voinko saada tuloksia näin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lumicki
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
mitä söit tänään?-ketjua parhaillani oon lukemassa, ei tapahdu ihan hetkessä, kun yritän sisäistää asioita...ja hyviä vinkkejä tähän asti on löytynytkin.

sattuisikohan joku täällä tietämään jotain (mieluiten hera) proteiinia, missä olisi mahd. vähän hiilareita?

Hyvä että löytyy! Heran hiilarit lienevät enimmäkseen laktoosia, joka on hidasta hiilaria eli sitä ei tarvitse mielestäni erityisesti vältellä (ellei tietysti ole laktoosi-into*** en osaa tavata sitä sanaa :D ) Varmaan suurin osa perusheravalmisteista sisältää vähän rasvaa ja hiilareita - niistä puhdistettuakin heraa lienee olemassa, mutta hinta onkin sitten aika kaukana kymmenestä eurosta.

p.s. Paino ei tosiaan ratkaise: Itse pidin peilikuvaani joskus kymmenen kiloa sitten about yhtä laihana kuin nyt... Ja näytän nyt kyllä varmana kaikkien mielestä paremmalle. :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itellä tällä hetkellä käytössä SF Heraproteiini jossa proteiinia 78g hiilareita 7g ja rasvaa 7g. Ja 900g makso muistaakseni 11e. Maku mansikka-sitruuna joka maistuu hubba bubalta ainaki alkuun, aika makea siis.
kiitos vinkistä, kuulostaa hyvälle.

tuolta: http://www.sf-protein.com/?page=tuotteet&id=proteiinivalmisteet
huomasin myös yöproteiinia, siinäkin on arvot kohdallaan. onko tossa jotain suurta eroa tohon yllä olevaan valmisteeseen? sopisko se mulle? kun mietin että voisin ottaa prodelisän iltapalan muodossa, kun silloin ei välttämättä tee mieli enää mitään.

huomasin myös yöproteiinia, siinäkin on arvot kohdallaan. onko tossa jotain suurta eroa tohon yllä olevaan valmisteeseen?

Yöprodessa on yleensä kaseiinia, joka on hitaampaa ku hera. Molemmathan on maidon proteiineja (maidossa kaseiini-hera -suhde 80/20). Kyllä heraakin voi käyttää iltaisin, mut ensisijaisesti suosittelisin kuitenkin syömään ihan ruokaa. :)

olen tässä yrittänyt laskeskella... ja tulin sellaiseen loppu tulokseen että tarvitsen sellaiset 100g protskuja päivässä.
= n. 5x 20g annosta protskuja päivässä.

eli jos syön 4x päivässä:
kalaa, kananmunia, tonnikalaa, rahkaa, juustoja: feta, edam, rae, leipäjuusto...jne
joista yksi annos n.50g = n.20g p. manteleita/pähkinöitä/auringonkukansiemeniä

ehkä lisänä 20g edestä proteiinia: protskujauhetta tai soijarouhetta lisättynä vaikka rahkaan...tosin en tiedä onko tarpeellista?

lisäksi: kasviksia (marjoja), oliivi-/rypsiöljyä salaatteihin, rahkaan, paistamiseen. yrttiteetä, kahvia ja pari palaa tummaa%suklaata(suklaasta en luovu jos pakko ei ole!)

eli miltä kuulostaisi jos alkaisin syödä nyt jatkossa tolla tavalla?
tuleekohan rasvojen kokonaismäärä liian suureksi?
voi olla että kaloritkin ylittyy...jos ei ole tarkkana (mun perus kulutus on arvioltaan reilu 1300kcal )

Heipähei Lumicki!Suunnitelmassasi on paljon hyvää, varsinkin proteiinin saanti.
Missä ovat hiilihydraatit, nuo palautumisen paronit..Niitä lisäisin sinulle käyttöön,sekä 1300 kcal päivässä on kyllä niin vähän, että siitä seuraa jopa kataboliaa kehityksessäsi..
Mestari idea :thumbs: vaihtaisitko tumman suklaan esim. energia patukkaan, jossa on samalla kaivattuja hiilareita ja suklaata? Nämä ovat vain minun ajatuksia ja itse kuitenkin tiedät parhaiten. TSEMPPIÄ! :)

noudatatn vähähiilihydraattista ruokavaliota, siksipä noita hiilareitakaan ei juurikaan tossa suunnitelmassa näy. toisinaan sallin kyllä esim. 100 prosenttisesti aitoa ruisleipää palan aamiaisella, siihen sitten kunnolla juustoa päälle. joku protskupatukka voisi mennä aterian korvikkeena...maun puolesta ainakin.
kiitos ja kiitos kommentisa :)

mun perus kulutus on arvioltaan reilu 1300kcal
Miten olet päätynyt tuohon lukuun? Oman peruskulutuksensa voi arvioida EnregyNetissä osoitteessa: http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet03/energyneed.pl?session_id=7e452405b66f3906e698c791cf7a1d9d

