POWERLIFTING Voimanostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lieska
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: Voimanostovideoita – kyykky, penkki ja veto

Meta description: Voimanostovideoita-ketju: kyykky-, penkki- ja vetoklipit, treenipätkät, kisavideot, PR-yritykset ja tekniikka-analyysit.

http://youtu.be/UlRbTEY-8IY tuossa Karwoskin tyylinäyte, syvyys on juuri sopiva eli ei sinne liian syvälle ole järkeä mennä. Eikä varmaan noilla reisillä pääsekään, oikein leveällä kyykkäävien kyykyt näyttää etukuvakulmasta huomattavan korkeilta, kun taas kapealla kyykkäävä näyttää aina menevän syvälle, vaikka korkeuskin jäisi vajaaksi. Painonnostajien pommikyykyt on oma lajinsa, mutta eivät hekään ole mitään yli-ihmisiä kun kyykystä puhutaan. Antonio Krastevin kyykkyennätys on 380kg tai 385kg, sinänsä kova rauta, mutta maailman kaikkein aikojen suurimman tempauksen omistajalta olisi voinut odottaa kovempaakin suoritusta.

mutta maailman kaikkein aikojen suurimman tempauksen omistajalta olisi voinut odottaa kovempaakin suoritusta.

Tota viimeistä lausetta en oikein tajunnut. Onhan se kyykkytulos voinut olla enemmänkin mutta onko siinä enää järkeä alkaa ottamaan sen isompia rautoja? Iranilaiset superheavyweightitkin sanoivat olevansa 400kg kyykkykunnossa mutta valmentajat eivät nähneet syytä että oisivat enää moisiin rautoihin nousseet. Leonid Taranenko kyykkäsi 380kg 2 sekunnin stopilla.

http://youtu.be/UlRbTEY-8IY tuossa Karwoskin tyylinäyte, syvyys on juuri sopiva eli ei sinne liian syvälle ole järkeä mennä. Eikä varmaan noilla reisillä pääsekään, oikein leveällä kyykkäävien kyykyt näyttää etukuvakulmasta huomattavan korkeilta, kun taas kapealla kyykkäävä näyttää aina menevän syvälle, vaikka korkeuskin jäisi vajaaksi. Painonnostajien pommikyykyt on oma lajinsa, mutta eivät hekään ole mitään yli-ihmisiä kun kyykystä puhutaan. Antonio Krastevin kyykkyennätys on 380kg tai 385kg, sinänsä kova rauta, mutta maailman kaikkein aikojen suurimman tempauksen omistajalta olisi voinut odottaa kovempaakin suoritusta.

Otetaas tosta http://www.youtube.com/watch?v=dhn8qmYSyRI

440 kilon kyykky, joka käy pikkuisen alempana kuin tuo linkkaamasi 420.

Tota viimeistä lausetta en oikein tajunnut. Onhan se kyykkytulos voinut olla enemmänkin mutta onko siinä enää järkeä alkaa ottamaan sen isompia rautoja? Iranilaiset superheavyweightitkin sanoivat olevansa 400kg kyykkykunnossa mutta valmentajat eivät nähneet syytä että oisivat enää moisiin rautoihin nousseet. Leonid Taranenko kyykkäsi 380kg 2 sekunnin stopilla.

Krastev kilpaili myös voimanostossa ja odotukset oli kuulemma hurjat, etenkin kyykyssä.

Jaahas, tuota en tiennytkään. Google sanoi että olisi kyykännyt 390kg.

Joo mulla on hyvä muisti mutta siinä onkin 5kg toleranssi..... Mulla on tuolla jossain vanhoja M&F lehtiä ja sieltä muistelin tuota tulosta. Mulla olis sellainen hatara muistikuva, et Krastev olis ollu aikanaan kilpailemassa Saarelaisen Hannun voimamieskisassa, tästä en lyö päätäni vadille, mutta ehkä esim Herra Mirandos muistaa?

Joo mulla on hyvä muisti mutta siinä onkin 5kg toleranssi..... Mulla on tuolla jossain vanhoja M&F lehtiä ja sieltä muistelin tuota tulosta. Mulla olis sellainen hatara muistikuva, et Krastev olis ollu aikanaan kilpailemassa Saarelaisen Hannun voimamieskisassa, tästä en lyö päätäni vadille, mutta ehkä esim Herra Mirandos muistaa?

Hämärän hämärä muistikuva olisi jostain tollasesta, joo.....

pitänee jossain välissä etsiä vanhoista voimailulehdistä, jos niissä on mainintaa.

vitamiini varmaan ihmetteli, miksei kyykätä "pohjaan saakka"? kyse on kuitenkin jollain tavoin säännöillä määriteltävistä suorituksista ja nykyiset säännöt ovat yksiselitteiset. "pohja", "pohkeet takareisiin" jne määritelmät ovat äärimmäisen epätarkkoja.

oli kyllä hieno toi kirkin nosto porissa. itekin muutaman metrin päästä pääsi ihailemaan. mulla on muuten kirkin legendaarinen musta quad´s gym -paita itellä, minkä vaihdoin viralliseen kisapaitaan (minkä logon suunnittelin... knoppitietoa saunailtoihin ;) ) oon miettinyt hieman jopa sen myymistä hyvään kotiin. kun kyselin, miksei veto oo samassa suhteessa kyykkyyn, nosti herra sormet pystyyn ja syy selvisi saman tien. prinssinnakithan ne siinä :)

Tuosta tulikin ihan offtopiccina mieleen, että kuinka pitkät sormet on sitten pitkät? Mulla on keskari ja nimetön about 9cm ja koko kämmen n. 20cm tuosta ranteen ja peukalon liitoskohdasta keskisormen päähän...

vitamiini varmaan ihmetteli, miksei kyykätä "pohjaan saakka"? kyse on kuitenkin jollain tavoin säännöillä määriteltävistä suorituksista ja nykyiset säännöt ovat yksiselitteiset. "pohja", "pohkeet takareisiin" jne määritelmät ovat äärimmäisen epätarkkoja.

oli kyllä hieno toi kirkin nosto porissa. itekin muutaman metrin päästä pääsi ihailemaan. mulla on muuten kirkin legendaarinen musta quad´s gym -paita itellä, minkä vaihdoin viralliseen kisapaitaan (minkä logon suunnittelin... knoppitietoa saunailtoihin ;) ) oon miettinyt hieman jopa sen myymistä hyvään kotiin. kun kyselin, miksei veto oo samassa suhteessa kyykkyyn, nosti herra sormet pystyyn ja syy selvisi saman tien. prinssinnakithan ne siinä :)

Ihmettelinkin mistä niin ruma logo on oikein päässyt syntymään ; )))) ei vaiskaan

Pääsitkö telkkariin noissa kisoissa, hiukan siellä katsomoakin kuvattiin? Minä en päässyt, mut eipä väliäkään näin ruman äijän. ois lapset vaan pelästyny.

nakeistahan se aina Kirkillä tipahti, muistaakseni remmeillä vetänyt 390 tai jtn.

katzillakin oli heikot näpit suhteessa voimaan. grippi oli aina ongelma esim. MVM-kisoissa.

Ja vielä: oliko Kirk Porissa mielestäsi krapulaisen näköinen, niinkuin yksi hemmo täällä väitti, että "darrassa nosti" kun veti hänen kanssaan hirveät kännit edellisenä iltana:D:D

heheee... no liitto asetti sille merkille tiettyjä kriteerejä ja mä sitten kuvataideopiskelijana otin loput valtuudet. eihän se mikään logo ollut niinkään, vaan enempi semmonen tyylitelty kuva, mikä toimi paremmin t-paidoissa. mä en telkkariin kai päässyt, seisoskelin aikalailla siellä täällä, ku kuvasin noita kisoja liitolle.

ei kirk kyl kännistä mitään puhunu, vaik kyselin, meinaako lähtee kisojen jälkeen rentouttaan. hyvin oli keskittyny ja sit suoritusten jälkeen ihan puhelias. sano, et tänne asti ku kisailemaan tulee, pitää silti valmistautuu huolella. hieman urbaanilegendaks tota veikkaisin :)

Perkele kun on mukava lukea näitä tarinoita, mitä nämä vähän vanhemmat jermut on nähny, ja kokenut voimailupiireissä.

Kiva kuulla. Kun kerkiin/jaksan pistän legendaa tulemaan, varsinkin villeiltä 70-luvun ajoilta...esim. hannu Salpa-nimisestä äijästä olisi paljonkin kerrottavaa, mutta kun se on kuollut, niin kehtaako tuosta enää.

Kiva kuulla. Kun kerkiin/jaksan pistän legendaa tulemaan, varsinkin villeiltä 70-luvun ajoilta...esim. hannu Salpa-nimisestä äijästä olisi paljonkin kerrottavaa, mutta kun se on kuollut, niin kehtaako tuosta enää.

Eikös tämä mies vaikuttanut myös kehonrakennuksen puolella? Muistelen -80luvun alun lehdistä näin.

e: Itse olen kuullut juttuja mm. Kyösti Vilmistä. Keltaraitaiset (yksi raita) siteet oli vedetty aina omasta toimesta niin kireälle että siteet oli soineet.

Onkohan se tuo Don Reinhoudtin 424kg?

Siitä tulikin mieleen että ei ole tainnut vielä Malanichev siirtää historiaan Reinhoudtin 37 vuotta sitten tekemää suurinta raw totalia 1084,5kg.

Osaisko joku tilastotieteilijä heittää listaa +400 kilon raw-kyykyistä? Rupesin tässä kelailemaan että ei taida montaa nimeä löytyä.
Nyt tarkoitan siis ilman siteitä kyykättyjä nostoja. Sidekyykyt on varustenostoja.

Eikös tämä mies vaikuttanut myös kehonrakennuksen puolella? Muistelen -80luvun alun lehdistä näin.

e: Itse olen kuullut juttuja mm. Kyösti Vilmistä. Keltaraitaiset (yksi raita) siteet oli vedetty aina omasta toimesta niin kireälle että siteet oli soineet.

Oli, salpa kilpaili myös bodauksessa.

- - - Updated - - -

Siinäpä Captain Kirkin raw kyykky 380kg:

Ei oo Kirk oikein iskussa tässä. Se on ottanut samalla painolla vitosen sarjan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Back
Ylös Bottom