Voi Apua!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zealot
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen päättänyt saada itseni kuntoon, koska viimeisen 1,5 vuoden aikana olen lihonut 8 kiloa :eek:
Olen noudattanut kalorilaskuri.fi:n kaloreita ja suhteita nyt kaksi viikkoa ja on mennyt loistavasti. Paino tippui jopa 2,2 kiloa ja olin niin tyytyväinen itseeni. Mutaa mitä on tapahtunut parissa päivässä?
Äitienpäivä meni vähän herkutteluksi ja paino vähän nousi, mutta eihän sen pitäisi tahtia haitata, mutta kun näköjään haittaa!
Eilinen meni ihan vituiksi, kun herkuttelin vaikka koko ajan oli paha mieli ja huono omatunto :( Tänään olen jo käyttänyt kaikki kalorini vaikka kello on näin vähän, ja menin vielä ostamaan karkkipussinkin, joka odottaa tossa pöydällä.
Siis nyt auttakaa mua äkkiä saamaan motivaationi takaisin. Se olisi niin tärkeää mulle. Ennen kuin vedän ton karkkipussin :(

Edit! Postasin tämän vahingossa mieheni nimellä :)
Minä olen siis zeni-86

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
1. Heitä vaaka pois.
2. Heitä vaaka pois, HETI.
3. Heitä vaaka pois HETI, ja mieluiten riko se vielä ensin, ettei kukaan muu pelasta sitä roskalavalta omaan käyttöönsä.

Painotan todella voimakkaasti tuota ylläolevaa, koska ihan selkeästi nyt näyttää siltä, että vaakalukema määrää sen, millaiseksi olosi tunnet (eikä esim. peilikuvasi, energisyytesi, todellinen mielialasi jne.) Mimmipuolella on lukuisia ketjuja, joissa perustellaan kattavasti, miksi ei-painoluokkalajia harrastava punttimimmi ei vaakaa tarvitse.

Tämä on sanottu täällä 1000000000000*n kertaa, mutta sanotaanpa taasen: ajoittaisen herkuttelun aiheuttama välitön painonnousu EI ole rasvaa, vaan nestettä ja/tai vatsalaukussa ja suolistossa majailevaa ns. biomassaa.

Ja jos nyt kuitenkin söit sen karkkipussin, niin no hätä, huomenna on uusi päivä. :) Älä kuitenkaan sorru siihen, että vetäisit huomenna "rangaistukseksi" tiukkaa nälkälinjaa, sillä sellaisella vain suorastaan kerjäät uutta repsahdusta ja sen myötä entistä pahempaa morkkista.

Täyttä asiaa Gilly kirjoitteli tuossa edellä! Oon täysin samaa mieltä!

Sen haluan viä sanoa että ei pidä rangaista itteensä siitä kohtuuttomasti jos sattuu lipsahtamaan... kaikillehan noita sattuu. Mutta niistä on noustava, sekään ei ole järkevää että siitä masentuneena vaan jatkaa samaa linjaa.

Vaan koitas ajatella tähän tyyliin "no oho! tulipas herkuteltua. No tehtyä ei saa tekemättömäksi... mutta huomenna uusi päivä ja jatkan niinkuin lipsahdusta ei olisi tapahtunutkaan".

Eli et rankaise ittees siitä lipsumisesta, se kun ei todellakaan maailmaa kaada. Viikon keskiarvo on paljon tärkeämpi kuin esim. just yhen päivän ruokailut. Tulee väkisinkin mieleen aina hössötys Joulun aikaan kiloista ja voiko syödä sitä ja tätä kun lihoo ja blaablaa.... Siihen on hyvä vastata napakasti "että ei sillä ole merkitystä mitä syöt jouluna, vaan mitä syöt joulun jälkeen seuraavaan jouluun asti". Jotenkin näin se meni. Vaikka se on Joulun aikaan tehty ni musta se pätee muutenkin.... Ei muutama hassu päivä maailmaa kaada...

Heitä tosiaan se vaaka menemään, se on ni kamala vehje ettei mitään rajaa. Liian monia se kahlitsee ja sen vuoksi määritellään "mitä on miehiään". Ja näinhän ei saa olla! Tsemppiä :thumbs:.

ZannaZ sanoi:
Tulee väkisinkin mieleen aina hössötys Joulun aikaan kiloista ja voiko syödä sitä ja tätä kun lihoo ja blaablaa.... Siihen on hyvä vastata napakasti "että ei sillä ole merkitystä mitä syöt jouluna, vaan mitä syöt joulun jälkeen seuraavaan jouluun asti". Jotenkin näin se meni.

"Sillä ei ole väliä, mitä syöt joulun ja uudenvuoden välissä, mutta sillä on, mitä syöt uudenvuoden ja joulun välissä.". :)

ZannaZ sanoi:
Tulee väkisinkin mieleen aina hössötys Joulun aikaan kiloista ja voiko syödä sitä ja tätä kun lihoo ja blaablaa.... Siihen on hyvä vastata napakasti "että ei sillä ole merkitystä mitä syöt jouluna, vaan mitä syöt joulun jälkeen seuraavaan jouluun asti". Jotenkin näin se meni. Vaikka se on Joulun aikaan tehty ni musta se pätee muutenkin.... Ei muutama hassu päivä maailmaa kaada...
:offtopic: Mä oon kuullu tuon saman tyyliin "ei sillä ole merkitystä mitä syöt joulun ja uudenvuoden välillä, vaan mitä syöt uudenvuoden ja joulun välillä" :)

Jep, Gilly ja Emmah on oikeessa. Noinhan se meni. Mut pääasia et tiedetään mitä tarkotin :D.

Kiitos paljon kaikille jotka vastasivat.
No, joo, mä söin kyllä sen karkkipussin, mutta elämä jatkuu ;)
Huomenna on uusi parempi päivä :)
On ihana huomata, että teidän apuun voi aina luottaa :worship: Kiitos!

Muistapas nyt sitten tämä:

Kun dieetataan, niin dieetataan sitten kunnolla. Mitä enemmän laistat niistä itsesi kanssa tehdyistä sopimuksista, sitä pidemmälle se dieetti venyy ja sitä enemmän joudut kamppailemaan noiden itseinhon tunteiden kanssa. Tietenkin, jos on tapana ns. elämäntapadieetata - niin että rasvaprosentti tippuu ihan hissuksiin ja olo pysyy hyvänä läpi vuoden, se on eri asia. Silloin on opittava herkuttelemaan kun on herkuttelun aika, järkevissä rajoissa ja miksei joskus ilman niitä rajojakin. Mutta jos aloitetaan selkeä dieetti, niin dieetillä syödään täsmälleen niitä ruokia jotka dieetille kuuluvat. En tietenkään voi sanoa, että tämä toimii kaikille... mutta jos laskee vaikka dieetin kestoksi 16 viikkoa (tuossa ajassa ehtisit hyvinkin tiputtaa sen 8kg), niin sinullahan on vielä 36 viikkoa kokonaisesta vuodesta aikaa syödä ihan mitä haluat. Herkut ei tästä maailmasta lopu, se on varma.

Aina tulee juhlia, tapahtumia yms. joiden takia "pitää" herkutella ja ylensyödä. Itselleen voi selitellä loputtomiin, että "tämän kerran..." ja siltikin joka kerran jälkeen tuntea epätoivoa ja itseinhoa, jos on hyvistä suunnitelmista huolimatta langennut sinne väärälle tielle. Tee siis itsesi kanssa sopimus: selkeät ajat, jolloin herkuttelu on sallittua. Oli se sitten äitienpäivä tai tavallinen perjantai, mutta kunhan ei joka viikko tule niitä tapahtumia jotka ikäänkuin velvoittavat poikkeamaan dieetistä. Ylipäätään suosittelisin miettimään, mitä TODELLA haluat eniten? Onko se se kinuskikakku vai hyvä henkinen tasapaino kun kroppa on unelmakunnossa? Himoitsetko enemmän sitä suklaapatukkaa kuin hyvää oloa, jonka dieetin noudattaminen tuo? Ovatko ne Makuunin karkkilaarien sisällöt arvokkaampia kuin oman tavoitteen saavuttaminen? Koska kyllä, niillä pienillä valinnoilla on oikeasti merkitystä. Mitä useammin taipuu hetkellisiin himoihin, sitä kauemmaksi se asetettu tavoite aina lipsahtaa. Lopulta ollaan ikuisessa dieettikierteessä, jossa jatkuvasti laihdutetaan, syöpötellään, kituutetaan ja pidetään se tasainen etäisyys siihen pisteeseen, mistä alunperin haaveiltiin.

No niin... nyt kun olen saarnannut, niin voin sanoa muutaman lohdutuksen sanan. Nuo pari satunnaista päivää eivät kaada yhtään mitään - ehkä korkeintaan pikkuisen dieetti menee takapakkia - joten nyt se mopo takaisin sille suunnitellulle dieetin tielle ja pois sieltä jorpakosta! :whip:

Kiitos Faidra :worship:
Kaikki mitä sanoit on täysin totta. Tänään on taas aika jatkaa eteenpäin:rock:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Faidra sanoi:
Kun dieetataan, niin dieetataan sitten kunnolla. (...) Ylipäätään suosittelisin miettimään, mitä TODELLA haluat eniten?

Asiaahan se Faidra taas puhelee. Lisäisin vielä pari kohtaa:

Ensinnäkin korostaisin tuota "mitä todella eniten haluat" -kohtaa. Otan esimerkiksi oman itseni: kyllä minäkin aina välillä harmittelen "ratsastushousujani" (=reiden yläosissa olevia rasvakeräytymiä), ja tietenkin ottaisin mieluummin täysin sileän ja selluliitittoman ahterin. Mutta - nuo ko. asiat eivät harmita minua lähellekään niin paljon, että ryhtyisin dieetille, vaan mieluummin elän syömisten(kin) suhteen rennosti ja nautin herkuista, kun kohdilleen sattuu. Pointti: tärkein "lisäravinne" dieetillä on MOTIVAATIO, ja sitä ei voi valitettavasti kaupan hyllyltä ostaa. Mieti siis tarkkaan, dieettaatko todella omasta halustasi ja aloitteestasi, vaiko esim. siksi, että keväällä "pitää" dieetata ja kesäksi "on pakko" laihduttaa.

Toiseksi: dieetti pitää suunnitella niin, että sitä myös pystyy noudattamaan. Jatkuvat sortumiset kertovat nimittäin usein siitä, että dieetti on liian tiukka. Itseään ei, ei, ei pidä ryhtyä nälkiinnyttämään!

Latest posts

Back
Ylös Bottom