Voimaa.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kisskiss
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
jto sanoi:
rinnallevetoa ei taatusti pysty tekemään yhtä hyvällä tekniikalla ja räjähtävästi, jos sen tekee vedon jälkeen. tää ei perustu mihinkään mutu-juttuun, vaan on fysiologinen fakta. hermosto on sen verran jo saanut siipeensä, ettei ole niin hereillä. toki sen tekeminen ei silti ole turhaa ollenkaan. parempi vaikutus räjähtävyyteen saadaan kuitenkin tekemällä se ensin. ja jopa aika kovat hyödyt vetoon. tosin siihen on olemassa parempiakin keinoja...

moittimatta lainkaan kenenkään ohjelmia jos niillä tuloksia saa aikaan, ihmettelen silti, miksi rinnallevetää kyykkyyn, ellei ole painonnostaja??? lantion työ jää heikommaksi, eikä nopeusvaikutusta tule niin hyvin, kuin raakana vedettäessä.

.

Rinnallevedonhan pystyy tekemään aivan varmasti ihan yhtä räjähtävästi vedonkin jälkeen. Se vaan riippuu veto reeni tehosta millä se ajetaan. Mitä kovemmalla teholla ajetaan sitä enemmän joutuu skarppaamaan omalla päällä rinnallevedossa. Teen sen sitä varten kyykyn kautta koska suurin osa jotka jättää menemättä kyykkyyn kun ei viitsi opetella menemään sinne. Toiseksi se en saa käymään raakana yhtään mihinkään lihakseen. Tuota en kyllä käsittänyt että lantion työ jää heikommaksi ja että nopeusvaikutusta ei tulisi samalla lailla kun raakana? Keskiroppaa ja lantiota se minun mielestä kuormittaa enemmän kun tekee kyykystä. Nopeus hommaan en ota kantaa millään tavalla sillä tuskin on kovin suurta eroa kummassakaan ja tuskin vaikuttaa voimanosto tuloksiin millään tavalla. Tekihän virtanenkin nuorena aikanaan rinnalle vetoa helvetisti. niin kyykystä kun raakanakin ja vieläpä veto reenin päätteeksi. samassa reenissä saatto vetää 4 muuta liikettä melko tappiin.

jto sanoi:
moittimatta lainkaan kenenkään ohjelmia jos niillä tuloksia saa aikaan, ihmettelen silti, miksi rinnallevetää kyykkyyn, ellei ole painonnostaja??? lantion työ jää heikommaksi, eikä nopeusvaikutusta tule niin hyvin, kuin raakana vedettäessä.
Minäkään en ymmärrä miksi lantion työ jäisi heikommaksi, ihan vaan sen vuoksi että vetää kyykkyyn. Eikai se kakkosveto eroa kyykkyynvedossa mitenkään raa´asta rinnallevedosta. Erona on lähinnä se, että jos osaa vetää kyykkyyn ja tehdä allemenon oikeaan aikaan voi käyttää suurempia painoja ja tällöin hyöty liikkeestäkin on parempi. Näin minä tämän asian näkisin. :joulu5:

kisskiss sanoi:
Tarkotus ois kuitenki saada ylöspäin myös tota maastaveto tulosta , joten en missään tapauksessa jätä sitä pois. Se myös maanmainio keskikropan liike.
Rinnallevedon tekniikasta sen verran , että olen reenannut sitä ihan jonkun verran isän opastukselle ,joka otti työnnössä aikanaan 120. Tottahan toki rv pitää mennä kyykkyyn , isot painot on aika vaikea ottaa rinnalle hauiskääntönä :D

Tuon maastavetotuloksen nostaminen on aika vaikeata, jos olet putkilla neljä krt viikossa.

Itse olen samanlaisessa tilanteessa kuin sinä eli kausi painaa päälle. Enkä aio kauden aikana tehdä jaloille maksimia, koska noiden neljän jään takia on palautuminen lähes mahdotonta. Penkkiä pystyy nostamaan, koska se ei vaikuta liikkumiseen ainakaan minulla.

Olen kirjoittanut tänne jo kerran ohjeen, että kannattaa jaksottaa sitä reenaamista. Talvi menee aina "ylläpitäessä" keväällä ja kesällä hankittua voimaa. Mutta en tiedä, jos haluat tulokset ylös ja liikkua vähän heikommin kentällä niin kyllähän se onnistuu. Itse mieluummin liikun sulavasti (heh) palautuneilla jaloilla ja jumitan niitä sitten maaliskuun lopusta juhannukselle. Juhannukselta aletaan sitten jalostamaan sitä voimaa räjähtäväksi ja "lajiomaisemmaksi".

Jos kuitenkin maksimia tekee, kannattaa ajoittaa se niin, että seuraavana päivänä on palauttava treeni. Kannattaa myös katsella hiukan sitä ruokapuolta ja lihashuoltoa, koska on erittäin inhottavaa mennä puoliksi palautuneena luistelemaan. Hyvää kautta !

Olen itse pelannut jääkiekkoa 5vuotta sm-tasolla kunnes lopetin viime keväänä. Voimailu vei mennessään sen aloitettuani!. Itselläni oli myöskin aikamoista taiteilua sovittaa voimareenit jääkiekon ohelle mutta voin sanoa,että kyllä se onnistuu jos vain jaksat panostaa.

Suosittelen sinulle, että käyt salilla ennen jääkiekkoharjoituksia. Tee vain raskaita perusliikkeitä: Kyykky, Maastaveto sekä penkki. Apuliikkeinä voit ottaa ojentajia, yläselkää, hauista ja olkapäitä.

Muista pitää huolta, että kroppasi saa laadukasta ravintoa!. Palautusjuomat ovat mielestäni jo välttämättömyys tuollla reenimäärällä. Älä myöskään laiminlyö lepoa!. Yritä varata kropallesi vähintään 1 totaalinen lepopäivä ja kevennä reeniäsi, jos esim. lätkässä on "joulutauko rääkki" yms.

Minun mielipiteeni rinnallevedosta on se, että erityisesti jääkiekko sekä yleisurheilupiireissä pidetään tätä liikettä jonkinlaisena messias-liikkeenä jonka kaikkivoipaisuutta ei sovi kyseenalaistaa. Itse en tätä liikettä erityisemmin tehnyt lätkäaikoinani, silti otin sitä raakana 120kg:lla 5toistoa kun olin 17 vuotias ja painoa oli 85kg. Yritän tässä sanoa sitä, että raskaat perusliikkeet kunniaan.

On hyvä, että olet asettanut itsellesi tavoitteet joihin pyrit. Se on mielestäni yksi ensimmäisistä asioista joka kannattaa tehdä. Teki sitten mitä tahansa elämässä. Tavoitteesi näyttävät hyvin realistisilta enkä usko, että sinulla on vaikeuksia saavuttaa ne jos vain jaksat panostaa ja pitää huolta itsestäsi.

fullpower sanoi:
Rinnallevedonhan pystyy tekemään aivan varmasti ihan yhtä räjähtävästi vedonkin jälkeen. Se vaan riippuu veto reeni tehosta millä se ajetaan. Mitä kovemmalla teholla ajetaan sitä enemmän joutuu skarppaamaan omalla päällä rinnallevedossa. Teen sen sitä varten kyykyn kautta koska suurin osa jotka jättää menemättä kyykkyyn kun ei viitsi opetella menemään sinne. Toiseksi se en saa käymään raakana yhtään mihinkään lihakseen. Tuota en kyllä käsittänyt että lantion työ jää heikommaksi ja että nopeusvaikutusta ei tulisi samalla lailla kun raakana? Keskiroppaa ja lantiota se minun mielestä kuormittaa enemmän kun tekee kyykystä.

Erikoinen kommentti. Argumenttisi sotii niitä oppeja vastaan jotka itse olen näistä asioista viisaammiltani saanut ja joita näen jatkuvasti eri lajien urheilijoiden noudattavan( mm. vaikka kuulantyöntäjien tai painonnostajien ). Elikkä räjähtävät liikkeet aina ensin ja staattiset vasta jälkeen. Ja raaka rv kehittää nopeutta tehokkaammin kuin kyykyn kautta tehty(tästä syystä mm. pikajuoksijat tai heittäjätkin tekee rv:n aina raakana ). Kummalta myös kuullostaa, ettei raaka rv vaikuta sulla mihinkään lihakseen. Kertoisitko mikä on sun rv max, entä veto ja kyykky max?

Tuossa tosin olen samaa mieltä, että kyykyn kautta tehty rv kuormittaa keskikroppaa ja lantiota raakaa enemmän.

Armas sanoi:
Kummalta myös kuullostaa, ettei raaka rv vaikuta sulla mihinkään lihakseen. Kertoisitko mikä on sun rv max, entä veto ja kyykky max?

Tuossa tosin olen samaa mieltä, että kyykyn kautta tehty rv kuormittaa keskikroppaa ja lantiota raakaa enemmän.

En tee rinnallevetoa juurikaan äärimmäisen kovasti ,mutta 120kg oon vetänyt kevyesti. kyykky 250kg ,veto 300+kg. Eihän nämä kummosia tuloksia ole varsinkaan rinnalleveto ,mutta ei tekniikkakaan niin hyvä ole että rupeaisin enempää ottamaan ennen kun saan liikkeen suurinpiirtein haltuun.

Armas sanoi:
Ja raaka rv kehittää nopeutta tehokkaammin kuin kyykyn kautta tehty(tästä syystä mm. pikajuoksijat tai heittäjätkin tekee rv:n aina raakana ).
Perusteluja kiitos. Raa´assa rinnallevedossa veto täytyy toki olla nopeampi kuin kyykkyynvedossa, mutta kehittääkö se nopeutta enemmän on eri asia.
Kyykkyynvedossa voi käyttää isompia painoja, mutta luulen että esim. pikajuoksijat vetää mielummin raakana, koska heillä ei ole aikaa opetella rinnallevedon tekniikkaa kunnolla.
Minä olen ainakin ollut siinä käsityksessä että esim. maksimiykköset kyykyssä kehittää nopeutta enemmän kuin nopeuskyykyt 50% maksimista, joten tällöin myös raskaat kyykkyyn vedot olisivat tehokkaampia kuin kevyemmät ja nopeammat raa´at rinnallevedot.
Ja eikös siinä Meksikon olympialaisissa tehdyssä testissä (30m juoksu telineistä) nopeimpia urheilijoita kaikista olleet painonnostajat, eivätkä raakana rinnalle vetävät pikajuoksijat?:arvi:

Tämä kaikki oli vankkaa mutu-tietämystäni, mutta oikaistaa ihmeessä jos olen väärässä. :joulu6:

Hese sanoi:
Tuon maastavetotuloksen nostaminen on aika vaikeata, jos olet putkilla neljä krt viikossa.

Itse olen samanlaisessa tilanteessa kuin sinä eli kausi painaa päälle. Enkä aio kauden aikana tehdä jaloille maksimia, koska noiden neljän jään takia on palautuminen lähes mahdotonta. Penkkiä pystyy nostamaan, koska se ei vaikuta liikkumiseen ainakaan minulla.

Olen kirjoittanut tänne jo kerran ohjeen, että kannattaa jaksottaa sitä reenaamista. Talvi menee aina "ylläpitäessä" keväällä ja kesällä hankittua voimaa. Mutta en tiedä, jos haluat tulokset ylös ja liikkua vähän heikommin kentällä niin kyllähän se onnistuu. Itse mieluummin liikun sulavasti (heh) palautuneilla jaloilla ja jumitan niitä sitten maaliskuun lopusta juhannukselle. Juhannukselta aletaan sitten jalostamaan sitä voimaa räjähtäväksi ja "lajiomaisemmaksi".

Jos kuitenkin maksimia tekee, kannattaa ajoittaa se niin, että seuraavana päivänä on palauttava treeni. Kannattaa myös katsella hiukan sitä ruokapuolta ja lihashuoltoa, koska on erittäin inhottavaa mennä puoliksi palautuneena luistelemaan. Hyvää kautta !

Elikkäs mulla on jääreeni vaan 3x viikkoon tällä hetkellä ja yksi oheisreeni (kuntopiiri yms.), jossain vaiheessa tuokin muuttuu jääksi. Toisaalta voisi vähäsen jaksottaa tätä reeniä silleen , että keväällä tehään tota maksimia, kesällä "peruskuntoo" ja sitten talvella ylläpitoa ja räjähtävyyttä. Tämä siis koskien kyykkyä ja vetoa.

Penkki laahaa jäljessä, luultavasti koska en tehnyt koko viime keväänä/kesänä normaali penkkiä. Joten sitä voisi tehdä kuitenkin ihan täysipainoisesti , jotta saisin sen tuloksen tässä kevättalveen mennessä sinne 100kg nurkille.

fullpower... se kun ei ole mikään päänsisusjuttu, pystyykö sen tekemään yhtä nopeesti vedon jälkeen vai freshinä, sitä on ihan turha väittää, koska se vaan ei niin mene. ei mun tartte tän ikäsenä siitä itteeni korostaen täällä pälistä, kunhan toin faktan esiin.

se veto pitäs tehdä HYVIN kevyesti (esim. 4*3*60%), jos aikoo tykittää rinnallevedot yhtä kovalla teholla, kuin jos ne tekis ennen vetoa. tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, miten asioihin keskittyy, vaan kyseessä on ihmisen hermojärjestelmän aktiivisuus. ellet ole hyperfriikki ägligägli-planeetalta, jolla on kumuloituvasti paraneva hermostoaktiivisuus suhteessa rasitukseen, ei sunkaan kroppa ihmeisiin pysty. valitettavasti näin on, eikä sitä VOI mitenkään muuttaa. ei se susta silti tee huonompaa ihmistä, jos teet rinnallevedon vasta maastavedon jälkeen. muuten kyllä ikäisellesi hienot tulokset. ja eiku uusia satalukuja kohti :D

sun maastavedolla pitäs tulla kyykkyyn rinnalle semmonen 200kg ja raakana sellanen 170kg. eli periaatteessa sun rinnalleveto toimii hyvänä loppuverrana, eikä niinkään ominaisuuksia kehittävänä harjoitteena.

ÄLÄ nyt sitten ota tästä hernettä nenään, vaikkei asiat niin ole, kuin on luultu. sanoinhan "hyvänä (!) loppuverrana". niin se onkin. mun mielestä maastavedon jälkeen ois hyväkin tehdä jotain iisimpää ja räväkämpää, niin saa hieman liikettä niveliin. virtasen jarmokin käytti rinnallevetoa myös loppuverraan ja paikkojen irrotteluun. jotkut käy kyykyn jälkeen esim. tekees kevyitä juoksuvetoja. ei nekään nopeutta kehitä, mutta auttavat palautumisen aloituksessa ja rentouttavat lihaksia. :kippis1:

pecman yms... kyykyn kautta tehtävä veto vedetään huomattavasti alemmas, kuin raaka, jolloin on kyseessä enempi voimaan ja varsinkin tekniikkaan perustuva liike verrattuna raakaan vetoon, joka on enemmän voima-nopeus -akselin nopeuspäässä. ei siis missään juoksentelunopeus- vaan räjähtävän voiman päässä siis. tää on tutkittu juttu. laskettu teho on kovempi. kyykkyn vedon räjähtävyys näkyy painonnostossa enemmän allemenon aktiivisuutena, kuin itse vedon räjähtävyytenä. painot on liian suuret siihen.

kyykkyyn vedossa myös rasittuu reidet enempi ja toiston aikapituus on suurempi, mikä ehkä selittää sen paremman tunteen lihaksissa. aika kummaa todella on, ellei raaka veto muka minnekään tunnu???!!!

se, että yleisurheilijat tekee raakaa, eikä kyykkyyn vetoa, ei riipu niinkään tekniikan hallinnasta, vaan nimenomaan paremmista räjähtävyysvaikutuksista lantion lihaksiin. ja monella yleisurheilijalla on muuten todella hyvä tekniikka vedoissakin... lisäksi kyykkyn vedoilla on aika suuret mahdollisuudet saada itelleen a)lumpion takapintojen kulumia normaalia enemmän, b)muita polvivammoja, c)revenneet reisilihakset(oikeasti). miksi siis riskeerata.

painijat taas tekee joskus kyykkyyn vetoa koordinaation ja yhteisvaikutuksen takia. sen sijaan vois myös tehdä raa´an vedon ja sen jälkeen etukyykyn. painijatkaan ei tee kyllä ihan syväkyykkyyn vetoja ku äärimmäisen harvoin ellei muuten tuu, vaan kyykkysyvyys jää yli vaakasuoran. tää kans eem. riskien takia. oon etelä-pohjanmaalta kotosin ja usko pois, on tullu muutamakin painitreeni nähtyä ;)

lyhyillä (10-30m) juoksuvedoilla painonnostajat todella on aavistuksen parempia, kuin pikamenijät. se startti onkin enemmän voimasta kiinni, kuin juoksutekniikasta ja nopeuskestävyydestä. samoin pärjäisivät myös voimanostajat. esim. 85 kilonen veljeni ei koskaan ollu juoksutreeniä tehnyt, mutta juoksi (200kg:n senhetkisellä kyykyllä) kylmiltään 12,3/100m. suuret voimat ei tarkota hitautta. huono koordinaatio yleensä tarkottaa. brent mikesellkin meni töissä juoksemaan ja rikko kummatkin reitensä... olis vaan pysyny pyllistelyissään :D

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
jto sanoi:
pecman yms... kyykyn kautta tehtävä veto vedetään huomattavasti alemmas, kuin raaka, jolloin on kyseessä enempi voimaan ja varsinkin tekniikkaan perustuva liike verrattuna raakaan vetoon, joka on enemmän voima-nopeus -akselin nopeuspäässä.
Minun käsittääkseni se kyykyn kautta tehtävä veto vedetään juuri niin ylös kuin se tulee, eikä tarkoituksella alemmaksi. Painot vaan ovat isommat ja siksi vedon jälkeen täytyy mennä melko vikkelään kyykkyyn.

jto sanoi:
kyykkyn vedon räjähtävyys näkyy painonnostossa enemmän allemenon aktiivisuutena, kuin itse vedon räjähtävyytenä. painot on liian suuret siihen.

Painonnoston parissa näkee kahdenlaisia tyylejä kyykkyynvetäjienkin keskuudessa. Jotkut tekevät vedon räjähtävämmin ja nopeammin, toiset taas kontrolloidummin ja he taas panostavat nopeaan allemenoon. Eräällä painonnostosivuilla oli esitetty huipputason nostajien tekniikoita rinnakkain animoituina ja nopeudessa huomasi kyllä selkeitä eroja.
Yritän sanoa sitä, ettei kyykkyyn vetäminen automaattisesti tarkoita räjähtävyyden menetystä. Jotkut painonnostajat vain panostavat enemmän allemenoon, koska tuolla tyylillä nousee enemmän. Tätä näkee varsinkin teknisten, mutta "heikkojen" nostajien tekevän.

jto sanoi:
lyhyillä (10-30m) juoksuvedoilla painonnostajat todella on aavistuksen parempia, kuin pikamenijät. se startti onkin enemmän voimasta kiinni, kuin juoksutekniikasta ja nopeuskestävyydestä.
Jos räjähtävyyttä ja nopeutta haluaa juoksemalla vertailla niin kai tuo startti mittaa sitä parhaiten?
Käsittääkseni painonnostajat tekevät melkoisia tuloksia myös erilaisissa hyppytesteissä.
Olisiko heidänkin räjähtävyytensä ja nopeutensa kehittynyt mielestäsi enemmän tekemällä vain raakaversioita tempauksesta ja rinnallevedosta?

PS. Tiedät aiheesta paljon enemmän kuin minä, mutta se ei estä minua silti väittelemästä kanssasi :david:
Jos sinulla on laittaa linkkiä tutkimuksiin jotka todistavat raa´an rinnallevedon paremmuutta räjähtävyyden ja nopeuden kehittäjänä näkisin ne mielelläni. :joulu5:

Pecman sanoi:
"Minun käsittääkseni se kyykyn kautta tehtävä veto vedetään juuri niin ylös kuin se tulee, eikä tarkoituksella alemmaksi. Painot vaan ovat isommat ja siksi vedon jälkeen täytyy mennä melko vikkelään kyykkyyn."

Heh, ei kai sitä nyt todellakaan tarkoituksella alemmaksi vedetä, en sitä tarkota, mutta tokihan se veto jää rautojen suuruuden takia alemmaksi, kuin raa´assa vedossa. Juuri tähän vedettävään matkaan ja aikaan, joka siihen kuluu se teho perustuukin. Sen vuoksi esim. kyykkyynvedossa on kovempi teho kuin maastavedossa. Ja tempauksessa on kovempi teho kuin rinnallevedossa jne jne...

"Painonnoston parissa näkee kahdenlaisia tyylejä kyykkyynvetäjienkin keskuudessa. Jotkut tekevät vedon räjähtävämmin ja nopeammin, toiset taas kontrolloidummin ja he taas panostavat nopeaan allemenoon. Eräällä painonnostosivuilla oli esitetty huipputason nostajien tekniikoita rinnakkain animoituina ja nopeudessa huomasi kyllä selkeitä eroja."

Noinhan se osittain on, vrt. esim. "hidas" Antti Everi ja nopeemmin toisen vedon vetävä joku Zang Zugang tai Zlatan Vanev vaikka. Mikä saitti muuten?

"Yritän sanoa sitä, ettei kyykkyyn vetäminen automaattisesti tarkoita räjähtävyyden menetystä. Jotkut painonnostajat vain panostavat enemmän allemenoon, koska tuolla tyylillä nousee enemmän. Tätä näkee varsinkin teknisten, mutta "heikkojen" nostajien tekevän."

Ei tietenkään tarkoita, mutta puhuttaessa suhteellisesta tehosta ero on selkeä. Kyllä painonnoston nykytrendi on nimenomaan allemenon kehittämisessä. Siihen se perustuu koko homma. Ellei alle päästä, ei oo mitä nostaa. Tätä on aika turha ees kyseenalaistaa.

"Jos räjähtävyyttä ja nopeutta haluaa juoksemalla vertailla niin kai tuo startti mittaa sitä parhaiten?
Käsittääkseni painonnostajat tekevät melkoisia tuloksia myös erilaisissa hyppytesteissä.
Olisiko heidänkin räjähtävyytensä ja nopeutensa kehittynyt mielestäsi enemmän tekemällä vain raakaversioita tempauksesta ja rinnallevedosta?"

No voi herran tähden! Huudatatsä mua vai? :D. Eiköhän toi nyt ole ihan itsestäänselvää??? Painonnostajien räjähtävyys tulee SUUREMMASTA VOIMASTA ja sitä kautta paremmasta TEHOSTA lyhyellä matkalla tai esim. vauhdittomassa pituudessa.

Jos verrataan 80-kilosen juoksijan ja nostajan voimia, siinä se ero tulee eikä missään määrätyssä liikkeessä. (Eikä painonnostajien räjähtävyys olisi kehittynyt paremmin raaoilla vedoilla, koska heidän LAJIINSA kuuluu kyykkyynveto.)

"PS. Tiedät aiheesta paljon enemmän kuin minä, mutta se ei estä minua silti väittelemästä kanssasi :david: "

Väitellä nyt saa vaikka ruohikon väristä ilman, että tulos muuttuu... Tiedät sinäkin varmaan enemmän jostain kuin minä, mutta miksi mun pitäis sillon siitä sun kanssa väitellä???" Huvikseni? Piruuttani?? Tuskin.

"Jos sinulla on laittaa linkkiä tutkimuksiin jotka todistavat raa´an rinnallevedon paremmuutta räjähtävyyden ja nopeuden kehittäjänä näkisin ne mielelläni. :joulu5:
"

Eipä nyt ole linkkiä, kun ko. tutkimuksen (tutkittiin aika paljon urheilun tehojuttuja) luin aikanaan paperilta joskus 90-luvulla.

Kuten sanottua: en ole täällä todistelemassa mitään tai tekemässä itsestäni mitään sen suurempaa, kuin olen. Ei ole tarvetta korostaa itseäni millään tavoin guruilemalla. Lienee tullut selväksi. Kunhan esitin asiaan liittyvän tosiseikan.

Perkele :wall:

ohos...tulipas quotattua melki kaikki... noo...selvittäkää....

jto sanoi:
"PS. Tiedät aiheesta paljon enemmän kuin minä, mutta se ei estä minua silti väittelemästä kanssasi "

Väitellä nyt saa vaikka ruohikon väristä ilman, että tulos muuttuu... Tiedät sinäkin varmaan enemmän jostain kuin minä, mutta miksi mun pitäis sillon siitä sun kanssa väitellä???"
Jaa vizi meni ohi, no ei se mitään.
:thumbs:

jto sanoi:
Painonnostajien räjähtävyys tulee SUUREMMASTA VOIMASTA ja sitä kautta paremmasta TEHOSTA lyhyellä matkalla tai esim. vauhdittomassa pituudessa.
No tästäpä tuliki mieleen kysymys, että voisko myös ne juoksijat, heittäjät ym. hommata enemmän VOIMAA kyykkyyn vetämällä?

Isommat painot-> enemmän voimaa ->enemmän tehoa->enemmän nopeutta vai eikö toimi näin?

Ja mitä tulee tohon painonnoston nykyiseen trendiin, että allemenoon panostetaan niin kyllä Ateenassa näytti ainakin mun silmään ne maailmanennätykset tulevan vähemmän sähäköillä allemenoilla.

kisskiss sanoi:
Tottahan toki rv pitää mennä kyykkyyn , isot painot on aika vaikea ottaa rinnalle hauiskääntönä :D

Sano tuo Hossein Rezazadehille. Olikohan viime MM-kisat kun katselin, Iranilainen ei viitsinyt pahemmin kyykkiä ennen kuin painoa tangossa oli jonkin verran yli 200.

NHB sanoi:
Sano tuo Hossein Rezazadehille. Olikohan viime MM-kisat kun katselin, Iranilainen ei viitsinyt pahemmin kyykkiä ennen kuin painoa tangossa oli jonkin verran yli 200.
Puhutko nyt tempauksesta?
Hossein ottaa raakana rinnalle 240 kg. :arvi: :rock:

NHB sanoi:

Tarkoitin tässä lähinnä itseäni. :P Ei multa tule raakana yhtä paljon kun kyykyn kautta.;P

Pecman sanoi:
Tästäpä tuliki mieleen kysymys, että voisko myös ne juoksijat, heittäjät ym. hommata enemmän VOIMAA kyykkyyn vetämällä?

Isommat painot-> enemmän voimaa ->enemmän tehoa->enemmän nopeutta vai eikö toimi näin?

Ja mitä tulee tohon painonnoston nykyiseen trendiin, että allemenoon panostetaan niin kyllä Ateenassa näytti ainakin mun silmään ne maailmanennätykset tulevan vähemmän sähäköillä allemenoilla.

Asialinjalle palatakseni :D

Kyllä se juoksijoiden voimanhankinta tapahtuu myös lajikulmia noudattaen. Se pitää täs nyt muistaa. Juoksussa edes lähdössä ei tarvita kyykkyynvedon polvikulmia. Ja paljon turvallisemmin pystyy lantiota treenaamaan kyykyillä ja maastavedoillakin jne. Mun mielestä kyllä moni juoksija vois hyötyä myös syvemmistäkin kyykyistä, kuin niistä puolikkaista, mitä tekevät pääasiassa.

En tiedä, miks sä jankutat (jankuta vaan :kippis1: ) ton kyykkyynvedon autuaallisuudesta, mutta mun mielestä sen käyttö ei oo tarpeellista ja perusteltua muilla kuin painonnostajilla, koska laji niin vaatii. Kuten mainitsin, loukkaantumisriskit kontra hyödyt ei vastaa. Oikein hyvä liike se on, ei sillä ollenkaan. Varsinkin sellanen hieman alle puolikyykyn vedetty versio on vallan mainio.

(Mulle siis käsitteenä kyykkyynveto on nimenomaan painonnostajien rock-bottom rinnalleveto (tai edes läskien reidet vaakasuoraan). Raaka veto sitten sellanen, jossa polvikulma jää yli 90 asteen.)

Ateenan maailmanennätykset teki moni sellanen tyyppi, joilla se allemeno näyttää hitaalta, koska vetotekniikka on erilainen. Eli allemeno lähtee jo ennenkuin ruoto on suorana. Ei siis yleisenä sääntönä, mutta usein tällanen allemeno näyttää hieman löysältä. Kyllä ne raudat niin kovia on, ettei niitä missään puolessavälissä kannatella. Pakko sinne alle on mennä ja kovaa kyytii :D

Allemenoon panostaminen ei tarkota vetovaiheiden halveksintaa. Sitä en tarkottanut tietenkään. Mutta ellei allemenon hyötyjä näe, ei ole mahdollisuuksia saada parasta itsestään irti.

Iranilainen laboratoriotekniikan ihmepoika on sitten eri asia. Uskosin, että kääntäs minkä tahansa raudan rinnalle, kunhan viitsis :D Rezan raaka veto on just tollanen mainitsemani polvikulma n. 90 asteeseen. Ei siis mikään suorille jaloille kääntö. Sillä on muuten sama synttäripäivä ku mulla, joten ei ihme, että on noin hyvä heheheee :lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom