Voinko saada kroppani kuntoon?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kapu00
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei! Olen siis 17-vuotias tyttö, ja haaveilen lihaksikkaasta kropasta. Painan 77kg (tiedän...) ja olen 166cm pitkä. Juoksen melko paljon, olen juossut mm. puolimaratonin... Mutta kysymys on siis siitä onko mahdollista saada mahaa "fitness-malli maha kuntoon"? Jos alkaisi todella treenaamaan ja vähentämään syömistä.(herkut ym pois siis.)

Hei! Olen siis 17-vuotias tyttö, ja haaveilen lihaksikkaasta kropasta. Painan 77kg (tiedän...) ja olen 166cm pitkä. Juoksen melko paljon, olen juossut mm. puolimaratonin... Mutta kysymys on siis siitä onko mahdollista saada mahaa "fitness-malli maha kuntoon"? Jos alkaisi todella treenaamaan ja vähentämään syömistä.(herkut ym pois siis.)

miinuskaloreilla ja kovalla liikunnalla voit päästä ainakin samoihin rasvoihin, mutta lihasten saaminen samalle tasolle vie paljon pitempään

Joo ja vieläpä erittäin yksinkertaisesti - syömällä vähemmän.

Aivan kaikki on mahdollista, kunhan projektin ottaa tosissaan ja motivaatiota riittää vuosiksi eikä viikoiksi, koska hetkessä ei tehdä ihmeitä. Pidemmällä tähtäimellä lähes ne ihmeetkin ovat mahdollisia.

Eihän fitnessmalleilla niinkään lihasta ole?Sekoitit kenties bodyfitness-kilpailijoihin?Tai sit mä sekoilen?

Jäikö jotain epäselväksi?

Eihän fitnessmalleilla niinkään lihasta ole?Sekoitit kenties bodyfitness-kilpailijoihin?Tai sit mä sekoilen?

Jäikö jotain epäselväksi?

Jäikö sinulla? ;)

^ No eipä pelkästään syömisten vähentämisellä vielä fitnessmallin kuntoon päästä.

Nyt puhuttiin mahasta, ei kropasta, joka oli kysymyksessä ;) Haaveilut on eriasia.

: E.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mikä sen voisi estääkään?

Mutuilua:

Periaatteessa jokaisella on jokin määrä "nopeita" ja "hitaita" lihassoluja ja niiden suhde on jokaisella erilainen. Jos puolimaraton menee kivasti, niin ehkä olet hiukan parempi kestävyyspuolella ja kääntäen huonompi voimapuolella ja lihaksen kasvatuksessa. Mutta eihän se estä voiman kasvua, hidastaa ehkä.

Jos puolimaratonin jaksat, niin luulisi 5-10 kilometrin olevan helppo lenkki, jonka voi tehdä useamman kerran viikossa. Silloin luulisi laihtuvan pakostakin. Maksimia ei varmaan kannata vetää, 3*10 km on kumminkin enemmän kuin 1*20 km, ja puolimaratonin jälkeen et ehkä hetkeen toista jaksa.

Only in pakkis... nuori tyttö vain kysyy, pystyykö saamaan itsensä kuntoon ja parin viestin jälkeen nussitaan jo pilkkua ja kinataan parista aloituspostin epäselvästä sanavalinnasta, sitten puhutaankin jo nopeista ja hitaista lihassoluista :thumbs:.

Siispä, vielä kerran vastaus siihen aloittajan ainoaan varsinaiseen kysymykseen: mitkä ikinä ne tavoitteet oman fysiikkasi suhteen ovatkaan, niin sinun ikäiselläsi ja puolimaratonista päätellen hyvällä peruskunnolla mikä tahansa on mahdollista. Jos tarvitset jossain välissä tarkempia treeni- tai ruokailuohjeita, niin sitten on hyvä kertoa vähän tarkemmin, millaisilla tavoitteilla tarkkaan ottaen ollaan liikenteessä.

On mahdollista. Aerobista kuntoa selkeästi jo löytyy, se on hyvä. Hyvä aerobinen kunto auttaa palautumisessa ja monipuolinen treeni puolestaan pitää yllä motivaatiota paremmin. Alkuun kannattaa varmaan selvittää ne todelliset tavoitteet itselleen tyyliin "päätavoite ja siihen johtavat välitavoitteet". Jos se päätavoite on nyt tuollainen bodyfitness-tason kroppa tai muu vastaava hoikka ja kohtuullista lihaserottuvuutta edustava fysiikka niin ensimmäiseksi välitavoitteeksi voisi ottaa pienen dietin, jonka aikana sulatellaan ne pahimmat ylimääräiset pois ja samalla opetellaan salilla perusliikkeiden tekniikka huolella. Tämän jälkeen voi sitten keskittyä siihen lihasten metsästämiseen, kun on parempi kuva siitä pohjakunnosta. Alun dietti voi myös lisätä sitä motivaatiota, kun näkee miten kroppa muuttuu ihan selkeästi silmissä. Aloittelijoiden osiosta löytyy treenineuvoja ja ravintopuolelta sitten neuvoja diettiin ja myöhemmin bulkkiin. Tapoja on monia, joten kannattaa lueskella ja kysyä rohkeasti lisää neuvoja.

Kiitos kannustavista vastauksista! Motivaatiota kyllä löytyy, kun peiliin katsoo! Ja tahdon koko kropan timmimpään kuntoon, en siis pelkästään vain mahaa... :D
Eli onko järkevintä aluksi tehdä aerobista, ja sitten kun on saanut kiloja pois niin ottaa mukaan myös kuntosali? Vai kumpaakin mukaan heti alussa?

Kumpikin mukaan alusta asti, vaikka 3 kertaa salia, 2 kovempaa lenkkiä ja loput päivät lepo/palauttelevaa lenkkiä/venyttelyä....

.

Ja vielä tuosta ruokavaliosta.. Joku ehdottikin alkuun jotain dieettiä? Millaisia suosittelisitte?
Entä mitä mieltä ootte karppauksesta, kannattaako se...?

Voinko saada kroppani kuntoon?

Mulla on aikalailla sama tilanne. Mitatkin samaa luokkaa (160/73). Oon kyllä käyny salilla tunneilla jo pari vuotta, mutta välissä ollut vaihtovuosi pilas sitten sen ekana vuonna saavutetun kehityksen... Sulta löytyy liikuntataustaa ja vaikuttais siltä, että aerobinen puoli on siis paremmassa kunnossa ku lihaskunto? Mulla se menee ehkä toisin päin, ku telinevoimistelussa, jota ennen harrastin niin lihaskunto oli ykkösjuttu.

Mutta asiaan: Mulla on sama tavote kuin sulla, joten sillon ku treeni tökkii tai herkut himottaa, ni I feel your pain :D Paljon tsemppiä! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom