yleisesti IPF:ssä ei tulkita testaamattomissa kisoissa/liitoissa tehtyjä tuloksia urheilusuorituksiksi lainkaan. Itse en ota kantaa asiaan.Öö, noooot ?
JK 225 Anna Khudayarov 6.9.2014 Oulu
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
yleisesti IPF:ssä ei tulkita testaamattomissa kisoissa/liitoissa tehtyjä tuloksia urheilusuorituksiksi lainkaan. Itse en ota kantaa asiaan.Öö, noooot ?
JK 225 Anna Khudayarov 6.9.2014 Oulu
Mutta mukavahan se on naureskella sitten viisaammille, jotka minimoivat riskit. Mutta kovin jätkä kyykkää 400kg ilman varmistajia tai penkkaa 300kg ilman rannesiteitä, ainakin näiden kavereiden mielestä. Omasta mielestä sillon on paljon voimaa, mutta vähän älyä.Ei varmistajien pitäisi millään lailla koskea tankoon suorituksen aikana, oli rautaa kuinka paljon hyvänsä. Mutta että miksi varmistajat? Minkähän takia ei olisi, on nimittäin epämukava ja vaarallinen tilanne jos ala-asennossa esim. joku paikka pettää, se tangon heittäminen otteesta ei välttämättä onnistukaan siinä tilanteessa ilman vammautumista. Onko seuraava juttu sitten, että jos/kun on vyö ym. loukkaantumisia estävät tukivälineet käytössä, pitäisikö niistäkin kysyä miksi? Jestas tämä "suomi-mentaliteetti". Toki ne kaverit, jotka kaikki ennätysyritykset ottaa yksin salilla ja ranne/selkä -kivuista huolimatta ilman mitään niveliä tukevia vempeleitä tai lämppäreitä, joutaisi 40-vuotiaana jo työkyvyttömyyseläkkeelle, monesti näin.Mutta mukavahan se on naureskella sitten viisaammille, jotka minimoivat riskit. Mutta kovin jätkä kyykkää 400kg ilman varmistajia tai penkkaa 300kg ilman rannesiteitä, ainakin näiden kavereiden mielestä. Omasta mielestä sillon on paljon voimaa, mutta vähän älyä.
Yhä vakuuttuneempi olen siitä, että voimailulajeissa kaikkia tai edes suurta osaa seuraajista mahdoton miellyttää. Jos ei tekniikassa ole vikaa tai varustuksessa, niin sitten varmistajat häiritsee. Ehdotankin että pitäisi perustaa varsinainen RAW-sarja kovimmille jannuille, jossa nostettaisi täysin aataminasussa metsässä ja tuomaritkin seuraisivat kilpailun kamerakuvan välityksellä, samalla hehtaarilla olevat ihmiset kun vähentäisivät suorituksien arvoa. Joku saattaisi jopa mennä auttamaan epäonnistuneen suorituksen sattuessa. Puhumattakaan että menisi taakse varmistamaan.

yleisesti IPF:ssä ei tulkita testaamattomissa kisoissa/liitoissa tehtyjä tuloksia urheilusuorituksiksi lainkaan. Itse en ota kantaa asiaan.
Mun mielestä voimanoston pitäisi olla aina korvat höröllään ja muistivihot valmiina kun sitä verrataan painonnostoon![]()
Harmillista tosiaan että liittoja on niinkin monta kuin niitä nyt on, käsittääkseni painonnostossakin on vain yksi lajiliitto IWF? Se lieneekin osasyy siihen miksi painonnosto on olympialaisissa ja voimanosto on vain tällainen marginaalilaji.Minä voin ottaa kantaa. Ei IPF:n tarvitse välittää saatika ottaa huomioon uutisoinnissa testaamattomien pikkuliittojen tekemisiä. Olisi kohtuutonta vaatia moista. Jättäähän nämä pikkuliitotkin toistensa tekemiset huomiotta ja näin joka kylässä on oma maailmanmestari, joskus hyvinkin ala-arvoisilla tuloksilla.
Jessus sentään.
Eufemismeja. Eivät nuo sanat tässä tapauksessa liity millään lailla ammattilaisuuteen siten, että hommalla mitään tienaisi. Kuten MrSiima tuossa sanoi, kannattaa tutustua voimanoston jne. historiaan. Suosittelen edelleen Hemanuksen kirjaa "Doping, hyvä vihollinen". Se on dopingin ja asiaan liittyvän historian ja muutenkin sivistyksen kannalta oiva kirja.Mistä muuten tulee termit ammattilaisliitto ja amatööriliitto? voisi kuvitella että valtion tukema, testattu ja ainut virallinen liitto olisi ammattilaisliitto ja loput amatööriliittoja, mutta asia onkin juuri päinvastoin?
Taidankin palata taas 2016 katsomaan kuumimmat jutut.Mun mielestä Herra Kädenvääntäjä vois painua muualla provoamaan. Voimanosto kaikissa muodoissaan on paska laji kädenvääntäjän mielestä, se tuli kai kaikille jo selväksi. Varmistajat ja kaikki, vittu mitä homoja.

Minä voin ottaa kantaa. Ei IPF:n tarvitse välittää saatika ottaa huomioon uutisoinnissa testaamattomien pikkuliittojen tekemisiä. Olisi kohtuutonta vaatia moista. Jättäähän nämä pikkuliitotkin toistensa tekemiset huomiotta ja näin joka kylässä on oma maailmanmestari, joskus hyvinkin ala-arvoisilla tuloksilla.
MM-kisat nyt omasta mielestä turhia ovat, koska kovin taso ja parhaat kisat ovat rahakisoissa
! Ja voimanostohan maailmalla tunnetaan lajina, jossa on aina liitto/sarja/painoluokka, jonka avulla kuka tahansa voi olla maailmanmestari, siksi kannattaa rikkoa all time ennätyksiä ;)
!Pakko sanoa, että jotenki tää ei vedä sanattomaksi samalla lailla, kuin painonnostojien etukyykyt ilman varmistajia ja reisien tärinää. Miks tossa muuten pitää olla noi varmistajat :D Vaffa ukko tosin, ettei siihen kukaan vois tarttua ;)