Voimamiesten Oulu GP - Maailman vahvimmat kohtaavat 1.9.2007!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aikas lailla samoilla linjoilla.. Tuleepahan ainakin se VAHVINMIES selville.. Liian kevyillä painoilla jouksemisessa saa alkaa halkoa sekunnin tuhannes/sadasosia..

Kaikkia lajeja ei ole standardisoitu, joten painot kasvavat kilpailijoiden mukaan.. Esim.Zydrunas sanoi Eurassa, että nykyinen apollon akselin nosto Arnold Classicissa nousee ensi kerraksi 166kg:sta n.180kg:aan ja Merimiehen 510kg vielä isommaksi!! :rock:

Kyllähän jokainen TÄYDELLÄ JÄRJELLÄ varustettu kaveri ymmärtää, ettei tuollainen paino niskassa vaan yhtäkkiä lähdetä käymään siwassa..joten pudotuksia voi ja saa tulla..

Eikä missään muissakaan kilpailuissa pääse niin lähelle kilpailijoita, että niiden hikipisarat erottaa..veikkaan että tuollakin on riittävälle näköetäisyydelle päässyt, jos on osannut paikkaa hakea..

..ja sen verran vielä puhelahjoista, että kun ei meidänkään tähtiurheilijat saatika mamme diplomaatit puhu sitä maailman selvintä englantia, niin ei sitä kannata muiltakaan vaatia.. Väitän että hieman enempi on kuitenkin kyseistä kieltä meitin kouluissa opiskeltu.. ;)
 
Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Olen ollut useana vuonna mukana järjestämässä Voimamiesten Saarijärvi Open -kilpailua. Vuonna 2005 oli sellainen tilanne, että kisassa vedettävää rekkaa ei oltu testattu ennen kisaa. Rekka osoittautui erittäin raskaaksi vedettäväksi. Matkaa oli 15 metriä. Voittoaika oli 59,04 sekuntia ja kolmas sija irtosi ajalla 1 min ja 36,03 sekuntia.

Eli taakka oli todella raskas. Mutta suoritukset venyivät ja vaativat todella paljon kestävyyttä.

Jos vedettävä taakka olisi ollut KEVYEMPI, olisi todennäköisesti lajissa pärjännyt ne VAHVAT kaverit, jotka aloittivat kyllä raskaan rekanvedon hyvin, mutta hyytyivät kun suoritus venyi niin pitkäksi ja täysi 15 metrin matka jäi haaveeksi.

Tässä yksi esimerkki siitä, että ei se raskas taakka ole AINA paras vaihtoehto.

Täytyy vielä tähän loppuun taas todeta, että en ole sitä mieltä, että lajien pitäisi olla kevyet.
 
Saarijärven kisassa taisi käydä niin että ennen ensimmäistä vetäjää rekkaa käytiin lämmittämässä ajamalla ja heti sen jälkeen alkoi suoritukset, rekkaa ei pidetty käynnissä niin kuin pitäisi, vain takaisin peruutuksen ajan rekka kävi..3 ensimmäistä vetäjää olivat myöskin ne jotka saivat rekan maaliin..rekka tuli kokoajan raskaammaksi vetää kun jarrupaineet laskivat ja jarrut alkoivat laahaamaan.
 
Saarijärven kisassa taisi käydä niin että ennen ensimmäistä vetäjää rekkaa käytiin lämmittämässä ajamalla ja heti sen jälkeen alkoi suoritukset, rekkaa ei pidetty käynnissä niin kuin pitäisi, vain takaisin peruutuksen ajan rekka kävi..3 ensimmäistä vetäjää olivat myöskin ne jotka saivat rekan maaliin..rekka tuli kokoajan raskaammaksi vetää kun jarrupaineet laskivat ja jarrut alkoivat laahaamaan.

Niin yksi syy oli kuulemma vastatuulikin..

Käsittääkseni rekkaa pidettiin käynnissä koko ajan. En ole tästä kuitenkaan täysin varma, koska keskityin itse kisaamiseen.

Oli miten oli, mutta tuosta minun edellisestä viestistä tuli varmaan kuitenkin meikäläisen pointti selville.
 
Ehkä jos 2005 vuonna olisi ollut järki mukana touhuissa useampi olisi saanut auton maaliin, tai ainakin pidemmälle..
2006 vuonna Saarijärvellä kuitenkin juurikin paineiden takia pidettiin rekka käynnissä, jolloin tilanne oli TÄYSIN ERI..:whip:
Kyllähän se taakka siitä raskaantuu, kun paineet laskevat ja jarrut "jässähtävät"..sen ovat AMMATTIAUTOILIJAT vahvistaneet..josta johtuen MYÖS Porin kisoissa joissa on ollut auton veto..on auto ollut käynnissä.. :thumbs:
 
Mun mielestä voimamieskisojen hienous on just piileny sen monipuolisuudessa. Ei tarvi vain "yksinkertaisesti" vetää järkyttäviä painoja ilmaan (muiden lajien hommaa) vaan hommassa yhdistyy voima, nopeuskestävyys ja toisinaan myös räjähtävyys. Ei voimaa pitäisi mun mielestä nähdä pelkästään painon määrässä.
 
Tarkistin asian videolta. Rekka oli käynnissä koko ajan vuoden 2005 Saarijärven kisan rekanvedossa.
Vaikea uskoa tätä, niin isoja eroja ei kyllä ollut kilpailijoiden voimissa että joku vetää minuutissa maaliin ja toiset saa 3 minuutissa puolet matkasta..
 
Mikä se olis se bändi joka esinty siinä loppupuolella? Tais olla Oululainen bändi, muttei jäänyt oikein muuta mieleen :david:
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vaikea uskoa tätä, niin isoja eroja ei kyllä ollut kilpailijoiden voimissa että joku vetää minuutissa maaliin ja toiset saa 3 minuutissa puolet matkasta..

Tässä päästiinkin asian ytimeen. Ei välttämättä voimissa, mutta kestävyyspuoli alkoi vaikuttamaan noissa suorituksissa, kun rekka oli niin raskas ja suoritus kesti niin kauan.

Joka tapauksessa KEVYEMMÄLLÄ vastuksella olisi VOIMA näytellyt suurempaa osaa tässä lajissa, oli sitten vastatuulta, jarrut jumissa tai muuten vaan kilpailija jumissa.

Niin ja usko vaan. Rekka oli käynnissä koko lajin ajan. Ei minulla ole mitään syytä tästä valehdella. Eikä tuo asia muutenkaan liity siihen pointtiin, minkä takia otin kyseisen esimerkin esille.

Eli siihen, että kun raskaan taakan myötä suoritus kestää kauan, tulee kestävyystekijät enemmän mukaan.
 
Kuorma-autoa nyt on tietty HIEMAN vaikea keventää..edellyttäen että se vielä kevennykse jälkeen näyttää kuorma-autolta..yksi vaihtoehto on valjasveto seisaaltaan..
Tiettty vedettävä auto voisi olla saman painoinen kuin Kokkolassa..onko siinä järkeä, tai ei..se on eri asia..

Mikäli auto oli 2005 Saarijärvellä samassa paikassa kuin viime vuonna, ei veto maastokaan tietty ollut ihanteellisin, eli auto vedettiin pienoiseen ylämäkeen, josta johtuen n. puolen välin paikkeille jäi vedot suurimmalla osalla porukasta..:thumbs:

Ja tuskin siinä voima näyttelee suurempaa osaa, jos auto on kevyempi..
 
Missäs tuo Saarijärven 2005-rekkavideo on?
Ja pyytäisin kyllä hiukan lisää perusteluja väitteelle, jonka mukaan voima näyttelee suurempaa roolia painon ollessa pienempi? Pitäiskö sitten alkaa kisaamaan rekanveto-maksimissa, niin saataisiin vahvimmat miehet selville?
 
Vetovastukseen voi vaikuttaa juurikin mainitulla vetopaikalla eli vedetäänkö lievään ylämäkeen.

Mihinkään Kokkolan kisan tapaiseen istuen vetoon ei ole tietenkään syytä mennä. Missään vaiheessa en ole esittänyt mitään sen suuntaista.

Pysyn edelleen kannassani, että jos joku laji kestää raskaalla taakalla esim. puolitoista minuuttia ja jos taakkaa HIEMAN keventämällä saadaan suoritusaika putoamaan vaikka 30-45 sekuntiin, niin varmasti HIEMAN kevyemmän taakan kanssa voima on merkittävämmässä asemassa. Ja lajia on myös mukavampi seurata, kun ei tarvitse katsoa älytöntä ähellystä minuutti kaupalla, jossa ei oikein mitään tapahdu.

Kuten olen jo varmaan parikin kertaa todennut, että mielestäni lajien ei pidä olla kevyet (kuten esim. Kokkolan auton veto).

Otin Saarijärven rekanvedon esimerkiksi, jotta asian ymmärtäisi paremmin. Eli en jaksa enää jauhaa oliko siinä vastatuulta, oliko jarrut jumissa, oliko lievä ylämäki, vai mikä siinä oli.

Esimerkkejä voidaan ottaa muistakin lajeista. Vaikka farmarikävelystä. Esim. jos 160 kiloisilla suoritus kestää monella sen 90 s, niin olisko parempi kantaa 140-150 kiloisia, jolloin suoritusaika lyhenisi ja silti painoa olisi mukana älyttömästi. Eli kun tarkoitan, että lajia kevennetään, niin en tarkoita sitä, että esim. farmarit pitäisi muuttaa 160 kiloisista 100 kiloisiksi.

Ja tätä pientä kevennystä ei tarvitse tehdä kaikkiin kisan lajeihin. Vaan esim. pari lajia olisi sellaisia, että niihin tulisi mukaan vähän vauhtiakin. Ja muutama laji sitten tosi raskaita. Eli vähän monipuolisuutta. Eli jos hakee parannuksia kisoihin, se ei tarkoita sitä, että mennään äärilaidasta toiseen.

Kyllä minusta sellainen kisa on todella tylsä, jossa jokainen laji on äärimmäisen raskas(älyttömästi painoa) ja suoritukset on hitaita, joissa ei oikein mitään tapahdu ja samalla suoritukset kestää vielä kauan.

Minusta nuo WSM kisat on tällä hetkellä mielenkiintoisinta voimamiesurheilua.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom