Voimaviikko?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja palmu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kyselin tuolla alottelioiden osastolla jo Timbalta että jos pitäisi kerran kuukaudessa voimaviikon? Eli keskittyisin viikon ajan pelkkään voimaan ja söisin kunnolla (nyt dieetti, vielä kun pääsisi 90->80kg) että olisko mitään hyötyä?
Toivon erityisesti suuren :worship: Gurun :worship: valaistusta asiaan.
Edit voiko joku mode siirtää tämän voimapuolelle?
Tuli vahingos tänne
kiitos jo etukäteen :kippis1:

omasta mielestäni jos tekee voimaa se pitää olla vähän pitempi jakso milon keskitytään siihen voima treeniin. ei tollasesta yhen viikon voima treenistä ole juuri mitään hyötyä! tee mieluiten koko dietin ajan voimaa kun dietillä lihaksen kasvu on aika epätodennäköistä mutta voimaa sillon saa hankittua!

Yhen viikon voimajakso tuskin hirveesti sitä voimaa lisää. Ite tekisin ennemmin neljän viikon kierroissa.
esim.
4vk: toistot 4-6
(4vk: toistot 8-10)
4vk: toistot 12-15 / 10-12

mutta fiksummat saa neuvoa.

Ehkäpä paras ratkaisu olisi pitää vuodessa parin kuukauden mittainen varsinainen voimajakso, jossa keskitytään kunnon ohjelmalla vain voiman hankintaan. Lisäksi voi silloin tällöin tehdä vähän lyhyemmillä sarjoilla hermostolle ylläpitoa

Minäkin olin sitä mieltä että vähän pidemmät jaksot jos oikeasti sitä voimaa haluaa, mutta kehoitin kysymään fiksummilta kun tuo voimailu ei oikein mun alaa ole. :nolo:

bulgaari-systeemi on pelkkää voimaa koko juttu. se stressijakso on vaan maksimivoimaosa. anyway viikko on liian lyhyt aika voiman rakentamiseen. yksittäiset maksimi- tai toistomaksmikokeilut on eri asia tietenkin. bodailu tarvii enemmän energiaa kuin voimanostotreeni, eli ei sitä sapuskaa tarvi erityisesti lisätä.

Kuinka pitkä voimajakson tulisi minimissään olla? Itse olen kanssa harkinnut voimajakson ottamista mukaan, olisi mukava lisä normaaliin treeniin.

jto sanoi:
bulgaari-systeemi on pelkkää voimaa koko juttu. se stressijakso on vaan maksimivoimaosa. anyway viikko on liian lyhyt aika voiman rakentamiseen.

joo näin on. tarkoitin, että tuo palmu voisi harkita tekevänsä 2 viikon maksimivoimaosan ja sen päälle kevennyksen, eli 4 viikkoa voimailua. maksimivakautuksen voi jossain määrin kuitenkin sen jälkeen integroida bodaustreeniin, jolloin tavallaan voimaillaan bodauksen ohessa (eli ei tehdä kumpaakaan kunnolla ;)), eikö?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
juu. yks hyvä keino vois olla se, että menee pari viikkoa ykköseen pääliikkeissä ja sen jälkeen vasta työsarjat. esim. jos kaverin penkki on 100kg:
3*6*50
2*4*70
2*80
1*90
1*100...
~max*85%, (bodarilla menee 6-8)
~max*80%, (bodarilla menee 7-12)

sitten taas takasin perustreeniin kuukaudeksi vakauttelemaan saavutettuja uusia rautoja.

Nyt olen lukenut noita voimailupuolen juttuja tunnin ja olen ihan sekaisin, siis eikö voimaohjelmia ole 2-4 jakoisina? :david:
Siis voimaa haluisin (tärkeys järjestykses) mave, kyykky, selänvedot(tällä hetkellä max.2 :lol2: ), ojentajat, pena, pystypunnerrus ja haba. <-jos jokaiselle tekee 5x5 niin siinähän menee koko päivä. ja bulgaria jäi hyvin epäselväksi :wall:
Toivottavasti en unohtanut tuosta mitään.

ok. jospa sitten voimailisit silläviisiin, että tekisit 3 kertaa viikossa syväkyykyn, penkin, selänvedon (leuavedon?), pystypunnerruksen, haban ja vatsat, esim jaolla ma-ke-pe. ja perjantaina kyykyn tilalla maastaveto, keskiviikkona penkin tilalla kapea penkki. kun menee 2x6 niin laitat lisää painoa seuraavaan treeniin.

trivial pursuitin pelaajille tiedoksi: tämä on kokolailla se idea, mikä 80-luvun weiderin 1-jakoisessa woimaohjelmassa oli.

pevelius sanoi:
ok. jospa sitten voimailisit silläviisiin, että tekisit 3 kertaa viikossa syväkyykyn, penkin, selänvedon (leuavedon?), pystypunnerruksen, haban ja vatsat, esim jaolla ma-ke-pe. ja perjantaina kyykyn tilalla maastaveto, keskiviikkona penkin tilalla kapea penkki. kun menee 2x6 niin laitat lisää painoa seuraavaan treeniin.

trivial pursuitin pelaajille tiedoksi: tämä on kokolailla se idea, mikä 80-luvun weiderin 1-jakoisessa woimaohjelmassa oli.
Kiitos pevelius, juu ja tarkotin leaunvetoa (ajattelin laittaa ekaks et selkä sit leaunvedot ja sit vahingos tuli selänvedot) ja syväkyykkyä en pysty tekemään, jos ottaisi tilalle leveän kyykyn(jalat leveästi)?

Back
Ylös Bottom