POWERLIFTING Voimanostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lieska
  • Aloitettu Aloitettu
Ei ole järkeä puhua jenkkien testaamisesta yhten konseptina, koska sillä on aika iso ero kuka testit suorittaa. NFL omat testit nyt on ihan vitsi, eikä voi verrata uspl voimanostoon tai vaikka ufc joissa testaus on WADA:n alaista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onhan tuolla jenkeissä pikkasen enemmä poolia geeneissä kuin pienessä Suomessa ja lajikin taitaa olla huomattavasti suositumpi, joten todennäköisyydet sille että lahjat kohtaa lajin ovat paljon suuremmat.

Näiden puheiden perusteella jenkkihuippuja testataan vähintäänkin yhtä paljon kuin suomalaisia, jos ei enemmänkin.
Pitäsi alkaa oikeasta kohdasta:

View: https://www.youtube.com/watch?v=McAswGh74B4&feature=youtu.be&t=956

Ei tuo puhe testitoiminnan runsaudesta kyllä ihan vakuuta kun on mustaa valkoisella. Tuolla Orhii:llakin ollut yli puolen vuoden gäppi testeissä: kaksi alkuvuodesta ja yksi syksyllä. Suomessa aikanaan (2011-13) esim. minun seurakaveria testattiin enemmän, joka oli juniorinostaja ja edustuksia (MM-mitali) m23 sarjan varustepenkissä. Tai no kerkesi yhden SM-kullan yleisessäkin ottaa. Testattiin salilla, kotona ja useimmiten SM-kisoissa. Itsekin junnusarjoissa aina kun voitin SM:t ja kerran olin voittavassa joukkueessa yleisen sarjan SM-kisassa, niin joka kerta jouduin testiin. Harjoituskaudella vain kerran mutta kyse olikin kansallisen tason junnunostajasta. Ainut mikä ihmetytti, että hieman tuntui varsinkin liiton määräämät/nimeämät toimeksiannot(testiin) kohdistuvan pitkälti tiettyihin kavereihin. Sille minun seurakaverillekin alkoi rasite olla perheellisenä kun ADT ramppas niin usein kotona. Kyseinen kaverihan ei juuri edes lisäravinteiden käyttöönkään uskonut. Luulisi, että testaus olisi tehokkaampaa, jos testejä jakauttaisi tasaisemmin noihin kansallisen tason kilpailijoihinkin. Eri asia sitten, jos on yleisen sarjan menestyjä ja kuuluu esim. Adams-järjestelmään, niin heitähän testataan jatkuvasti.
Kyllä tuo testaaminen tuntuu aika vitsi olevan pohjoismaita ja Viroa lukuunottamatta olevan. Ei riitä resurssit isommissa valtioissa, kun urheilijoita on pilvin pimein.

Ja mikäli nuo Miken viittaukset tuohon jenkkilän touhuun paikkansa pitävät kuten mahdollista on, niin täysi vitsi koko systeemi. Kansallisella antidopingjärjestöllähän siellä valta on ja tuskin on helppo todentaa, jos poiketaan WADA:n säädöksistä. Korruptio. Tuollainen etukäteisilmoittelu testeistähän tekee koko järjestelmästä vitsin. Kun ne kaverit voi doupata aineilla, joissa varoajat on muutamista vuorokausista viikkoon. Onhan se tuollakin jenkkilän ammattilaissarjoissa douppaaminen täysin vapaata UFC:tä lukuunottamatta, antidopingjärjestelmät on pelkkää kulissia. WADAa ei esim. päästettäisi kajoamaan asiaan mitenkään.

Mutta se on totta, että jenkkilästä superlahjakkuuksia löytyy kymmenkertaisia määriä Suomeen verrattuna. Ja tummaihoisilla ylipäätään kyllä kehonmuokkausmielessä on kiistaton etu keskimäärin mitä fysiikkaan tulee. Joku Colemanikin varmasti natikkana ois pyyhkinyt lattiaa semmosilla kansallisen tason kilpabodaajilla mennentullen, jotka pistää itseensä 20-30ml tavaraa viikossa ja isolla rahalla/kädellä kasvua päälle.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Antaa vähän perspektiiviä jenkkien "testaamiseen". Pahoittelut ilon pilaamisesta, koska mä tiedän itse natuna aikanaan miten palavasti sitä halusi uskoa että joku on naturaali kun peilasi itseensä sitä. Sitten ajan saatossa tuli selväksi, että ei kukaan kyykkää 400kg natuna ja penkkaa 300kg natuna. Ei vaikka "testattais".

Tästä olen kyllä eri mieltä.

Jos minä, ihan ok voimailugeeneillä varustettu yksilö, uskon pääseväni kyykyssä tässä elinajassa lukuun 300 noin 100kiloisena, kunhan kaljottelulta ja opiskelulta ehdin, en nää mitään syytä miksei joku 120-200 kiloinen oikeasti lahjakas ja lajiin panostava nostaja voisi päästä 400 kiloon. Natuna.

View: https://youtu.be/izGvvN3v9J0
Tästä hyvä esimerkki Aku kun on vasta 22v jos pysyy ehjänä niin kyllä siellä on mahdollista kolistella sitä 400kg.

Kyllä, lahjakas kaveri. Mä olen niin paljon nähnyt, että uskon täysin että lahjakkaalla nostajalla on järkevällä treenillä mahdollisuudet vaikka mihin.

Ennen puhuttiin ettei 200 saa puhtaana penkistä kukaan, nyt puhutaankin ettei 300 saa puhtaana kukaan😂 Ajat muuttuu.

Joo mietiskelin sitä itsekseni, että kun itse aloitteli 10+v sitten niin 200kg ei voinut penkata natuna.

Lajin kehitystä kuvastaa kyllä aika hyvin se, että nykypäivänä voin lähes vakavissani esittää saman kysymyksen vain pienellä muutoksella: Voiko nainen penkata natuna 200 kiloa?

Lajin kehitystä kuvastaa kyllä aika hyvin se, että nykypäivänä voin lähes vakavissani esittää saman kysymyksen vain pienellä muutoksella: Voiko nainen penkata natuna 200 kiloa?
Tämä tapahtunee heti kun maailmanluokan lahjakkuus voimantuottoon ja mittasuhteet jotka mahdollistaa viiden sentin liikeradan yhdistyy samassa superin nostajassa.

Tämä tapahtunee heti kun maailmanluokan lahjakkuus voimantuottoon ja mittasuhteet jotka mahdollistaa viiden sentin liikeradan yhdistyy samassa superin nostajassa.

Jos mielessäni kuvittelisin Jennifer Thompsonin kaltaisen lahjakkuuden sillä erolla, että ei pysytellä 60 kiloisissa, vaan nostetaan painoa aina superiin asti, voisin nähdä että tuo 200 voisi tulla jopa ihan rehdillä nostomatkalla.

Mun mielestä näitä jenkki äijiäkin uskomattomampi tapaus on tämä Amanda Lawrence 23v, joka 84 kiloisen tyttösenä kyykkää tässäkin 260kg, eli enemmän kuin miehet Suomessa samassa painoluokassa. Eikä kyllä näytä tai kuulosta roinaajalta yhtään, toki semmoisia aineita varmasti löytyy mitkä ei ulkoiseen habistukseen vaikuta. Itse uskon kyllä että näitä luonnonoikkuja on olemassa ja nyt kun lajin suosio kasvaa, niin niitä löytää kokoajan enemmän lajin pariin.

View: https://www.youtube.com/watch?v=d-d8EtvzJFg&feature=youtu.be&t=214

Mun mielestä näitä jenkki äijiäkin uskomattomampi tapaus on tämä Amanda Lawrence 23v, joka 84 kiloisen tyttösenä kyykkää tässäkin 260kg, eli enemmän kuin miehet Suomessa samassa painoluokassa. Eikä kyllä näytä tai kuulosta roinaajalta yhtään, toki semmoisia aineita varmasti löytyy mitkä ei ulkoiseen habistukseen vaikuta. Itse uskon kyllä että näitä luonnonoikkuja on olemassa ja nyt kun lajin suosio kasvaa, niin niitä löytää kokoajan enemmän lajin pariin.

View: https://www.youtube.com/watch?v=d-d8EtvzJFg&feature=youtu.be&t=214

Kaikki androgeenit vaikuttaa virilisoivasti naisilla. Pitää olla mielisairaan hyvät geenit, että pääsee minimaalisilla määrillä joka ei sitten aiheuta niin pahasti virilisaatiota. Mutta silti, aina sitä tapahtuu kun androgeeneja naiselle laitetaan, joten naisissa on melko hyvä mittari onko se ääni madaltunut ja onko miehisiä piirteitä.

Tässä esimerkki superlahjakkaasta joka voitti 8 Olympiaa eikä todellakaan mennyt piloille.

Lenda Murray - Evolution of Bodybuilding

Onhan se selkeetä, että kovemman luokan geenifriikki on kyseessä. Mutta en kyllä vedenpitävästi jenkkinostajia lifetime-natuiksi menis vannomaan pelkästään liittovalinnan perusteella. Arvokisoissa kyllä joutuvat testeihin, mutta oman maan sisällä/harjoituskaudella taitaa testaaminen olla melko harvinaista. Tai on ainakin sitä verrattuna vaikka Suomeen. Voi tietenkin olla esim. Russel ihan pelkästään 'natural talent'. Kuitenkin varmasti pärjäis bodauksessakin esim. Suomen tasolla teoreettisesti hyvinkin, mikäli siihen panostaisi. Ja kyllähän kansallisella tasollakin monet kisaajat vetää aikalailla pro-tason kuureja, köyhät ei kylläkään siihen kykene. Niin genetiikka on oltava täysin poikkeuksellista kun niihin faktoihin peilaa. Olis varmasti vaikka olis jotakin joskus käyttänytkin, mahdollisuudet siihen douppaamiseen olisi kuitenkin joka tapauksessa hyvin rajalliset verrattuna testaamattomiin liittoihin. Näyttää kuitenkin kuuluvan jenkkien testipooliin, mutta se nyt ei kerro paljoa, mikäli ei tilastoja ole testimääristä.
Tuolta löytyy testimäärät maittain: https://www.powerlifting.sport/anti-doping/national-doping-reports
2019 USA 720 virtsanäytettä 0 verinäytettä. Suomi 106 virtsanäytettä ja 37 verinäytettä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom