Voimatreeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MTM1977
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

MTM1977

WTF
Mode
Talviloman jälkeen (huhtikuun alkupuolella) olisi tarkoitus aloittaa voimakausi. Mä en ole tähän mennessä vetänyt yhtään puhdasta voimatreenikautta, joten muutamia kysymyksiä on tullut mieleen.

1. Sarjojen/toistojen määrä?
Itse olen ajatellut tyyliin 3 sarjaa, kussakin 1-3 toistoa. Olisiko hyvä?

2. Voimakauden kesto?
Alustavasti olen miettinyt, että noin 1,5-2 kuukautta, treenikertoja 3xvko.

3. Muutamien lihasryhmien treenaus?
Eli, mä käyn lähes aina yksin salilla, joten on pistänyt miettimään, että miten esim. kyykky- ja penkkitreeni käytännössä kannattaisi toteuttaa? Painoa kun pitäisi latoa niin paljon, että just sen pari toistoa jaksaa tehdä, mutta mukava olisi kuitenkin selvitä niiden painojen alta poiskin...

En ole minäkään mitään puhtaita voima-kausia vetänyt mutta...

1. 3 sarjaa on varmasti aika hyvä vaihtoehto ja kussakin toistoja 1-3 (ehkä jopa 5-6:een asti)

2. Kyllä se varmaan vaatii sen pari kuukautta jotta siitä jotain irtikin saisi.

3. Ei tuossa varmaan auta muu kuin pyytää vaan rohkeasti jotain varmistamaan. Itsellä ihan sama tilanne. Mulla on vain todella harvoin joku kaverina.

nigster sanoi:
3. Ei tuossa varmaan auta muu kuin pyytää vaan rohkeasti jotain varmistamaan. Itsellä ihan sama tilanne. Mulla on vain todella harvoin joku kaverina.

Tuo on siinäkin mielessä hankalaa, että kun treenaan firman salilla ja yleensä iltaisin niin siellä tulee usein oltua yksin, eli ei välttämättä ole edes ketään tuntematonta varmistajaksi.

edit: ajattelin, että rintaa ja kyykkyä voisi ehkä tehdä suht. turvallisesti smith-tangolla, mutta saako siitä vastaavan hyödyn irti?

training_day sanoi:
Tuo on siinäkin mielessä hankalaa, että kun treenaan firman salilla ja yleensä iltaisin niin siellä tulee usein oltua yksin, eli ei välttämättä ole edes ketään tuntematonta varmistajaksi.

edit: ajattelin, että rintaa ja kyykkyä voisi ehkä tehdä suht. turvallisesti smith-tangolla, mutta saako siitä vastaavan hyödyn irti?

Sitten on taas eri asia jos ketään ei ole lähettyvillä.

Smith on tietysti vaihtoehto. Kyykyssä saan ainakin hyvän tuntuman mutta rintaa (penkki tai vinopenkki) niin en saa läheskään samanlaista tuntumaa kuin vapailla tehtäessä. Penkissä toisaalta voisi käyttää varmistusrautoja (jos siellä sellaiset on), vaikka silloin ei paljon pakkotoistoja tehdä
:)

Tuolla voimalupuolella on hyviä malleja ohjelmista, joita mun mielestä voi hyvin soveltaa kehoiluunkin.
Jos aikoo kunnon voimatreenikauden vetää, niin pari kk volyymiatreeni (esim. Jto:n 5x5), jonka jälkeen piikkaus...(tarkempia ohjeita voimapuolelta)
Perusliikkeet penkki, kyykky jne. Apuliikkeet enemmän "pumppailen"...
Kehotreenaajalle voimapuoleen siirtyminen voi olla "hankalaa", koska voimailussa kannattaa "vältellä" happoja, ainakin useinmiten...
Toinen hyvä maksimivoimaa kehittävä systeemi vois olla HST, josta myös löytyy seachilla tietoa...
Itse en juurikaan kehoilutreenistä mitään tiedä, eli viisammat vastatkoon/kumotkoon nämä ehdotukset...

Jarno12 sanoi:
Tuolla voimalupuolella on hyviä malleja ohjelmista, joita mun mielestä voi hyvin soveltaa kehoiluunkin.
Jos aikoo kunnon voimatreenikauden vetää, niin pari kk volyymiatreeni (esim. Jto:n 5x5), jonka jälkeen piikkaus...(tarkempia ohjeita voimapuolelta)
Perusliikkeet penkki, kyykky jne. Apuliikkeet enemmän "pumppailen"...
Kehotreenaajalle voimapuoleen siirtyminen voi olla "hankalaa", koska voimailussa kannattaa "vältellä" happoja, ainakin useinmiten...
Toinen hyvä maksimivoimaa kehittävä systeemi vois olla HST, josta myös löytyy seachilla tietoa...
Itse en juurikaan kehoilutreenistä mitään tiedä, eli viisammat vastatkoon/kumotkoon nämä ehdotukset...

Mä en tiedä, että onko omassa tapauksessa edes tarpeen mikään "puhdas voimatreeni". Tarkoitus olisi saada reiluhko korotus sarjapainoihin, eli lisää puhdasta voimaa. Jatkossa kuitenkin edelleen tarkoitus jatkaa enemmänkin kehotreeniä kuin voimaa, mutta mietin, että silloin tällöin olisi hyvä ottaa lyhyt voimakausi...?

Jos tarkoituksena kerran on vain saada lisää rautaa sarjapainoihin ovat 1-3 toistot ehkä turhankin lyhyitä jo. Perusvoimatasojahan sä silloin haluat korottaa etkä niinkään parantaa hermotusta, joten hieman pidemmät sarjat ovat tässä kohtaa varmaankin parempia ja jos sitten haluaa niin "voimakauden" jälkeen voi vaikka hieman kokeilla ykkösiä ja pyytää silloin erikseen joku kaveri salille varmistelemaan niin tulee sitä hermostoakin vähän kiusattua.

nelkku sanoi:
Jos tarkoituksena kerran on vain saada lisää rautaa sarjapainoihin ovat 1-3 toistot ehkä turhankin lyhyitä jo. Perusvoimatasojahan sä silloin haluat korottaa etkä niinkään parantaa hermotusta, joten hieman pidemmät sarjat ovat tässä kohtaa varmaankin parempia ja jos sitten haluaa niin "voimakauden" jälkeen voi vaikka hieman kokeilla ykkösiä ja pyytää silloin erikseen joku kaveri salille varmistelemaan niin tulee sitä hermostoakin vähän kiusattua.

Tuo voisi olla meikäläisen tapauksessa parempi vaihtoehto.
Oisko joku 4-6 hyvä sarjanpituus?

training_day sanoi:
Mä en tiedä, että onko omassa tapauksessa edes tarpeen mikään "puhdas voimatreeni". Tarkoitus olisi saada reiluhko korotus sarjapainoihin, eli lisää puhdasta voimaa. Jatkossa kuitenkin edelleen tarkoitus jatkaa enemmänkin kehotreeniä kuin voimaa, mutta mietin, että silloin tällöin olisi hyvä ottaa lyhyt voimakausi...?
Käytä lähes kaikissa liikkeissä laajaa toisto aluetta 4-12 niin homma on hoidossa, tulee voimaa ja lihastakin sen verran mitä luoja suo :) eikä tarvi miettiä mitään voima ja massa kausia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllähän monet bodarit pitää voimakausia ihan erikseen ja varmasti jos ei muuta niin on kivaa vaihtelua. Ainakin itse huomaan selvän eron teenkö pidempiä sarjoja vai lyhyempiä, ei tulokset nouse oikeastaan mihinkään pelkällä pumppailulla ainakaan omalla kohdallani.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom