Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
jto sanoi:rinnallevetoa ei taatusti pysty tekemään yhtä hyvällä tekniikalla ja räjähtävästi, jos sen tekee vedon jälkeen. tää ei perustu mihinkään mutu-juttuun, vaan on fysiologinen fakta. hermosto on sen verran jo saanut siipeensä, ettei ole niin hereillä. toki sen tekeminen ei silti ole turhaa ollenkaan. parempi vaikutus räjähtävyyteen saadaan kuitenkin tekemällä se ensin. ja jopa aika kovat hyödyt vetoon. tosin siihen on olemassa parempiakin keinoja...
moittimatta lainkaan kenenkään ohjelmia jos niillä tuloksia saa aikaan, ihmettelen silti, miksi rinnallevetää kyykkyyn, ellei ole painonnostaja??? lantion työ jää heikommaksi, eikä nopeusvaikutusta tule niin hyvin, kuin raakana vedettäessä.
.
Minäkään en ymmärrä miksi lantion työ jäisi heikommaksi, ihan vaan sen vuoksi että vetää kyykkyyn. Eikai se kakkosveto eroa kyykkyynvedossa mitenkään raa´asta rinnallevedosta. Erona on lähinnä se, että jos osaa vetää kyykkyyn ja tehdä allemenon oikeaan aikaan voi käyttää suurempia painoja ja tällöin hyöty liikkeestäkin on parempi. Näin minä tämän asian näkisin. :joulu5:jto sanoi:moittimatta lainkaan kenenkään ohjelmia jos niillä tuloksia saa aikaan, ihmettelen silti, miksi rinnallevetää kyykkyyn, ellei ole painonnostaja??? lantion työ jää heikommaksi, eikä nopeusvaikutusta tule niin hyvin, kuin raakana vedettäessä.
kisskiss sanoi:Tarkotus ois kuitenki saada ylöspäin myös tota maastaveto tulosta , joten en missään tapauksessa jätä sitä pois. Se myös maanmainio keskikropan liike.
Rinnallevedon tekniikasta sen verran , että olen reenannut sitä ihan jonkun verran isän opastukselle ,joka otti työnnössä aikanaan 120. Tottahan toki rv pitää mennä kyykkyyn , isot painot on aika vaikea ottaa rinnalle hauiskääntönä :D
fullpower sanoi:Rinnallevedonhan pystyy tekemään aivan varmasti ihan yhtä räjähtävästi vedonkin jälkeen. Se vaan riippuu veto reeni tehosta millä se ajetaan. Mitä kovemmalla teholla ajetaan sitä enemmän joutuu skarppaamaan omalla päällä rinnallevedossa. Teen sen sitä varten kyykyn kautta koska suurin osa jotka jättää menemättä kyykkyyn kun ei viitsi opetella menemään sinne. Toiseksi se en saa käymään raakana yhtään mihinkään lihakseen. Tuota en kyllä käsittänyt että lantion työ jää heikommaksi ja että nopeusvaikutusta ei tulisi samalla lailla kun raakana? Keskiroppaa ja lantiota se minun mielestä kuormittaa enemmän kun tekee kyykystä.
Armas sanoi:Kummalta myös kuullostaa, ettei raaka rv vaikuta sulla mihinkään lihakseen. Kertoisitko mikä on sun rv max, entä veto ja kyykky max?
Tuossa tosin olen samaa mieltä, että kyykyn kautta tehty rv kuormittaa keskikroppaa ja lantiota raakaa enemmän.
Perusteluja kiitos. Raa´assa rinnallevedossa veto täytyy toki olla nopeampi kuin kyykkyynvedossa, mutta kehittääkö se nopeutta enemmän on eri asia.Armas sanoi:Ja raaka rv kehittää nopeutta tehokkaammin kuin kyykyn kautta tehty(tästä syystä mm. pikajuoksijat tai heittäjätkin tekee rv:n aina raakana ).
Hese sanoi:Tuon maastavetotuloksen nostaminen on aika vaikeata, jos olet putkilla neljä krt viikossa.
Itse olen samanlaisessa tilanteessa kuin sinä eli kausi painaa päälle. Enkä aio kauden aikana tehdä jaloille maksimia, koska noiden neljän jään takia on palautuminen lähes mahdotonta. Penkkiä pystyy nostamaan, koska se ei vaikuta liikkumiseen ainakaan minulla.
Olen kirjoittanut tänne jo kerran ohjeen, että kannattaa jaksottaa sitä reenaamista. Talvi menee aina "ylläpitäessä" keväällä ja kesällä hankittua voimaa. Mutta en tiedä, jos haluat tulokset ylös ja liikkua vähän heikommin kentällä niin kyllähän se onnistuu. Itse mieluummin liikun sulavasti (heh) palautuneilla jaloilla ja jumitan niitä sitten maaliskuun lopusta juhannukselle. Juhannukselta aletaan sitten jalostamaan sitä voimaa räjähtäväksi ja "lajiomaisemmaksi".
Jos kuitenkin maksimia tekee, kannattaa ajoittaa se niin, että seuraavana päivänä on palauttava treeni. Kannattaa myös katsella hiukan sitä ruokapuolta ja lihashuoltoa, koska on erittäin inhottavaa mennä puoliksi palautuneena luistelemaan. Hyvää kautta !
Minun käsittääkseni se kyykyn kautta tehtävä veto vedetään juuri niin ylös kuin se tulee, eikä tarkoituksella alemmaksi. Painot vaan ovat isommat ja siksi vedon jälkeen täytyy mennä melko vikkelään kyykkyyn.jto sanoi:pecman yms... kyykyn kautta tehtävä veto vedetään huomattavasti alemmas, kuin raaka, jolloin on kyseessä enempi voimaan ja varsinkin tekniikkaan perustuva liike verrattuna raakaan vetoon, joka on enemmän voima-nopeus -akselin nopeuspäässä.
jto sanoi:kyykkyn vedon räjähtävyys näkyy painonnostossa enemmän allemenon aktiivisuutena, kuin itse vedon räjähtävyytenä. painot on liian suuret siihen.
Jos räjähtävyyttä ja nopeutta haluaa juoksemalla vertailla niin kai tuo startti mittaa sitä parhaiten?jto sanoi:lyhyillä (10-30m) juoksuvedoilla painonnostajat todella on aavistuksen parempia, kuin pikamenijät. se startti onkin enemmän voimasta kiinni, kuin juoksutekniikasta ja nopeuskestävyydestä.
"Pecman sanoi:"Minun käsittääkseni se kyykyn kautta tehtävä veto vedetään juuri niin ylös kuin se tulee, eikä tarkoituksella alemmaksi. Painot vaan ovat isommat ja siksi vedon jälkeen täytyy mennä melko vikkelään kyykkyyn."
Heh, ei kai sitä nyt todellakaan tarkoituksella alemmaksi vedetä, en sitä tarkota, mutta tokihan se veto jää rautojen suuruuden takia alemmaksi, kuin raa´assa vedossa. Juuri tähän vedettävään matkaan ja aikaan, joka siihen kuluu se teho perustuukin. Sen vuoksi esim. kyykkyynvedossa on kovempi teho kuin maastavedossa. Ja tempauksessa on kovempi teho kuin rinnallevedossa jne jne...
"Painonnoston parissa näkee kahdenlaisia tyylejä kyykkyynvetäjienkin keskuudessa. Jotkut tekevät vedon räjähtävämmin ja nopeammin, toiset taas kontrolloidummin ja he taas panostavat nopeaan allemenoon. Eräällä painonnostosivuilla oli esitetty huipputason nostajien tekniikoita rinnakkain animoituina ja nopeudessa huomasi kyllä selkeitä eroja."
Noinhan se osittain on, vrt. esim. "hidas" Antti Everi ja nopeemmin toisen vedon vetävä joku Zang Zugang tai Zlatan Vanev vaikka. Mikä saitti muuten?
"Yritän sanoa sitä, ettei kyykkyyn vetäminen automaattisesti tarkoita räjähtävyyden menetystä. Jotkut painonnostajat vain panostavat enemmän allemenoon, koska tuolla tyylillä nousee enemmän. Tätä näkee varsinkin teknisten, mutta "heikkojen" nostajien tekevän."
Ei tietenkään tarkoita, mutta puhuttaessa suhteellisesta tehosta ero on selkeä. Kyllä painonnoston nykytrendi on nimenomaan allemenon kehittämisessä. Siihen se perustuu koko homma. Ellei alle päästä, ei oo mitä nostaa. Tätä on aika turha ees kyseenalaistaa.
"Jos räjähtävyyttä ja nopeutta haluaa juoksemalla vertailla niin kai tuo startti mittaa sitä parhaiten?
Käsittääkseni painonnostajat tekevät melkoisia tuloksia myös erilaisissa hyppytesteissä.
Olisiko heidänkin räjähtävyytensä ja nopeutensa kehittynyt mielestäsi enemmän tekemällä vain raakaversioita tempauksesta ja rinnallevedosta?"
No voi herran tähden! Huudatatsä mua vai? :D. Eiköhän toi nyt ole ihan itsestäänselvää??? Painonnostajien räjähtävyys tulee SUUREMMASTA VOIMASTA ja sitä kautta paremmasta TEHOSTA lyhyellä matkalla tai esim. vauhdittomassa pituudessa.
Jos verrataan 80-kilosen juoksijan ja nostajan voimia, siinä se ero tulee eikä missään määrätyssä liikkeessä. (Eikä painonnostajien räjähtävyys olisi kehittynyt paremmin raaoilla vedoilla, koska heidän LAJIINSA kuuluu kyykkyynveto.)
"PS. Tiedät aiheesta paljon enemmän kuin minä, mutta se ei estä minua silti väittelemästä kanssasi "
Väitellä nyt saa vaikka ruohikon väristä ilman, että tulos muuttuu... Tiedät sinäkin varmaan enemmän jostain kuin minä, mutta miksi mun pitäis sillon siitä sun kanssa väitellä???" Huvikseni? Piruuttani?? Tuskin.
"Jos sinulla on laittaa linkkiä tutkimuksiin jotka todistavat raa´an rinnallevedon paremmuutta räjähtävyyden ja nopeuden kehittäjänä näkisin ne mielelläni. :joulu5:
Jaa vizi meni ohi, no ei se mitään.jto sanoi:"PS. Tiedät aiheesta paljon enemmän kuin minä, mutta se ei estä minua silti väittelemästä kanssasi "
Väitellä nyt saa vaikka ruohikon väristä ilman, että tulos muuttuu... Tiedät sinäkin varmaan enemmän jostain kuin minä, mutta miksi mun pitäis sillon siitä sun kanssa väitellä???"
No tästäpä tuliki mieleen kysymys, että voisko myös ne juoksijat, heittäjät ym. hommata enemmän VOIMAA kyykkyyn vetämällä?jto sanoi:Painonnostajien räjähtävyys tulee SUUREMMASTA VOIMASTA ja sitä kautta paremmasta TEHOSTA lyhyellä matkalla tai esim. vauhdittomassa pituudessa.
kisskiss sanoi:Tottahan toki rv pitää mennä kyykkyyn , isot painot on aika vaikea ottaa rinnalle hauiskääntönä :D
Puhutko nyt tempauksesta?NHB sanoi:Sano tuo Hossein Rezazadehille. Olikohan viime MM-kisat kun katselin, Iranilainen ei viitsinyt pahemmin kyykkiä ennen kuin painoa tangossa oli jonkin verran yli 200.
Pecman sanoi:Puhutko nyt tempauksesta?
Hossein ottaa raakana rinnalle 240 kg. :arvi:
NHB sanoi:Sano tuo Hossein Rezazadehille. Olikohan viime MM-kisat kun katselin, Iranilainen ei viitsinyt pahemmin kyykkiä ennen kuin painoa tangossa oli jonkin verran yli 200.
Pecman sanoi:Tästäpä tuliki mieleen kysymys, että voisko myös ne juoksijat, heittäjät ym. hommata enemmän VOIMAA kyykkyyn vetämällä?
Isommat painot-> enemmän voimaa ->enemmän tehoa->enemmän nopeutta vai eikö toimi näin?
Ja mitä tulee tohon painonnoston nykyiseen trendiin, että allemenoon panostetaan niin kyllä Ateenassa näytti ainakin mun silmään ne maailmanennätykset tulevan vähemmän sähäköillä allemenoilla.