Volkswagen Golf VR6

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Primitive82

Banned
Liittynyt
27.4.2003
Viestejä
607
Onko kellään palstalaisella tuota namua?
Ite olen vähän tässä miettinyt, että tuollainen voisi olla ihan mukava virityksen kohde.
Eli jos jollain on tuo (tai jokin vastaava, vähintään 2.8 kone :D) niin olisi mukava kuulla kokemuksia.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
ei o kyl...
mut onks kellään tietoo:
- miten saan explorerin toimiin?
- mitenkä injektoin vaimolta huomaamatta?
- miten kannattais harjotella puolmaratonille?
- millon ilmestyy uus vin dieselin leffa?
- onks manowarilta tulossa uutta sinkkua millo?
 
Eipä ole ei, mutta hyvä olisi jos jatkossa siirtelisit näitä moottoriajoneuvoja koskevia tredejä sinne mihin ne kuuluukin.
Joo, mukava lelu olis. Sillä jäis jo amiksijen corollat savua nielemään. :D
 
Corrado olisi paljon komeampi ja munakkaampi.
 

Liitteet

  • corrado.webp
    corrado.webp
    43,2 KB · Katsottu: 4 915
vr6 on tunnetusti "venttiilisilppuri". jakopää prakaa niin uutta konetta pellin alle. g60:stä saa samat kaakit pihalle, varsinkin jos sattuu turbokonversion saamaan käsiinsä. tosin g:ssä on taas omat ongelmansa varsinkin ahtimen puolesta.

ja corradosta. tuttu corradon omistaja sanoi että vaikka periaatteessa siihen golffin osien pitäisi käydä, niin kaikki hajonneet osat olivat corradon "omia" osia -> käyttökustannukset hirveät. samoin sanoi että ei ole varsinaisesti urheiluauto eikä sovellu täysin käyttöautoksi.. toki hieno tuo on, ehkä onnistunein muotoilu volkkarilta.
 
njoo.. nuo audit näyttävät paljon muita uudemmilta lähes poikkeuksetta. ainakin, jos minkäänlaista korinväristä helmalevikettä löytyy. porukoiden entistä audia luultiin 3-vuotta vanhaksi vaikka totuus oli 15 vuotta.

jos vaihtoehtona on mitenkään audin 5-sylinterinen (20 venttiilinen) turbo, niin ota se. muistaakseni S2:n ja vr6 corradon välillä ei mahdoton hintaero enää ole. tuossa vitosessa on sitä viripotentiaalia riittävästi.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitä kaverin III-Koppaista VR6:sta hieman ajoin, niin ei oikein tehnyt suurta vaikutusta. 6 pyttyinen kone tuo lisää painoa ja painosuhde huononee entisestään. Tehoa ei tuntunut olevan mitenkään erityisesti verrattuna 2.0 16V koneisiin GTi/GSi autoihin.
Vähän "luonteeton" kone, eli voimaa on mutta sellaista kuminauhavetoa.
Joku Digitech tai vastaava lastu tuossa taisi olla... Voihan se olla, että ei ollut enää ihan kaikki hummat tallella, mutta odotin kyllä selkeästi enemmän tuosta.
Virityskohteena tuo on ilmeisen huono. Tuon kansi on ilmeisen "ahdas" rakenteeltaan ja virtausominaisuuksien parantaminen vaikeaa ja kallista.
Itse katselisin 2.0 16V versiota. Tai ahdettua.
 
kyllähän se corrado olla pitää. siinähän se vr6 on 2.9(190hp) ja muutenki "kuulemma" parempaa tekoa kun se 2.8. Mutta jos virikonetta haluaa nii ei muuta kuin S2 audi ABY:n motilla nii jo on potenttiaalia tai vaihtoehtoisesti s4 joita saa jo 10000e. itsellä toi remmi corrado ja siinä loppuu ainakin tuo "järkevä" viripotentiaali kesken siksi oon vaihtoa miettiny s2 tai s4.
 
Omistanut en ole, vain koeajanut ja lukenut, kun kaverilla VR6nen löytyy. Mielestäni oli hyvä ajaa, eikä etuvetoisuus tuntunut niin "rimpuiluna" kuin halvemmissa etuvetoisissa.
VR6sen ainoa ongelma lienee jakopään kiristäjä, joka hajotessaan hajoittaa vaikka mitä. Sekään ei tosin ole ongelma jos noudattaa huoltokirjaa. Ja vaikka ei noudattaisikaan, usein jakopää alkaa "rallattamaan" vähän ennen leviämistä=oma vika jos hajoaa, kikkelis kokkelis vaan. Monet vaan tuppaa tekemään huoltokirjan huolloista vain öljynvaihdot, ja sillä logiikalla ei muilla kuin vanhoilla volvoilla pitkälle päästä.

Corrado on hieno, mutta niin surullisen kuuluisa se ahdin on, että jättäisin väliin sillä moottorivaihtoehdolla.
 
Kaverilla on ollut vr6 tosta kesästä saakka ja ongelmia on riittänyt:
- Sähköikkunat eivät toimi ( Pienellä koputtelulla joku ikkuna aukeaa)
- Jarrulevyt vetävät kieroksi
- Lukot eivät toimi + vetävät jäihin (Lukkosulat + muut öljyt eivät auta)
- Paisuntasäiliö hajosi
- Ajotietokone kränää

Moni noista olisi varmaan hoidettavissa, jos mielenkiintoa auton kunnossa pitämiseen riittäisi. :)
 
Kerpele sanoi:
Tuon kansi on ilmeisen "ahdas" rakenteeltaan ja virtausominaisuuksien parantaminen vaikeaa ja kallista.
Itse katselisin 2.0 16V versiota. Tai ahdettua.
Varmasti hankalaa porttailla VR-koneita. Ja todelliset ongelmat tulevat lämmön kanssa. Ensimmäisen sylinteririvin pakokaasut menevät toisen sylinteririvin kannen läpi, tuollaisen viritys on melkein suoraan ongelmien kerjäämistä.
 
nevahood sanoi:
vr6 on tunnetusti "venttiilisilppuri". jakopää prakaa niin uutta konetta pellin alle.

tota voisit vähä paremmin perustella! ite omistan vr6 golffin ja olen tietoinen golffin jakopää "ongelmista"... noi jakopää ongelma jutut o pikkusen liioteltuja, onse kumma ku jotku jotka ei huolla säännöllisesti autojaan ja ihmettelevät että kulutus osat eivät kestä. toho jakopää juttuun vaikuttaa miten autoa polkee, tiedän vr6:sia joilla on ajettu yli 200 tkm eikä jakopäähän ole tarvittu koskea.
jos jakopäästä alkaa kuulua ääntä ni sieltä menee ekana ne kiristimet, jotka on "edullista" vaihtaa. jos jakopään päästää kokonaan hajoamaan nii siinä menee samalla koko yläpää ja tulee kallis remontti! mut ihan sama on joka autossa jos ei jakopään hihnaa vaiheta ajoissa ja se napsahtaa poikki (paitsi ooppelit).
ite hommasin golffin ni jako pää remppa oli tehty 160tkm kohalla. tyytäväinen olen golffiini ollut ja voin suositella sitä sellaselle joka golffia harkitsee. omaa on vielä piristetty supersprintin putkistolla,lastulla ja filtterillä. kyllä sillä kerkee jo iha kohtalaisesti.
ja mitä painoon tulee ni 1150 kiloa ei ole paljon!

esim:
volvo t5 1 604 kg =250hv
vw golf 1150 kg = (174hv) 190 hv

volvon painosuhde= 0.155hv/kg
golffin painosuhde=0.165hv/kg
 
HaRaXz sanoi:
Kaverilla on ollut vr6 tosta kesästä saakka ja ongelmia on riittänyt:
- Sähköikkunat eivät toimi ( Pienellä koputtelulla joku ikkuna aukeaa)
- Jarrulevyt vetävät kieroksi
- Lukot eivät toimi + vetävät jäihin (Lukkosulat + muut öljyt eivät auta)
- Paisuntasäiliö hajosi
- Ajotietokone kränää

Moni noista olisi varmaan hoidettavissa, jos mielenkiintoa auton kunnossa pitämiseen riittäisi. :)

noi viat mahtaa koskea kaikki mk3 golffeja ei pelkästään vr6:sia :jahas:
ja noista jarrulevyistä, oiskos kaveris vetäny ne eka kuumaks ja aatellu et "pestäämpä auto" sitteku vähä vettä heittelee levuille ni voila! jos levyt jäähytetään nopeasti ni ne vetää kieroon!
lukoissa en oo huomannu ongelmia jäätymisen kanssa, aina o lukkosula auttanu. ja on ihan totta et vikoja löytyy kaikista autoista. jos ei ole aikaa tai rahaa huoltaa autoa, ni on parempi olla ilman autoa!
 
minä kyllä en suosittele haukkumaan tuota ahdinta kuulopuheiden mukaan. hyvin on pelannu ja kestäny vaikka kauhiaa tossua on saanu.
 
Zone-sarja -42%

Suositut

Back
Ylös Bottom