Voimanostaja pystyy kyllä säilyttämään voimat tai jopa kasvattamaan tuloksia dieetillä. Ensimmäinen tekijä, joka ratkaisee kuinka hyvin onnistut, on käytettävissä oleva aika. Eli aikaa olisi varattava niin paljon kuin mahdollista, ehkä jopa enemmän.
Ravintopuoli ei mielestäni hirveästi eroa kehonrakenjien dieeteistä. Itse olen dieetillä ollessani noudattanut 6 on/1 off jakoa, eli yhtenä päivänä viikossa ei dieetata, vaan silloin tankkaillaan lähinnä hiilareita kroppaan. Eli eniten päivittäisestä kalorimäärästä olen pudottanut hiilareista ja varsinkin nopeista hiilihydraateista. Kova treeni vähähiilihydraattisella dieetillä voi olla tuskaa, joten olen yrittänyt ajoittaa suurimman osan päivän hiilihydraateista treeniä edeltäville aterioille. Tällä tavoin olen saanut hyvin potkua treeniin dieetillekin. Aerobiset liikunnat olen sijoittanut treenin päätteeksi, 20min kuntopyörällä riittää hyvin.
Treenauksesta sanoisin seuraavaa; Jos haluaa dieetillä voimien kasvavan, täytyy sen tapahtua parantuneen hermotuksen myötä, eli ohjelman vaihto riippuu täysin siitä, minkälaisella ohjelmalla olet aikaisemmin treenannut. Myös ohjelman kovuuden kanssa kannattaa olla tarkkana, koska luonnollisesti dieetillä palautuminen kärsii. Kannattaa ennenkaikkea keskittyä pääliikkeisiin ja jättää apuliikkeitä vähemmälle.