Volkswagen Golf VR6

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
jakopäästä

tota voisit vähä paremmin perustella! ite omistan vr6 golffin ja olen tietoinen golffin jakopää "ongelmista"... noi jakopää ongelma jutut o pikkusen liioteltuja, onse kumma ku jotku jotka ei huolla säännöllisesti autojaan ja ihmettelevät että kulutus osat eivät kestä. toho jakopää juttuun vaikuttaa miten autoa polkee, tiedän vr6:sia joilla on ajettu yli 200 tkm eikä jakopäähän ole tarvittu koskea.
jos jakopäästä alkaa kuulua ääntä ni sieltä menee ekana ne kiristimet, jotka on "edullista" vaihtaa. jos jakopään päästää kokonaan hajoamaan nii siinä menee samalla koko yläpää ja tulee kallis remontti! mut ihan sama on joka autossa jos ei jakopään hihnaa vaiheta ajoissa ja se napsahtaa poikki (paitsi ooppelit).
ite hommasin golffin ni jako pää remppa oli tehty 160tkm kohalla. tyytäväinen olen golffiini ollut ja voin suositella sitä sellaselle joka golffia harkitsee. omaa on vielä piristetty supersprintin putkistolla,lastulla ja filtterillä. kyllä sillä kerkee jo iha kohtalaisesti.
ja mitä painoon tulee ni 1150 kiloa ei ole paljon!

esim:
volvo t5 1 604 kg =250hv
vw golf 1150 kg = (174hv) 190 hv

volvon painosuhde= 0.155hv/kg
golffin painosuhde=0.165hv/kg

Itsellä on vähän päälle 300 000km ajettu -93 vr6, johon ei ole kuittien ja muiden mukaan vaihdettu jakopäähän muuta kuin kiristin 280 000km kohdalla vasta sekin, joten en tiedä onko vw olemassa myös ns maanantaimalleja, joissa tuo jakopää ERITTÄIN heikko paikka. Mutta sellainen kysymys asiasta enemmän tietäville, että mikä on kun liikkeelle lähtiessä vinkasee/ulahtaa (ei rengas tässä tapauksessa)? Ja sitten kun kiihdyttää niin 3000rpm jälkeen alkaa kuulua semmonen vinkuminen niinkuin turbo olisi, muttaku ei oo?
 
ei seilaa tyhjäkäynti ei.. sekin vinkuminen kuuluu vain sillointällöin, mutta liikkeelle lähtiessä se ulahdus kuuluu lähes joka kerta, niinkuin kuuluisi voimansiirrosta tai putkistosta??
 
Eikös näissä ainakin vanhemmissa VR6:ssa ollut sitäkin ongelmaa että kansi halkeaa helpolla ku taitaa olla tehty yhdestä möltistä?(ei kahta kantta)
 
Elikkä pääsin kehumaan liian aikaisin.. nyt alkoi jakopää rallattelemaan, ja melkosen kovasti loppuunsa rallattaakin. Luulin ensin sitä meteliä vaan sähkösen kiertovesipumpun laakerista.. :wall: Ei se auta kun alkaa teettää jakopääremppa. Itsellä ei niin paljoa ole uskallusta alkaa tuota myllyä purkamaan. Hyviä vinkkejä, missäpäin kajaanissa kannattaisi auto käyttää, hieman hintahaarukkaa? Kiitos jo etukäteen!
 
Itsellä on vähän päälle 300 000km ajettu -93 vr6, johon ei ole kuittien ja muiden mukaan vaihdettu jakopäähän muuta kuin kiristin 280 000km kohdalla vasta sekin, joten en tiedä onko vw olemassa myös ns maanantaimalleja, joissa tuo jakopää ERITTÄIN heikko paikka. Mutta sellainen kysymys asiasta enemmän tietäville, että mikä on kun liikkeelle lähtiessä vinkasee/ulahtaa (ei rengas tässä tapauksessa)? Ja sitten kun kiihdyttää niin 3000rpm jälkeen alkaa kuulua semmonen vinkuminen niinkuin turbo olisi, muttaku ei oo?

Mullaki vinkuu ku menee yli 2800rpm mut johtuu ku on vapaavirtaussuodatin niin imee nii paljo enemmä ku vakiona. joo itelläniki on 274tkm ajettu vr6 ja hyvin posottaa ilman mitää rallatusta.. tosin koneesee vaihettu kilkkeet ku ollu ennen turbo kiinni :D
 
Elikkä pääsin kehumaan liian aikaisin.. nyt alkoi jakopää rallattelemaan, ja melkosen kovasti loppuunsa rallattaakin. Luulin ensin sitä meteliä vaan sähkösen kiertovesipumpun laakerista.. :wall: Ei se auta kun alkaa teettää jakopääremppa. Itsellä ei niin paljoa ole uskallusta alkaa tuota myllyä purkamaan. Hyviä vinkkejä, missäpäin kajaanissa kannattaisi auto käyttää, hieman hintahaarukkaa? Kiitos jo etukäteen!

Osat ei paljoa maksa motonetistä: ~180e

AKOPÄÄSARJAT/KETJUT/KIRISTIM. VOLKSWAGEN GOLF III 92--98
Ketjuvetoisen jakopään osia

2,8 VR6 YLÄketju 2-rivinen --8.96 (--AAA217000). . . . . . 25-5427 29.90 ???
2,8 VR6 YLÄketjun laahainkisko --8.96 (--AAA217000). . . . 25-5428 31.90 ???
2,8 VR6 YLÄketjun kiristin --8.96 (--AAA217000). . . . . . 25-5431 39.90 ???
2,8 VR6 YLÄketjun ohjainkisko 92--98. . . . . . . . . . . . 25-5429 13.90 ???
2,8 VR6 ALAketjun laahain/kiristin 92--98. . . . . . . . . 25-5432 28.90 ???
2,8 VR6 ALAketjun ohjainkisko 92--98. . . . . . . . . . . . 25-5433 5.90 ???
2,8 VR6 ALAketju 1-rivinen 92--98. . . . . . . . . . . . . 25-5426 12.90 ???

ja tohon lisäksi kampiakselin stefa:
KAMPIAKSELIN TAKATIIVISTE VOLKSWAGEN GOLF III 92--98
Vauhtipyörän puoleisessa päässä
Kaikki moottorit. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27-1751 14.13 ???

---------------------------------------------------------------------

Tästä ääninäyte rallattavasta jakopäästä, mikä pitäisi hoitaa ennen laukeamistaan: http://www.agthompsonfamily.com/vw/TimingChainNoise.wma
 

Suositut

Back
Ylös Bottom