VR

Liittynyt
13.6.2006
Viestejä
1 133
Junat ja vaihteet jäässä ja ihmiset odottelee pahimmassa tapauksessa monia tunteja pakkasessa. VR:n pomot valittelee ja ministerin toivottaa voimia vittuuntuneelle kansalla.

Miksi sinne ei komenneta työttömiä tai mamuja lapionvarteen? Vittu ne saa hillittömän määrän kaljarahaa kuussa ja samaan aikaan meidän liikenneinfra hajoaa käsiin. Luulisi että hallitus voisi määrätä vaikka pikalakina jonkun "poikkeuslain" jossa työttömät voidaan määrätä duuniin 10€/h palkalla ilman että menettävät muita tukiaan/koulutuspaikkojaan.

Meillä on monen sadantuhannen työvoimareservi laiskottelemassa samaan aikaan kun VR:n henkilöstä ajetaan loppuun. Ja pahinta on vielä se että kyseessä on valtion lafka jonka tavoitteena tulisi olla ihmisten liikuttaminen. Tämähän on kuin Neuvostoliitosta konsanaa. Työt seisoo koska byrokratia on vain niin perseestä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo ei enää mitään tolkkua nykymenossa. UKKta tulee ikävä täällä ainakin...sen aikana VRn henkilökunta kuulemma uhkasi mennä kerran lakkoon ja UKK sanoi että jokaiselle aamulla lakossa olevalle annetaan potkut samantien. Eipä ollut VRn lakkoa :)
 
Mä olen kyllä ihan pihalla tästä kuviosta, mikä se on mikä ongelmia aiheuttaa? Poikkeuksellisen kova talvi varmasti, mutta onhan ennenkin ollut kovia talvia eikä nyt näin jumissa ole liikenne ollut? Lähes päivittäin näyttää Hesarissa olevan negatiivista VR uutisointia.

Keskiviikkona pitäisi lähteä stadista Ouluun junalla (menopaluu 150 euroa...), toivottavasti sujuisi. Vaihtaakin pitäisi Tampereella.

Itse normaalisti junalla en kulje, päivittäin käytän metroa ja ratikkaa. Niissä ei juuri ongelmia ole, joskus ratikan kulun blokkaa väärin pysäköity auto, tai metrot vähän odottelee pysäkeillä kun on sään takia ruuhkaa, mutta myöhästymiset ovat olleet omalla kohdallani max. kymmeniä minuutteja. Kertaakaan en ole esim. töistä myöhästynyt tänä talvena julkisen liikenteen takia. Junilla kulkevat ilmeisesti jatkuvasti.
 
Kukatahansa ei saa mennä radalle heilumaan.
Ongelma on se, kun lumi pöllyää ja tukkii vaihteet ja kerääntyy juniin. Normaalisti on välillä suojaa ja lumi kovettuu eikä pöllyä. Nyt ei ole ollut suojakelejä.
 
Mä olen kyllä ihan pihalla tästä kuviosta, mikä se on mikä ongelmia aiheuttaa? Poikkeuksellisen kova talvi varmasti, mutta onhan ennenkin ollut kovia talvia eikä nyt näin jumissa ole liikenne ollut? Lähes päivittäin näyttää Hesarissa olevan negatiivista VR uutisointia.

Olisko yksi syy vielä että ennen junat pelasi myös talvella se että junat ostettiin kait venäjältä kun taas nykyjunat taitaa olla jostain Italiasta tai vastaavasta välimeren maasta kotoisin.
 
Kukatahansa ei saa mennä radalle heilumaan.
Ongelma on se, kun lumi pöllyää ja tukkii vaihteet ja kerääntyy juniin. Normaalisti on välillä suojaa ja lumi kovettuu eikä pöllyä. Nyt ei ole ollut suojakelejä.

Oliskohan mahdollista laittaa sinne aina yks kokenut äijä ja pari noobia tiimiksi fiksailemaan niitä vaihteita?
 
Miksi sinne ei komenneta työttömiä tai mamuja lapionvarteen? Vittu ne saa hillittömän määrän kaljarahaa kuussa ja samaan aikaan meidän liikenneinfra hajoaa käsiin. Luulisi että hallitus voisi määrätä vaikka pikalakina jonkun "poikkeuslain" jossa työttömät voidaan määrätä duuniin 10€/h palkalla ilman että menettävät muita tukiaan/koulutuspaikkojaan.

No ainakaan suomalainen työtön ei kyllä mielettömiä kaljarahoja saa..:eek: Mamuja tässä maassa kyllä holhotaan senkin edestä(tai sitten ne vaan osaa hyväkskäyttää systeemiä normi suomalaista paremmin).. Itse oon vastavalmistunut tekniikanalan inssi ja ylläri, että työttömäks valmistuin..:jahas: Kun asunnon vuokra huitelee yli 800eukissa kuukaudessa, niin eipä siitä 410e/kk paljon käteen jää..;) Onneks emännällä on duunia!:D

Mutta joo, mielelläni (näin hiljaisina aikoina oman alan duunipaikkojen suhteen) voisin mennä sillä 10e/h liksal putsailee niitä raiteita pieneks aikaa, jos tällaiseen olisi mahdollisuus..:)
 
Mun mielestä kyllä nyt pitäis perustaa joku työryhmä parantamaan VR:än toimintaa. Sinne voitais palkata Jutta Urpilainen kun se saa kohta kenkää demarien pomon paikalta (ehkä myös hyvittelis vähän sitä kun demari ei jatkakkaan ylen pomon pallilla) ja kaikkia muita ansioituneita poliittisen uran ehtoopuolella olevia poliitikkoja. Ihan ensimmäisenä työryhmän kannattais lennähtää Italiaan neuvottelemaan junan tekijän kanssa että missä mättää.

Jos nopeasti toimitaan niin työryhmän ensimmäistä julkilausumaa voidaan odottaa kesän kynnyksellä jolloin varmaan myös huomataan että työryhmä on asiansa hienosti hoitanut ja lumiongelmat poistuivat.
 
Mun mielestä kyllä nyt pitäis perustaa joku työryhmä parantamaan VR:än toimintaa. Sinne voitais palkata Jutta Urpilainen kun se saa kohta kenkää demarien pomon paikalta (ehkä myös hyvittelis vähän sitä kun demari ei jatkakkaan ylen pomon pallilla) ja kaikkia muita ansioituneita poliittisen uran ehtoopuolella olevia poliitikkoja. Ihan ensimmäisenä työryhmän kannattais lennähtää Italiaan neuvottelemaan junan tekijän kanssa että missä mättää.

Jos nopeasti toimitaan niin työryhmän ensimmäistä julkilausumaa voidaan odottaa kesän kynnyksellä jolloin varmaan myös huomataan että työryhmä on asiansa hienosti hoitanut ja lumiongelmat poistuivat.

Lisäksi työryhmä voisi suositella uuden työryhmän perustamista, koska kuulemma talvi tulee joka vuosi. Sitten tämä uusi työryhmä lentää vaikkapa juuri Italiaan tai Roomaan tai Madridiin tutustumaan siihen, miten paikalliset hoitavat junaliikenteen ongelmat talvella. Ovat nimittäin kuulleet ettei noissa eteläisimmissä maissa tälläisä ongelmia kohtata kovin usein.
 
Oliskohan mahdollista laittaa sinne aina yks kokenut äijä ja pari noobia tiimiksi fiksailemaan niitä vaihteita?
Rataturvallisuuskoulutus on jokatapauksessa käytävä. Vilkaastiliikennöidylle radalle ei niin vain mennä peippailemaan oman pään mukaan. Ihan tarkkaa käytänötä en tiedä, mutta pitää ilmiesesti olla liikenteessä sopiva väli ja työlupa tms. Vähän liikennöidyllä radalla voi työskennellä, mutta silloin pitää olla turvamiehet jotka vahtii tuleeko juna.
 
Mä olen kyllä ihan pihalla tästä kuviosta, mikä se on mikä ongelmia aiheuttaa? Poikkeuksellisen kova talvi varmasti, mutta onhan ennenkin ollut kovia talvia eikä nyt näin jumissa ole liikenne ollut? Lähes päivittäin näyttää Hesarissa olevan negatiivista VR uutisointia.

Keskiviikkona pitäisi lähteä stadista Ouluun junalla (menopaluu 150 euroa...), toivottavasti sujuisi. Vaihtaakin pitäisi Tampereella.

Itse normaalisti junalla en kulje, päivittäin käytän metroa ja ratikkaa. Niissä ei juuri ongelmia ole, joskus ratikan kulun blokkaa väärin pysäköity auto, tai metrot vähän odottelee pysäkeillä kun on sään takia ruuhkaa, mutta myöhästymiset ovat olleet omalla kohdallani max. kymmeniä minuutteja. Kertaakaan en ole esim. töistä myöhästynyt tänä talvena julkisen liikenteen takia. Junilla kulkevat ilmeisesti jatkuvasti.

Eiks uutisis sanottu just tänä aamuna et VR karsii lähtöjä alkuviikosta? Anoppi tuli eilen kuopiost turkuun ja juna 1h30min myöhäs jo enneku oli kerenny jyväskylää =D. Mitä ekaan postiin tulee niin itse näin työttömänä lähden mihin vain töihin 10e tuntipalkalla! En näkisi sitä mitenkään pahana ajatuksena että meitä työttömiä laitettas tonne lumia lapiomaan. Ei tämä aamupäivän kattoon syljeskely ja iltapäivän räkien väistely ole ihan niin luksusta kun moni sen kuvittelee olevan.

Edit ja offtopik. Mitä tulee astrid torstin kommentteihin että "suomalainen saa yhtä paljon kuin mamu" ei pidä paikkaansa ainaakaan tässä tapauksessa mikä itel on. Että tyttöystävä on opiskelija ja itse työtön. Sosku ei tosissaan myönnä mitään rahoja koska ensisijainen tulonlähde olisi tyttöystävän opintolaina. Joten varmaan moni tajusikin että ei tässä missään herrankukkarossa eletä. 10e/tunti olis mahtava liksa.
 
VR pitäisi yksityistää ja raiteet avata kilpailulle. Jos olisi kilpailua niin löytyisi kiinnostusta pitää junat aikataulussa.

Tää biisi tiivistää VR:n tilanteen ;)

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
No ainakaan suomalainen työtön ei kyllä mielettömiä kaljarahoja saa..:eek: Mamuja tässä maassa kyllä holhotaan senkin edestä(tai sitten ne vaan osaa hyväkskäyttää systeemiä normi suomalaista paremmin).. Itse oon vastavalmistunut tekniikanalan inssi ja ylläri, että työttömäks valmistuin..:jahas: Kun asunnon vuokra huitelee yli 800eukissa kuukaudessa, niin eipä siitä 410e/kk paljon käteen jää..;) Onneks emännällä on duunia!:D

Mutta joo, mielelläni (näin hiljaisina aikoina oman alan duunipaikkojen suhteen) voisin mennä sillä 10e/h liksal putsailee niitä raiteita pieneks aikaa, jos tällaiseen olisi mahdollisuus..:)

Jep, mä veikkaan että ne maahanmuuttajat ovat tämän talvenkin jotenkin aiheuttaneet, ehkä voodoolla?
 
Ja nythän junalla matkustaminen on halpaa kun saa hyvityksiä lipusta :) No toki itse olisin mieluumin ajoissa, onneksi tajuavat vihdoin hyvittää meille kuukausikorttilaisillekin jotain jatkuvista myöhästymisistä.
 
Eikös nuo vaihteet ole Ratahallintokeskuksen (tai joknu vastaavan) vastuulla eikä VR:än?
 
Mikset lennä?
Hki-Oulu-Hki noin 160e ja tunti per suunta, Finnair. Vertaa.fi

Tyttöystävä halusi mennä junalla, se on romanttista, hauskaa ja what not.

Varmaan junat myöhästyy, ei päästä perille ja tulee ero.
 
Back
Ylös Bottom