Tähtityttö sanoi:
Mua ottaa päähän kanssa yksi ERITTÄIN tampio kersa joka on meillä duunissa. Ikäeroa meillä on kuusi vuotta, mutta se on AIVAN eri maailmassa (joku prinsessamaailma tms). Se ei oo ihan perillä työtehtävistään ja kaiken huippuna tuli pari viikkoa sitten kännissä duuniin.
En tiedä tarkoititko tällä sitä, että pystyt samaistumaan tähän vanhaan kiukkuiseen leskirouvaan joka minua "kiusaa" vaiko yleensäkin tähän "työkaverivitutukseen".. Kuitenkin, tuo kertomasi on jotakin ihan muuta kuin mun tapaus. Sinulla on oikeus olla ärsyyntynyt tuolle tytölle joka todella ei osaa hommiaan ja laiminlyö niitä, saati sitten että saapuu humalassa töihin (=toimintaa jota minä en voi käsittää) :curs:
Omalla kohdallani tilanne on se, että taatusti osaan saman mitä hänkin, meillä kun ei tuo työnkuva ole tod. mitenkään hurjan vaativaa. En kuitenkaan ole osaamisillani mitenkään kerskaillut, teen vain sen mitä minun tulee tehdä enkä ole mistään/keneltäkään valituksia saanut. Tietyt perusasiat jotka tulee osata ja muistaa, that's it. Tämä tyyppi vaan tahtoo olla semmonen "minä osaan kaiken parhaiten ja jos te muut ette tee samalla tavalla niin kaikki menee ihan päin persettä".
Olen sitä joskus miettinyt, vaikeutuuko ajattelu jotenkin vanhetessa, kun kaikesta saa tehtyä niin hevetin hankalaa... Tai niin ainakin ymmärtäisin ne "tässä on niin paljon hallittavaa" yms. -kommentit. :D Itse kun en nää niissä enää mitään hankalaa, enpä uskoisi voivani ko. työtä paremmin hallita vaikka olisin samassa työssä kolmekymmentä vuotta, kuin mitä nyt kun olen ollut jotain vajaat 9kk. Eikä se aina se kokemus tarkoita sitä että suoriutuisi tehtävistään parhaiten, nykyään jos tekee tietyt asiat samalla tavalla kuin 30v sitten, ei lopputulos välttämättä ole se kaikkein paras... Kyllä "vanhoja konkareita" ja heidän tapojaan täytyy kunnioittaa, mutta muistaisivatpa he yhtä usein sen, että nuoret oppivat nopeammin ja saattavat olla joissain toimissa jopa varsin näpsäköitä!
Tämän mainitsemani henkilön kohdalla pitäisi vaan muistaa se, että kun en ole ainut kenelle se käyttäytyy niin kuin käyttäytyy, tuntuu vaan olevan sen luonteinen. Vituttaa silti, vaikka ei olisikaan mitenkään henkilökohtaisesti juuri minulle suunnattua tuo ämpyily. Nyt en taas ole hänen suosiossaan kun ties kuinka monennen kerran kieltäydyin tulemasta valokuvamalliksi hänen miesystävälleen.. Vähemmästäkin, jos itse harva se maanantai kertoo meneen viikonlopun alastonkuvasessioista... Kääk! (Niin tää täti on tosiaan yli 60v ;))
Onneksi yleisesti ottaen työtoverit on mukavia, ei tuolla muuten jaksaisi. Tottahan toki jokaiselle duunipaikalle mahtuu ainakin yksi "työilmapiirin myrkyttäjä".
No, mutta poissa silmistä (ja korvista :D), poissa mielestä - tää päivä menikin mukavasti!