Voimapyörän tekniikka

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikä on voimapyörän oikea tekniikka? Itse olen yrittänyt tehdä tuota liikettä ,mutta tuntuu että selkä katkeaisi ? En löytänyt haulla mitään tietoa voimapyörä tekniikasta.

Eikö tämän pitäisi olla selkäliike ,eikä selkä katkeaa liike ?:whip:

Eikö sen pitäisi olla vatsaliike?:D

Itellä kanssa kipuilee jos vetää niinkuin luonnostaan tulisi tehtyä eli "peppu pystyssä". Selkää käyräksi niin ei pahemmin selkä vaivoittele mulla. En oo kyllä paljoa tuota tehnykkää mutta pirun kipeiksi on niillä parilla kerralla kumminkin vatsalihakset saanu

Keskity pitämään vatsa tiukempana. Jos alaselässä tuntuu kipua, on asento väärä. Älä vedä väkisin itseäsi ihan suoraksi, tee ensin vaikka lyhyempää liikerataa, että paketti pysyy kasassa.

Akuutti voimanpuute keskikropassa jos sulla selkään sattuu toi pelkästää. Tee aluksi pienemmällä liikeradalla niin saat tekniikkaa kyseiseen liikkeeseen.

selkää pyörölle hivenen niin sujuu helpommin.

aloita staattisilla pidoilla jota teet esim 2-3krt viikossa ensimmäiset 2-3kk

4476286-big.jpg

sitten siirryt voimapyörän helpoinpaan vaiheeseen eli polivillaan tekemään.
http://www.youtube.com/watch?v=9drX2Ut0HDM&feature=related

sitten myöhemmin varpaiden päillä joka on muuten sama ku edellinen mutta olet varpaiden varassa, et siis polvien.

sitten kun tuossa aiemmassa saat tosi paljon toistoja niin siirryt täyteen liikerataan.

http://www.youtube.com/watch?v=kjk8aqMP1xQ&feature=related

Itelläkii välil ei oikee taho tuntua vatsassa...mutta seuraavana päivänä tietää että otti kyllä vatsoihinkii :)

Nuo staattiset pidotkin on jo pelkästään tosi hyvä liike vatsoille! Suosittelen!
Ja kun lähtee aloittamaan kevennettyä voimapyörää (polviltaan) niin kannattaa pitää sarjat lyhyinä (pitkiä ei jaksaisikaan) ja lisätä vaikka ennemmin sarjojen määrää. Tekniikka pysyy paremmin kasassa. Huom! Vetäkää sitä napaa sinne selkärankaan..

Sellanen kysymys tähän väliin, että onko tossa polviasento -videossa oikea tekniikka? Näyttäs tekevän melko paljon käsillään. Onko silti ok?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mun mielestä tuo videolla oleva tekniikka on hyvä. Tämä liike ottaa käsiin ja olkapäihin aika paljon, jos vaan vie tuon ojennuksen loppuun asti. Ei muuten kannata tehdä voimapyörää olkapäätreeniä edeltävänä päivänä, voi olla paikat muuten jumissa.

Back
Ylös Bottom