POWERLIFTING Voimanostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lieska
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: Voimanostovideoita – kyykky, penkki ja veto

Meta description: Voimanostovideoita-ketju: kyykky-, penkki- ja vetoklipit, treenipätkät, kisavideot, PR-yritykset ja tekniikka-analyysit.

Milloin aikaisintaan ajattelit Hokkasen tasoisia tuloksia paukutella kisoissa? On meinaan itsellä ihan sama tarkoitusperä. 120 kiloisissa kun pysyn niin täältä tullaan vielä kauempaa perästä, hitaasti mutta varmasti. Pari ikäsarjaa vielä kokonaan kisaamatta minulla, mutta aika näyttää mitä tästä vielä kehkeytyy.
Kyllä Hokkasen nykyisiinkin painoihin on vielä matkaa vähintäänkin vuosikausiksi, uskoisin. Vasta viime kuukausina oon uskaltanut edes haaveilla sen tason raudoista, kun penkkitulos on lähtenyt niin kovaan nousuun. Maaliskuussa otin kisoissa 190kg, kesäkuussa 200kg ja nyt tuli suht ok tekniikalla jo tuo 220kg.

On joo, polvilämppärit. Hieman liian isot käsiin jos niistä jotain kilollista hyötyä haluaisi. :D Mutta joo, penkki on kyllä noussut naturaalille tosi hyvää vauhtia viime aikoina. Täältä tullaan Hokkanen. ;)

Koska vedät sen 400kg maasta? :D

Kyllä Hokkasen nykyisiinkin painoihin on vielä matkaa vähintäänkin vuosikausiksi, uskoisin. Vasta viime kuukausina oon uskaltanut edes haaveilla sen tason raudoista, kun penkkitulos on lähtenyt niin kovaan nousuun. Maaliskuussa otin kisoissa 190kg, kesäkuussa 200kg ja nyt tuli suht ok tekniikalla jo tuo 220kg.
Ok. Itsellä olisi tarkoitus lähteä ensin sinun nimissäsi olevaa ennätystä kisoissa rikkomaan, ja tämän jälkeen toivottavasti sinua ja Hokkasta painostamaan. Vielä taitaa jatkua 3 noston treenit? Itse panostan enemmän penkkiin, laiskuuden takia.

Ja tässä taas jälleen katsaus Thompzonin absurdiin kotisaliin, joka ei enää vaikuta edes olevan tästä maailmasta. Kaveri penkkaa 220 kiloa ilman varmistajia ja ketään ympärillä olijaa ei edes kiinnosta. Peilin kautta näkee Mentula Jr.:n vääntämässä vipareita.

Tuomas on ihana :haart: HEI

MÄ PÄIVITÄN TÄNNE VIDEON! Maveilin. Ensi viikolla pitäisi kai tehdä tulosrajat, jos mielii Voimanoston MMiin Saloon. Takana 1,5 vuotta pelkkää painonnostoa tuosta pääsee tsekkailemaan niitä paremmin. Mutta tosiaan ensimmäinen sumoreeni 1,5 vuoteen ja täräytin all-time rekan. Eka nosto sormilukolla (ai että on muuten hyvä homma se! ) ja loput remmeillä kun kämmen oli auki.

Kai Thompzon huolletaan toisemme sitten Salossa :puntti:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Joku taisi joskus mainita sun veivaavan penkkiä modatulla Smolovin base mesosyclellä. Pystytkö antaan esimerkkiä tästä. Voisi laittaa korvan taakse ja kokeilla sitten joskus kun on sen aika.

Normaalisti menee niin että:

Alkuun on helvetin pitkää sarjaa monta kertaa tosi pienillä raudoilla 3-6 vkoa, sit on 3 vkoa Smolov tyylistä 3 reeniä suht maltillisil prossil ja korotuksilla, 2 vkoo taukoa ja sama homma. Sit varsinaiset kisavalmistelut tulee riippuen kyykyistä (Thompzonin käsi kipeytyy helposti selkäkyykyistä niin penkki pitää sillon myös vähä rajottaa), mut kisarytmiin normaalisti tulee 2 penaa, josta toinen oheisliike ja toinen sit varsinainen penkkipäivä. Tuo Iso volyyminen jakso tekee enempi sitä lihasmassaa sinne kuin hermotusta, jotta olis sit alustaa mistä ponnistaa kohti kisoja ;)

ps. Tuomas on myös harvinainen siitä, että kestää aika kovaa reenimäärää isoksi mieheksi. Toisaalta myös Smulteri reenaa vastaavanlaisella systeemillä, mitä oon hänen kanssaan aiheesta jjutellu. Se vaatii vaan hyvää voimakestävyyttä ja kohtuullista peruskestävyyttä, jotta jaksaa painaa.

On joo, polvilämppärit. Hieman liian isot käsiin jos niistä jotain kilollista hyötyä haluaisi. :D Mutta joo, penkki on kyllä noussut naturaalille tosi hyvää vauhtia viime aikoina. Täältä tullaan Hokkanen. ;)
Hommaa ny hyvä poika ittellesi reenikavereita/varmistajia noihin penkkipunnerruksiin, siinä ei kummonen revähdys tarvii tulla, ku jysähtää kurkulle noi painot. Itsellä tuli revähdys rintaan eikä painoa ollut kun 120kg, mutta ei sekään vapaana pudotuksena mukavalta tuntunut, siinä oli hengen lähtö lähellä.

Joku taisi joskus mainita sun veivaavan penkkiä modatulla Smolovin base mesosyclellä. Pystytkö antaan esimerkkiä tästä. Voisi laittaa korvan taakse ja kokeilla sitten joskus kun on sen aika.
Anni vastaskin jo hyvin, mutta se varsinainen modaus siihen kolmen viikon jaksoon on niinkin yksinkertainen että oon jättänyt sen 10x3 treenin pois. Kerran tein kyllä sen 3 viikkoa niin että tuokin oli mukana, mutta siinä ei ollut kovia kyykkyjä ja vetoja yhtä aikaa ollenkaan.

- - - Updated - - -

Hommaa ny hyvä poika ittellesi reenikavereita/varmistajia noihin penkkipunnerruksiin, siinä ei kummonen revähdys tarvii tulla, ku jysähtää kurkulle noi painot. Itsellä tuli revähdys rintaan eikä painoa ollut kun 120kg, mutta ei sekään vapaana pudotuksena mukavalta tuntunut, siinä oli hengen lähtö lähellä.
Kieltämättä pienellä riskillähän tuossa mennään. Tavallinen failure ei ole ongelma.

Anni vastaskin jo hyvin, mutta se varsinainen modaus siihen kolmen viikon jaksoon on niinkin yksinkertainen että oon jättänyt sen 10x3 treenin pois. Kerran tein kyllä sen 3 viikkoa niin että tuokin oli mukana, mutta siinä ei ollut kovia kyykkyjä ja vetoja yhtä aikaa ollenkaan.
Noissa Smoloveissa mitä mä oon nähnyt, on ollut base mesocyclessä neljä viikkoa joista viimeisessä kaksi ekaa päivää lepoa ja kahdessa viimeisessä mennään lähelle ykköstä. Sekin on ilmeisesti jätetty pois? No sama se siinä mielessä, että ei mun ole tarkoitus sun treeniä kopioida, mutta vinkit kelpaa aina.

Toi kahden viikon lepo myös mietityttää kun mulla se kokemukseni mukaan tiputtaa tuloksia tosi rankasti. Pelkkä kevyt viikko saattaa jo laskea tuloksia, jos ottaa liian löysästi. Tosin toi perustuukin jollain tapaa overreachingiin ja parin viikon tauko saattaa olla jopa paikallaan.

Noissa Smoloveissa mitä mä oon nähnyt, on ollut base mesocyclessä neljä viikkoa joista viimeisessä kaksi ekaa päivää lepoa ja kahdessa viimeisessä mennään lähelle ykköstä. Sekin on ilmeisesti jätetty pois? No sama se siinä mielessä, että ei mun ole tarkoitus sun treeniä kopioida, mutta vinkit kelpaa aina.

Toi kahden viikon lepo myös mietityttää kun mulla se kokemukseni mukaan tiputtaa tuloksia tosi rankasti. Pelkkä kevyt viikko saattaa jo laskea tuloksia, jos ottaa liian löysästi. Tosin toi perustuukin jollain tapaa overreachingiin ja parin viikon tauko saattaa olla jopa paikallaan.
Joo en oo tehnyt niitä ykkösiä. Tuo eilinenkin oli vaan vähän kokeilua 7x5 180kg sarjojen alle.
En oo pitänyt taukoa treenaamisesta vaan vain siitä smolovista.:)

Joo en oo tehnyt niitä ykkösiä. Tuo eilinenkin oli vaan vähän kokeilua 7x5 180kg sarjojen alle.
En oo pitänyt taukoa treenaamisesta vaan vain siitä smolovista.:)

Mitä oon teitä kovia (natu)penkkaajia seurannut, niin tuntuu että tuo kokonaisvolyymin reilu nosto tuntuu tuovan aikanaan kovat raudat. Eli millään 2x6 tai 5x5 kerran viikkoon ei pitkälle pötkitä..

Mitä oon teitä kovia (natu)penkkaajia seurannut, niin tuntuu että tuo kokonaisvolyymin reilu nosto tuntuu tuovan aikanaan kovat raudat. Eli millään 2x6 tai 5x5 kerran viikkoon ei pitkälle pötkitä..
Näinhän se on että penkissä ei mestariksi tulla kerran viikkoon tekemällä. Esim. Boris Sheiko itse on sanonut että penkkiä kannattaisi harjoittaa 4-8 kertaa viikkoon riippuen nostajan tasosta ja muusta treenistä.

Joo , kannattaa thompzoni hommata ukot päihi ja turvaraudat, varmaan jokanen nähnyt sen surullisen kuuluisan 380kg penkin jossa mulla katkee käsi youtubesta, ei paljoo ehitty kissaa sanoa ja turvaraudat pelasti haudalta :) .

Suosittelen lämpimästi kaivaa sen Smulterin haastattelun viime Voimanostajasta. Kiteyttää aika hyvin omat näkemykset urheilusta ja valmentamisesta. Jos haluat olla hyvä penkkipunnertaja, pitää tehdä paljon penkkipunnerrusta. :) Ei siinä maanantain penkit riitä MUTTA se volyymin nosto on vuosien työn tulos... Ei nuo Smolot, Sheikot ja muut itäohjelmat toimi, jos ei oo pohjakunta ja voimakestävyys kunnossa. Eli tarvii tehdä pohjatyötä kauan. Ei tuo Tuomaskaan ole aloittanut Smolosta vaan joutunut helvetin pitkään hinkkaamaan pienillä raudoilla pitkää sarjaa vaan siksi, ettei kroppa tilttaa kun aletaan painaa isolla kädellä penaa. :)

täysin samaa mieltä. suurilla määrillä tehdään myös kova sarjakestävyys ja kyky nostaa kovia rautoja moneen kertaan pahemmin väsymättä. ei kisatkaan paina niin paljoa ja monen tunnin kisan lopussa on vielä kova isku kiskoo voittoraudat maasta.

Back
Ylös Bottom