Voiko joku neuvoa, että mistä minun kannattaa lähteä hakemaan apua asiassani

Liittynyt
7.1.2019
Viestejä
2
Elikkäs olen 22v mies ja tällä hetkellä minulla on huonossa kunnossa oleva vasen olkapää(kipua ilmenee vasemmassa olkapäässä kun treenaan penkkiä/punnerruksia), sen jälkeen lopetin heti treenaamisen ja kipu lähti pois noin viikossa.
En ole treenannu nyt 5kk:teen, koska moti meni/työ vei omansa.
Nyt haluasin jatkaa treenaamista:puntti: kunhan löytäisin sopivan henkilön joka osaisi neuvoa mitä tehdä ongelmani kanssa.
Voin vielä sanoa, että muutenkin tuo vasempi käsi on heikompi kuin oikea käsi esim. vasemmalla en saa jännitettyä hauista niin jämäkästi kuin oikealla ja olkapäissä on näkyvää lihas epäsymmetrisyyttä, epäilen että vian syy löytyy vääränlaisista treeni liikkeistäni, sekä siitä että en ole venytelly tässä vuosien aikana kun olen treenaillut.
siinäpä sitä lyhyesti.

Voitteko neuvoa mistä hean apua asiaani, etin semmoista henkilöä joka tunnistaa lihas ongelmat ja antaa tarkat ohjeet miten lähteä etenemään asiassani.
ja tosi kiitollinen olisin jos apua löytyy Kuopiosta:worship:(fysioterapeuttia, tai mikä nyt onkaan)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Samaa mieltä kuin Homo ylempänä (no offence), eli lääkäriin ensin.
Lääkäri ei itse asialle todennäköisesti mitään pysty tekemään, mutta poissulkee vakavat patologiat pois
ja kirjoittaa lähetteen sitten sinne fysioterapeutille, mistä se apu todennäköisesti saadaan.
Kuulostaa kuitenkin siltä, että vamma vaatii useamman hoitokerran, niin saat ainakin hieman
halvemmalla nuo terapiakäynnit, kuin ilman lähetettä.

Sitten KUN vaiva on hoidettu, niin ehdottomasti PT-konsultaatio sinne salille.
Katsotte liikkeet kerralla kuntoon, ettei olla tässä samassa tilanteessa taas vähän ajan päästä.

Tsemiä kuntoutukseen!
 
Samaa mieltä kuin yllä olevat. Mikäli noin nuorella iällä esiintyy, eikä mitään traumaa ole käynyt, niin oire voi olla myös kiertäjäkalvosimesta johtuvaa. Toisaalta taas se, että olkanivel liikkuu moneen suuntaan niin rasitus ja kipu voi johtua monesta eri tekijästä, jolloin diagnoosin varmistamiseksi tarvitsi magneettikuvauksia tai ultraa. Kannattaa käydä eka lääkärillä , jos sieltä kautta pääsisi osaavalle ortopedille tai juuri fysioterapeutille, joka voi ohjeistaa olkanivelen treenaamiseen esimerkiksi juuri vastuskuminauhoilla.
 
Kiitos neuvoista:)

Kävin tänään lääkärin luona ja se tuli siihen tulokseen, että minulla on vasen lapaluu erilaisessa asennossa kuin oikea lapaluu ja se olis aiheuttanut sen että vasen käsi on heikompi/ei niin jämäkkä kuin oikea käsi.
Lääkäri neuvoi minulle tiettyjä liikkeitä millä minä voisin saada sen korjattua, elikkä vasemman lapaluun liikkuttelua oikeaan asentoon/jämäkkyyden hakua vasenpaan käteen.
Hommattiin vielä ensviikolle aika työfysioterapeutille ja sovittiin että käyn uudelleen saman lääkärin luona 2-4 viikon sisään.

Näillä mennään:oujee:
 
Suosittelen kuopion osteopatiaa uimahallilla. Tuomas Nyyssösen erikois alaa ovat juurikin urheilijoiden olkapäävammat.
 
Back
Ylös Bottom