Voimatreeni + laihdutus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja notrub
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
nemos sanoi:
^ Hiilaria tankataan treenin jälkeen, kun ne hiilarivarastot tyhjenee treenin aikana ja treenin jälkeen tulee uusi treeni, jota varten hiilareita tarvitaan.

Kuten totesit tulee uusi treeni johon niitä hilihydraatteja tarvitaan, tarve ei ole välitön.

nemos sanoi:
Mielipiteitä on myös riittääkö pelkkä proteiini piikkaamaan tarvittaessa anabolisen ikkunan aikana lihaskasvua.

Riittää tai ei aivan samantekevää, hiilihydraatit otetaan heti treenien jälkeen, nopeat proteiinit jo treenien aikana palautusjuomassa, ensimmäinen hörppy vaikka ennen ensimmäistä sarjaa tai sen jälkeen, kuitenkin ne ovat käytettävissä vasta kun ovat imeytyneet vatsalaukusta suolistoon, eli miksei mielummin ajoissa, kuin treenien jälkeen jolloin imeytymiseen menee vähintään tunti, hiilihydrattien kanssa nautittuna vielä pitempään.

En ole koskaan sanonut ettei hiilihydaatteja saisi ottaa treenien jälkeen välittömästi, kunhan vain puhtaat nopeat proteiinit nautitaan jo treenien aikana, ei ole vaikeaa vaihtaa se treeneissä juotu vesi itse tehtyyn heraisolaattiliuokseen.

Lue edellinen postaukseni, siinä vähän laajemmin asiaa samasta aiheesta.

Ei kai sen treenin aikana nyt ole tarpeellista juoda mitään muuta kuin vettä. Yrjöhän siinä lentää jalkatreenissä alta aikayksikön kun yrjö lentää jo pelkästä liiasta vedenjuonnistakin.

En nyt löydä sitä ketjua missä asiaa puivat mm. hulkki ja ysikymppinen, mutta silloin todettiin ja jotain tutkimustietoakin oli esittää että se hera olisi todellakin jopa hyödyllisempi ottaa ennen, kuin jälkeen treenin. Oisko ollut 35grammaa ja 30minuuttia ennen treenin aloittamista silloin.

Ei kai sen treenin aikana nyt ole tarpeellista juoda mitään muuta kuin vettä. Yrjöhän siinä lentää jalkatreenissä alta aikayksikön kun yrjö lentää jo pelkästä liiasta vedenjuonnistakin.

En nyt löydä sitä ketjua missä asiaa puivat mm. hulkki ja ysikymppinen, mutta silloin todettiin ja jotain tutkimustietoakin oli esittää että se hera olisi todellakin jopa hyödyllisempi ottaa ennen, kuin jälkeen treenin. Oisko ollut 35grammaa ja 30minuuttia ennen treenin aloittamista silloin.

Tuo nyt on jo aika yleisesti tiedossa, ei tosin pakkiksella. Syyksi tehdä näin riittää se että heralta kestää tunti imeytyä.

Itse olen samaa mieltä kuin Archey tuon hiilarin suhteen, myöskään proteiinia ei tarvitse mitään 3g/painokilo jokapäivä. Moni tuntuu syklittelevän hiilareita kyllä tuloksekkaasti myös toisinpäin (treenipäivinä jopa 400g, lepopäivinä 50g), että nämä eivät välttämättä ole ihan mustavalkoisia juttuja, juurikin tuon takia kun elimistö toimii aika hitaasti.

Ei se puhdas hera maistu miltään, eikä aiheuta mitään pahoinvointia ja sen juominen on paljon hyödyllisempää kuin pelkän veden.
Itselle ainakin tulee heikompi olo ilman juomista.

Jos treenit kestävät puolitoistatuntiakin voi ennen heran juominen etukäteen olla turhankin aikaista ja koko satsi lelluu sitten mahalaukussa kun aloittaa treenamisen, pajon järkevämpää vetää pikkuhiljaa samaa tahtia kun imeytyy.

Jos haluaa hifistella vetää ennen treeniä boosteriksi puhtaat BCAA-aminohapot ja treenin aikana sen heraisolaatin.

Tänään olen käynyt noin ½tunnin lenkillä ja syke oli siinä 120-170, joten kysymys kuuluu! Meneekö liian paljon miinukselle jos syön näin?
Lenkki kello 12
Lenkin jälkeen palautusjuoma hiilareita tais olla 23g+prode 50g ja kaloreita 250.
aamupala: kaurapuuro+rahka+muna
Välipala prodejuoma 32g
Lämminruoka: 415 kcal rasvaa 14g proteiini 26g hiilarei 45g
salaattia iso kippo+ 200g raejuusto + tonnikalapurkki + ripaus oliiviöljyä
maitorahka ruisleipä
Ja leffan kanssa vetelen dippiä/porkkanaa/kukkakaalia
Ja jos jää vielä nälkä niin Lämminruoka 2: 415 kcal rasvaa 14g proteiini 26g hiilarei 45g

Sykemittarin mukaan peruskulutus on 2000 päälle hiukan jos oikein muistan. Pituus 175 paino 90.5 ikä 18
mitäs ootte mieltä?

Mitäs jos laskisit ne kaikki arvot yhteen, jotta näkisit kokonaisuuden?
sun sykemmittarin antama peruskulutus näyttää aika pieneltä, mä oon samoissa mitoissa ja mulla se on noin 2700 vuorokaudessa.

Archeyltä hyvää settiä, kiitokset täältäkin!

Itse olen ottanut jo pidemmän aikaa n. 30 g protskua n. puoli tuntia ennen treeniä. Koska lompakko ei kestä ostaa kalliita isolaatteja, on tyytyminen ihan perus heraan. Näin pitäisi protskua olla kierrossa jo treenin aikanakin, vaikkan sen palkkarin nauttisi vasta treenin perään? Voisihan sitä toki alkaa hörppimään palkkaria pitkin treeniäkin. Mutta siinä käy sitten käytännössä niin, että se sheikkeri jossain vaiheessa leviää sinne salin lattialle ja päädyn salikomediaketjuun. ;)

Itse olen ottanut jo pidemmän aikaa n. 30 g protskua n. puoli tuntia ennen treeniä. Koska lompakko ei kestä ostaa kalliita isolaatteja, on tyytyminen ihan perus heraan. Näin pitäisi protskua olla kierrossa jo treenin aikanakin, vaikkan sen palkkarin nauttisi vasta treenin perään?

Hyvin tuo toimii noinkin.

Länsinaapuriperäinen nettisaitti myy lisäravinteita ihan kohtalaiseen hintaan.

Proteiinia kannattaa ostaa isoissa erissä suht puhdas heraisolaatti(86% proteiinia 3% rasvaa ja 0,4% hiilihydraatteja) maksaa 18.99€/ kg.
Tosin hyvä heraproteiinikonsentraatti 76g proteiinia 8g rasvaa ja 5g hiilihydraatteja) maksaa vain n. 12€/ kg 8kg erissä hankittuna.

Kilon pusseissa hankittuna konsentraatti maksaa vähintään saman kuin isolaatti säästöpakkauksissa, kerralla säästät, mutta pitemmällä aikavälillä et. Halvinta on ostaa heraproteiinikonsentraattia säästöpakkauksissa.

On tämä melkoista salatiedettä. Tälläinen kaltaiseni amatööriurheilja ilman kunnollista valmentajaa ja riittävää tietämystä ravinnosta meni täysin ymmälleen.

Tähän asti olen palkkarina ottanut perus 1dl malto + 1dl hera setin jota olen sitten alkanut juomaan reenin puolivälin jälkeen ja loput sitten reenin päätyttyä. Treenini ovat lähinnä kovia jalkareenejä, siis oikeasti kovia. Treenaan yleensä aika pian aamupalan jälkeen jossa runsaasti proteiinia tonnikalasta ja hiilaria puurosta ~40g. Treenin jälkeen sitten tuo palkkari ja himassa sitten mysliä ja rahkaa jossa noin ~80g hiilaria ja runsaasti proteiinia. Käsittääkseni olen nämä ruokailuni aika perinteisin kaavan mukaan tehnyt. Ei kai tässä nyt ihan metsässä olla? Näin olen tähän asti tehnyt ja mielestäni ihan hyvin toiminut.

Sitten vielä tuosta dieetistä ja tankkailusta. Tähän asti olen kuvitellut ja uskonut lukemaani, jossa kehotetaan pitämään dieetin aikana noin kerran viikossa ns. maltillinen refeed hiilaritankkaus joka voi tarkoittaa esim 100-200g ylimääräistä hiilaria, vastaavasti rasvat ja proteiinit normaalia hieman matalammalla. Tarkoituksena siis saada lihakset "täyteen" ja pitää aineenvaihdunnan liekkiä yllä. Tuo refeed sitten suoritettaisiin aina treenin yhteydessä (vähän ennen, aikana ja suurin osa hiilarista sen jälkeen). Olisi mielenkiintoista kuulla jonkun tämän puolesta puhuvan argumentit vastaan tuota Archeyn näkemystä jossa kehotetaan tankkaamaan hiilarit treeniä edeltävänä päivänä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ricardo sanoi:
On tämä melkoista salatiedettä. Tälläinen kaltaiseni amatööriurheilja ilman kunnollista valmentajaa ja riittävää tietämystä ravinnosta meni täysin ymmälleen.

