voinko saada tuloksia näin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lumicki
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
voisiko joku arvioida miten hyviä tuloksia minulla olisi mahiksia saada suunnilleen puolessa vuodessa kun tavoitteeni olisi saada rasvaprosenttia pienemmäksi ja itseni mahdollisimman timmiksi.

tän hetkiset mitat: 156cm n. 48kg

ajattelin suunnitella itselleni treenit 2-3xvk pelkästään vapailla painoilla toteutettaviksi.
en syö punaista lihaa tai kanaa ja noudatan vähähiilihydraattista ruokavaliota.
ruokavalioni tarvitsee kyllä luultavasti ainakin hienosäätöä jos aion saada näkyviä tuloksia.

nää sivut on musta erityisen inspiroivat: http://www.fatlosstips.com/

toivottavasti joku jaksaa tähän vastailla...

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
voisiko joku arvioida miten hyviä tuloksia minulla olisi mahiksia saada suunnilleen puolessa vuodessa kun tavoitteeni olisi saada rasvaprosenttia pienemmäksi ja itseni mahdollisimman timmiksi.

tän hetkiset mitat: 156cm n. 48kg

ajattelin suunnitella itselleni treenit 2-3xvk pelkästään vapailla painoilla toteutettaviksi.
en syö punaista lihaa tai kanaa ja noudatan vähähiilihydraattista ruokavaliota.
ruokavalioni tarvitsee kyllä luultavasti ainakin hienosäätöä jos aion saada näkyviä tuloksia.

nää sivut on musta erityisen inspiroivat: http://www.fatlosstips.com/

toivottavasti joku jaksaa tähän vastailla...
Mittojen perusteella hoikalta tytöltä vaikutat. Puolessa vuodessahan ehtii kyllä jo näkyviä tuloksia saada, kunhan vaan olet ahkera, järkevissä rajoissa toki.
Laita tänne ruokavaliorunkosi/normaalipäivän syömiset ja treeniohjelmasi näkyviin, niin niitä on huomattavasti helpompi kommentoida. Ruokavaliosta tulee heti sen verran mieleen, että pidä huolta riittävästä proteiinin saannista, kun et syö lihaa.

en ihan tyytyväinen oo tohon tän hetkiseen painoon...alempikin saisi olla.
tai ei senkään niin väliä, kunhan mitat pienenee.
lyhyessä varressa muodot (kai lihaskin) näkyy selvemmin...eli enpä miltään tikulta näytä

1 pv:

--tonnikalakasvis salaatti, puolikas avokaado

-kahden kananmunan munakas

-teetä/kahvia ja pari palaa tummaa suklaata
kourallinen pähkinöitä ja manteleita
-----------------------------------------------------------------------
2 pv:

-pala 100% ruisleipää jossa voita ja juustoa kahvin kanssa

-leipäjuustoa ja marjoja

-lasillinen funlightia jossa 1rkl molkosania
n.10 mantelia

-tonnikalasalaatti

protskuja ei taida tulla tarpeeksi joo...ehkä sitä rahkaa voisi alkaa syömään taas enemmänkin.
ennen käytin protskujauhetta ja -patukoita ja soijarouhetta, nykyään en...aika jalostettuja ovat. sama juttu light-tuotteiden kanssa.

tosin mietin että ehkä voisi jättää rasvaisimmat ruuat yksinkertaisesti vain vähemmälle ja ottaa ne tarvittavat rasvat öljyistä, kalasta ja vaikka oliiveista ja avokaadoista.
kannattaisikohan syödä jotain lisäravinteita?

treeniohjelmaa en ole vielä suunnitellut valmiiksi, mutta
kolmen- sekä viidentoista kilon painot löytyy...ja stickki(keskivahva)
pitäisikö hankkia säädettävät painot?

ajattelin treenata vain 2-3x vk.
esim.

-4 eri vatsalihasliikettä (20-30 toistoa)

- dippejä, ranskalaisia punnerruksia sekä muita liikkeitä painoilla.
kotona tehtäviä selkälihaksiin kohdistuviin liikkeisiin kaipaisin vinkkejä.

-askelkyykkyjä(painot mukaan) yms.

luultavasti jaan treenit niin että ylä ja alaosa erikseen, eli vatsa, kädet, rinta ja selkä. sitten peppu ja reidet.
lisäksi venyttelyjä...kerran viikossa vai olisiko parempi venytellä vähän esim. 3-4 kertaa viikossa.

miten vyötäröön sais enemmän kaarta edestä päin katsottuna? auttaiskohan venyttelyt tai kierrot?

Ruokapuolessa on minusta ainakin korjattavaa. Syötkö aamupalaa lainkaan???Ruokailu rytmi olisi hyvä suunnitella siten, että:

-aamupala
-välipala
-lounas
-välipala
-päivällinen
-iltapala

ja sitä voi tietenkin muokata sen mukaan, mihin väliin treenisi ajoittuu. Pääasia olisi, että syöt 5-6 ateriaa päivässä. Minä en myöskään syö punaista lihaa lainkaan ja kanaa tosi harvoin. Ruokavaliooni kuuluukin paljon kalaa, raejuustoa, rahkaa ja kananmunia. Näitä kaikkia eri muodoissa ja mielikuvitusta käyttämällä saa aikaan tosi ihaniakin ruokia ja herkkuja.

Tässä esimerkki yhdestä ruokailupäivästäni:

Aamupala: Kaurapuuroa, leseitä, raejuustoa, sokeriton mehukeitto. Kahvi, ruisleipä, vähärasvaista levitettä, pari kalkkuna siivua.
Välipala: Hedelmiä
Lounas: Pastaa, tonnikalaa, salaattia ja rasvaton maito.
Välipala: Mansikkarahka (rahkaa, mansikoita, rasvaton maito, makeutusainetta). Tai rahkaa ja rasvatonta jugurttia sekaisin.
Päivällinen: Esim tonnikalalaatikkoa (oma tekemä, ihan mun favorite), salaattia, rasvaton maito. Tai seitiä, pastaa, salaattia, rasvaton maito.
Iltapala: Rahkaa tai muuta proteiini pitoista.

Kaloreita pystyt itse säännöstelemään ateriakoolla sekä esim lisäämällä öljyä ruokaa (tai syömällä esim tonnikalaa öljyssä). Mulla treeni ajoittuu joka päivä yleensä eri aikaan (vuorotyössä) ja sen mukaan sitten muokkaan syömistä.

juu, kyllä syön aamupalan, itseasiassa ruokailuni on enemmän aamupäivä painotteinen.

pastat, puurot ja jopa leseet on mulla pannassa. onkohan tosta mun vähä hiilihydraatttisesta ruokavaliosta haittaa? siinähän ei light-tuotteita suosita ja myös helposti venyy noi ruokailu välit pidemmiksi, kun ei kokoajan ole nälkä.

riittääkö 1,5g protskuja painokiloa kohden? ja lasketaanko se sopiva määrä sen ihannepainon vai nykyisen painon mukaan?

1 pv:

--tonnikalakasvis salaatti, puolikas avokaado

-kahden kananmunan munakas

-teetä/kahvia ja pari palaa tummaa suklaata
kourallinen pähkinöitä ja manteleita
-----------------------------------------------------------------------
2 pv:

-pala 100% ruisleipää jossa voita ja juustoa kahvin kanssa

-leipäjuustoa ja marjoja

-lasillinen funlightia jossa 1rkl molkosania
n.10 mantelia

-tonnikalasalaatti

Ei tsiisus. Meinaatko, että tällaisella ruokavaliolla jaksat oikeesti treenata tehokkaasti ja pitkäjänteisesti, olo on hyvä ja saat muotoa kroppaasi? Kauan olet tota noudattanut?

Laita tänne ruokavaliorunkosi/normaalipäivän syömiset ja treeniohjelmasi näkyviin, niin niitä on huomattavasti helpompi kommentoida.

Niinkuin neiti ehdottikin, edelleen näkisin mieluusti sen sun nykyisen ruokavalion rungon. Saisit varmasti enemmän kommenttia siihen, mitä kannattaisi parantaa. Tosta sun suunnitellusta ruokavaliosta on vaikea sanoa muuta kuin että se on huono. Ja sen tunnut tietävän itsekin.

Zone-sarja -42%
eikun siis toi on se mitä mä nykyään syön ja sillä etten ole vielä aloittanut tarkoitin treenejä.
eli mun nykyisellä ruokavaliolla ei pääse haluttuun lopputulokseen vai? mikä siinä on huonoa? eli miten sitä lähtis parantaan? niitä protskuja enemmän...siitähän ainakin oli puhetta.

eli mun nykyisellä ruokavaliolla ei pääse haluttuun lopputulokseen vai? mikä siinä on huonoa? eli miten sitä lähtis parantaan? niitä protskuja enemmän...siitähän ainakin oli puhetta.

Lyhyesti: tuossa ruokavaliossa on hyviä ainesosia, mutta aivan älyttömän minimaalisesti ruokaa. Sitä voisi parantaa ensimmäiseksi lisäämällä ruokaa aika paljon. Luitko lulun päivän ruokailun? Kyllä pienenkin ihmisen täytyy syödä kunnolla ja riittävän usein (se 5-6 ateriaa päivässä on hyvä). Tsekkaa vaikka Mitä söit eilen/ tänään -ketju, niin saat vinkkiä treenaavien mimmien ruokavaliosta. Proteiinia, hyviä rasvoja ja myös hyviä hiilareita kuidun turvaamiseksi.

Näkyviä tuloksia et punttaamisella saa, jos et syö kunnolla. Tai siis saat, jos haluat kuihtua... Olet tosiaan aika hoikka, joten ei kannata kyllä pelätä syömistä jos vielä ajattelit alkaa punttailemaan! Timmiytyminenhän tarkoittaa lopulta sitä, että kropassa on sitten sopivassa suhteessa rasvaa ja lihasta. Liian vähäisellä syömisellä katoavat loputkin lihaksesi - ja rasva jää. Ruokaa vaan nassuun. :hyper:

Edit: 1,5g proteiinia/painokilo riittää kyllä. Se lasketaan tämän hetkisestä painostasi eli sulla se olisi n.75 g/pv. En kyllä suosittelisi sinua laihduttamaan, syömään vain hyvin ja treenaamaan kovasti. Lihakset tuovat kroppaan mukavasti muotoa ja saavat sen näyttämään terveemmältä ja kiinteämmältä ihan ilman laihduttamistakin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oletko laskenut paljonko saat päivittäin energiaa? Minkä suuruinen arvioisit peruskulutuksesi olevan?

Mun mielestä esimerkkipäiviesi safkamäärät tuntuu ihan älyttömän pieniltä. Varmasti voit huoletta nostaa kalorit ainakin 1500 paikkeille ja silti saavuttaa tavoitteesi. Puoli vuotta on pitkä aika - malttia. Älä tee sitä virhettä, että alkuinnostuksessa aloitat liian rankalla "kuurilla".

Jos haluat noudattaa sitä vähähiilarista, niin luonnollisesti lisäenergia pitää ottaa prodesta ja rasvasta. Aika haastavaa tulee ruokavalion koostaminen olemaan, jos et syö lihaa etkä kanaa, eikä soijarouhe ja rahkakaan ole sun lempiruokalistalla. Ehkä voisit harkita jotain lisäravinnetta.

Miksi vhh? Oletko allerginen kun et voi syödä esim leseitä? Olisiko jotain korvaavia, joita voit syödä? Saatko tarpeeksi kuituja?

no siis painoa oon yrittänyt saada putoamaan, koska sitä on tullut viime aikoina lisää ja pelkkää läskiä!
arvioltaan kulutan 1300kcal päivässä. tuntuu että jos yhtään yrittää syödä enemmän siitä paino alkaa nousta heti.

kuituja...jaa,a voi olla että tulee liian vähän. salaatteja kyllä syön ja onhan manteleissa/pähkinöissäkin jonkin verran.
kyllä mä rahkasta tykkään ja raejuustokin käy...olen vain niitä mukamas vältellyt jonkin aikaa kun eivät täysin hiilarittomia ole.
leseissäkin on aika paljon hiilareita, tosiaalta paljonkohan kertyisi yhdestä ruokalusikallisesta?

nyt oon yrittänyt pitää hiilarit mahdollisimman alhaalla, mutta voisihan niiden määrän nostaa vaikka 100g pv.
ensin vältin vain huonoja hiilareita, sittemmin vähensin hiilari pitoisimmat ruuat pois...mulla helpommin pysyy syömiset hallinnassa jos rajoittaa noita hiilareita ja ihokin on voinut paremmin. eikä mee pelkälle mysli, leipä ja kahvi linjalle niinkuin aikaisemmin tuppas käymään. jotenkin musta tuntuu että hiilarit ei sovi kaikille...mutta kyllä esim. oikeeta ruisleipää voin palan syödä.

Ei ehkä minun eri rakenteisena pitäs sanoa mitään mutta miksi arvelet, että sinulla on liikaa rasvaa? Paino/pituus näyttää minusta hyvin hennolta ja päivän ruuat tosi pieneltä määrältä liikkuvalle ihmiselle. Olisiko mahdollista, että nyt olet jo niin hento, että hyvin vähäkin rasva näyttää löysältä. Jos söisit enemmän ja treenaisit ja paino nousisi lihasmassan kasvaessa vähäsen niin olisiko tulos parempi ja ennen kaikkea helpommin ylläpidettävä kun painoa tiputtamalla?

Ensiksi: LOPETA vaa'alla käyminen ja painon kyttääminen, lopeta se HETI. Sanon tämän taas kerran: vaaka on punttimimmille turha kapistus (paitsi meille painoluokkalajin harrastajille).

Toiseksi: usko nyt, että syöt liian VÄHÄN. Lue ihan ajatuksen kanssa läpi tuo Mitä söit tänään/eilen? -ketju, niin huomaat, että ruokaa TARVITAAN.

Kolmanneksi: minusta sinun ei tosiaankaan tarvitse olla dieetillä enää yhtään - vaikka lyhyt oletkin, niin eipä painoakaan paljoa ole :eek: Muista, että vähempi ei todellakaan aina ole parempi, kun naisen painosta puhutaan! Muistathan myös, että naisen kropassa kuuluu olla myös jonkin verran sitä rasvaa?

Opettele syömään oikein ja riittävästi ja treenaa kovaa ja fiksusti, ennen pitkää huomaat kroppasi parantuneen kuin "itsestään", ilman mitään turhia (kuihdutus)dieettejä. :thumbs:

oon yllättynyt miten hyviä kommenntteja täältä saa...ihan uusiakin näkökulmia asioihin.
ja tosiaankin nyt on ollut taukoa treenauksesta ja nimenomaan verrattuna entiseen sitä löysää on tullut painon noustua enemmän. arvelen että minulla on liikaa rasvaa siis verrattuna entiseen ulkomuotooni ja mittani ovat myös kasvaneet, lihakset eivät juurikaan erotu.
no ok, lihaksia voisi olla enemmänkin...sitä rasvaa taas vähän vähemmän.

en sitä massaa oikeastaan välittäisi kasvattaakkaan vaan saada lihaksia näkyviin ja näyttää timmiltä ja treenatulta, silti naiselliselta. erityisesti vyötärön seutua olisi kiva saada kapeammaksi ja vatsalihaksia näkyviin.
reidet on mun ongelma, kaikki ylimääräinen kertyy niihin, en millään saa jalkojen lihaksia näyttämään pitkiltä ja jänteviltä.

en sitä massaa oikeastaan välittäisi kasvattaakkaan vaan saada lihaksia näkyviin ja näyttää timmiltä ja treenatulta, silti naiselliselta. erityisesti vyötärön seutua olisi kiva saada kapeammaksi ja vatsalihaksia näkyviin.
reidet on mun ongelma, kaikki ylimääräinen kertyy niihin, en millään saa jalkojen lihaksia näyttämään pitkiltä ja jänteviltä.

Tähän tavoitteeseen pääsemiseen tarvitaan juuri kovaa kuntosaliharjoittelua ja tarpeeksi ravintoaineita=ruokaa. Naisella ei missään nimessä kasva lihakset liian nopeasti, eikä sitä treenaamista pidä isojen lihaksien pelossa pelätä!

Normaalistihan naiset luulevat, että jotta normaalipainoinen nainen saisi kropan "timmiksi" tarvitaan vain laihdutusta. VÄÄRIN, sillä yleensä laihduttamisen tuloksena näyttää pelkältä luurangolta näin kärjistettynä. Kun aloittaa tavoitteellisen ja lihasten kasvattamiseen tähtäävän treenin ja alkaa syödä hyvin, myös jaloissa olevat lihakset alkaa pikku hiljaa kasvaa siellä läskin alla ja vähitellen jalat "timmiytyvät" ihan kivannäköisiksi koska lihas tuo sitä kiinteyttä jos nyt halutaan käyttää näitä termejä.

Omallakin kohdalla on aluksi ollut tavoitteena juuri alakerran "kiinteytys". Onneksi pian tajusin, että ainoa järkevä keino siihen normaalipainoisella todellakin on kova treeni ja kunnon ruokavalio.

Anteeksi jos asiat tulivat liian paasaavaan sävyyn :). Kaikkea tarpeellista en välttämättä nyt muistanut sanoa, mutta tuossa oli ainakin jutun ydin.

EDIT: Mäkin korostan sitä että syöt IHAN LIIAN VÄHÄN tällä hetkellä. Myöskään en näe mitään suurta syytä sille, että sinun tarvitsi olla jollakin noin vähähiilarisella ruokavaliolla. Luepa tosiaan tuota "Mitä tänään söin?"-ketjua ja ota vähän mallia siitä, miten paljon ja usein oikeasti kannattaa syödä. Syömällä oikein ja usein pidetään aineenvaihduntaa yllä, joten kroppa ei enää varastoikaan rasvaa itseensä vaikka ruokamäärää lisättäisiinkin (tämän täytyy tietenkin tapahtua maltillisesti, mutta kuitenkin..)

mitä söit tänään?-ketjua parhaillani oon lukemassa, ei tapahdu ihan hetkessä, kun yritän sisäistää asioita...ja hyviä vinkkejä tähän asti on löytynytkin.

sattuisikohan joku täällä tietämään jotain (mieluiten hera) proteiinia, missä olisi mahd. vähän hiilareita?

Itellä tällä hetkellä käytössä SF Heraproteiini jossa proteiinia 78g hiilareita 7g ja rasvaa 7g. Ja 900g makso muistaakseni 11e. Maku mansikka-sitruuna joka maistuu hubba bubalta ainaki alkuun, aika makea siis.

Onneks et kavada sitä, että pitä syödä enemmän ;) On täällä sellaisiakin nähty. OK, mutta tosiaan saadaksesi lisää lihaksia ( ei välttämättä sitä massaa) sinun pitäisi syödä hyvin... Luullakseni olla vähän plussalla kaloreissa (?).. Sitten kun vuoden pari oot treenaillu voi vaikka keväisin polttaa rasvaa siitä lihaskerroksen päältä, jos näet asian tarpeellisena :). Kun kirjoitit, että taukoa on tullut treenaamiseen, niin voihan se tosiaan olla, että ne entiset lihakset ovat sieltä kaikonneet... eli ne pitäs tehdä sinne uudelleen. Ei se massakaan siitä varmaan hirveen nopeasti kasva. Oikeanlaisella treenillä saat varmaan sitä muotoa, mutta kyllä luusto KAI jonkin verran vaikuttaa... Sitten se VAAKA, sillä ei tosiaankaan tee mitään. Koska moni punttimimmeistä tosiaankin voi painaa vaikka kuinka paljon, mutta mitat voi olla aivan toista (lue! timmi)... Niin koska lihas painaa...

Itselläni myös nuo hiilarit aiheuttavat turvotusta ja "tunkkaista" oloa, mutta ei niitä mielestäni ihan noin olemattomiin pitäisi karsia. Liikkuva ihminen kuitenkin tarvitsee hiilareita, joten kokonaan niitä ei kannata ruokavaliostaan karsia. Ne kun ovat kuitenkin elimistön luonnollinen ensisijainen energianlähde! Kevätdieetillä lopetin leivän syömisen kokonaan, samoin pastan, riisin yms. Silloinkin söin kuitenkin aamuisin perussettini eli puuro, jossa kaurahiutaleita, vehnäleseitä, ruisleseitä ja pellavansiemenrouhetta+raejuustoa 100 g+mehukeitto.

Itselläni on nyt toiminut semmoinen, että en nauti leipää ruuan kanssa vaan jos sitä tekee mieli, syön pari palaa esim. kahvin kanssa iltapäivän välipalana. Näin ei aiheuta kummempia olon huononemisia. Pastaa ja riisiä syön pieniä määriä kerrallaan. Nekin tottakai vain täysjyvänä/tummana. Kuituja saan kuitenkin riittävästi, koska syön todella runsaasti kasviksia (700-1000 g/pvä).

Kummempia käännytyksiä terveelliseen tasapainoiseen ruokavalioon ja reenaamiseen on vaikea tehdä, mutta kun tarpeeksi lueskelet ketjuja niin etköhän jossain vaiheessa pääsee kiinni jutun juureen!! :) Kaikki kuitenkin lähtee siitä omasta oivalluksesta ;)

Latest posts

Back
Ylös Bottom