Voima-ja massakausi???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tommih
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mites teillä muuttuu toistot ja sarjat (määrät) voimakauden tulossa kuvioihin?

Käytättekö erikoisteekniikoita molemmissa kausissa?:confused: :confused: :confused:

Ei kaikki edes pidä erikseen voimakausia.

Originally posted by strike
ei niin. mä saatan pitää joskus 4 viikon voimakauden, mutta ei siitäkään tule oikeen mitään. esim. hauiksille ei ole mitään järkeä lähteä tekemään alle 8 toiston sarjoja, eikä myöskään eri vipunostoissa (paitsi ehkä rinnalle). jos haluaa pitää voimakauden, neuvoisin tekemään raskaita perusliikkeitä alle 6 toiston sarjoilla ja jättää kaikki ns. muotoliikkeet (joista juttua vähän toisaalla) pois. selkätreenissä kannattaa jättää taljat ja muut koneet pois ja tehdä maastavetoa ja leuanvetoa lisäpainoilla

Originally posted by beginner
esim. hauiksille ei ole mitään järkeä lähteä tekemään alle 8 toiston sarjoja

Ai miksi ei? Mulle esim. vitosetkin hauiskäännössä suoralla tangolla toimivat hyvin.

Originally posted by tommih
Mites teillä muuttuu toistot ja sarjat (määrät) voimakauden tulossa kuvioihin?

Käytättekö erikoisteekniikoita molemmissa kausissa?:confused: :confused: :confused:

"Voimakaudet" ei mitenkään välttämättä kuulu kehonrakennukseen.

Jos jotain voimakausia pidät, niin erikoistekniikat ei taida sinne juuri kuulua. Voimanostajat ei yleensä koskaan vie sarjoja edes epäonnistumiseen saakka.

Originally posted by strike

Ja kaikki ei erikseen pidä kehonrakennuskausia;)

No mutta vakavasti, S225T:n kommentit voimareenistä olivat asiaa. Voimareenissä: paljon kiloja, melkein 100% isoja perustekniikoita (ei ns. kissansuihinottoliikkeitä), vähän toistoja, paljon sarjoja, melko pitkät sarjatauot (itellä n.3-5min, kilpanostajilla kuulemma voi olla paaaljonkin pidemmät), nopeusreenit kehiin eikä tosiaan viedä sarjoja ns. loppuun.

Voimareenin erikoistekniikoina vois kai pitää esim. kumilenkkien ja/tai ketjujen käyttöä, mutta tosiaan mitään pakkotoistoja, pudotussarjoja tms. ei varmaan kovin usein käytetä.

Mutta ei se huono idea oo mun mielestä joskus vaihdella reeniensä tyyliä akselilla voima/bodaus. Ottaa esim. jonkun parin kk:n jakson jotain ihan eri tyylistä reeniä, mitä yleensä tekee, niin saattaa yllättyä myönteisesti ja oppia monenlaista uutta. Vaihtelu virkistää.

Vähennä liikeiden määrää. Joka lihasryhmälle vain perusliikkeet, esim. penkki, kyykky, hauiskääntö suoralla tangolla. Pienille lihasryhmille kuuden, ei ainakaan pidempiä toistoja, suurille vielä lyhyempiä, parhaimmillaan vaikka kolmosia.

Originally posted by AutoScum
Ai miksi ei? Mulle esim. vitosetkin hauiskäännössä suoralla tangolla toimivat hyvin.
näin joillakin, mutta yleisesti kun haetaan kokoa käsiin, toistot liikkuu siinä 8-15, supereissa 20. itse en ole nimenomaan hauiksiin sitä VOIMAA niinkään hakemassa vaan KOKOA. kun kumpaakaan ei ole:(

siis raskaita perusliikkeitä, toistot 1-5. kovia vitosia ei tarvitse tehdä kuin kolme, se ainakin mulle yleensä riittää. kakkosia ja kolmosia voi sitten tehdä vaikka viisikin sarjaa

Back
Ylös Bottom