Voimaa maastavetoon?? ---penkki???---

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
elikkä... mulla on nyt sellanen kysymys että millä ohjelmalla vois saaha maastavedon hyvin nousemaan??? ite oon nyt tehny mavea sen viis kertaa ja nyt on menny ykösenä 170kg.. mä oon sen 173cm/78kg!!!! auttakee..

ja hmm.. antakaa vielä penkkiin jokunen hyvä ohjelma.. nyt on menny sen 105kg.. onko se 2*6 hyvä?? :rock:

Tässä vaihessa ei tartte tehä mitään erikoisempia ohjelmia vedolle. Vaikkapa joku 5x5 niin että viimeinen on vasta lähes täysillä vedetty sarja, eli lisäät joka sarjaan lisää painoa. Penkissä toimii aloittelijalle 2x6 hyvin. Vedossa kannattaa panostaa oman tekniikan löytämiseen, mäkin oon nyt hiljan vasta löytäny oma tyylin vaikka oon vetoa tehny yli kaksi vuotta. Vedon apuliikkeinä käy esim. ylä- ja alatalja, selän ojennukset, takareisiliikkeet, korokkeen päältä veto ja pukilta veto.

twinlab sanoi:
Tässä vaihessa ei tartte tehä mitään erikoisempia ohjelmia vedolle. Vaikkapa joku 5x5 niin että viimeinen on vasta lähes täysillä vedetty sarja, eli lisäät joka sarjaan lisää painoa. Penkissä toimii aloittelijalle 2x6 hyvin. Vedossa kannattaa panostaa oman tekniikan löytämiseen, mäkin oon nyt hiljan vasta löytäny oma tyylin vaikka oon vetoa tehny yli kaksi vuotta. Vedon apuliikkeinä käy esim. ylä- ja alatalja, selän ojennukset, takareisiliikkeet, korokkeen päältä veto ja pukilta veto.
mut onko toi sit hyvä toi 170kg näin alkuun?? eli sen 5*5 pitäs olla hyvä sit siihen?? entä pitemmälle ajalle?? onko nostossa sumo vain normaali parempi?? (mä ite käytän sitä normaalia, eli kädet leveämmällä ku jalat)!!

¤Ando¤ "JUMI" sanoi:
onko nostossa sumo vain normaali parempi?? (mä ite käytän sitä normaalia, eli kädet leveämmällä ku jalat)!!

Normaali on parempi, tee siis niin kuin olet tähänkin asti tehnyt.
Ja se 170 on tosiaan hyvä jos vasta aloittelet maastavedon tekemistä.
Luepas tuolta voimapuolelta tuosta 5*5:tä, sillä saat kyllä voimaa vetoon Ja jos siihen penkkiin on joku ohjelma saatava niin sieltä löytyy tietoa siihenkin.
edit.

Moneenko kertaan meinasit kysellä tota 170 kg tulosta? :jahas:

Ja edelleen, olet nuori ja aloittelija, panosta siihen tekniikkaan nyt huolella ja vedä niitä kovempia rautoja sitten kun perusjutut on kunnossa.

Penkkiin käy kyllä aloittelijallekin tuo 2x6. Mutta siinäkin se tekniikka ensin kuntoon.

-Bull- sanoi:
Onko 2x6 muka vain aloittelijoille tarkoitettu? Eikös aika monet kokeneemmatkin nosta tuolla.

Kuka on väittänyt muute? Twinlab vaan totesi että toimii aloittelijalle. Toimii IMO ihan kaikille.

-Bull- sanoi:
Onko 2x6 muka vain aloittelijoille tarkoitettu? Eikös aika monet kokeneemmatkin nosta tuolla.

No kyllä sillä tosiaan kaikki voi ihan hyvin surutta nostella, eipä siinä mitään... :)

edit:
¤Ando¤ "JUMI" sanoi:
mut onko toi sit hyvä toi 170kg näin alkuun?? eli sen 5*5 pitäs olla hyvä sit siihen?? entä pitemmälle ajalle?? onko nostossa sumo vain normaali parempi?? (mä ite käytän sitä normaalia, eli kädet leveämmällä ku jalat)!!

No pidemmälle ajalle voi keksiä sitten mitä haluu ja kun tuntee itteensä ja on tietoa. Jokainen löytää omat juttunsa ajan mittaan. Ei netistä käsin voi sanoo kumpi sulle sopii, sumo vai perinteinen. Yleisesti ottaen suurinosa vetää kapealta. Mutta hyvät välitykset omaavat vetävät sitten kisoissa sumolla, mutta kuitenkin voivat treenata kapealla. Se riippuu aivan henkilöstä, kokeile itse kummalla on parempi vetää ja pyydä jonkun kokeneen tarkistamaan tekniikat.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Maastavedon paras kaveri: kyykky. Jos vetää sumolla niin leveää kyykkyä ja prässiä jos taas vetää kapeella niin sama homma mutta kapeemmalla noi. Itselläni ainakin toimii. Ohjelmana toimii mikä tahansa progressiivinen ohjelma, jossa saat tarpeeks myös lepoa. Maastavedossa vitosetkin on jo suhteellisen pitkiä sarjoja, joten pidempiä ainakaan et tarvitse kun voima hakusessa (vaikka aloittelija lajissa oletkin), hyvällä tekniikalla joka toisto tottakai.

Aika aloittelija olen itsekkin maastavedossa ja tuota 5*5 systeemiä meinasin kokeilla.
Ymmärsinkö oikein että vedän vain yhden 'kovan' sarjan tuossa treenissä?

Eli esim:
-lämmitelysarjat
5*90
5*110
5*130
5*140
5*150 (enempää toistoja ei pystyisi enää edes tekemään)

Ihan kovat tulokset pojalla kyllä on kun pari kertaa vasta mavea tehny ja heti 170kg irtoaa :D . tätä en nyt heti kyllä edes uskois :) . mutta onhan näitä poikkeuksi, mutta yleensä tuohon 170kg maveen pitää reenata melkeen vuosi. :)

Joze86 sanoi:
Ihan kovat tulokset pojalla kyllä on kun pari kertaa vasta mavea tehny ja heti 170kg irtoaa :D . tätä en nyt heti kyllä edes uskois :) . mutta onhan näitä poikkeuksi, mutta yleensä tuohon 170kg maveen pitää reenata melkeen vuosi. :)

Vaikea sanoa miten tuo ikä vaikuttaa, mutta itse kokeilin mavea ensimmäisen kerran vasta loppuvuodesta. Treenasin pari kertaa. Pidin puolitoista kuukautta treeni taukoa ja meni itselläkin tuo sama 170 kg.
Joten tuskin tuo nyt niin ihmeellistä on jos joku nuorempi aloittaa samalla lailla, kai :confused:

Mulla on semmonen ongelma, että maastavedosta nousis ylös varmaankin ihan kohtuullisia painoja (en oo mitään ennätyksiä koittanu) mutta kun teen sarjaa, niin siinä palautus vaiheessa kun lasken tangon takaisin maahan selkä meinaa painua notkolle. Eli pitäisikö treenata sen verran pienillä painoilla että saa selän pysymään kurissa myös palautus vaiheessa? Oon tehnyt 3 sarjaa kussakin 10 toistoa, pitäisikö lyhentää sarjoja? Massaa haluan säilyttää kun dietillä olen..

nelkku sanoi:
Maastavedon paras kaveri: kyykky. Jos vetää sumolla niin leveää kyykkyä ja prässiä jos taas vetää kapeella niin sama homma mutta kapeemmalla noi. Itselläni ainakin toimii. Ohjelmana toimii mikä tahansa progressiivinen ohjelma, jossa saat tarpeeks myös lepoa. Maastavedossa vitosetkin on jo suhteellisen pitkiä sarjoja, joten pidempiä ainakaan et tarvitse kun voima hakusessa (vaikka aloittelija lajissa oletkin), hyvällä tekniikalla joka toisto tottakai.

Olen samaa mieltä. Pitkään vaivannut heikko lattiasta-irroitus-ongelma, poistui kun aloin treenata kyykkyä alle kisasyvyyden. Loppuojennus on harvoin heikoin lenkki maastanostossa.

Kapealla vedettäessä on myös tärkeää venytellä takareisiä, muuten saattaa vähemmän notkeilla henkilöillä (kuten minä) alkaa selkä pyöristymään, kun lantion liikkuvuus ei riitä.

blackie lawless sanoi:
Vaikea sanoa miten tuo ikä vaikuttaa, mutta itse kokeilin mavea ensimmäisen kerran vasta loppuvuodesta. Treenasin pari kertaa. Pidin puolitoista kuukautta treeni taukoa ja meni itselläkin tuo sama 170 kg.
Joten tuskin tuo nyt niin ihmeellistä on jos joku nuorempi aloittaa samalla lailla, kai :confused:

Niinpä. Ja itellä kokemusta tästä kun joskus 15-16 vuotiaana vähän "kokeiltiin" mavea. Taisi se 150 kg nousta ja selkä olikin sitten niin jumissa senjälkeen, että ei tarvinnut pariin viikkoon edes harkita tangon nostamista. Eli täyttä :david: -meininkiä. Ja olenkin koittanut peräänkuuluttaa sitä tekniikan hiomista ja maksimien kokeilun jättämistä kokonaan väliin.

Pari vinkkiä maastavetoon:

-Jos haluat maksimivoimaa niin tee lyhyitä sarjoja, esim. 5x5
-Älä pompauta painoja lattiasta. Kun pysäyttää jokaisen toiston maahan, niin saa paremmin harjoitusta maksimiykköstä varten.
-Yritä välttää vyön käyttöä kevyemmillä painoilla, jotta keskivartalo vahvistuu.
-Hiukan helpommin saa painot ylös kun käyttää paksupohjaisten lenkkareiden sijasta maastavetotossuja yms. muita litteäpohjaisia kenkiä

Dreamerin vinkit todella hyviä tossa kohtaa, monilla näkee sen vyön olevan päällä jo ennenkuin astutaan salin ovesta sisälle. Samoin lämppäreiden vetäminen myötäotteella on ihan kiva homma (ilman mitään remmisysteemejä!). 5x5 maastavedossa on jo aika paljon ja kuten taisin aikasemminkin todeta niin vitonen on aika pitkä sarja mavessa jo, itse teen 2-3 toistoa ja ne kyllä saakin riittää pitkiksi sarjoiksi, tosin mun mave nyt on niin olematon että voisin olla hiljaa :(

Eemeli sanoi:
Mulla on semmonen ongelma, että maastavedosta nousis ylös varmaankin ihan kohtuullisia painoja (en oo mitään ennätyksiä koittanu) mutta kun teen sarjaa, niin siinä palautus vaiheessa kun lasken tangon takaisin maahan selkä meinaa painua notkolle. Eli pitäisikö treenata sen verran pienillä painoilla että saa selän pysymään kurissa myös palautus vaiheessa? Oon tehnyt 3 sarjaa kussakin 10 toistoa, pitäisikö lyhentää sarjoja? Massaa haluan säilyttää kun dietillä olen..

Tekniikka kannattaa pitää kurissa koko liikkeen ajan, 10 toistoo mavessa on kyl aika paljon.Täälläkin monet vääntää 2-3 toiston sarjoja.
Pudota toistot vaikka kuuteen tai seiskaan ja keskity huolella tekniikkaan, muista keskittyä myös siihen laskuvaiheeseen,
alaselkä tiukkana loppuun asti.
Yläselkähän jonkinverran pyöristyy pakostakin (ainakin mulla), mutta alaselän
pitää olla "jäykkänä" koko ajan.
Myös alavatsat pitää olla tässä liikkeessä kunnossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom