Voimatreenistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja *jomppa*
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
älä nyt tohon tartu, herää jo! kuten yritin sanoa, mä en mitenkään jahtaa ketään. sun ikään lähinnä viittasin siinä suhteessa, että sun treenit on fyysisesti pakostakin alkuvaiheessa, en mihinkään älyjuttuun.

mutta jos sun asenne on toi, olkoon. kaikenlaisia sitä täälläkin on...

jos kuitenkin haluat jatkaa keskustelua tekemättä itsees pelleksi tollasilla kommenteilla, voisitko laittaa nyt esim. ranskalaisilla viivoilla mielestäs nää meidän mielipide-erot. ja mieluusti myös ne kohdat mitkä meni ohi tossa mun postissa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
älä nyt tohon tartu, herää jo! kuten yritin sanoa, mä en mitenkään jahtaa ketään. sun ikään lähinnä viittasin siinä suhteessa, että sun treenit on fyysisesti pakostakin alkuvaiheessa, en mihinkään älyjuttuun.

mutta jos sun asenne on toi, olkoon. kaikenlaisia sitä täälläkin on...

jos kuitenkin haluat jatkaa keskustelua tekemättä itsees pelleksi tollasilla kommenteilla, voisitko laittaa nyt esim. ranskalaisilla viivoilla mielestäs nää meidän mielipide-erot. ja mieluusti myös ne kohdat mitkä meni ohi tossa mun postissa.

No mä tosiaan olen kaikenlaista ja pelkästä paskasta tehty koko jätkä. Tuolta profiilista voit katsoa mun edellisiä posteja niin aivan pelleksihän mä olen itseni jo tehnyt mun mielipiteillä (johtusko osittain siitä että aina tulee joku telkkarista 4d dokkarin katsonut tyyppi joka tietää kaiken ja lyttää mut täysin tietämättä mun omasta treenaamisesta mitään).

Ja jos mun posteissa on ollut jotain ristiriitaa ton mun viimesimmän "järkevän" postin lopputiivistelmän kanssa niin ne voi tuoda esille ja kertoa että miten olen poikennut tosta mun näkemyksessä tämän tredin alussa ja lopussa. Muussa tapauksessa jto:n on täysin turha kysellä MINULTA että missä ne mielipide erot on, sillä sinähän se tulit mukaan tähän ketjuun mua myöhemmin ja jos olisit ollut samalla linjalla mun mielipiteiden kanssa niin miksi et sitten olisi vain nyökkäillyt mun kommenteille?

just... tää meni siis tähän nyt. tulee mieleen kyllä eräs toinen täällä kirjotteleva nimimerkki.

se siitä.

olis kysymys voimapuolen treenistä. elikkäs olen noin pari vuotta tehny treeniä lihasmassan kasvua ajatellen eli 8-12 toiston sarjoja mutta nyt haluisin kokeilla vakavammalta pohjalta voimapuolta. millaista treeniä kannattas ruveta nyt tekemään ja millaisilla toistoilla/sarjoilla?? kiitos etukäteen:)

Jomppa! Alahan reenaan tommosta 5*5 sarjoja niin eiköhän se voimaki ala tarttua! Äläkä jaksa lukea näitte helevetin pöljien väittelyitä! ei toi voiman hankinta ole noin vaikeata kuin noi yrittää esittää!
powder, ysikymppinen ja jto älkää kirjotelko enää! ei ketään kiinnosta!

Johan oli syntyny väännöt viikonlopun aikana. Päinvastoin kuin tocamer, toivon erityisesti jton jatkavan kirjoittelua, samoin ysikymppisenkin. Powder voisi edes yrittää ymmärtää ja jättää tuon marttyyriasenteen vain ajatuksen tasolle.

Jomppa! Alahan reenaan tommosta 5*5 sarjoja niin eiköhän se voimaki ala tarttua! Äläkä jaksa lukea näitte helevetin pöljien väittelyitä! ei toi voiman hankinta ole noin vaikeata kuin noi yrittää esittää!
powder, ysikymppinen ja jto älkää kirjotelko enää! ei ketään kiinnosta!

Vaikka henk.koht pidän 5*5 minulle toimivimpana systeeminä monissa liikkeissä niin ei se kaikilla näin todennäköisesti ole. Siitä on kuitenkin hyvä aloittaa.

Sitten toiseksi..ei se voiman hankkiminen ole niin älyttömän vaikeaa, mutta ei se kyllä helppoakaan ole tietyn tason jälkeen jolloin on parempi tehdä asioita kovemmin, tarkemmin ja ehkä monimutkaisemmin ettei homma jää paikoilleen vemputtamiseksi.

Eli ysikymppinen ja jto mun puolesta saa kirjoitella! Kiinnostaa!

Hyvin riittää perseennuolijoita. Ei jto muuta kun seuraavaksi presidentin pallille ja sitten nauttimaan mahtavaa eläkettä (no ehkä se olisi kumminkin parempi vaihtoehto kuin toi SETA:n ent puheenjohtava). Veikkaampa että Mikkis ja Mäccäri eivät edes lukeneet kuin ensimmäisen ja viimeisen sivun ja huomasivat että jumalainen jto oli haukkunut jotain pelleksi (näin siitä tietenkin muuttuu myös muiden mielestä pelle. hauska juttu muuten että aikalailla koko meidän hieno yhteiskunnan ajattelutapa perustuu tohon, eikös se ollut jossain todistettu että suurin osa antifasisteita ja muista apinoista ei edes tiedä hitleristä muuta kuin että se lahtasi pari ahmed-ahnetta). Ja yksi tutkimus on mun korviin kantautunut jossa ihmiset ajattelit päivittäin tekevänsä fyysistätreeniä punttisalilla ja saivat hieman lihaskasvua aikaan sen johdosta, eli voiko sitä massaa sittenkin kasvattaa teorialla toisin kuin mitä jto väitti.

fake edit: no joo oli aika paska mutta pakko päästä sanomaan vika sana. ja mitähän kikkiset ja käkkärit luuleet että kuka tässä tredissa tulee olemaan pääkirjoittajana niin kauan kuin tota provopaskaa käyn lukemassa? lukekaa vittu ite niitä kirjoja ja käykää koulussa jos kiinnostaa virallinen tieteellinen kanta näihin asioihin älkääkä summassa uskoko mitä joku netissä teille kertoo. kieliruskeena harvemmin teistä tulee mitään muuta ku ruskeempia päivä päivältä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Powder: sanoit esim jotain tämän suuntaista:

"paras tapa hermottaa on paksulla tangolla ja apinaotteella"

WTF?!

Onhan se paras tapa hermottaa, JOS nostat normaalisti paksulla tangolla ja apinaotteella, yleensä kuitenkin nostetaan perus tangolla ja normaali otteella.

Hermotushan paranee nimenomaan tekemällä sitä KO liikettä, ei sen variaatiota. Ei jääkiekkoilijan lyönti laukaus parane laukomalla ranne laukauksia.

Ihmettelen myös sitä kun argumentit loppuu kesken vedät "ässän hihasta" tyylillä:

"nyt jto pressan paikalla"
"kaikki te perseen nuolijat"
jne.

Osa sun jutuista nyt on kyllä munkin korvaan täyttä sontaa, jotain kuitenkin voimailusta joskus olen lukenut.. siksi porukan voi olla vaikea olla kanssasi "yhtä mieltä"

Powder: sanoit esim jotain tämän suuntaista:

"paras tapa hermottaa on paksulla tangolla ja apinaotteella"

WTF?!

Onhan se paras tapa hermottaa, JOS nostat normaalisti paksulla tangolla ja apinaotteella, yleensä kuitenkin nostetaan perus tangolla ja normaali otteella.

Hermotushan paranee nimenomaan tekemällä sitä KO liikettä, ei sen variaatiota. Ei jääkiekkoilijan lyönti laukaus parane laukomalla ranne laukauksia.

Ihmettelen myös sitä kun argumentit loppuu kesken vedät "ässän hihasta" tyylillä:

"nyt jto pressan paikalla"
"kaikki te perseen nuolijat"
jne.

Osa sun jutuista nyt on kyllä munkin korvaan täyttä sontaa, jotain kuitenkin voimailusta joskus olen lukenut.. siksi porukan voi olla vaikea olla kanssasi "yhtä mieltä"

Kerrotko vielä mitä sä hermottamisella tarkotat. Jos säkään luit koko trediä läpi niin itse vastasin jto:n kysymykseen näin "Hermottaminen/hermostollisen ärsykkeen antaminen/ärsykkeen antaminen" Eli sun mielestä lihakselle ei voi antaa ärsekyttä kuin ko liikkeellä? koska tossa ei ainakaan ole mitään järkeä niin kerro ihmessa mitä sillä tarkoitat.

Ja tohon mun "ässään hihasta": Meidän vääntö oli jo molempien osalta lopetettu eikä mun kommentti mitenkään liittynyt suoranaisesti jto:n mielipiteisiin ja lukemiin tutkimuksiin. Mun Ässä Hihassa oli tarkoitettu nimenomaan noille jto:n uskonlahkon sokeille seuraajille joten miten se voisi littyä mun argumentteihin millään pienelläkään tavalla? Otappa se pää pois perseestä ja silmät käteen ja lue ketju ajatuksella läpi niin huomaat että sun postillasi ei ollut mitään tarkoitusta.

Mutta palataan toki aiheeseen kun kerran tota provoa näyttää tulevan. Sun esimerkkisi oli aivan paska. Juurihan itse sanoin moneenkin otteeseen tuota samaa, esimerkkinä:että mun mielestä vinopenkki on vääräpaikka lähteä hakemaan parannusta siihen penkkitulokseen, vinopenkillä haetaan enemmän parannusta sinne rintalihaksistoon. Mutta jos se rinta on se noston heikoin lenkki niin silloin se on ymmärretävää (siihen tietenkin lisäksi helvetisti muita appareita). Koska veikkaan että et ymmärtänyt asiaa oikein niin voin koittaa upottaa sen tohon sun esimerkkiin -> lämäreistä ja niiden tekniikasta en tiedä mitään mutta oletetaan: jos lyöntilaukauseen tarvitaan forkuista ja ylipäätään käsistä lähtevää voimaa suurena osana onnistunutta laukausta ja se sun lämärin heikko kohta on selkeästi ne sun kädet, niin totta vitussa sä parannat sitä lämäriä vääntämällä rannareita ja sitä kautta treenaamalla sun käsiä. Oletetaan tietenkin että kuntosaleja ei ole edes keksitty. Sun mielestä siis rannareista ei ole mitään hyötyä treenatessa lämäriä paremmaks? pelaatko jääkiekkoa?

Juurihan itse sanoin moneenkin otteeseen tuota samaa, esimerkkinä:että mun mielestä vinopenkki on vääräpaikka lähteä hakemaan parannusta siihen penkkitulokseen, vinopenkillä haetaan enemmän parannusta sinne rintalihaksistoon. Mutta jos se rinta on se noston heikoin lenkki niin silloin se on ymmärretävää (siihen tietenkin lisäksi helvetisti muita appareita). Koska veikkaan että et ymmärtänyt asiaa oikein niin voin koittaa upottaa sen tohon sun esimerkkiin -> lämäreistä ja niiden tekniikasta en tiedä mitään mutta oletetaan: jos lyöntilaukauseen tarvitaan forkuista ja ylipäätään käsistä lähtevää voimaa suurena osana onnistunutta laukausta ja se sun lämärin heikko kohta on selkeästi ne sun kädet, niin totta vitussa sä parannat sitä lämäriä vääntämällä rannareita ja sitä kautta treenaamalla sun käsiä. Oletetaan tietenkin että kuntosaleja ei ole edes keksitty. Sun mielestä siis rannareista ei ole mitään hyötyä treenatessa lämäriä paremmaks? pelaatko jääkiekkoa?

Ensiksikin: olen pelannut lätkää n 12v ja muutaman sm-mitalin nuorissa voittanut. Mun mielestä ranteen ampuminen EI vaikuta millään lailla lämäriin (ja ei, en mainosta nyt omia meriittejäni tai pidä itseäni jääkiekko guruna, vaan toin vain esille taustan koska lätkää voi pelata ja "pelata".

Tosta jos esim rinta on heikko lenkki (btw, itselläni juuri tämä tilanne):

"Mutta jos se rinta on se noston heikoin lenkki niin silloin se on ymmärretävää (siihen tietenkin lisäksi helvetisti muita appareita)"

Jos se rinnalta lähtö on huono niin sitten itse käyttäisin normaalipenkin lisäksi stoppeja, ylileveää penkkiä ja lattiapenkkiä. Toki rinnan massan lisääminen ei ole huono, mutta en nyt lähtis tekemään "helvetisti appareita", jotka yleensä pitää sisällään kaikki bodareitten flyessit ja ristikkäistaljat ym. (jos niitä nyt sitten on helvetisti) Enkä väitä, ettei niitäkään voi koskaan käyttää, mutta ei se ainakaan se ensimmäinen tie pitäisi olla.

Tarkoitan "hermotuksella" penkkiä tehdessä sitä, miten hyvin lihaksesi toimii yhteistyössä ja miten paljon saat tuotettua voimaa juuri KO liikkeeseen eli penkkiin. Tämä tottakai paranee tekemällä juuri sitä penkkiä, juuri sillä kisa tai testileveydellä. Toki on eriasia antaa sille lihakselle "ärsykettä", mutta ei ne dipit sun penkki tulosta paranna niinkun penkin teko vaikka se rintaa aktivoikin.

Jo tämän takia aloittelijan kannattaa tehdä paljon penkkiä sillä normaali otteella, että saa sen kuuluisan "hermotuksen" edes jollekin tasolle, ennen kun alkaa kikkailla liikaa lankkujen ym variaatioiden kanssa.

Kuten jos threadissa aiemmin mainittu, teitä onneen on useampikin, enkä todellakaan väitä että tämä on ainoa oikea totuus, mutta kuuluisa sanonta "penkki paranee penkkaamalla" sisältää kyllä jo puolitotuutta.

Zone-sarja -42%
Ensiksikin: olen pelannut lätkää n 12v ja muutaman sm-mitalin nuorissa voittanut. Mun mielestä ranteen ampuminen EI vaikuta millään lailla lämäriin (ja ei, en mainosta nyt omia meriittejäni tai pidä itseäni jääkiekko guruna, vaan toin vain esille taustan koska lätkää voi pelata ja "pelata".

Tosta jos esim rinta on heikko lenkki (btw, itselläni juuri tämä tilanne):

"Mutta jos se rinta on se noston heikoin lenkki niin silloin se on ymmärretävää (siihen tietenkin lisäksi helvetisti muita appareita)"

Jos se rinnalta lähtö on huono niin sitten itse käyttäisin normaalipenkin lisäksi stoppeja, ylileveää penkkiä ja lattiapenkkiä. Toki rinnan massan lisääminen ei ole huono, mutta en nyt lähtis tekemään "helvetisti appareita", jotka yleensä pitää sisällään kaikki bodareitten flyessit ja ristikkäistaljat ym. (jos niitä nyt sitten on helvetisti) Enkä väitä, ettei niitäkään voi koskaan käyttää, mutta ei se ainakaan se ensimmäinen tie pitäisi olla.

Tarkoitan "hermotuksella" penkkiä tehdessä sitä, miten hyvin lihaksesi toimii yhteistyössä ja miten paljon saat tuotettua voimaa juuri KO liikkeeseen eli penkkiin. Tämä tottakai paranee tekemällä juuri sitä penkkiä, juuri sillä kisa tai testileveydellä. Toki on eriasia antaa sille lihakselle "ärsykettä", mutta ei ne dipit sun penkki tulosta paranna niinkun penkin teko vaikka se rintaa aktivoikin.

Jo tämän takia aloittelijan kannattaa tehdä paljon penkkiä sillä normaali otteella, että saa sen kuuluisan "hermotuksen" edes jollekin tasolle, ennen kun alkaa kikkailla liikaa lankkujen ym variaatioiden kanssa.

Kuten jos threadissa aiemmin mainittu, teitä onneen on useampikin, enkä todellakaan väitä että tämä on ainoa oikea totuus, mutta kuuluisa sanonta "penkki paranee penkkaamalla" sisältää kyllä jo puolitotuutta.

Joo siis en mä mitenkään koittanutkaan sanoa ettetkö mitään lätkästä tietäisi ja kysyinkin sitä ihan mielenkiinnosta. Eli en avautunut enkä vähätellyt enkä muuta vastaavaa. Mutta tosta esimerkkinä että itekki tunnen Haukkojen, KJT:n, Bluesin junnujen ja muiden jengien ihan sieltä menestyksekkäästä päästä olevia pelaajia (nimiä voin yv:llä kertoa jos sua kiinnostaa) joista ne jotka oli kovia lämäämään kehuivat että sieltä harkkojen ja pelien rannaritreeneistä se olisi lähtenyt.. Itse osaan juuri ja juuri luistella :rolleyes:

Ja muutenkin sellanen kommentti jollasia mä tykkään lukea, kertaakaan et sanonut mun olevan täysi apina joka ei tiedä mistään mitään eikä perusta tietojaan mihinkään. Tottakai penkki paranee penkkaamaalla! Mutta jos sitä oikeasti haluaa parantaa niin itse välttäisin noita nostotekniikkaa sotkevia eri leveysotteita ja hipistelyjä niin kauan kuin vain pää kestää. En perusta tietoja kenenkään ydinfysiikan tohtorin lausuntoon enkä raamattuun, vaan ihan siihen miten mulla sillon penkkiä rassatessa homma toimi ja miten ei. Mä rukkasin noilla eri leveyksillä ihan miten sattuu ja sitte ku kokeiltiin ykköstä niin oli tekniikka niin hakusessa eikä enää tiennyt että pitäskö sitä maksimia alkaa aina sitten nostamaan tolla leveellä otteella kun sillä nyt tänään nous 100kg ja kisaleveydellä vain 92,5kg. Silloin vasta mulla alko tuloksissa näkymään jotain kun otin penkkiä aina ne samat nimettömät merkeillä ja treenasin nimenomaan ristitaljaa ja flyereita yms.. Ainoo mitä muutin nostotyylissä usein oli se että joko jalat lattialla tai sitten sotilastyylillä.

Enkä tietenkään sano että koska toimi mulla noin niin se toimii kaikilla. Siitä ei ollut kyse vaan siitä että se leikkiminen tuhoo sen tekniikan ja lopulta on niin hukassa että mitenkäs sitä taas nostettiinkaan.

leikkiminen tuhoo sen tekniikan ja lopulta on niin hukassa että mitenkäs sitä taas nostettiinkaan.

Muun muassa WSBllä suurin osa penkeistä tehdään kapealla otteella. Ja itse penkkiä ei tehdä isoilla raudoilla koskaan. Tulokset ovat silti 'ihan mukavia'. Jos kapeat penkit jne. vetää tekniikan peballeen, niin miten vinopenkit ja lankkupenkit sitten eivät vetäisi sitä tekniikka peballeen. If it ain't broke don't fix it.

Muun muassa WSBllä suurin osa penkeistä tehdään kapealla otteella. Ja itse penkkiä ei tehdä isoilla raudoilla koskaan. Tulokset ovat silti 'ihan mukavia'. Jos kapeat penkit jne. vetää tekniikan peballeen, niin miten vinopenkit ja lankkupenkit sitten eivät vetäisi sitä tekniikka peballeen. If it ain't broke don't fix it.

No eikö tossa sun mielestä ole mitään ristiriitaa ylipäätään koko voimaharjoittelun peruspilarin kanssa, eli että mahdollisimman vähän toistoja ja paljon rautaa? Ja tohon lankkupenkki kysymykseen vastasin jo tuola aikasemmassa postissani ja myönsin siinä olevan pientä ristiriitaa mun kommenttien kanssa koska se nosto jaa vajaaksi, mutta perustelin sen sillä että oteleveys ja liikerata ovat kuitenkin täysin samat kuin kisanostossa.

Ja tohon mun "ässään hihasta": Meidän vääntö oli jo molempien osalta lopetettu eikä mun kommentti mitenkään liittynyt suoranaisesti jto:n mielipiteisiin ja lukemiin tutkimuksiin. Mun Ässä Hihassa oli tarkoitettu nimenomaan noille jto:n uskonlahkon sokeille seuraajille joten miten se voisi littyä mun argumentteihin millään pienelläkään tavalla? Otappa se pää pois perseestä ja silmät käteen ja lue ketju ajatuksella läpi niin huomaat että sun postillasi ei ollut mitään tarkoitusta.

Provosoidut kyllä melekoosen helposti.. :thumbs:

Olen saanut näiltä parilta hemmolta hyödyllisiä vinkkejä niitä pyytäessäni ja soveltamalla niitä OMIIN ajatuksiini/metodeihin vieläpä hyvillä tuloksilla. Kaikkia neuvoja ei tarvitse noudattaa tai niitä voi muokata mieleisekseen ja tietty myös suotavaakin.
Jos treenaaja vain tuntee oman ittensä niin hyvin jotta voi tehdä analyysejä korjaavine toimenpiteineen.

Kommentoin vain siihen viestiin jossa näitä kahta auttavaista tyyppiä kehotettiin pysymään poissa koska puhuvat mitä sattuu. Henk.koht en ole saanut sinulta toistaiseksi mitään josta kiitosta voisi antaa tai pyytää kirjoittelemaan lisää ja siksi en myöskään sinua maininnut viestissäni.

Nyt treenaamaan! :kippis1:

No kyllä tuo mun korvaa kuulostaa vähän enemmän massapohjaselta? Sitä mä tarkoitin

Ei vaan nopeuspohjaiselta. Penkkiä tehdään vain 3 toiston sarjoina. Ja suoritus 3 sekunnissa. Sarjoja paljon (n.8-10) ja palautukset ovat lyhyet noin minuutin paikkeilla. Raudat ovat vain n. 40-60% raw maksimista. Usein kyllä on vetokumeja ja ketjuja apuna. Ja ehkä jotain muitakin lisähärveleitä, mitä WSBllä on keksitty.

Ja lankkupenkit, lattiapenki ja mahdolliset vinopenki tehdään sitten vain ykkösinä. Ehkä kolmosina jos tarkoitus nostaa painoa.

Suositut

Back
Ylös Bottom