POWERLIFTING Voimanostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lieska
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: Voimanostovideoita – kyykky, penkki ja veto

Meta description: Voimanostovideoita-ketju: kyykky-, penkki- ja vetoklipit, treenipätkät, kisavideot, PR-yritykset ja tekniikka-analyysit.

120kg vähemmän rautaa ku bolttonilla mutta on tossa vaan jotain kaunista. :)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Minulle ei mene perille:face:? Tämä lähti Bolttonin TREENIVIDEOSTA!!!! Ei ole väärin kertoa mestareiden opeista. Tämä on väärä paikka/aihe kertoa mestareiden opeista.

Treeneissä ei nosteta minkään liiton sääntöjen mukaan:hyper:. Treeneissä nostetaan kropan mukaan, mutta se siitä. Sinun järkesi ei näköjään riitä tajuamaan, ettei kaikki treenaa samalla tavalla. Melko polleasti muuten kyseenalaistat muiden tekemisiä. Mahtaa teikäläisellä olla melkoiset meriitit. En voi kuin ihmetellä...
On se muuten kumma kun argumentit aiheesta loppuu, aletaan lipsua aiheesta viereen, vastaamatta oleelliseen.
Sinä henkilöit kisojen linjaukset nostajien syyksi ja koet aiheelliseksi dissata jokaisen "pro" puolen videon. Nyt vittu oikeesti!

Jos nyt kerron omankin mielipiteen, ni ei tulkita Bolttonin palvojaksi, vaikkei se tähän aiheeseen millään tavalla kuulu.
Perseestä on olleet nostot ja tuomarilinjat. Pitemmän aikaa on ollut alamäki, sitä ei varmaan kukaan kiellä. SE että muuttuuko asia tuolla ristiretkelläsi tämän foorumin kautta, on ainakin minulle hiukan epäselvää. Luulisin että ei muutu.

Minä en palvo ainuttakaan nostajaa. En myöskään koe tarvetta ketään mollata tai arvostella treenejään. Lienee omaa huonouttani..?
Rautalangasta vielä kerran= Bolttonin TREENIVIDEO ON TREENIVIDEO!! Se ei ole Saarelaisen tai muun mestarin opetusvideo. Ne ei liity tähän mitenkään. Kyseessähän oli siis BOLTTONIN TREENIVIDEO!!!:hyper:
Ja vielä rautalangasta, en ole vielä koskaan törmännyt nostajaan joka nostaa reeneissä eri tavalla kuin kisoissa, ja saamaan sarjaan kuuluvat kaikki nostajat tasosta riippumatta, nostat niin kuin reenaat. Mutta kun järkesi ei sitä riitä ymmärtämään niin ei voi mitään.

Ja vielä rautalangasta, en ole vielä koskaan törmännyt nostajaan joka nostaa reeneissä eri tavalla kuin kisoissa, ja saamaan sarjaan kuuluvat kaikki nostajat tasosta riippumatta, nostat niin kuin reenaat. Mutta kun järkesi ei sitä riitä ymmärtämään niin ei voi mitään.

mites toi WSB...

Se kyllä harmittaa, kun järkeni ei riitä...
Mutta aiheeseen. Jännä yhtälö muuten kun minä olen törmännyt moneenkin:face:
Enkä vajavaisen järkeni kanssa ymmärrä, miten saat yleistettyä vajaat treenikyykyt siihen, ettei tehtäisi muita kuin vajaita.
Jos tarvii nimillä pullistella, niin sen saat tehdä keskenäsi. Vinkki: Kauhajoen jätti teki aikoinaan puolikyykkyjä legendaarisella uimahallilla:rock: Ipf:n miehiä muuten. 4markan kyykkääjä.

Minäkin olin joskus nuorena noin lapsellinen. Kehitystäkin alkoi tulla, kun kyllästyin tulehtuneisiin lonkkiin ja ammensin oppeja muiltakin kuin legendoilta.
Kaikki kunnia heille. Kovia miehiä.
Jälkeenpäin harmittaa lukuisat loukkaantumiset, jotka olisivat olleet vältettävissä, jos olisin silloin ymmärtänyt sen mitä nyt.

Ja vielä: BOLTTONIN TREENIVIDEO!!:D

Miten voi olla mahdollista että toisen laittama treenivideo saa aikaan tämmöisen väittelyn täällä? Itse tunnen henkilökohtaisesti kyseisen kaverin ja hänellä on aivan omanlainen tyyli treenata mitä tuskin on kenelläkään muulla huipulla. Ja kyseessä on todella mukava ja jalat maassa oleva tyyppi joka auliisti neuvojaan jakelee niille jotka häneltä niitä kysyy. Itsekin sain kullanarvoisia vinkkejä häneltä juuri maastavetoa ja erityisesti näppien pitoa koskeviin asioihin kun viimeksi tavattiin. Jotain hän kumminkin saattaa tuosta maasta vedosta tietää, 43 vai oliko 44 yli 900 paunan vetoa viimeisen kymmenen vuoden aikana kilpailuissa kertoo että jotain siellä on oikeinkin tehty.

Miten voi olla mahdollista että toisen laittama treenivideo saa aikaan tämmöisen väittelyn täällä? Itse tunnen henkilökohtaisesti kyseisen kaverin ja hänellä on aivan omanlainen tyyli treenata mitä tuskin on kenelläkään muulla huipulla. Ja kyseessä on todella mukava ja jalat maassa oleva tyyppi joka auliisti neuvojaan jakelee niille jotka häneltä niitä kysyy. Itsekin sain kullanarvoisia vinkkejä häneltä juuri maastavetoa ja erityisesti näppien pitoa koskeviin asioihin kun viimeksi tavattiin. Jotain hän kumminkin saattaa tuosta maasta vedosta tietää, 43 vai oliko 44 yli 900 paunan vetoa viimeisen kymmenen vuoden aikana kilpailuissa kertoo että jotain siellä on oikeinkin tehty.
Yllätys oli melkoinen kun tämä tällaseksi meni. Tarkoitus ei ollut alkaa väittelemään, vaan kuinkas kävi :(
Harmittaa kun hyvät tyypit saa verbaalirapaa niskaansa ja varsinkin kun miehen tulokset kertovat muusta kuin nettipätemisestä.

Olettaisin että syy miksi treenivideo on tuubiin laitettu on juurikin saada kommentteja ja luoda keskustelua.
Tämähän se tarkoitus varmasti on, mutta tuntuu siltä, että mitä enemmän on nostajalla rautaa tangossa sen vähemmän sitä voi arvostella aiheuttamatta eripuraa foorumilla.

Olettaisin että syy miksi treenivideo on tuubiin laitettu on juurikin saada kommentteja ja luoda keskustelua.
Nii. Keskustelu voisi olla muutakin kuin pro nostajien rapaamista.
Jos vaikka olisi niitä hyviä ehdotuksia asioiden parantamiseksi. Tällä nämä ei parane.
Aivan kuin täällä ei tiedettäisi olemassa olevista ongelmista. Aina samat uskonsa julistajat heittävät samat ravat, uudelleen ja uudelleen ja uudelleen...

Koskahan päästäisiin siihen pisteeseen, että joku todella ehdottaisi muutakin kuin raw-kisoja.
Tämä ketju on väärä paikka siihen keskusteluun.

Tämähän se tarkoitus varmasti on, mutta tuntuu siltä, että mitä enemmän on nostajalla rautaa tangossa sen vähemmän sitä voi arvostella aiheuttamatta eripuraa foorumilla.
Ilman kynsiä ja hampaita. Mitä enemmän on rautaa, sitä kovempi tarve on räävätä.
Varusteiden käyttö ei tee nostajista heikompia. Voimassa olevilla säännöillä mennään ja kukaan ei mitään vuoden marttyyri palkintoa saa, jos antaa muille edun ja jättää yleisen linjan hyödyt käyttämättä.

Ilman kynsiä ja hampaita. Mitä enemmän on rautaa, sitä kovempi tarve on räävätä.
Varusteiden käyttö ei tee nostajista heikompia. Voimassa olevilla säännöillä mennään ja kukaan ei mitään vuoden marttyyri palkintoa saa, jos antaa muille edun ja jättää yleisen linjan hyödyt käyttämättä.
Varusteilla tai ilman niin kumpikin vaatii voimaa, ja varuste nostaminen on monin verroin vaikeampaa. Ja kumpa mentäisiinkin voimassa olevilla säännöillä pro puolella, sillä se olisi nimenomaa voimanoston urheilun etu.

Joopa. Eli jos Saarelainen kerran sanoi jotain, muut treenaavat väärin? Ja argumenttisi on toisen kertomaa jostain muinaisuudesta? Hannuhan kuoli -90 luvun alussa, ellen väärin muista..? Kaikki kunnia legendalle. Ei huono neuvo, muttei ainut totuuskaan.

Boltton ei siis ansaitse mitään arvoa, koska Benni ja Saarelainen? Sinä et ole nähnyt jotain, joten.. Mitä? Kulminoituuko kaikki voimailu sinuun?
Ikuisia melkein mestareita on salit väärällään. Oikeita mestareita on vähemmän ja erona Coaninkin fraasi "whan you stop learning, you stop growing"

Tuo viimeinen lauseesi taitaa kertoa sinusta enemmän, kuin haluan tietää. Miten minun tykkäämiseni muuttaa tai vaikuttaa tähän mitenkään?
Ja mitä sinä muutenkaan tiedät minun tykkäämisistäni? Olenko kertonut tykkääväni vajaista nostoista, vai tuliko tämäkin sieltä ennustajan kyvyistäsi?

Jos argumentoit, tee se aiheesta, älä vierestä.

Antti65 on täysin oikeassa.

Myös muuan Ed Coan -niminen mies...jaa, joku ei tunne? No, hän on maailman kaikkien aikojen paras voimanostaja....

niin, hän sanoi mulle Porissa vuonna 95 että jokaikinen treeneissäkin tehty nosto -myös lämmittelynosto- pitää nostaa niin, kuin kyseessä olisi MM-kisoissa tehtävä maksimiykkönen!

Antti65 on täysin oikeassa.

Myös muuan Ed Coan -niminen mies...jaa, joku ei tunne? No, hän on maailman kaikkien aikojen paras voimanostaja....

niin, hän sanoi mulle Porissa vuonna 95 että jokaikinen treeneissäkin tehty nosto -myös lämmittelynosto- pitää nostaa niin, kuin kyseessä olisi MM-kisoissa tehtävä maksimiykkönen!

Tämänkin kyseisen elävän legendan tunnen henkilökohtaisesti ja mies varmasti myös tietää mistä puhuu. Vaikka olenkin Ediä päätä pidempi niin häntä katson kaikista eniten ylöspäin kaikista nostajista kautta aikojen. Hänkin on hyvin jalat maassa oleva ja ystävällinen ihminen aivan niinkuin Andy Bolton. Edillä on hyvin ns. perustyyli treenata ja tämä tyyli selvästi sopi hänelle. Ja kyllä tuo on myös totta mitä Ed on sanonut. Mutta hän on tuossa samassa yhteydessä tarkoittanut pointtina myös räjähtävyyttä. Mutta tämä asia nyt ei mene niin että on vain se yksi ainoa oikea tapa treenata kaikilla. Ja tuosta Boltonin kyykkäämistä kun on täällä näin voimakkaasti arvosteltu niin voin kertoa että siihen on syynsä miksi Boltonin kyykyt on melkein kuin haamuja parhaista ajoista. Hän ei ole vieläkään saanut kyykkyä kulkemaan polvileikkauksen jälkeen josta on jo useampi vuosi aikaa. Tekniikka eikä mikään muukaan ole löytynyt takaisin ja kyykky laahaa 100 kg perässä hänen parhaista ajoista. Toivotaan että se kyykky vielä löytyy sieltä takaisin.

Tässä video missä alussa 550,5 kg:n kyykky vuodelta 2007 Arnold Classicissa jossa olin itsekin paikan päällä katsomassa ja legenda nimeltä Ed Coan oli Boltonia huoltamassa koko kisan ajan:

Tiedetään jo etukäteen että kyykky ei ole IPF syvyinen. Eikä sen tarvinnut Arnold Classicissa ollakaan kun siellä nosteltiin. Mutta tuosta videosta näkee hyvin miten on tullut takapakkia kun vertaa nykyisiin kyykkyihin. Mutta vilpittömästi toivon että myös Bolton vielä pääsisi takavuosien huippukuntoonsa ja vieläpä paranneltua tuloksiaan. Penkkihän miehellä on noussut tuosta 2007 vuodesta sen 40-50 kg. Jos vaan kyykyn saisi takaisin entiselleen ja jopa paranneltua sitä niin olisi Expossakin enemmän jännitystä kun Jonas joutuisi jo nostamaan ihan kilpaa Andyn kanssa eikä nöyryyttäisi muita aina siellä +100 kg :)

Mutta pointtina nyt haluan tässä kaikille sanoa. Ei Ed Coan, ei Andy Bolton, en minä, ei kukaan teistä eikä kukaan muukaan voi sanoa että kaikkien nostajien tulisi treenata juuri näin ja tämä on ainoa oikea tapa. Kaikki olemme yksilöitä. Ajan, ja hyvän valmentajan kanssa ne omat jipot sieltä löytyy. Ja kun on lisäksi vastaanottavainen myöskin uusille ideoille niin siitäkin voi olla monta kertaa suuri apu. Täältäkin foorumilta moni voisi saada paljon hyviä ideoita omiin treeneihinsä kokeiltavaksi kun keskutelu pysyisi rakentavassa hengessä eikä aina alkaisi riitely milloin mistäkin ihmeellisistä asioista. Kaikki me samaa lajia silti harrastetaan ja kun kaikki oppisivat myös sen että jokainen nostaa niissä kisoissa missä itse haluaa. Minun silmissä se ei tee yhdestäkään ihmisestä paholaista nosti sitten IPF:ssä, RAW tai PRO puolella. Jokainen nostaja joka sinne nostolavalle astelee on aina kunnioitettava suoritus minun silmissä tuloksia tuijottamatta, ihan sama onko se kisalava sitten IPF, RAW vai PRO puoli.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Hyvä kirjoitus Murtomäeltä!

Sen verran asian sivusta, että tiedätkö Jani Ed Coanin tämän hetken kuulumiset? Ei taida mennä jäähdyttelemään minnekään veteraanikisoihin...? Mitä hän puuhailee nykyään, mistä tulee elanto jne...kiinnostaa !

Edillä on nykyään tekonivel lonkassa ja aikoi olla ensimmäinen ihminen joka kyykkää 800 paunaa tekolonkalla. Ja rawina. Vielä kun kysyttiin että with or without knee wraps niin vastasi vaan lyhyesti hymyillen: Without, there's nothing wrong in my knees :) Enkä kyllä epäile asiaa ollenkaan tekeekö tuon. Mies on tehnyt voimanostossa muutenkin jotain sellaista mitä ei voi käsittää ja mihin kukaan ei pääse lähellekään vaikka tuntuu hurjalta katsoa nykyään esimerkiksi Andrey Belayevia ja hänen suorituksia samaan painoluokkaan. Silti jäädään vielä reippaasti Edistä jälkeen vaikka täysin ylivoimainen nostaja omassa painoluokassa nykyaikana onkin raw ja ipf puolella. Ja mikä minulle tekee Edissä sen suurimman kunnioituksen tunteen nostouran lisäksi on juuri tuo jalat maassa oleva asenne ja todella mukava ihminen muutenkin jolla riittää aina aikaa jäädä juttelemaan kaikkien kanssa, arvostaa kaikkia nostajia tuloksista riippumatta ja ei nosta itseään millään tavalla jalustalle. Mulla se menee vaan noin ja päinvastaisella asenteella ja käytöksellä varustettu nostaja vaikka olisi tehnyt mitä tuloksia ei jaksa minua millään tavalla kiinnostaa. Näitäkin valitettavasti löytyy mutta kyllä suurin osa oikeista huipuista ovat juuri sen takia sinne huipulle päässeet kun on ne jalat pysyneet maassa koko nostouran ajan. Ja palatakseni vielä juuri tuolla päinvastaisella asenteella oleviin nostajiin ne tukijoukot vaihtuu siellä ympärillä koko ajan ja loppujen lopuksi häviää kokonaan. Tämä on tullut omin silmin nähtyä jostain entisajan "tähdenlennoista" nimiä nyt sen tarkemmin erittelemättä... Voin tosiaan suositella kaikille lajin harrastajille liittoon tai varusteisiin tuijottamatta että kunnioittakaa kaikki toisianne tuloksiin katsomatta, pitäkää jalat maassa ja älkää nostako itseänne minkäänlaiselle jalustalle missään vaiheessa niin tulee nostourasta vielä hieno kokemus ja tulostakin tulee varmasti paremmin.

Voimassa olevilla säännöillä mennään ja kukaan ei mitään vuoden marttyyri palkintoa saa, jos antaa muille edun ja jättää yleisen linjan hyödyt käyttämättä.

Kyllä multa ainakin tippui kovasti Bennille pisteitä kun suoritti oikeaoppiset voimanostoliikkeet (expon?) lavalla kun muut teki jotain sinne päin, vaikka tuloslistassa mies ei ollu 1 niin jokainen asiasta perillä oleva tiesi kuka oikeasti oli kisan vahvin! Joku järki olisi kyllä pitänyt tuossakin kisassa olla ja antaa bennille joku palkinto :)

Back
Ylös Bottom