POWERLIFTING Voimanostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lieska
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: Voimanostovideoita – kyykky, penkki ja veto

Meta description: Voimanostovideoita-ketju: kyykky-, penkki- ja vetoklipit, treenipätkät, kisavideot, PR-yritykset ja tekniikka-analyysit.

Tässä jälkipuintia Zahirin nostosta. Juttua myös joulukuun episodista - ihan hauskat perustelut kyllä :) Paha tuosta itse nostovideosta oli nähdä millainen oli syvyys, Zahirilla on monesti jäänyt korkeeksi kyykyt. Joka tapauksessa aivan käsittämätön rauta 110 kg sarjaan. Greene valitettavasti toipuu jostain takareisivaivasta ymmärtääkseni...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Eikä ole :) Siinä on järjestyksessä levyt...
35kg + 25kg + 25kg + 45kg + 25 + 25 + 25 / puoli ja 20kg tanko = 430kg

Olin väärässä.

Videolta tarkistin itsekkin että se musta levy josta puhuin, niin siinä luki selvästi 25kg.
Salilta löytyy niitä kumitettuja 50kg levyjä kyllä, yleensä ovat jalkaprässissä, mutta kun en ole prässiä varmaan vuoteen tehnyt niin en näköjään muistanut oikein. Taitaa olla paksumpia kuin 25kg.

sisimmäinen kiekko on 25kg...jos sitä 35kg sanottiin? tai sit oon nähnyt väärin...enivei, Zahirila on paukkuja kintuissa :)

- - - Updated - - -

Olin väärässä.

Videolta tarkistin itsekkin että se musta levy josta puhuin, niin siinä luki selvästi 25kg.
Salilta löytyy niitä kumitettuja 50kg levyjä kyllä, yleensä ovat jalkaprässissä, mutta kun en ole prässiä varmaan vuoteen tehnyt niin en näköjään muistanut oikein. Taitaa olla paksumpia kuin 25kg.

ekös ne viiskymppiset oo yhtä leveitä kuin ulommainen kaksvitonen?

sisimmäinen kiekko on 25kg...jos sitä 35kg sanottiin? tai sit oon nähnyt väärin...enivei, Zahirila on paukkuja kintuissa :)

- - - Updated - - -

ekös ne viiskymppiset oo yhtä leveitä kuin ulommainen kaksvitonen?

Nyt on pakko sanoa että en muista varmaksi, kun ei tosiaan ole tullut käytettyä 50kg levyjä pitkään aikaan. Eipä sen väliä, pitää katsoa kun seuraavaksi kerkeää salille asti.
Uskon että T-101 tiesi oikein nuo levyt mitä ao. kyykyssä käytettiin.
Tässä asiasta lisää:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Sisimmäinen kiekko on 35kg... ne samanlaiset 25 kiloiset on halkaisijaltaan pienemmät.
Ja ne mustat 50 kiloset on oikein selvästi paksummat kuin mikään tangossa olevista.

Hirveä vääntö asiasta :) Kyllä sitä nyt jumalauta voimanostaja tietää mitä on tankoon laittanut... ;)

edit. kaseiinin linkkittämältä videolta tuli homma selväksi

Tuo on kyllä väärää tietoa että voimanostaja tietää mitä tangossa on. Muuan tamperelainen kerran ihmetteli että onko vasen käsi jumissa tai jotai ku puoltaa. Teki kapeeta penkkiä 215 kilolla ja toisella puolella oli 5 kg vähemmän. Ehti tehdä 2x5 sarjaa ennenkun huomas ;)

Tuo on kyllä väärää tietoa että voimanostaja tietää mitä tangossa on. Muuan tamperelainen kerran ihmetteli että onko vasen käsi jumissa tai jotai ku puoltaa. Teki kapeeta penkkiä 215 kilolla ja toisella puolella oli 5 kg vähemmän. Ehti tehdä 2x5 sarjaa ennenkun huomas ;)

Taisi sittenkin olla bodari? Ne on joskus vähän höpsöjä.

[video]https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=475215249284154&id=137317949740554[/video]

Anni Vuohijoki 200 kiloa raakana ensimmäisenä suomalaisena naisena. Ei huono. :thumbs::haart:

Toisena suomalaisena naisena. Jenni erola veti tuon 6.9 oulussa fpo kisoissa raakana. Ja oisko Karrilakin vetänyt joskus aiemmin yli 200 kg. Vaikkakin on sitten eka svnl 200 veto niin kyllä kai nää kaks mimmiä on silti suomalaisia ;)

Ja muistetaanpa, että FPO = ei mitään dopingtestausta, kun taas IPF/SVNL = vastaava dopingtestaus kuin esim. yleisurheilijoiden tai hiihtäjien kohdalla. Anni on tietääkseni aina nostanut IPF/SVNL kisoissa, kun taas esim. Karrila FPO:ssa. Ja ennen kuin vääräleuat länkyttävät mitään paskaa, niin joojoo, tiedän, ettei mikään testaus todista 100% varmasti kenenkään douppaamattomuutta, mutta halusinpahan tuon nyt kumminkin huomauttaa. Lisäksi on syytä muistaa, että FPO:ssa tai GPA:ssa voi myös nostaa ilman douppia, vaikka noissa liitoissa ei testatakaan. Jokainen päättäköön sitten itse, minkä verran testaamiseen ja urheilijan X tai Y douppaamattomuuteen uskoo. Ite pidän noin 70kg naiselle 200kg maastanostoa täysin mahdollisena ilman douppiakin.

Noissa kisoissa muuten pitkän linjan IPF/SVNL naisvoimanostaja Hanna Rantala penkkasi 98kg raakana/klassisesti (=ei tukevaa penkkipaitaa) alle 57kg sarjaan. Aika kova tulos sekin ja antaa perspektiiviä sille, että jotkut pitävät miehelle 100kg penkkipunnerrustulosta jonkunlaisena voimakkuuden osoituksena. :D

Eli:
Rantala ja Vuohijoki hurjastelivat avoimen luokan SE:t | Suomen Voimanostoliitto ry

Ja muistetaanpa, että FPO = ei mitään dopingtestausta, kun taas IPF/SVNL = vastaava dopingtestaus kuin esim. yleisurheilijoiden tai hiihtäjien kohdalla. Anni on tietääkseni aina nostanut IPF/SVNL kisoissa, kun taas esim. Karrila FPO:ssa. Ja ennen kuin vääräleuat länkyttävät mitään paskaa, niin joojoo, tiedän, ettei mikään testaus todista 100% varmasti kenenkään douppaamattomuutta, mutta halusinpahan tuon nyt kumminkin huomauttaa. Lisäksi on syytä muistaa, että FPO:ssa tai GPA:ssa voi myös nostaa ilman douppia, vaikka noissa liitoissa ei testatakaan. Jokainen päättäköön sitten itse, minkä verran testaamiseen ja urheilijan X tai Y douppaamattomuuteen uskoo. Ite pidän noin 70kg naiselle 200kg maastanostoa täysin mahdollisena ilman douppiakin.

Noissa kisoissa muuten pitkän linjan IPF/SVNL naisvoimanostaja Hanna Rantala penkkasi 98kg raakana/klassisesti (=ei tukevaa penkkipaitaa) alle 57kg sarjaan. Aika kova tulos sekin ja antaa perspektiiviä sille, että jotkut pitävät miehelle 100kg penkkipunnerrustulosta jonkunlaisena voimakkuuden osoituksena. :D

Eli:
Rantala ja Vuohijoki hurjastelivat avoimen luokan SE:t | Suomen Voimanostoliitto ry

nimiä nimeämättä, kyllähän tuota douppausta voi usein ulkomuodostakin vähän päätellä...

tästä ehkä helpompi katsoa tuo video

Back
Ylös Bottom