Voiko lihasmassaa kasvattaa dietin aikana?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Lyle McDonald valaa Ultimate Diet 2.0 -kirjassaan toivoa laihduttajille: riittävän rasittava treeni yhdistettynä miinuskaloreihin saa aikaan rasvan vähenemisen mutta lihasmassa ei katoaisi. Tämä johtuisi siitä, että elimistö "syö" lihaksiaan aina miinuskaloreilla mutta sitten oikeanlainen treenaus oikeaan aikaan kasvattaisi lihaksia. Tällöin lopputulos olisi plusmiinusnolla lihasmassan kannalta. Laihduttajille tämä olisi kuitenkin hyvä tieto: dietillä ei välttämättä katoa se työllä ja tuskalla hankittu lihaksisto.

Lyle tosin päättyy suosittelemaan tällaista lihaksia säilyttävää diettausta varten sitten tuota omaa UD:tään eli millään muulla tavalla homma ei ehkä onnistukaan...
UD voi vaan olla monelle kova paikka...

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
ZeiZei sanoi:
en tiedä living prooffeista;) mutta yleensä illuusio johtuu siitä, että lihaksia tulee aluks huomattavasti nopeammin kuin läskiä (ja ne myös paisuvat heti ensimmäisinä viikkoina jos niitä ei olla ennen treenattu). joten jos vaikka olet 180/60 alussa ja 3 kk:n jälkeen 180/70, niin olet varmaankin tiukemman näköinen vaikka rasvat olisivatkin jopa hieman kasvaneet (tämä siis jos treeni ja ruokavalio ovat olleet heti alussa kunnossa).

njet njet ku vyötärö ainakin kapeni, muistan kun ostin 2 uutta vyötä. --->100% varmuudella laihduin, mutta sitten ihmettelin että miksi ei esim. hauberin ympärysmitta kasva ---> läskiä poistui, lihaa tuli ja ympärysmitta pysyi samana, tosin muotoa tuli enemmän :thumbs:

TukkaBodari sanoi:
Eli jos yrittää polttaa ylinmääräistä läskiä pois, niin voiko samalla kasvattaa lihasmassaa?

kyllä voi, mulla ainakin, pudotin 10kg ja kävin 4 kertaa viikossa salilla sinä aikana ja joka kerta sai heittää lisää romua kehiin

Ironbutt hei, onko tuo Lylen kirja niin hyvä että kannattaisi hommata?

Mulla on se ketogenic diet, mutta onko noissa uudemmissa kuinka paljon lisää/uutta tietoa?

raba sanoi:
kyllä voi, mulla ainakin, pudotin 10kg ja kävin 4 kertaa viikossa salilla sinä aikana ja joka kerta sai heittää lisää romua kehiin

Kyllä tuota voimaa voi kasvattaa miinuksella, ainakin aloittelijalle varmasti nousee tulokset jos ei pahemmin ole rautaa nostellut.

Miuku sanoi:
Ironbutt hei, onko tuo Lylen kirja niin hyvä että kannattaisi hommata?

Mulla on se ketogenic diet, mutta onko noissa uudemmissa kuinka paljon lisää/uutta tietoa?

En oo ironbutt mutta myös koehamsteri tuolle kirjan menetelmälle.

Kirja kannattaa ostaa jos on jo kohtalaisen hoikka ja haluaa silti kireämpään kuntoon, ja dieetti on jumittanut.

KD oli saakelin puuduttava ja sisälsi kauheana nippelitietoa. UD2 on enemmän oikea dieettiopas, mutta siinä alussa on pikajohdanto siihen miten läskin poltto toimii, ja loppukirjasta annetaan tarkat ja toimivat ohjeet ruokavalioon ja treenaukseen.

Ai niin, ostakaa elektroninen kirja ja tukekaa kaveria, älkää kopioiko.

edit: on siinä uuttakin tietoa, tai lähinnä päivitystä KD:ssa tehtyihin päätelmiin ja suosituksiin.

Zone-sarja -42%
ZeiZei sanoi:
en tiedä living prooffeista;) mutta yleensä illuusio johtuu siitä, että lihaksia tulee aluks huomattavasti nopeammin kuin läskiä (ja ne myös paisuvat heti ensimmäisinä viikkoina jos niitä ei olla ennen treenattu). joten jos vaikka olet 180/60 alussa ja 3 kk:n jälkeen 180/70, niin olet varmaankin tiukemman näköinen vaikka rasvat olisivatkin jopa hieman kasvaneet (tämä siis jos treeni ja ruokavalio ovat olleet heti alussa kunnossa).

Pikkukommentti tästä; jos oikeasti ei ole hyvässä kunnossa kun aloittaa treenaamisen läskiä oikeasti palaa ja lihasta kasvaa ilman syklitystä. Itse treenasin "ensimmäisen kerran" noin vuoden verran, syksy 2001 - talvi 2002, paino pysyi tasaisena 90kg, vyötäröstä meni (vyön kulumismerkeistä arvioituna) noin 10cm. Peilistäkin näki eron aika hyvin.

Lihastakin voi näköjään polttaa rasvaa kasvattaen. :rolleyes: Ryhdyin marraskuussa taas treenaamaan, nyt dietillä vyötärö oli about sama vasta 85kg'n painossa, eli vähintään viisi kiloa lihasta hävisi tauon aikana. Ja paino pysyi kilon tarkkuudella samana.

Luulisin kyllä että kannattaa kuitenkin vetää joko plus- tai miinuskaloreilla vaikka miten aloittelija olisi.

JSmith sanoi:
En oo ironbutt mutta myös koehamsteri tuolle kirjan menetelmälle.

Kirja kannattaa ostaa jos on jo kohtalaisen hoikka ja haluaa silti kireämpään kuntoon, ja dieetti on jumittanut.

KD oli saakelin puuduttava ja sisälsi kauheana nippelitietoa. UD2 on enemmän oikea dieettiopas, mutta siinä alussa on pikajohdanto siihen miten läskin poltto toimii, ja loppukirjasta annetaan tarkat ja toimivat ohjeet ruokavalioon ja treenaukseen.

Ai niin, ostakaa elektroninen kirja ja tukekaa kaveria, älkää kopioiko.

Kuulostaa hyvältä. Pitää varmaan surffata amazoniin, varsinkin jos joku muukin vielä suosittelee (?) Nykyään oon tullut vähän epäilevämmäksi, sen jälkeen kun tilasin ummikkona jotain tappokungfukirjoja jotka olikin sitten ihan :kakka: aa.

Mä en tykkää noista elektronisista, ennemmin tai myöhemmin tulee aina joku kovalevytuho ja vie kaikki mukanaan tai sitten file vaan hukkuu jonnekin. Oikea kirja sen olla pitää. Mutta tottakai, rahnat sille kelle rahnat kuuluu!

Mä tykkäsin KD:sta älyttömästi, eikä se musta ollut ollenkaan puuduttava kun mielenkiintoa aiheeseen oli älyttömästi. Oikeastaan kaikki matsku, jota lyleltä oon tähän mennessä lukenut on ollut mielettömän hyvää. Ja miehen asenne on kohdillaan, ei tarvii arvuutella mikä on faktaa ja mikä on omaa mielipidettä. Sitäpaitsi nippelitiedoilla on kiva päteä ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom