitelma tälle päivälle:
- puolen tunnin tarpominen salille helvetillisessä helteessä
-45 minuutin lenkkeily naurettavassa hamsterinpyörässä eli juoksumatolla
-20 min lihastreeni ohjaajan kanssa
-tarvonta takaisin kotiin
-portaiden kävely ylös 25.kerrokseen
-venyttely
-illalla tunnin reipas kävely
Lisäksi: pyrin syömään maltillisia ruoka-annoksia, lähinnä salaattia kalaa ja munakasta, pyrin välttämään kaljan juontia
Olisin enemmän kuin iloinen vinkeistä ja ehdotuksista ja kommenteista. Kiitos
-ikä: 33
-pituus: 160
-paino:59kg
-rasvaprosentti: ei tietoa, mutta tosi korkea
-terveys: hyvä
-elämätavat: Käyn salilla 3 kertaa viikossa höpönlöpö-jumpissa, joista nyt ei mitään varsinaista hyötyä ole. Hyötyliikunta vähissä. Tisuttelen pari kaljaa harvasepäivä. Ruokatottumukset suht terveelliset, tosin epäsäännöllinen ruokailurytmi.
Olen suurimman osan elämääni painanut noin 48 kiloa, mutta parhaaksi olen oloni tuntenut siinä 52 kilon tuntumassa, lihasta saisi tosin olla enemmänkin. Nyt siis tavoitteena vähentää läskiä reilusti ja kasvattaa lihasmassaa.
Minulla on aikaa reilusti joka päiva, eli kiire ei ole tekosyy treenin välttelylle. Aikaa ruotuunpalaamiselle olen varannut vuoden, jotta pää ehtii tottua pysyviin muutoksiin. Tavoitteena on siis pysyvä elämänmuutos/paluu aikaisempiin elämäntapoihini parin vuoden rapailun jälkeen.
Haasteellista on nyt ruokavalion rukkaaminen sopivaksi. En syö lihaa, kalaa ja kananmunia kyllä. Asun Aasiassa, maitotuotteita eli ole saatavilla. Pyrin syömään soijaa päivittäin ja kalaa pari kertaa viikossa. Ei taida olla riittävää proteiinin kannalta?
Treenisuunnitelma tälle päivälle:
- puolen tunnin tarpominen salille helvetillisessä helteessä
-45 minuutin lenkkeily naurettavassa hamsterinpyörässä eli juoksumatolla
-20 min lihastreeni ohjaajan kanssa
-tarvonta takaisin kotiin
-portaiden kävely ylös 25.kerrokseen
-venyttely
-illalla tunnin reipas kävely
Lisäksi: pyrin syömään maltillisia ruoka-annoksia, lähinnä salaattia kalaa ja munakasta, pyrin välttämään kaljan juontia
Olisin enemmän kuin iloinen vinkeistä ja ehdotuksista ja kommenteista. Kiitos