Voimatreenistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja *jomppa*
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei vaan nopeuspohjaiselta. Penkkiä tehdään vain 3 toiston sarjoina. Ja suoritus 3 sekunnissa. Sarjoja paljon (n.8-10) ja palautukset ovat lyhyet noin minuutin paikkeilla. Raudat ovat vain n. 40-60% raw maksimista. Usein kyllä on vetokumeja ja ketjuja apuna. Ja ehkä jotain muitakin lisähärveleitä, mitä WSBllä on keksitty.

Ja lankkupenkit, lattiapenki ja mahdolliset vinopenki tehdään sitten vain ykkösinä. Ehkä kolmosina jos tarkoitus nostaa painoa.

Ite en ikinä jaksanu tota WSB kirjaa lukea kun oli niin saatanan paksu kivi. Mutta jos sä kirjotat ihan selvästi tossa quottaamassani postissa että penkkiä tehdään pienillä painoilla, niin miten siitä voisi ymmärtää että kaikki muu onkin sitten voimaa ja räjähtävää hakevaa treeniä? Oli taas niin johdatteleva lause. Vittu kun just yritin ettiä pari päivää sitten ihan muuten vaan yhtä 2000 luvun alun MD:tä jossa oli perusperjaattelta aivan sama treeni sarja kuin mitä sä wsb:stä kerroit. Treeni oli Priesti ja olisko ollu toisena cutleri. Ja ihan oli nimenomaan massaohjelma. Pitääpä koittaa kaivaa se esille..

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Silloin vasta mulla alko tuloksissa näkymään jotain kun otin penkkiä aina ne samat nimettömät merkeillä ja treenasin nimenomaan ristitaljaa ja flyereita yms.. Ainoo mitä muutin nostotyylissä usein oli se että joko jalat lattialla tai sitten sotilastyylillä.

Enkä tietenkään sano että koska toimi mulla noin niin se toimii kaikilla. Siitä ei ollut kyse vaan siitä että se leikkiminen tuhoo sen tekniikan ja lopulta on niin hukassa että mitenkäs sitä taas nostettiinkaan.

Muuttuiko sun treenis muulla tavoin, kun otit apuliikkeitä mukaan? Liiallisen harjottelun jälkeen, jos korvaa pääliikkeitä kevyemmillä apuliikkeillä, nii varmaanki voi tulokset nousta. Treenihistoriaa kehiin.
Ite en vaan voi uskoa, että jollai hilavitkutusliikkeillä tulis oikeesti vahvaksi. Onko jotain urheilulajeja, joissa esim. hauiskäännöillä, vipunostoilla yms. saavutettaisiin maailman huippu.

Edit. Jaa kävin youtubesta kattelee voimamiesten reenejä nii kait noille kevyemmille liikkeille voimailussa on sijansa. Aattelin, et voimailussa mentäis pitkälti samoilla periaatteilla kuin painonnostossa, mut ei näköjään.

Muuttuiko sun treenis muulla tavoin, kun otit apuliikkeitä mukaan? Liiallisen harjottelun jälkeen, jos korvaa pääliikkeitä kevyemmillä apuliikkeillä, nii varmaanki voi tulokset nousta. Treenihistoriaa kehiin.
Ite en vaan voi uskoa, että jollai hilavitkutusliikkeillä tulis oikeesti vahvaksi. Onko jotain urheilulajeja, joissa esim. hauiskäännöillä, vipunostoilla yms. saavutettaisiin maailman huippu.

No ensinnäkin puutun nyt tohon sanaan liiallinen. Koska mä sanoin treenanneeni penkkiä juurikin tuon 3-5kertaa viikossa, niin ilmeisesti sanot sitä liialliseksi, KIITOS. Joku muukin näköjään vahingossa meni sanomaan että se on liikaa.

Tohon treenin muuttumiseen sanottakoon näin että samanlaista rääkkiä ne lihat sai korvattuani vain yksitoikkoisesista penkkisarjoista osan kunnon apuliikkeillä.

Treenihistoriasta en nyt ylipäätään tiedä miksi kyselet mutta mulla saattaa olla jotain vanhoja vihkoja vielä kaapin pohjalla. Puntilla alotin käydä siinä 14vanhana ja tuola jo mainitsinkin että 16 huitella maksimiykkönen oli jo reippaasti 100kg ohitettu. Nykyään en tee penkkiä lähes ollenkaan kovilla painoilla koska selkä ei sitä salli (osittain muuten varmasti on alkuvuosien rykimisen takia) ja joudun työntämään joka sarjan sotilastyylillä.

"Ite en vaan voi uskoa, että jollai hilavitkutusliikkeillä tulis oikeesti vahvaksi. Onko jotain urheilulajeja, joissa esim. hauiskäännöillä, vipunostoilla yms. saavutettaisiin maailman huippu." Tuo nyt oli taas niin täyttä paskaa että huhhuh. Eli siis kaikki kehonrakentajat joilla olkapää painaa 2kg per puoli eivät "oikeasti" ole vahvoja, niillä vain on enemmän ruokaa sielä lihaksessa tai jotain vettä tai kenties syntholia? Toi vika lause oli kyllä paras :D Hyvä tietää että jos sä tähtäät huipulla niin suo on ihan turha nähdä vipareita tekemässä. Joskus nähnyt kun jopa joku nyrkkeilijä treenannut olkapäitään tekemällä vipareita ja hauis selän lisäksi on yksi tärkeimmistä lihaksista lyönnin kovuuden kannalta. Tosin varmaan se tysoniki treenas vaan ojentajia ja rintaa.

No ensinnäkin puutun nyt tohon sanaan liiallinen. Koska mä sanoin treenanneeni penkkiä juurikin tuon 3-5kertaa viikossa, niin ilmeisesti sanot sitä liialliseksi, KIITOS. Joku muukin näköjään vahingossa meni sanomaan että se on liikaa.

Eli siis kaikki kehonrakentajat joilla olkapää painaa 2kg per puoli eivät "oikeasti" ole vahvoja, niillä vain on enemmän ruokaa sielä lihaksessa tai jotain vettä tai kenties syntholia? Toi vika lause oli kyllä paras :D Hyvä tietää että jos sä tähtäät huipulla niin suo on ihan turha nähdä vipareita tekemässä.

En mä sanonu, että liiallinen treenaminen ois pahasta. Viittasin vaan ns. over reachingiin tms. jonka jälkeen himmataan ja kehitytään, joka selittäis tuota sun räjähtävää kehitystä apuliikkeillä.

Halusin vaan lähinnä tietää, että paljonko se kehitys lähti nousuun, kauanko se jatkui ja jatkuuko se edelleen?

Miks ne kehonrakentajat ei sitte käy nakkailee muuten vaa uusia maailman ennätyksiä esim. kuulantyönnössä, voittamassa maailman mestaruuksia painissa ym.?

En mä sanonu, että liiallinen treenaminen ois pahasta. Viittasin vaan ns. over reachingiin tms. jonka jälkeen himmataan ja kehitytään, joka selittäis tuota sun räjähtävää kehitystä apuliikkeillä.

Halusin vaan lähinnä tietää, että paljonko se kehitys lähti nousuun, kauanko se jatkui ja jatkuuko se edelleen?

Miks ne kehonrakentajat ei sitte käy nakkailee muuten vaa uusia maailman ennätyksiä esim. kuulantyönnössä, voittamassa maailman mestaruuksia painissa ym.?
Oho HUPS kun meinas vahingossa tulla suusta sellasta mikä ei oo yhtään tieteen nimissä sallittua, mutta tottakai sä tarkotit tota over reachingiä, sori, olishan se pitänyt tajuta...

No kehitys jatku just niin kauan ku mitä mä sitä ykköstä jaksoin repiä. En mä mihinkään kisoihin tähdännyt joten tein sen yhen ainoon oikeen ratkasun ja aloin kuntoilla ja kohentaa ulkonäköäni. Sitten tuli yokirjotukset, duuni ja 2viikon intti nii se homma jäi vähäks aikaa siihen. Nykyään olen tottakai paremmassa kunnossa kuin ikinä oon ollut mutta ei se oo mitenkään verrattavissa mihinkään.

Ja taas sun viimenen lause kruunaa kaiken. Ei jokanen joka osaa ajaa formulaa maailman huipulla pysy ralliautolla Kankkusen perässä, mutta osaa silti ajaa ja vitun kovaa. Jos et siis viimeseen kappaleeseesi vastausta tiedä niin suosittelen lukeen vaikka alkajaisiksi tota aloittelijoiden tyhmien kysymysten kerhoa. Mutta kerro nyt sitten ohi mennen että jos kehonrakentajilla ei ole oikeata voimaa, koska ne on tehnyt niitä vipareita, niin miten niillä pysyy kumminkin se mehulasi vähän tukevammin kädessä kuin sulla?

No kehitys jatku just niin kauan ku mitä mä sitä ykköstä jaksoin repiä. En mä mihinkään kisoihin tähdännyt joten tein sen yhen ainoon oikeen ratkasun ja aloin kuntoilla ja kohentaa ulkonäköäni. Sitten tuli yokirjotukset, duuni ja 2viikon intti nii se homma jäi vähäks aikaa siihen. Nykyään olen tottakai paremmassa kunnossa kuin ikinä oon ollut mutta ei se oo mitenkään verrattavissa mihinkään.

Eli et ees jatkanu niiden tekemistä pitkäjaksoisesti ja silti se on nyt sun mielestä ainoo ja varmin tapa kehittyä?

Kyllä mä ymmärrän, et vaikka minkälainen treeniohjelma voi olla toimiva, tietyllä aikavälillä ja tietyllä yksilöllä. Se vaan pistää silmään, kun lauotaan totuuksina, että "tee vaan hitosti apuliikkeitä, nii kehityt vitusti".

Eli et ees jatkanu niiden tekemistä pitkäjaksoisesti ja silti se on nyt sun mielestä ainoo ja varmin tapa kehittyä?

Kyllä mä ymmärrän, et vaikka minkälainen treeniohjelma voi olla toimiva, tietyllä aikavälillä ja tietyllä yksilöllä. Se vaan pistää silmään, kun lauotaan totuuksina, että "tee vaan hitosti apuliikkeitä, nii kehityt vitusti".

Siis voi vittu mä sentään osaan lukea mitä mulle kirjotetaan! Perustele viestisi näyttämällä missä oon sanonut että vitusti appareita tekemällä kehittyy vitusti, jos et sellasta postia löydä niin pikku hiljaa olisi tosiaan sullakin aika alkaa ajatella päällä eikä perseellä tai painua helvettiin siitä laittamasta sanoja mun suuhun! Näytä posti jossa sanon että mun jutut on vain ja ainoa tapa kehittyä!?? Vittu näitä äpäröitä laukomassa totuuksia mun suulla!

Koko sun postisi on muutenkin helvetin ristiriitanen vaikka onkin noin lyhyt. Ensin vingut mulle kun mä en jatkanut mun "ohjelmaa" kuin vain se 1-2vuotta ja seuraavassa kappaleessa jo sanot että mikään treeni ohjelma ei voi toimia kuin vain tietyn aikavälin tietyillä yksilöillä. Kerrotko vielä vähän lisää että ootko tosissasi vai onko toi joku vitn huono mindfuck?

Tää keskustelu on päätynyt mun osalta siihen että kerroin miten noi eri leveyksien penkit sekotti koko mun nostotekniikan enkä lopulta tiennyt pitäisikö tankoa nostaa perseellä vai leualla.

Enkä mä tosiaan silti tarkoita että apparit olisi mitään pikkuvitkutteluja, en, vaan nimenomaan sitä paremman ärsykkeen hakemista rinnalle, ojentajille ja olkapäille jostain muualta kuin siitä penkistä.
Harvemmin sä tuut siinä penkissä mitään järkyttäviä tuloksia tekemään ennen kuin olet treenannut puutteesi vahvuudeksesi. Ja tämä ei mielestäni onnistu tekemällä penkkiä, vaan tekemällä vitusti apuliikkeitä.

No joo ois pitäny lukee kaikki viestisi uudestaan ja tarkemmin. Jotenki luin vaan tollee sokeesti rivien välistä. Ihan asiallisia pointteja sulla oli.

No joo ois pitäny lukee kaikki viestisi uudestaan ja tarkemmin. Jotenki luin vaan tollee sokeesti rivien välistä. Ihan asiallisia pointteja sulla oli.
Noniin hyvä että joku selvittää postinsa loppuun asti:thumbs: Jotenkin vaan saanut tästä koko tredistä semmosen käsityksen että mä olisin sanonut että paskaa syömällä tulee lihasta paremmin kuin treenaamalla. En mä nyt mitään maailmaa mullistavia mielipiteitä kumminkaan ole täälä kertonut. Juuri tämän takia en ymmärrä miksi jengi tulee tänne avautumaan mulle, jos se ei johdu siitä että joku vähän vanhempi ja isompi nimeltä jto oli mun kanssa erimieltä, niin mistä sitten? Tuola muissa tredeissä on jengiä jotka selittää ihan mitä sylki suuhun tuo eikä niille sano kukaan mitään ilman jonkun elämäntapasankarin esimerkkiä. Muutenkin koko tredin faktoista on saanut kuvan treenaamisesta jossa suljetaan kokonaan pois kaikki muu mitä ei voi tehdä penkillä maaten ja tankoa pystysuunnassa nostellen. Odotellaan seuraavaa kannanottajaa :david:

No nyt tajusin ton idean. Jos painot on 40-60% maksimista ni voihan tota penkkiä hinkata vaikka joka päivä. Ei vaan jotenkin itelle putoa, että voimaa tulis noinki pienillä raudoilla. Täytyy varmaan sitten joskus kokeilla ku alkaa omilla treeneillä tulokset junnaamaan paikoillaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No nyt tajusin ton idean. Jos painot on 40-60% maksimista ni voihan tota penkkiä hinkata vaikka joka päivä. Ei vaan jotenkin itelle putoa, että voimaa tulis noinki pienillä raudoilla. Täytyy varmaan sitten joskus kokeilla ku alkaa omilla treeneillä tulokset junnaamaan paikoillaan.

Jos teet pelkästään noin pienillä raudoilla, niin voit olla melko varma, että voimaa ei tulekaan. Tuon on tarkoitus parantaa RFDtä eli räjähtävää voimaa. Pelkästään tuollaisilla romuilla ei kannata tehdä, koska pidemmän päälle maksimivoimatasot alkavat laskemaan.

Jos teet pelkästään noin pienillä raudoilla, niin voit olla melko varma, että voimaa ei tulekaan. Tuon on tarkoitus parantaa RFDtä eli räjähtävää voimaa. Pelkästään tuollaisilla romuilla ei kannata tehdä, koska pidemmän päälle maksimivoimatasot alkavat laskemaan.
Jeps, kyllä itekki teen esim. nopeusvetoa, mut ei oo paljoa pienemmät raudat kun ihan normivedossa. Ihmettelin vaan tota 2-4 kertaa viikossa, mut jos siihen noita 40-60% tekee väliin niin kyllä siinä kerkee palautumaan ihan hyvin. Itellä vaan ollut noi treenit sen verran kovia, että viikon verran on palautumisaikaa. Täytyy tosiaan perehtyä enemmän noihin sitten jos (tai kun) alkaa nykyisillä treeneillä tökkimään.

Hieman muokkailin tuota ekan sivun ysikymppisen ohjelmaa omaan käyttöön. Bodailusta nyt tarkoitus ainakin väliaikaisesti siirtyä voimatreeniin. Viime aikoina menty 2-jakoisella (vetävät/työntävät) ohjelmalla. Kommentteja ohjelmasta ja sen tasapainoisuudesta?

Onko pääliikkeiden toistomääriä parempia syklitellä vai mennä aina kevyeen viikkoon asti samoilla toistomäärillä painoja lisäten?

Maanantai
Penkki, leveä 3-5x4-8
Vinopenkki KP 2x8-12
Leuat, vastaote - 3-5x3-6
Kulmasoutu - 2-4x6-12
Viparit sivuille - 3-4x8-12
Kiertäjänkalvosimet - 2-3x15-20

Tiistai
Takakyykky 4-6x4-8
Rom. mave 4-6x4-8
Taljavatsat - 4-6x8-15
Voimapyörä/Dragon Flag - 3-4x6-12

Torstai
Penkki, leveä - 4-6x4-8
Dippi 2-3x4-8
Leuat, myötäote - 4-6x3-6
Kulmasoutu KP - 3-4x6-12
Face-pull/Takaolkapäät KP - 2-3x10-15
Kiertäjänkalvosimet - 2-3x15-20

Perjantai
Maastaveto - 4-6x4-6
Takakyykky - 3-5x4-8
Jalannosto tangosta roikkuen - 3-5x8-15
Sivutaivutukset/levykierrot - 3-4x8-15

fyysinen tasapaino

Juu elikkä oon tämmönen ei kovin raudan heiluttelijan raameihin syntynyt tyyppi, pituutta 186 ja painoa vaan 77 kiloa ja ikää marraskuussa 20v. Olen noin 2,5 vuotta itsenäisesti käynyt painoja nostelemassa netistä löytämien ohjeiden mukaan kun ei pienellä paikkakunnalla ole oikeen ketään asiasta tuntevaa tyyppiä. Senpä takia tekniikkalajit eivät oikeen ole luistaneet eikä niitä kaikkia ole uskaltanut harrastaa kovin suurilla raudoilla, kun ei oikein tiedä miten tekniikat on kohdallaan.

Tulosta silti on syntynyt omasta mielestäni ihan jonkin verran muutamassa lajissa, penkkimaksimi viime tammikuussa oli 110kg joka intissä tippui 6 kuussa niin että nykyään n. 107,5kg kun on saanut vähän takaisin. Maastaveto on jalkojen pituuden ansiosta hieman hankala kun polvet tulevat eteen, joten sumotyyliin olen vetänyt parhaillani 150kg. muita lajeja joita myös tulee harrastettua ovat sitten nämä normaalit hauiskäännöt, kulmasoutu ja rinnalleveto. Hauiskäännöillä raskaimmat sarjat menevät aika hyvin 22.5 kilolla 6-8 toistoa kerrallaan, ja kulmasoutukin noussut mukavasti että raskain sarja menee yleensa 80-90 kilon raudoilla. Rinnalleveto riipusta sujuu mallikkaasti kun vaan pitää rajatusti rautaa, max 70kg jolla neljä toistoa saan. Kaikki osa alueet ovat tulleet lähtötilanteesta selvästi ylöspäin, mutta kirjoitin näitä tuloksiani siksi että haluaisin vähän tietää asiantuntevammilta kavereilta että onko tulokset miten rajusti epätasapainossa? Omasta mielestäni penkkitulos huitelee melko korkealla suhteessa muuhun, etenkin tuohon rinnallevetoon, jossa en oikein osaa ottaa rautoja rinnalle kovin "alhaalta". Tähän varmaan auttaisi kyykkyjen teko, mutta en tiedä miksi siinä se tanko ottaa niin kipeästi tonne niskan taakse, aivan sama mistä kohtaa sitä tangon paikkaa yrittää hakea. Tuo rinnalleveto taitaa muutenkin olla vähän eri laji muihin verrattuna, mutta se kiinnostaisi ja sitä haluaisin saada parannettua. Kannattaisikohan nyt sitten jättää penkki vähemmälle ja panostaa muihin lajeihin? Treenejä tulee tehtyä neljästi viikossa, tosin eri viikkoina vähä eri päivinä siinä järjestyksessä että ekana päivänä tulee tuo penkki ja hauikset, toisena mave sekä kulmasoutu, kolmantena rinnalleveto ja leukoja myötä sekä vastaotteella. Joskus olen saattanut sujauttaa välipäivinä tuota leveää ja kapeaa penkkiä lisää koska kotoa sellainen löytyy, joten siinä syy kai sen tuloksen paremmalle kohoamiselle.. Eli kysymykseni on lähinnä se että onko muihin lajeihin paitsi penkkiin ruvettava hakemaan lisää treeniä että ns. sopusuhtaisuus saavutettaisiin?

Zone-sarja -42%
Juu elikkä oon tämmönen ei kovin raudan heiluttelijan raameihin syntynyt tyyppi, pituutta 186 ja painoa vaan 77 kiloa ja ikää marraskuussa 20v. Olen noin 2,5 vuotta itsenäisesti käynyt painoja nostelemassa netistä löytämien ohjeiden mukaan kun ei pienellä paikkakunnalla ole oikeen ketään asiasta tuntevaa tyyppiä. Senpä takia tekniikkalajit eivät oikeen ole luistaneet eikä niitä kaikkia ole uskaltanut harrastaa kovin suurilla raudoilla, kun ei oikein tiedä miten tekniikat on kohdallaan.

Tulosta silti on syntynyt omasta mielestäni ihan jonkin verran muutamassa lajissa, penkkimaksimi viime tammikuussa oli 110kg joka intissä tippui 6 kuussa niin että nykyään n. 107,5kg kun on saanut vähän takaisin. Maastaveto on jalkojen pituuden ansiosta hieman hankala kun polvet tulevat eteen, joten sumotyyliin olen vetänyt parhaillani 150kg. muita lajeja joita myös tulee harrastettua ovat sitten nämä normaalit hauiskäännöt, kulmasoutu ja rinnalleveto. Hauiskäännöillä raskaimmat sarjat menevät aika hyvin 22.5 kilolla 6-8 toistoa kerrallaan, ja kulmasoutukin noussut mukavasti että raskain sarja menee yleensa 80-90 kilon raudoilla. Rinnalleveto riipusta sujuu mallikkaasti kun vaan pitää rajatusti rautaa, max 70kg jolla neljä toistoa saan. Kaikki osa alueet ovat tulleet lähtötilanteesta selvästi ylöspäin, mutta kirjoitin näitä tuloksiani siksi että haluaisin vähän tietää asiantuntevammilta kavereilta että onko tulokset miten rajusti epätasapainossa? Omasta mielestäni penkkitulos huitelee melko korkealla suhteessa muuhun, etenkin tuohon rinnallevetoon, jossa en oikein osaa ottaa rautoja rinnalle kovin "alhaalta". Tähän varmaan auttaisi kyykkyjen teko, mutta en tiedä miksi siinä se tanko ottaa niin kipeästi tonne niskan taakse, aivan sama mistä kohtaa sitä tangon paikkaa yrittää hakea. Tuo rinnalleveto taitaa muutenkin olla vähän eri laji muihin verrattuna, mutta se kiinnostaisi ja sitä haluaisin saada parannettua. Kannattaisikohan nyt sitten jättää penkki vähemmälle ja panostaa muihin lajeihin? Treenejä tulee tehtyä neljästi viikossa, tosin eri viikkoina vähä eri päivinä siinä järjestyksessä että ekana päivänä tulee tuo penkki ja hauikset, toisena mave sekä kulmasoutu, kolmantena rinnalleveto ja leukoja myötä sekä vastaotteella. Joskus olen saattanut sujauttaa välipäivinä tuota leveää ja kapeaa penkkiä lisää koska kotoa sellainen löytyy, joten siinä syy kai sen tuloksen paremmalle kohoamiselle.. Eli kysymykseni on lähinnä se että onko muihin lajeihin paitsi penkkiin ruvettava hakemaan lisää treeniä että ns. sopusuhtaisuus saavutettaisiin?

Minä en mitään muuta neuvoa osaa sanoa kuin et rupea tekemään seisten tehtävää pystypunnerrusta tangolla.3-4kpl 8 toiston sarjoja.:)

Suositut

Back
Ylös Bottom