Juu elikkä oon tämmönen ei kovin raudan heiluttelijan raameihin syntynyt tyyppi, pituutta 186 ja painoa vaan 77 kiloa ja ikää marraskuussa 20v. Olen noin 2,5 vuotta itsenäisesti käynyt painoja nostelemassa netistä löytämien ohjeiden mukaan kun ei pienellä paikkakunnalla ole oikeen ketään asiasta tuntevaa tyyppiä. Senpä takia tekniikkalajit eivät oikeen ole luistaneet eikä niitä kaikkia ole uskaltanut harrastaa kovin suurilla raudoilla, kun ei oikein tiedä miten tekniikat on kohdallaan.
Tulosta silti on syntynyt omasta mielestäni ihan jonkin verran muutamassa lajissa, penkkimaksimi viime tammikuussa oli 110kg joka intissä tippui 6 kuussa niin että nykyään n. 107,5kg kun on saanut vähän takaisin. Maastaveto on jalkojen pituuden ansiosta hieman hankala kun polvet tulevat eteen, joten sumotyyliin olen vetänyt parhaillani 150kg. muita lajeja joita myös tulee harrastettua ovat sitten nämä normaalit hauiskäännöt, kulmasoutu ja rinnalleveto. Hauiskäännöillä raskaimmat sarjat menevät aika hyvin 22.5 kilolla 6-8 toistoa kerrallaan, ja kulmasoutukin noussut mukavasti että raskain sarja menee yleensa 80-90 kilon raudoilla. Rinnalleveto riipusta sujuu mallikkaasti kun vaan pitää rajatusti rautaa, max 70kg jolla neljä toistoa saan. Kaikki osa alueet ovat tulleet lähtötilanteesta selvästi ylöspäin, mutta kirjoitin näitä tuloksiani siksi että haluaisin vähän tietää asiantuntevammilta kavereilta että onko tulokset miten rajusti epätasapainossa? Omasta mielestäni penkkitulos huitelee melko korkealla suhteessa muuhun, etenkin tuohon rinnallevetoon, jossa en oikein osaa ottaa rautoja rinnalle kovin "alhaalta". Tähän varmaan auttaisi kyykkyjen teko, mutta en tiedä miksi siinä se tanko ottaa niin kipeästi tonne niskan taakse, aivan sama mistä kohtaa sitä tangon paikkaa yrittää hakea. Tuo rinnalleveto taitaa muutenkin olla vähän eri laji muihin verrattuna, mutta se kiinnostaisi ja sitä haluaisin saada parannettua. Kannattaisikohan nyt sitten jättää penkki vähemmälle ja panostaa muihin lajeihin? Treenejä tulee tehtyä neljästi viikossa, tosin eri viikkoina vähä eri päivinä siinä järjestyksessä että ekana päivänä tulee tuo penkki ja hauikset, toisena mave sekä kulmasoutu, kolmantena rinnalleveto ja leukoja myötä sekä vastaotteella. Joskus olen saattanut sujauttaa välipäivinä tuota leveää ja kapeaa penkkiä lisää koska kotoa sellainen löytyy, joten siinä syy kai sen tuloksen paremmalle kohoamiselle.. Eli kysymykseni on lähinnä se että onko muihin lajeihin paitsi penkkiin ruvettava hakemaan lisää treeniä että ns. sopusuhtaisuus saavutettaisiin?