Vuoden jälkeen takaisin salille, fiksatkaa mun ohjelma :)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jh85
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Jh85

Banned
Ikä
39
Eli tarkoitus olisi käyttää kolmijakoista ohjelmaa:

1. päivä:
Penkki
Vinopenkki kp / ristitalja
Viparit sivuille
Viparit taakse
Pystypunnerrus
Kohautukset
Hauikset
Rannekääntö

2. päivä:
Prässi
Kyykky
Reiden ojennukset
SJMV / MV
Reiden koukistukset
Pohkeet

3. päivä
Kulmasoutu
Alatalja
Ylätalja
Leuanveto
Kapea penkki
Ranskalainen punnerrus

Eli onko jaottelussa mitään järkeä? Kannattaisiko joitain liikkeitä jättää pois tai korvata muilla? Kuinka monta sarjaa kutakin kannattaisi tehdä ja kuinka monta toistoa per sarja? Ja tavoitteena olisi lähinnä lihasmassan kasvatus.

Haha... Mitä saa ku käännyttää tyypin jippiin bodausfoorumilta Pakkikselle? :lol2:

Joo, asiantuntevammat kommentoikoot ohjelmaa :)

Hyvältä tuo ainakin minusta näytti. Olen itsekin tehnyt selän kanssa ojentajat ja toimii todella hyvin. Vielä jos sarjamäärät laittaisit, niin voitaisiin kattoa että on suhteet sun muut kunnossa.

No minähän tuossa vähän kyselin että minkälaiset nuo sarjamäärät pitäisi olla jos tavoittelee lihasmassan kasvatusta. Niin ja sarjojen toistomäärät myös :]

Toistomäärät voit laittaa vaikka välille 8-12. Ylennsä body-tyylisessä treenissä toistot liikkuu välillä 5-20, tosin voimajaksoja tuonne väliin voi myös ottaa välillä ja silloin mennä jopa alle tuon viiden. Jaloille jotkut menee myös tuon 20 toiston yli, mutta näitä voi keilla sitten myöhemmin.

sarjamäärät liikkuu yleensä 2-4 välillä.

Jaahas. Ei anna näemmä muokata tuota ekaa viestiä, mutta jos sarja ja toistomäärät olisivat jotakuinkin näin:

1. päivä:
Penkki 3x8
Vinopenkki kp / ristitalja 3x8
Viparit sivuille 2x10
Viparit taakse 2x10
Pystypunnerrus 2x10
Kohautukset 2x10
Hauikset 3x10
Rannekääntö 2x10

2. päivä:
Prässi 3x10
Kyykky 3x10
Reiden ojennukset 2x10
SJMV / MV 3x10
Reiden koukistukset 2x10
Pohkeet 2x15

3. päivä
Kulmasoutu 3x10
Alatalja 3x10
Ylätalja 3x10
Leuanveto 3xMAX
Kapea penkki 3x10
Ranskalainen punnerrus 3x12

niin menikö pahasti metsään?

Jh85 sanoi:
Jaahas. Ei anna näemmä muokata tuota ekaa viestiä, mutta jos sarja ja toistomäärät olisivat jotakuinkin näin:

...

niin menikö pahasti metsään?
Mun mielestä näyttää hyvältä, joskin itse varmaan tekisin noinkin pitkän tauon jälkeen pari-kolme ekaa kiertoa vähän pitemmillä sarjoilla ja sitten tiputtaisin vasta tuohon 8-12.

Juu no sitä peruskuntoa tuli treenattua tässä kuukausi ja nyt ois tarkotus siirtyä ihan asialliseen ohjelmaan :) Mietin vaan että tuon haukan vois tehdä osaksi käsipainoilla, osaksi scotissa ja sitten vielä esim. myötäotteella taljassa. Jos nyt ottaisi jokaiseen 2 sarjaa niin tuleeko jo liikaa?

Niin ja kyllä tuo lihasmuisti tuntuu pelaavan. Jos otetaan esimerkiksi vaikka penkki, niin viime keväänä nousi se 85kg. Nyt kun kävi tauon jälkeen ekaa kertaa salilla, niin olihan se kokeiltava paljon tulee, ja hikiseen 1x60. Sitten jo muutaman penkkitreenin jälkeen tuli nelonen :] On mukava huomata, ettei täysin tuhonnut hyvää alkua luistamalla treenaamisesta noinkin kauan :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ota toi rannekääntö ainakin heti vitt..pois tai laita siihen lisää sarjoja...ja saat paremman orgun jos vedät sitä vähän isommilla toistomäärillä esim. 20*6... Sama juttu haukalla että ei taida olla mitään järkeä tehdä vaan kolmea sarjaa tosin jos et ole vuoteen käynyt niin voi ne pari ekaa viikkoa mennä vaikka 4*15 että pääset takas kuntoon mutta nosta se sitten heti vaikka 4*6-10 + 4*6-10... Vinopenkki on aika pyllystä että jos tahdot rintaa tehdä niin penkkiin parit sarjat lisää ja salilla varmaan on se laite tai sitten vaikka vipunosto sivuilta.

2.Päivä ota SJMV / MV 3x10 pois ja laita kaikkiin muihin vaikka 1 sarja lisää ja pohkeissa sama kun rannekäännössä myös orkkujen osalta ;)

Ja kolmas päivä näyttää ihan hyvältä :)

Jh85 sanoi:
No minähän tuossa vähän kyselin että minkälaiset nuo sarjamäärät pitäisi olla jos tavoittelee lihasmassan kasvatusta. Niin ja sarjojen toistomäärät myös :]

:nolo: Enpä tuota huomannut, mutta permmin se näin meni, että teit itse tuon pohjatyön!

Itse laittaisin pohkeille ja hauiksille lisää rasitusta. No ehkä saat hauikset finaaliin kolmellakin sarjalla, mutta pohkeille 2 sarjaa on kyllä liian vähän kehoilutreenissä. Ota vaikka istuen tehtävä liike mukaan ja tee sitäkin 2 sarjaa.

Mnjoo, mulla tulee nykyään kierron aikana (8 pvä) pohkeet 2 kertaa. Molemmilla kerroilla liikkeet on seisten ja istuen, mut systeemi vähän eri. Ekalla kerralla on perus 3x8, ja tokalla kerralla enemmänkin 4x15 -tyylinen, painoja nostaen.

Tjooh eli otan tosiaan varmaan haukalle kuusi sarjaa. 2 käsipainoilla, 2 scotissa ja 2 vaikkapa taljassa myötäotteella. Ja pohkeita voisi tosiaan tehdä myös istualtaan :]

Iso-Lasse sanoi:
Ota toi rannekääntö ainakin heti vitt..pois tai laita siihen lisää sarjoja...ja saat paremman orgun jos vedät sitä vähän isommilla toistomäärillä esim. 20*6... Sama juttu haukalla että ei taida olla mitään järkeä tehdä vaan kolmea sarjaa tosin jos et ole vuoteen käynyt niin voi ne pari ekaa viikkoa mennä vaikka 4*15 että pääset takas kuntoon mutta nosta se sitten heti vaikka 4*6-10 + 4*6-10... Vinopenkki on aika pyllystä että jos tahdot rintaa tehdä niin penkkiin parit sarjat lisää ja salilla varmaan on se laite tai sitten vaikka vipunosto sivuilta.

2.Päivä ota SJMV / MV 3x10 pois ja laita kaikkiin muihin vaikka 1 sarja lisää ja pohkeissa sama kun rannekäännössä myös orkkujen osalta ;)

Ja kolmas päivä näyttää ihan hyvältä :)

-Miksi vinopenkki on perseestä? sehän on parhaita liikkeitä rinnalle ja se laite(pecdec) on kyllä paljon huonompi vaihtoehto
-Miksi hauista pitäisi hinkata noin paljon? kyllä se 3-6 sarjaa niille riittää
-Miksi sjmv/mave pois? sjmv paras liike takareiskoille!
eikä noita rannekääntöjäkään tarvi tuon enempää hinkata.

*Pyllystä
Kello aika paljon mutta yritän pitää asiallisena/selvänä :)
Mulla ainakin se "fiilis" tisseissä on aika erilainen vipunostojen jälkeen kun esim. vinopenkin jälkeen, mutta tehkää niinkun tahdotte kaikki ihmisethän ovat erilaisia :)

SJMV / MV ajattelin päivän numero 3 takia en ainakaan itse pystys päivän tauolla jostain kumman syystä :)

Tehkää haukkaa vaikka kolme sarjaa jos sillä kehitytte mutta mun mielestä se on sitten ihan sama tekeekö sitä vai ei... Kivahan se olis tietysti aina päästä sillä helpoimmalla tavalla?

Mikäs liike tuntuu paremmalta kun rannekääntö? Mielummin sitä kun jotain muuta jonkun vähän viehättämättömän naisen kanssa ;)

Itse ajattelin tuota rannekääntöä lähinnä sen takia että ranteet vähän vahvistuisi. Kun tuossa tuli se kaks vuotta treenattua 3 kertaa viikossa ennenkuin tuli tuo tauko niin esim. haukkaa tehdessä usein ranteet kipeytyi eikä pystynyt tekemään ilman rannetukia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom