Voimanostajien dietti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja twinlab
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🍖 Voimanostajien dietti – Polttoainetta rautamyrskyyn, ei kauneuskilpailuihin

Meta description: Runsas proteiini, riittävästi hiilareita ja kova energiansaanti – ruokavalio joka pitää voiman, palautumisen ja treenitehot tapissa.

Mitenkä voimanostajien dietti eroaa kehonrakentajien dietistä? Eli mennäänkö samalla -500 kcal vai? Entäpä kuinka paljon protiineja pitää syödä dietillä sama 2g/rasvaton painokilo? Vinkkejä muuten vaan voimanosto dietille? Ainakin olen niin ymmärtänyt että voimat voivat jopa parantua dietillä oikealla treenillä onko se treenaus sitten samanlaista kun aina voimanostossa muutenkin? Sori jos tästä on jo keskusteltu mut mä en oo ainakaan mitään löytäny söörtsillä. Pitäis kiristää pari kiloa en haluaisi että voimat lähtisi lihaksella ei niin väliä. Kiitos jo etukäteen vastanneille :kippis1:

Voimanostaja pystyy kyllä säilyttämään voimat tai jopa kasvattamaan tuloksia dieetillä. Ensimmäinen tekijä, joka ratkaisee kuinka hyvin onnistut, on käytettävissä oleva aika. Eli aikaa olisi varattava niin paljon kuin mahdollista, ehkä jopa enemmän.

Ravintopuoli ei mielestäni hirveästi eroa kehonrakenjien dieeteistä. Itse olen dieetillä ollessani noudattanut 6 on/1 off jakoa, eli yhtenä päivänä viikossa ei dieetata, vaan silloin tankkaillaan lähinnä hiilareita kroppaan. Eli eniten päivittäisestä kalorimäärästä olen pudottanut hiilareista ja varsinkin nopeista hiilihydraateista. Kova treeni vähähiilihydraattisella dieetillä voi olla tuskaa, joten olen yrittänyt ajoittaa suurimman osan päivän hiilihydraateista treeniä edeltäville aterioille. Tällä tavoin olen saanut hyvin potkua treeniin dieetillekin. Aerobiset liikunnat olen sijoittanut treenin päätteeksi, 20min kuntopyörällä riittää hyvin.

Treenauksesta sanoisin seuraavaa; Jos haluaa dieetillä voimien kasvavan, täytyy sen tapahtua parantuneen hermotuksen myötä, eli ohjelman vaihto riippuu täysin siitä, minkälaisella ohjelmalla olet aikaisemmin treenannut. Myös ohjelman kovuuden kanssa kannattaa olla tarkkana, koska luonnollisesti dieetillä palautuminen kärsii. Kannattaa ennenkaikkea keskittyä pääliikkeisiin ja jättää apuliikkeitä vähemmälle.

Kraftwerk n sanoi:
Treenauksesta sanoisin seuraavaa; Jos haluaa dieetillä voimien kasvavan, täytyy sen tapahtua parantuneen hermotuksen myötä, eli ohjelman vaihto riippuu täysin siitä, minkälaisella ohjelmalla olet aikaisemmin treenannut. Myös ohjelman kovuuden kanssa kannattaa olla tarkkana, koska luonnollisesti dieetillä palautuminen kärsii. Kannattaa ennenkaikkea keskittyä pääliikkeisiin ja jättää apuliikkeitä vähemmälle.
Millaisella ohjelmalla tuota hermoitusta sitten saa parannettua?

Jep sama mua kiinnostais.. Mennäänkö jo viiden toiston alle vai? entä sarjat yms.?Toivottavasti joku asiantunteva jaksaa postata!

voimanostajien syöminen

Musta ainakin tuntu siltä että ku tein voimaa koko syksyn, ei tarttenu syödä mitenkään erityisen paljoa. Koska ku teen ykkösiä ja kolmosia nii ei kulu niin paljon energia, kuin esimerkiksi kymmpejä tehdessä. Paino pysyi samana 4 kuukautta ja tulokset nousi huimaa vauhtia. Nyt kun olen massanhankinnassa, vedän evästä tuplasti ja kymppejä ja energiankulutus on kauhea. Sitte taas ku pari kuukautta takana (+10 kiloa painoa) alan hermottaan niitä lihaksia jotka on läskien kera tulleet.

:kippis1:

Kraftwerk n sanoi:
Joo, reippaasti alle viiden toiston sarjoilla mennään.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=12900

Tuossa threadissa on keskusteltu tuollaisesta hermotus-pohjaisesta treenistä.

Kraftwerkille vielä kysymys koskien tota ylläolevan trheadin ohjelmaa, että meneekö koko idea mönkään jos jättää sen toisen treenin tekemättä? Joku taisikin jo kysyä, mutta kysytään nyt vielä kerran. Ja jos toisen treenin jättää pois niin kumpi valitaan. Ylempi vai alempi?
:nolo:

Eli puhut ilmeisesti tuosta päivän toisesta treenistä? Ei se mönkään sen poisjättämisellä mene, itsekin oon joskus niin tehnyt, ja silloin olen valinnut sen päivän ensimmäisen treenin.

Ja kannattaa myöskin tehdä omia muutoksia treeniin omien tuntemuksien mukaan. Mikään ei ole niin typerää kuin mennä orjallisesti toisen systeemien mukaan, olipa sen tehnyt sitten Mike taikka Sheiko.

Kraftwerk n sanoi:
Eli puhut ilmeisesti tuosta päivän toisesta treenistä? Ei se mönkään sen poisjättämisellä mene, itsekin oon joskus niin tehnyt, ja silloin olen valinnut sen päivän ensimmäisen treenin.

Ja kannattaa myöskin tehdä omia muutoksia treeniin omien tuntemuksien mukaan. Mikään ei ole niin typerää kuin mennä orjallisesti toisen systeemien mukaan, olipa sen tehnyt sitten Mike taikka Sheiko.

Thänks!

Pistän parin viikon kuluttua ton kokeiluun. Tuun sitte whinemään tänne jos ei toimi. :D

Tota ei kai vois äkkiä paremmin sanoa! :worship:

Vielä Kraftwärkille kyssäri, että otanko noita olkapäitä ja ojentajia (jos jaksan) tossa keskiviikon treenissä vai sunnuntaina.

Ja jos jaksat vielä kertoa kuinka teit noita ojentajia ja olkapäitä (sarjat ja toistot). Varmaan aika kevyesti?

Sunnuntaina alkaa... :hyper:

tommih sanoi:
Vielä Kraftwärkille kyssäri, että otanko noita olkapäitä ja ojentajia (jos jaksan) tossa keskiviikon treenissä vai sunnuntaina.

Ja jos jaksat vielä kertoa kuinka teit noita ojentajia ja olkapäitä (sarjat ja toistot). Varmaan aika kevyesti?

Kannattaa apuliikkeet tehdä tuntuman mukaan. Jos tuntuu että pystyy palautumaan, niin voi apuliikkeet tehdä vähän kovempaakin. Ota apuliikkeitä vaikkapa keskiviikkona niin jää aikaa paremmin palautua.

Ojentajapunnerrus maaten käsipainoilla 5x8-15
Viparit sivuille 3x12-15
Pystypunnerrus käsipainoilla 2-4x5

Lisäksi ojentajat sai rasitusta, kun välillä treenasin kapealla.

Selkää ja takaolkapäitä teen myös.

Allright. Selän ja takaolat otan mave päivänä.

En tiiä mikä oli, kun ekan päivän penkkitreenistä en palautunu keskiviikon treeniin, vaikka venyttelin tunnollisesti ja kaloreita tuli vähintään tarpeeks. Saattaa johtua vanhoitsa treeni metodeista.

Mutta hommaa jatkuu hyvillä mielin...

mä oon valinnu siis ihan oikean voimaohjelman dieetin ajaksi, jos ei kerran apuliikkeitä kannattas hirveesti tehdä... mä alotan huhtikuussa "voimakausi"-threadista tutun 3x3-systeemin...

Ei kait nämä järkäleimmät siat (frank,mikesell,bolton ym.ym.) noudata mitää diettejä, kunhan saavat vain tarpeeksi proteiineja. Varmaa lähentelee 10000 kaloria kavereilla päivän saanti, vittu ku ukot painaa 150 kiloa ainakin ja valtavat pakit!

Olakinte sanoi:
Ei kait nämä järkäleimmät siat (frank,mikesell,bolton ym.ym.) noudata mitää diettejä.

Kaverit nostavatkin superraskaassa sarjassa. Voisi Frankilläkin olla vaikeuksia vetää paino alle 140 kiloisiin.

Force sanoi:
Oli se Frankki kuulemma pientä dieettiä pitäny. Tiputti 175 --> 170. :lol2:

Frankin ei tartte ku käydä aamupaskalla nii se o se 5 kiloa painosta pois.

Back
Ylös Bottom