Tähän asti olen palkkarina ottanut perus 1dl malto + 1dl hera setin jota olen sitten alkanut juomaan reenin puolivälin jälkeen ja loput sitten reenin päätyttyä. Treenini ovat lähinnä kovia jalkareenejä, siis oikeasti kovia. Treenaan yleensä aika pian aamupalan jälkeen jossa runsaasti proteiinia tonnikalasta ja hiilaria puurosta ~40g. Treenin jälkeen sitten tuo palkkari ja himassa sitten mysliä ja rahkaa jossa noin ~80g hiilaria ja runsaasti proteiinia. Käsittääkseni olen nämä ruokailuni aika perinteisin kaavan mukaan tehnyt. Ei kai tässä nyt ihan metsässä olla? Näin olen tähän asti tehnyt ja mielestäni ihan hyvin toiminut.

Vastaan omasta puolestani, ei tuo mitenkään metsään ole mennyt eroaa omasta käytännöstäni vain siten että otan hiilarit hifistellen vasta treenin jälkeen kotona.

Ricardo sanoi:
Sitten vielä tuosta dieetistä ja tankkailusta. Tähän asti olen kuvitellut ja uskonut lukemaani, jossa kehotetaan pitämään dieetin aikana noin kerran viikossa ns. maltillinen refeed hiilaritankkaus joka voi tarkoittaa esim 100-200g ylimääräistä hiilaria, vastaavasti rasvat ja proteiinit normaalia hieman matalammalla. Tarkoituksena siis saada lihakset "täyteen" ja pitää aineenvaihdunnan liekkiä yllä. Tuo refeed sitten suoritettaisiin aina treenin yhteydessä (vähän ennen, aikana ja suurin osa hiilarista sen jälkeen). Olisi mielenkiintoista kuulla jonkun tämän puolesta puhuvan argumentit vastaan tuota Archeyn näkemystä jossa kehotetaan tankkaamaan hiilarit treeniä edeltävänä päivänä.

Tuokin varmasti toimii hyvin, mutta omaan treeni / lepo / hiilihyraattisyklittelyyni vedoten, jos treenipäiväsi ovat vaikka 4 x viikossa tasaisesti, mihin viikon päivään suoritat sen tankkauksesi että se tukisi jokaista treeni kertaa?

Jos hiilihydraatti tankkaus on alkuviikosta siitä ladatuista lihassolujen glykogeenivarastoista ei ole apua enää loppuviikosta koska viimeistään kahden treenikerran jälkeen varastot ovat taas vajaat, loppuviikosta suoritettu tankkaus, myös sama juttu ja keskellä viikkoa hiilihydraattien tankkaaminen -> viikon alkupään treenit eivät voi hyötyä tuosta mitenkään, koska ne on ajallisesti treenattu jo ennen tankkaustasi.

Esim. vedät Refeed hiilaritankkauksen torstaina ja perjantaina on kovat ison lihasryhmän treenit, jalkatreenit, rinta tai selkätreenit, niin alkuviikosta kun on kulunut neljä kokonaista vuorokautta ja alkaa uusi treenikierto tuosta torstai päivän hiilaritankkauksesta ei ole enää suurta hyötyä.

Hiilihydraattitankkaus pitäisikin viikon treenikierron aikana tehdä vähintään kahdesti, että jokainen treenikerta saisi siitä buustia.

Itellä sama tarkotus eli salitreeniä harrastan sen 4krt viikossa ja sen lisäksi pitäisi laihduttaa mittani ovat 86kg/180cm.
Niin että millä tahdilla tämmösellä menetelmällä about laihtuu vai laihtuuko ollenkaa.

Eli 4krt viikossa 4jakonen treeni eli käyn kaikki lihakset läpi myös jalat, aika kovaksi luokittelisin mutta silti yritän vain pitää semmosta peruskuntoa yllä ettei ihan kaikki lihakset lähtis + siihen 3krt viikossa 40min lenkki josta 5-10min reipasta lämmittely kävelyä + kerran viikossa 30-60min pyöräilyä kuntopyörällä suht kovalla sykkeellä(vedän semmosia ohjelmia niin se vastus vaihtelee).

Ruokailu tottumukseni on suoraan sanottuna per*eestä. Eli aamusti en syö mitään ja ensimmäinen ateria onkin vasta koulussa normi kouluruoka. Seuraava ruokailu on vasta 4aikoihin päivällä normi kotiruokaa ja kahvia siihen päälle. Seuraavaksi lähden salille noin klo 8-9 aikoihin illalla ja ennen sitä yleensä syön leipää tai jotain muuta vastaavaa. Salin jälkeen syön maihtorahkaa ja ananaspurkin.

Viikonloppusin vähän herkuttelen jollain suklaapatukalla tai muulla mutta en paljon.

Ei ole tarkotus vetää mitään dieettiä eikä yrittää mitään ''pakko saada 0,5kg per viikko''.

Suositut

Back
Ylös Bottom