Jos laskuriin syöttää sinun mittasi (pituus 156 cm, paino 48 kg), valitsemalla aktiivisuusluokaksi 1:n (arviotavana tässä tapauksessa peruskulutuksesi) tulokseksi saadaan suunnilleen 1680 kcal. Ja tuo on siis arvio kuluttamastasi energiasta ilman liikunnan aikaista kulutusta.

mä oon käyttänyt tuota http://kalorilaskuri.fi laskuria...ja siitä sitten vähän alakanttiin ottanut tuon arvion, koska yleensä on kai tapana arvioida ne omien syömisien määrät vähän alakanttiin, siinä vaiheessa kun laskee päivän kalorit yhteen. aika suurpiirteisiähän nää lasku jutut musta tällä tasolla kumminkin on.

sitä oon myös miettinyt, että kannattaako tuo peruskulutus tai proteiinin tarpeen määrä laskea siitä nykyisestä painosta vai omasta tavoite/ihanne painosta?

Melkoinen ero noissa kahden eri kalorilaskurin välillä. Itse tuossa testailin ja melkein 600 kilokaloria oli erotus noiden kahden välillä. Minusta tuo lumickin käyttämä antaa todella pieniä lukuja. Sen mukaan minunkin pitäisi paisua koko ajan kuin pullataikina, vaikka suunta on ollut aivan toinen.

Kyllä 1300 kilokaloria on paljon liikuntaa harrastavalle aivan liian vähän.

Zone-sarja -42%
Kannattaa myös muistaa, että "peruskulutus" tarkoittaa sitä energiamäärää, jolla ihminen pysyy hengissä, ja that's it. Eli se ei sisällä mitään liikuntaa, edes hyötyliikuntaa, vain ainoastaan sen energiamäärän, jonka kroppa kuluttaa itsensä ylläpitämiseen, jos vain makaat paikallasi 24/7. EDIT: Minustakin tuo 1300 kcal kuulostaa aika alhaiselta, mutta vaikka se pitäisi paikkansakin, on todellinen kulutus huomattavasti suurempi per vrk (koska tuo 1300? kcal on juurikin se peruskulutus).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kannattaisiko vielä kuitenkin miettiä sitä vähähiilarista ruokavaliota? Mielestäni jos VHH:lle ryhtyy, on ehdottomasti suunniteltava syömisensä tarkasti, vieläkin tarkemmin kuin muuten. Minusta VHH:ta ei missään tapauksessa voi noudattaa siten, että jätetään kaikki "fiksut" hiilarit (puurot, leseet ym.) pois, mutta syödään kuitenkin hiilaripitoisia "herkkuja" kuten suklaata ja protskupatukoita. En ole itse koskaan varsinaisella ketodieetillä ollut, mutta ymmärtääkseni ei todellakaan ole tarkoitus, että joinain päivinä mennään hiilarit ihan nollassa ja taas seuraavana ei. Toki on niitä "tankkauspäiviä", mutta ne onkin taas ihan oma taiteenlajinsa ja nekin suunnitellaan tarkkaan.

Älkää nyt käsittäkö, että olen VHH-dieettejä vastaan. Olen vain huonosti suunniteltuja VHH-dieettejä vastaan ;).

mutta mun kohdalla käytännössä helposti tarkottaa sitä että jos syön puuroa aamiaiseksi ja vähän pastaa kummallakin aterialla energia määrä kohoaa korkeaksi ja tarvittavaa proteiini määrää en pysty syömään.
leivän päälle voi laittaa ne neljä palaa juustoa jolloin niitä protskujakin tulee siinä samalla. parhaimmillaan tummassa suklaassa on hiilareita 11g/100g ja paripalaa päivässä on muutenkin ihan terveellistä.
en pyri noissa hiilareissa mihinkään nolla lukemaan (ainakaan tällä hetkellä), mutta voi olla että niitä ei paljoakaan joka päivälle kerry.
mutta jooh, lupaan miettiä tota vähähiilihydraattisella dietillä olemista...musta vaan on jotenkin helpompaa kun sitä ruokavaliota on rajoitettu kunnolla, aikaisemmin söin vain hyviä hiilareita, mutta leipä sekä mysli aiheutti ihan hillittömiä ahmimiskohtauksia, nykyään niitä ei ole ollut, ruisleipääkin voi syödä vain sen yhden palan.

no siis painoa oon yrittänyt saada putoamaan, koska sitä on tullut viime aikoina lisää ja pelkkää läskiä!
arvioltaan kulutan 1300kcal päivässä. tuntuu että jos yhtään yrittää syödä enemmän siitä paino alkaa nousta heti.

Se painonnousu johtuu siitä, että olet aliravittu. Sä tarvit suunnilleen tuon 1300kcal päivässä siihen, että sun peruselintoiminnot toimii normaalisti. Koska syöt liian vähän, elimistössäsi on aliravitsemustila. Siitä seuraa ns. säästöliekki, joka tarkoittaa sitä, että kun syöt enemmän, elimistö pistää ylimääräiset säästöön (eli rasvaksi elimistöön).

Itse olen ollut aliravitsemuksessa pitkään. Kun vihdoin sain tilaisuuden syödä viikon normaalisti, joskin vain 3 ateriaa päivässä, paino nousi ihan saman tien 2-3kg ja tuli hirveät turvotukset. Nyt vaan yritän sinnitellä ja sietää pulskaa ja vastenmielistä peilikuvaani, koska tiedän, että tämä on ainoa tie pois aliravitsemuksesta.

Noin puolessa vuodessa elimistö korjautuu ja paino asettuu aloilleen, yleensä niihin määriin, joita se oli ennen aliravitsemusta.

Suosittelen kirjaa Syömishäiriön ravitsemushoito. Siinä on hyödyllistä tietoa aliravitsemuksesta.

laitanpa nyt vielä pari linkkiäkin tänne, vaikka tossa alussa kuvailinkin jo mun tavoitettani (mutta toisen hoikka voi toisesta olla pulska tai päinvastoi) eli mun ihanne ois jotain tota luokkaa:

http://www.cinema.com/image_lib/3753_133-33.jpg

http://body.builder.hu/kepnagy.htm4?NAGYKEP=1080374369

http://body.builder.hu/kepnagy.htm4?NAGYKEP=977822985

http://body.builder.hu/kepnagy.htm4?NAGYKEP=977733587

Ihan ensimmäinen kuva ei toiminut mulla. 2. ja 3. tyttö näyttivät ihan tavallisilta ei kovin treenatuilta hoikilta tytöiltä. Viimeisellä oli nätti, vähärasvainen jonkin verran treenattu vatsa.

Sen verran voin sanoa, että tuo vika on ihan eri luokkaa 2. ja 3. kanssa eli molempaa ulkonäköä et voi samalla kertaa saada :)

Ekan linkin kuvassa on carmen electra. koska en löytänyt suoraan kuvaa joka vastaisi tavoitettani ja realistisia mahdollisuuksiani laitoin vähän eri tyylisiä kehonkuvia...eli jotain noiden väliltä haluaisin saavuttaa, eli ei mitään kovin kummoisia lihaksia, ainakaan näin aluksi. viimeisen kuvan vatsa voisi olla vaikka mun tavoitteeni :D
oih, tai fitness malli Melissa Ann :rolleyes: http://www.melisaann.com/fitness.htm

mulla alkaa oleen ongelmia soveltaa kolmea eri "diettiä", kun en syö punaista lihaa tai kanaa. noudatan vähähiilihydraattista ruokavaliota ja lisäksi yritän saada rasvat minimiin ja lihasta tilalle.
onko muuten mahdotonta saada kehon rasvoja minimiin ilman vähärasvaista ruokaa ja light tuotteita?

jos mä yrittäisin nyt sitten sietää tuota painon nousua ja keskittyä hankkimaan niitä lihaksia. miten kauan mun kannattaisi olla diettaamatta? ei varmaan auta jos pari viikkoa syön monipuolisesti ja treenaan...

niin ja kiitti, kun ootte jaksanu vastailla :worship: on ollut oikeesti paljon apuu.

Ekan linkin kuvassa on carmen electra. koska en löytänyt suoraan kuvaa joka vastaisi tavoitettani ja realistisia mahdollisuuksiani laitoin vähän eri tyylisiä kehonkuvia...eli jotain noiden väliltä haluaisin saavuttaa, eli ei mitään kovin kummoisia lihaksia, ainakaan näin aluksi. viimeisen kuvan vatsa voisi olla vaikka mun tavoitteeni :D
oih, tai fitness malli Melissa Ann :rolleyes: http://www.melisaann.com/fitness.htm

mulla alkaa oleen ongelmia soveltaa kolmea eri "diettiä", kun en syö punaista lihaa tai kanaa. noudatan vähähiilihydraattista ruokavaliota ja lisäksi yritän saada rasvat minimiin ja lihasta tilalle.
onko muuten mahdotonta saada kehon rasvoja minimiin ilman vähärasvaista ruokaa ja light tuotteita?

jos mä yrittäisin nyt sitten sietää tuota painon nousua ja keskittyä hankkimaan niitä lihaksia. miten kauan mun kannattaisi olla diettaamatta? ei varmaan auta jos pari viikkoa syön monipuolisesti ja treenaan...

niin ja kiitti, kun ootte jaksanu vastailla :worship: on ollut oikeesti paljon apuu.

Mä suosittelen, että otat itsekin asioita selville, koska on aika vaikea onnistua, jos ei tiedä eikä ymmärrä asioita.

Jotta voit saada lihaksia, sun täytyy olla pluskaloreilla (eli syödä enemmän kuin kulutat). Jos syöt enemmän kuin kulutat, et voi laihtua. Kuitenkaan se ei ole ihan niin simppeliä, koska jotta lihakset kasvaisi, tarvitset proteiinia. Lihakset kasvaa levossa (yöunen aikana). Tämän takia on tärkeä saada proteiinia iltasella.

Yksinkertainen tapa kasvattaa lihasta, mitä yleensä kilpailijatkin tekee, on se, että on ns. off-season, jolloin sitä lihasta kasvatetaan (jolloin paino nousee ja usein myös rasvaprosentti). Sitten ruvetaan valmistautua kilpailuihin eli dieetataan, jolloin koitetaan saada ne ylimääräiset rasvat lihasten päältä pois.

Muita perussääntöjä on mm, että rasvan polttamiseen tarvitaan rasvaa. En enää muista mihin se perustuu. Kunhan vaan pitää huolen siitä, että ne saadut rasvat on hyvälaatuisia. Ihminen tarvii rasvaa noin 20-30g päivässä.

Kysyit kuinka kauan sun kannattaa olla dieettaamatta. Omasta mielestäni puhutaan kuukausista. Ei ihmisen lihakset kasva yhdessä yössä, ja varsinkin naisille se on vaikeaa. Nyt on hyvä aloittaa syöminen ja laihduttelu sitten keväällä.

Jos jossain vaiheessa alkaa ahdistaa painonnousu niin sitten vaan lisäät aerobisen liikunnan määrää. Yleensäkin on hyvä tehdä kaikki mahdolliset kikkaillut ensiksi liikunnalla ja vasta lopuksi ruoalla. Kuitenkin kasvamisen ja laihtumisen perussääntö on se syömisen ja kulutuksen suhde.

Muita perussääntöjä on mm, että rasvan polttamiseen tarvitaan rasvaa. En enää muista mihin se perustuu.

En muista minäkään, mutta rasvaa tosiaan tarvitaan ja se on ihmiselle välttämätön makroravinne muutenkin, kuin vain laihdutuksen kannalta.

Kunhan vaan pitää huolen siitä, että ne saadut rasvat on hyvälaatuisia. Ihminen tarvii rasvaa noin 20-30g päivässä.

Sen verran täydennän tuota Hipan lausumaa, että tuo 20-30 g on ehdoton MINIMI rasvansaannille (itse asiassa korottaisin tuon määrän 30-40 grammaan/vrk). Plus, että jos ollaa vähähiilihydraattiselle ruokavaliolla, tulee rasvan määrää vastaavasti lisätä. Gramma per painokilo per vrk ei ole mielestäni liikaa, laihduttajallekaan.

Hipalla oli kyllä hyviä pointteja :thumbs:

Mä suosittelen, että otat itsekin asioita selville, koska on aika vaikea onnistua, jos ei tiedä eikä ymmärrä asioita.

Tottakai, mutta välillä se on niinkin että mitä enemmän ottaa asioista selvää alkaa tuntua että sitä vähemmän tietää :D , lisäksi on ihan hyvä tarkistaa onko ymmärtänyt asioita oikein.

Sen verran täydennän tuota Hipan lausumaa, että tuo 20-30 g on ehdoton MINIMI rasvansaannille (itse asiassa korottaisin tuon määrän 30-40 grammaan/vrk).

Sekoilin. Pohdin noita prosentteina ja kirjoitin grammoina :) Eikös se ollutkin niin 20-30% päivän energiantarpeesta? Ainakin Zonessa on hh40/r30/p30 suositus (muistaakseni).

Oonpas pöllö, kiitos, että korjasit!

Latest posts

Back
Ylös Bottom