Voimaohjelmat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja azawx
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkä jos tekee vaikka jotain voimaohjelmaa esim. ryssäpenkkiä tai jotain. Niin miten siihen sitten sovelletaan muu treeni, eli niinku muut lihakset rinnan ja ojentajien lisäksi? Ja voiko rinnalle ja ojentajille tehdä muitakin liikkeitä tuon ohjelman aikana? Ja sitte vielä että miten joku ryssäpenkki soveltuu alottelijalle? Ku mullakaan ei nouse kuin 55kg penkistä.:(

Ja tarkotuksen olis että penkistä nousis vuoden sisään ainakin 80kg jos mahdollista ja mieluusti enemmänkin.
Mutta myös muiden lihasten pitäisi kehittyä rinnan lisäksi, ja kehityksellä tarkoitan että voimaa pitäisi saada ja paljon, massalla ei niin ole väliä.

Ei ryssäpenkkiä alottelijalle. Joku normi 3x8 tai 3x10 niin eiköhä tollanen 80 tule vuoden sisään. Muillekkin liikkeille sitten tuota samaa sarjaa niin tulee sitä massaa samalla.

E. Eikä ollut varmaan vasta kuin 10. ryssäpenkki kysely viikon sisään

Kyllä aloittelijana tulokset nousee kivasti, vaikkei mitään voimaohjelmia käyttäisikään.

Itellä nousi suht nopeasti penkkimaksimi yli 25kg ihan normi massaohjelmalla.
Tän jälkeen jumitti pariksi kuukaudeksi, ja nyt koitan ekaa kertaa nuita voimaohjelmia, jos sais taas nousuun.

Aluksi tekee ihan miten vaan ja miten saatuu niin se penkkin nousee silti jonkun yli 5kg kuukaudessa. Yllensä ekat pari kuukautta. Sen jälkeen monilla tössähtää, ja voi alkaa miettimään näitä 2x6:sia.

Näin kävi myös minulle. 2x6 käyttöön, ruokaa naamariin, ja alko taas nousta :)

Aloittelijalla kasvaa hyvin penkkimaksimi. Itse myöskin olen aloittelija, ja aloitin salilla käynnin lokakuussa 2007. Silloin penkkimaksimini oli 55kg ja tänään nostin uuden enkan, 70kg. Mielestäni kehitys on ollut melko nopeaa siihen nähden, että olen nostanu ihan oikeasta penkistä vasta parisen kuukautta ja muiden urheiluharrastusten vuoksi käyn salilla vain kaksi kertaa viikossa. Sitä ennen käytin sellaista penkkiä "simuloivaa" laitetta, jolla tein pitkiä sarjoja. Nyt maksimi on noussu viimeksi 5kg/2vk.

No minäpä teen sitte sitä normi massa treeniä jos silläkin kerran voimaa aluksi tulee.

Kiitokset kaikille neuvoista!:)

Back
Ylös Bottom