Vuodesohvat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Inska
  • Aloitettu Aloitettu
Päätin lähteä opiskelemaan tässä töiden ohella ja mulle löytyikin mukava 11 neliön solu koulun läheltä. :rolleyes: Tuolla pitäisi punkata n. 4 yötä viikossa ja omaa (uutta)sänkyäni en viitti sinne viedä kun haluan nukkua mielummin viikonloput siinä.
Onko tuollaiset vuodesohvat aivan saatanasta. Jaksaako ne aina rullata kasaan ja nitiseekö ne pahasti käytössä ja onko selkä aivan rikki aamulla? Kokemuksia kiitos.
Ikeassa kattelin noita halvempia sohvia ja joku 200-300 € on hintahaarukka minkä voisi uhrata. Oli siellä joku 'futon' vuodesohvakin, hankalaa siitäkään on sanoa mitään parin minuutin istumisen jälkeen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Postitettu alunperin threadiin huonoin ostokseni:

Joskus asuessani Turussa pienessä opiskelija kämpässä sain raahattua
kämppään yövieraan. 80cm leveässä sängyssä on tosi hankalaa
kahden ihmisen nukkua . Ostin heti seuraavana päivänä halvimman mahdollisen
vuodesohvan. VIRHE! siinä ei voinut nukkua - eikä istua .
Ostos täysin käyttökelvoton ja eikä niitä yövieraita käynytkään usein!

Hyvä laatuiset/kalliit vuodesohvat ihan ok Käytetty voi olla harkinnan arvoinen

200-300 ei saa vielä mitään hyvää. Kannattaa panostaa enemmän kerrasta niin ei tarvitse joka toinen vuosi ostaa halpaa ja "hyvää" sohvaa... :D

Kiriyama sanoi:
200-300 ei saa vielä mitään hyvää. Kannattaa panostaa enemmän kerrasta niin ei tarvitse joka toinen vuosi ostaa halpaa ja "hyvää" sohvaa... :D

Jos noi halvat vuodesohvat on tosiaan noin perseestä niin kai se pitää joku 120 cm runkopatja sitten hommata. Lähinnä mietin miten hankalia noi mekanismit on, meneekö hermot joka päivä runkata sänky->sohva-sänky. Joskus nukuin yön tollasessa vuodesohvassa ja se natisi pahasti aina kun vaihtoi asentoa.
Ikeassa näyttäis tosin olevan sälepohja noissa.
Kallista vuodesohvaa ei viittis ostaa kun keväällä ostin just mieleisen 'tavallisen' sohvan. Tonne koppiin jos lyö parisängyn niin ei sinne paljon muuta enää mahdukkaan. Ja 80 leveessä sängyssä en osaa nukkua enää. Mä hajoon varmaan täysin jo nukun huonosti ja kämppikset on joko jotani tummaihoisia tai 20 v. rellestäjiä.

Inska sanoi:
Onko tuollaiset vuodesohvat aivan saatanasta.
On

Jaksaako ne aina rullata kasaan
Tuskin, ttumaista hommaa. Ja kun ne istuintyynytkin pitää aina johonkin törkätä, tosin onhan sulla tossa neliöitä ;)

nitiseekö ne pahasti käytössä
Kyllä

onko selkä aivan rikki aamulla?
On, kannattaa ostaa siihen ohut lisäpatja.

Kotona meillä on tuollainen ja siihen laitetaan vieraat nukkumaan, buahahaha!
Anoppilassa on tuollainen, siihen laitetaan meidät nukkumaan :jahas:
Esiaviolliset toimet hoidetaan siis näillä reissuilla mieluummin lattialla ja öisin tuntuu siltä että kylkeäkin pitään kääntää varovasti ettei koko talo herää.

Jos vähän enemmän investoi, niin saa varmasti hyvän sohvan, mutta sitä tuskin silloinkaan jaksaa ees taas veivata. Kaverilla ainakin on joku n. 500e vuodesohva ja on se siihen ollut tyytyväinen. Sellaiset 200-300e sohvat on varsinaisia kidutusvälineitä: paska istua ja paska nukkua.

Itse kävin ostamassa tuollaisen 2-istuttavan vuodesohvan, halvimmat alle 400e olivat ihan kauheita nukkumis tarkoitukseen, mutta noista ~1000e pystyi jo nukkumaan. Itselle ostin kunnollisen, koska siinä on tarkoitus nukkua joka päivä ja haluan todellakin, että selkä on kunnossa ja saa nukuttua hyvin yöt. Niin ja ovh. oli 999e ja tarjouksessa 499e yksittäinen kappale...

Mä en ainakaan jaksaisi säätää joidenkin lakanoiden kanssa joka ilta...ellet sitten ajatellut koisia paljaaltaan. Miksipä et ostaisi sitä runkopatjaa. Heität sen taakse jonkun vintiltä löytyvän ylimääräisen patjan ja saat selkänojan ( --->sohva). Itselläni oli tuo setti vanhassa läävässä käytössä.

Edit: jaa näyttääkin noita neliöitä olevan sulla aika rajattu määrä. Ootko harkinnut ottavasi kuutiot käyttöön parvisängyllä?

Itse suosittelen kokeilemaan noita "rocky" tyylisiä taitettavia vuodesohvia.
Itselläni moinen ja tuli siinä pääsääntöisesti nukuttua joka yö melkein vuoden ajan. Levitys sängyksi vie n. 3s ja sohvaksi takaisin n. 3s...
Istuminen pidemmän leffan ajan on hieman epämukavaa, mutta nukkuma-alustana tuo oma itselleni mieluisen jämäkkä. Tietenkin voi olla hieman erilainen fiilis jos on puolta laihempi kukkakeppi. ;)
Mielummin tarpeeksi jämäkkä, kuin löysä. :rolleyes:
Niin kannattaa ottaa suosiolla se kokonaan metallirungolla varustettu versio.

Rocky sohvassa nukuin teininä varmaan viisi vuotta ja silloin se kai oli ihan ok. Tosin syy miksi siitä luovuin oli silloinkin se, että selkä alkoi tulla todella kipeäksi. Nyt se samainen kapistus on raahattu porukoiden mökille ja jouduin kärsimään siinä yhden yön viime kesänä. Aivan kamalaa selälle, sillä se viettää koko ajan siihen keskirakoon ja on ihan P***A. En suosittele.

HabaMih sanoi:
Rocky sohvassa nukuin teininä varmaan viisi vuotta ja silloin se kai oli ihan ok.

Noihin Rocky sohviin törmää vielä nykyäänkin... :) Kamalia ronttosia...

Itselläni taitaa olla jokin erikoisversio, kun tuossa ei ole käytännössä laisinkaan tuota keskirakoa ja levitettynä se on aivan tasainen.
Muistaakseni tuo oli aikanaan hieman kalliimpi versio, voipi olla, että on tukevammat patjat?
Itseni alla normaali vaahtomuovipatja menee aivan lyttyyn ja lattia tuntuu lävitse, mutta tuossa sohvalla on paljon tukevampi patja.
Täytyykin tutkia jos siitä löytyisi jokin merkintä, että mitä merkkiä/mallia.

Inska sanoi:
Oli siellä joku 'futon' vuodesohvakin, hankalaa siitäkään on sanoa mitään parin minuutin istumisen jälkeen.
Meillä oli tuommoinen ennen Innovation(Futon shop) vuodesohvaa. Ihan ok tuo ikean sydeemi on. Nopea kasailla ja patja suht ok. Hieman hankala se on istua pidempään, mutta kyllä se välttää.

Mä taidan olla täällä ainut, joka on ollut ihan tyytyväinen tollaiseen halpisvuodesohvaan. Sellaisessa tuli kuitenkin nukuttua about 2.5 vuotta ja sen mä ajattelin köyhänä raahata seuraavaankin kämppään toimittamaan sohvan/sängyn roolia. Ja sit mä olen myös ilmeisesti lahjaton panomies, sillä en mä tuota ikean ihmettä saanut nitisemään vaikka kovaa harjoiteltiinkin :)

Mallina siis tuollainen: bedding

Ei kait noista mitään pahaa sanottavaa ole, ite oon nukkunut melkeen koko ikäni semmosessa vuodesohvassa missä pohjana on semmonen puusäleikkö. Eikä tuo lakanoiden levittely oo sen hankalampaa/työläämpää kuin normaali sängyssäkään kun eihän siihen tarvi laittaa ku lakana ja heittää tyynyt ja peitot perään, aivan niinku normaalisängyssäkin pitää laittaa päiväpeite :rolleyes:

Huomenna saan tuon luukun avaimet ja jotain pitää keksiä siihen mennessä. Käyn vielä tänään tarkastamassa noita Ikean malleja. Mieluusti ottaisi vuodesohvan kun sänkyä ja sohvaa ei molempia sinne koppiin saa mahtumaan.
Ikean malleista just tuota Beddingeä, Futon ja Lycksele malleja kattelin viimeksi.
Mä olen tosin nukkunut viime aikoina ties minkälaisissa oloissa joten tollanen nitesevä vuodesohvakin voi tuntua nyt hyvältä.
Ja voi olla aika hiljaista noitten naisten kuskaaminen tuonne kusiboksiin joten ei tartte tuosta natinastkaan liikaa murehtia.
"hei, haluuks sä lähteä mun luo tonne slummiin nukkumaan lattialla? sori, ei voida nusasta kun kämppikset herää" :hyper:

Onhan noi aika kauheita nukkua yleensä. Itellä on joku askon malli, missä on rautarunko. Levitys kestää 10 sekunttia, purku ehkä 5, kätevästi toimii. Lakanana käytän muotoon ommeltua, joka pystyy paikallaan vaikka systeemin löisi kasaan. Vähän paksumpi tossa saisi patja olla, vain jotain 4-5cm mitälie-vaahtomuovia onkaan.

Parvisänkykin oli mulla solukämpässä. Vuodesohvan lisäksi :D

Kyllä siinä hyvät unet saa, hyvän patjan kun vain siihen hommaa. Tosin vähän makuasia sitten miten tilavalta kämppä tuntuu. 13 neliön solusta ei paljon jäänyt jäljelle 120cm leveän parven alle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom