Voiko takakyykkyä korvata tai helpottaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kageon
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuo nyt on typerintä mitä voi tehdä. Oikeasti. Se ei ole mikään ratkaisu vaan välttämättömän asian siirtämistä hetkeksi jos meinaa tulevaisuudessakin treenata.

Nimenomaan, välttämättömän asian siirtämistä tulevaisuuteen. Itselleni alussa oli tuskaa kannatella 80kg niskassa ja käytin pehmusteita, se takasi sen että pystyin normaalisti kyykkäilemään ja kun hartiaseutu vahvistui muun treenin seurauksena, otin pehmusteet pois. Helppoa ja toimivaa.

Tuo nyt on typerintä mitä voi tehdä. Oikeasti. Se ei ole mikään ratkaisu vaan välttämättömän asian siirtämistä hetkeksi jos meinaa tulevaisuudessakin treenata.

Paskat.

Jengi kyykännyt pehmusteilla vuosikaudet, parempi kyykätä pehmusteilla kuin olla kyykkäämättä ollenkaan. Olkapäät saa kuntoon parin euron jumppakumeilla ja päivittäisellä jumpalla, aikaa se vie joten sillä välin voi kyykätä sen pehmusteen kanssa.

Paskat.

Jengi kyykännyt pehmusteilla vuosikaudet, parempi kyykätä pehmusteilla kuin olla kyykkäämättä ollenkaan. Olkapäät saa kuntoon parin euron jumppakumeilla ja päivittäisellä jumpalla, aikaa se vie joten sillä välin voi kyykätä sen pehmusteen kanssa.

Ketjun aloittajan postissa ei löydy kovin tarkkoja tietoja jotta kivun aiheuttaja voitasiin netin kautta selvittää mutta olen 90% varma että kyse on vain viallisesta tekniikasta eikä mistään liikkuvuuden puutteesta.

Mikä viallinen tekniikka aiheuttaa olkapääkipua kyykyssä? Tietty liian kapea ote tai kyynärpäät liian edessä, mutta kai nuo nyt itsekin kokeilemalla hoksaa?

tom-platz-squat.webp

Jalkaprässi ja mahd ylös jalat, niin ei tarvii enään miettiä mitään takakyykkyä jos ei kiinnosta.. Tosin minut tullaan suolistamaan koska kyseenalaistan kuningasliikkeen :rolleyes:

Elikkäs onko mitään millä voisi korvata takakyykyn, tai helpottaa sitä niin ettei olkapäät menisi joka maanantai uudestaan rikki :P
Safety squat bar voisi olla ratkaisu, mutta suosittelisin olkapääongelmiesi selvittämistä anyway. Näitä tankoja ei kyllä hirveästi saleilla näy. Itselläni onkin teetetyt kahvat, jotka ruuvaan kiinni tankoon ennen kyykkytreeniä ja näin saan kädet tohon eteen. Olen itse kyykännyt 2005 vuodesta näillä kahvoilla olkapäävamman takia ja hyvin toimii. Liike saattaa tuntua hataralta alussa, mutta muutaman kerran jälkeen alkaa sujumaan :)

Ite oon tottunut tekemään ns. low bar jalat leveällä voimanostokyykkyä. Nyt olkapääleikkauksen jälkeen ei vielä liikkuvuus, tarkemmin ulkokierto, anna periksi tehdä tuota. Tällä hetkellä ohjelmassa sen takia etukyykky, joskus otan vielä prässillä pari sarjaa takareisipainotteisesti. Mavea pystyy normaalisti tekemään (itellä selkäpainotteinen tekniikka).

Olkapäät treenaan kotona. Lähinnä paremman keskittymisen takia. Päivittäin liikkuvuusharjotteita kepin kanssa, 3 kertaa viikossa jumppanauhan ja kahvakuulan kanssa pitkiä sarjoja.

Seuraavaksi vois ottaa tuon timsen ehottaman tempausvalan ohjelmaan. Kannattaisko opetella kyykkäämään tanko korkeammalla, onko siis mun rajoittuneelle olkapäälle helpompi? Muitaki vinkkejä otetaan vastaan toki :)

Safety squat bar voisi olla ratkaisu, mutta suosittelisin olkapääongelmiesi selvittämistä anyway. Näitä tankoja ei kyllä hirveästi saleilla näy. Itselläni onkin teetetyt kahvat, jotka ruuvaan kiinni tankoon ennen kyykkytreeniä ja näin saan kädet tohon eteen. Olen itse kyykännyt 2005 vuodesta näillä kahvoilla olkapäävamman takia ja hyvin toimii. Liike saattaa tuntua hataralta alussa, mutta muutaman kerran jälkeen alkaa sujumaan :)

Onko sulla jotan piirustuksia noista?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom