Volvo XC90 vai BMW X5?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
16.6.2011
Viestejä
134
Kun auton hankita tässä mielessä kuumottaa ja itse naisena en hirveästi kyseisistä vehkeistä tiedä, niin ehkä täältä löytyy puolueeton taho kommentoimaan asiaa.
Suosittelisitko jompaa kumpaa noista autoista noin merkin puolesta? Onko jotain, mitä pitäis eritoten ottaa huomioon jompaa kumpaa autoa ostettaessa? (tyyliin joku yleinen tyyppivika tms, kuitenkin haussa muutaman vuoden vanha auto eikä uusi)
Kaikki perustelut vaan tiskiin, että tulee tehtyä fiksu päätös autonoston suhteen!

Kiitos, kun autatte naista autoasioissa. :D
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Osta bemmi, kun se on sexympi

Bemari on kyllä makean näköinen, mutta peräpää on jotenkin laatikko. :D Volvo on jotenkin niin tutun ja turvallisen näköinen taas, ja toki halvempi. Mutta onko laadussa/ajettavuudessa jotain merkittävää eroa? Kumpaakaan automerkkiä en kyseisissä malleissa ole koskaan edes vielä ajanut, mutta jompi kumpi noista tulee meille hankintaan. Tai no jos joku keksii jonkun vastaavan, ylvään näköisen katumaasturin niin kertokaa toki. Mersut on kivan näköisiä vain uusimmissa malleissa, ja siellä hintaa alkaa olemaan vähintään sellaiset 50000€.
 
Jos päädyt Volvoon, niin muista että harva asia maailmassa on yhtä kallista kuin Volvon merkkihuolto. Öljyt ja suodatin 290e, not cool bro.
Ja lisäksi volvon xc90 on ollut katsastustilaston hännillä:
http://autot.oikotie.fi/uutinen/ruo...:-premium-merkki-ei-ole-aina-laadun-tae/18681
http://autot.oikotie.fi/uutinen/volvo-kärjessä-ja-hännillä/24106
Mutta eiköhän kumpikin vaihtoehto ole aika kallis käyttö ja hankintakustannuksiltaan. Mutta halpaa autoa tässä nyt ei lienee olla hakemassakaan..
 
Xc90 on ainakin mallina vanha kuin taivas. Olisiko ensiesittely ollut 2002 vai 2003?
Bemarin X5 E70 puolestaan tuli markkinoille 2007. Volvossa varsinkin alkupään malleissa oli ongelmia alustassa. Bemarissa mm. sähköt ja turbodiiselit on temppuilleet. Molempien huolto maksaa enemmän tai vähemmän, mutta kuitenkin todennäköisesti paljon :) käytettyä ostaessa tärkeää on löytää hyvä yksilö. Mutta tässä on kuitenkin jo sen verran rahaa pelissä, että mene nyt ihmeessä koeajamaan ennen ostopäätöstä!
 
Xc90 on ainakin mallina vanha kuin taivas. Olisiko ensiesittely ollut 2002 vai 2003?
Bemarin X5 E70 puolestaan tuli markkinoille 2007. Volvossa varsinkin alkupään malleissa oli ongelmia alustassa. Bemarissa mm. sähköt ja turbodiiselit on temppuilleet. Molempien huolto maksaa enemmän tai vähemmän, mutta kuitenkin paljon :) käytettyä ostaessa tärkeää on löytää hyvä yksilö. Mutta tässä on kuitenkin jo sen verran rahaa pelissä, että mene nyt ihmeessä koeajamaan ennen ostopäätöstä!

Tottakai koeajetaan, mutta kiinnostaa vaan tietää, kannattaako jo lähtökohtaisesti suosia jompaa kumpaa. :)
Ilmeisesti enemmän porukka on siis BMW:n puoleen?
 
Keskustelupalstoilla keskustelu on aina enemmän tai vähemmän irti realismista, varsinkin kun puhutaan jostakin kalliin auton kaltaisesta kulutushyödykkeestä jollaiseen valtaosalla ei kuitenkaan ole varaa. Jos multa kysyttäis ottaisinko XC90 vai X5 , ottaisin bemarin. Jos mun pitäis ostaa omalla rahalla XC90 tai X5, ostaisin XC90. Kysytpä melkeen mitä vaan autoiluun liittyvää netissä niin vastaus on usein BMW :D

Onko väliä onko bensa vai diesel? Bemarin dieseleissähän on pitkään ollut ongelma imusarjan läppien kanssa, jotka saattavat irrota milloin vain 5 000 ja 500 000 km välillä ja ajautua moottoriin aiheuttaen pahimmassa tapauksessa sen totaalisen tuhoutumisen ja 5 -numeroiset korjauskulut. Faija pyöritteli puoli vuotta päätöstä X5 ja XC90 välillä ja aika paljon tietoa kaivoin sille kummastakin mallista valinnan helpottamiseksi. Lopputuloksena osti XC90 ns. järkipäätöksenä mutta silti mieli tekee edelleen bemaria. Kannattaa tutustua myös nimimerkin Huppe kirjoituksiin tuolla BMW keskustelussa, huomaat nopeesti että vaikka bemari söis kaikki rahat ja olis paskana jatkuvasti, se on silti nautinnollinen auto ;)

Noista kahdesta XC90 on mielestäni selkeästi järkevämpi päätös. Mutta jos bemari saa selkeästi suuremman hymyn naamalle ajaessa ja annat sille painoarvoa niin ota se. Jos autot ei ole sulle vain välineitä siirtymään paikasta A paikkaan B mahd neutraalisti niin on epäinhimillistä kidutusta ostaa se järkiauto ja hajoilla liikenteessä kun tekee mieli vaihtaa lähes jokaisen vastaantulijan kanssa autoa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jo diiselinä oot katsomassa, niin Volvon D5 on huollettuna kestävä moottori ja talodellinen tuon koko luokan autossa.
Myös tilavampi kuin X5 ja ehkä myös turvallisempi:jahas:
Bemari on "sporttisempi" ajaa, eli ei ole samanlainen löllykkä kuin Volvo(tosin jos ajaa pitkää matkaa, niin silloin xc90 on mukava alusta)
Noita alkupään 2002-2003 XC90 kannattaa välttää.
Toi Xc90 alkaa tosiaan olemaan "vanhan" näköinen pirssi.
Tosin jos uudempaa on katsomassa, niin on siinä pariin otteeseen facelift tehty:jahas:
 
Kumpikin maksaa sen verran makoisan määrän rahaa.. että ihan melkein ottaisin mukaan muidenkin merkkejen sitymaasturit, ainakin koeajon suorittaisin. Jos se on jotain "status" puolen juttuja niin minkä siinä sitten tekee.. mutta esim. juke, quaskai ja rav4 vois olla ihan vertailuun mukaan otettavia. X3 bemmikin lienee kaikinpuolin parempi vaihtoehto kuin X5.. dont ask why.. testaa ja totea itse.
 
WTF? Tosi hyvin verrattavissa kyseltyihin vaihtoehtoihin...
Samaa ihmettelin. Pari viikkoa sitten sain vuokra-autoksi nissan juken. Aviksen virkailija ei oikein osannut sanoa mihin kategoriaan auto pitäisi luokitella, tai kehtaako sitä yleensäkään autoksi sanoa. Vittu mikä vitsi koko auto, naurettavampaa saa hakea. Esim. "tavaratilaan" sopi yksi iso matkalaukku, mun mielestä aika vähän jos haetaan isoa katumaasturia.

Ketjussa esille tulleiden autojen lisäksi jollain lailla alotuspostin parivaljakkoa muistuttaa esim. Audi Q7 ja sen sukulaiset VW Touareg ja Porsche Cayenne.
 
Zone-sarja -42%
Kumpikin maksaa sen verran makoisan määrän rahaa.. että ihan melkein ottaisin mukaan muidenkin merkkejen sitymaasturit, ainakin koeajon suorittaisin. Jos se on jotain "status" puolen juttuja niin minkä siinä sitten tekee.. mutta esim. juke, quaskai ja rav4 vois olla ihan vertailuun mukaan otettavia. X3 bemmikin lienee kaikinpuolin parempi vaihtoehto kuin X5.. dont ask why.. testaa ja totea itse.

Nyt PanostajaPenan kannatas käydä testaa noita autoja ja sen jälkeen viisastella. Oletko oikeasti ajanut X5:sta ja sen jälkeen Qashqaita?
 
Mä ottaisin tuohon rinnalle ehkä ML:n ja Touaregin.

ML:n pieni takaboksi voi olla jollekin miinus... GL:ssä taas hinta nousee, eikä kyse enää ole 'citymaasturista', vaan aidosta maasturista alennusvaihteineen päivineen.
Tosin isohan se ei ole kummassakaan aloituksen autossa... ML-kokoluokkaa käsittääkseni.

Touaregissa varoisin ainakin sitä 5l TDI-konetta, vaikka se teho mukavalta paperilla näyttäisi. Korjauskustannukset ja niitä kuuleman mukaan tulee, on sitten omaa luokkaansa.2.5TDI on Touaregiin riittävä kone, vaikkei se siitä rakettia teekkään.
Tässä kastissa Mersu tekee yllättävän poikkeuksen, vaikka niin ei ensikädeltä uskoisi, mutta varaosat on halpoja ja lisäksi se kalliimpi tekniikka on varsinkin dieselinä varsin hiton kestävää.
Puhutaan autosta, jolle 500tkm ei vielä ole loppuun ajettu vaan about puolessa välissä järjellisillä korjauskustannuksilla ylläpidettävää elinkaarta :D

Jokaisesta merkistä ja mallista löytyy tyyppiviat... viatonta autoa ei ole tehty vielä tähän päivään mennessä, eikä tulla tekemäänkään.
Se on bad business, jos auto kestää 10v ilman pienintäkään vikaa...

Jos vuosimalli on 2007-> niin melko huolettomasti käsittääkseni kaikki nämä vaihtoehdot voi ostaa...
Diiselinä BMW:n ensimmäinen osoite kaupasta ulos ajettaessa on jonnekin pajalle, missä läpät otetaan pois = se suurin uhka kalliille remontille on sen jälkeen pois.
EGR:ää noista monesta on poistettu käytöstä ja sopivasti piristellen voi säästää polttoainekuluissakin jos kilometerjä tulee paljon !
 
En ymmärrä tota että volvon alusta on jotenkin ok jos se toimii matka-ajossa. Ainakin vanhempi V70 on hyvä ajaa matka-ajossa VAIN suoralla tiellä, BMW on ihan varmasti parempi ajaa missä tahansa olosuhteissa. Lisäksi jos ajetumpaa ostaa niin ainakin volvon automaattilaatikoissa on se huono puoli ettei vaihteistoöljyjä "tarvitse" vaihtaa joten noin raskaassa autossa varsinkin vääntävän D5 koneen kanssa laatikko on kovilla.
 
BMW on ihan varmasti parempi ajaa missä tahansa olosuhteissa.
Paitsi suoralla tiellä. Itse tykkään että auto menee kivasti suoraan eikä hangoittele puolelta toiselle.
 
Paitsi suoralla tiellä. Itse tykkään että auto menee kivasti suoraan eikä hangoittele puolelta toiselle.

Ne bemarit mitä olen ajanut kyllä menee sinne minne ohjaa, tarvittaessa suoraan, mutta välyksetön ohjaus vaatii että ratista tosiaan pitää kiinni. Volvon ohjaustuntumassa on sen verran väljää että rattia on pakko kokoajan "korjata" pikkusella liikkeellä edes takas että auto menee jotakuinkin suoraan, ehkä se onnistuu paremmin parilla sormella käsi ikkunalaudalla kun bemarin ohjaus. Ja XC90 taitaa olla juurikin vanhojen volvojen pohjalta eikä mondeon kuten uus V70.

Kumpaakaan näistä maastureista en ole kyllä ajanut.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom