Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Jahas, vituttaa.
Kolmatta kertaa viiteen vuoteen rasitusmurtuma jalassa, RUK keskeytyi, missä ei jälkeenpäin ajateltuna nyt mitään niin järkyttävän pahaa ole, eipähän tarvii harkita enää sotilasuraa, ja aamut vähentyi kerralla ihan reilusti. Täällä nyt kasarmilla paukutan sitä esinahkaa, odotellen jotain päätöstä jatkosta. eli tiivistettynä, en tee mitään. mun palvelukseen kuuluu tällä hetkellä ruokailut. Mä voisin tätäkin olla tekemässä just nyt ihan jossain muualla ku jossain vitun räkäsellä kassulla, perkele, kai sitä tyhjää vois toimittaa kotonakin. ja toi jalka kestää taas väh. sen puoli vuotta parantua ennen ku sillä juostaan, kiitos RUK ja polkupyörävajat.

SniffDaddy sanoi:
Kyllä mullakin pamppu tanattaa turhankin useesti, mutta ei viime yönä pelitilanteessa.. Voi vittu.
Noo, käyhän tolla kusella.

Ei se giggeli aina tottele kaikkien uusien kanssa. Vika on siis silloinkin siinä naisessa. Tietysti.:)

Olet siis terve.

Arrggh!:wall:

Raskas pumppiviikko menossa ja jostain kumman syystä selkätreenissä tuntui olevan voimat poissa. Syömiset on kunnossa kaikin puolin, joten ehkä syynä on se että todellakin on tässä tullu nyt treenattua kovaa kuudetta viikkoa, no ens viikko on sitten kevyt.

Kyllä se vaan pistää itsetunnon päälle jos sjmv:ssa painot on noussu tähän asti kohinalla ja nyt saan vain yhden toiston kamalan ähkinän ja puhinan säestyksellä samoilla painoilla, joilla viime viikolla meni 8!...No nyt prkl kestetään viel tän illan takareisitreeni ja huominen käsi-pohje-päivä ja sit syödään ihan sikana viikonlopun ajan.. :evil:

NYT lupaan ja vannon että pidän todellakin sen kevyen viikon painot 70% normaaleista enkä missään nimessä vedä loppuun, nimimerkillä sitäkin tapahtunut "kevyellä viikolla"..:nolo:

--->SYÖMÄÄN broilerinrintaa ja tummaa riisiä:kuola: .

Ei VIIIIIIIITTTTTTUUUUUUUUU, tää ei ole totta! Duunissa pitäs hoitaa yhden puolikkaan duunit omien lisänä. Palkasta laskin että vähintään pitäs saada joku 500 euroa lisää per/kk että viittis harkita. Henkilöstöpäällikkö tarjos 50 euroa/kk. Eihän tällanen voi enää olla totta! Vittu mitä pelleilyä.

Arvatkaa otanko työt vastaan, pakko ei nimittäin ole.

Näin se taas sujuu.
Tyttöystävällä on niin tiukka kierre työssäkäymisen ja koulun ohessa ettei aikaa riitä enää siihen että nähdään viikonloppuisin.
Ja tähänkin asti kun olen itse hänen luonaan siis eri kaupungissa viettänyt perjantaista maanantaihin omista menoistani karsien, on hän ollut joka päivä töissä eikä sitä aikaa ole juuri ollut. Ja se mitä on ollut on stressin takia ollut aika valjua.

Nyt ei siis enää sitäkään. JA kun välimatkaakaan ei ole kuin 130 kilsaa.

Ja tästä saamme kiittää sitä vitun persenaama apinaa joka suunnitteli opintotukisysteemin sellaiseksi että koulun ohessa työssä käyvä saa paskaa niskaan tukien menetyksen muodossa ja näin ajaa ihmiset tähän kierteeseen.

Koulu ei edisty kun on oltava töissä, ja töissä on oltava että on varaa maksaa vuokra. Ja koska aika ei riitä kaikkeen on parisuhde se asia josta sitten revitään, vaikka siitä ei meillä paljoa ole enää mistä ottaa ajan puolesta.

Alkaa vittu vituttaa nämä yhteiskunnan instanssit jotka tekee voittoa ihmiskohtaloilla ja rankaisee aina sitä joka on valmis yrittämään ja painamaan duunia voi vitun vitun vittu.

Ei muutakuin ostamaan vaatekaappiin uusi lastulevy, taas kerran. No pieni hinta edes pienestä helpotuksesta. :wall:

Hmm, täytyy varmaan etsiö itselle työpaikka, voisi sitten sillä rahalla "ostaa" meille yhteistä aikaa, ainiin mutta jos oon töissä kerran eihän sitä aikaa ole kuitenkaan :wall: :wall: :wall:

Toi opintotukisysteemi on kyllä niin mätä kuin olla ja voi. Ensiksikin, on käytännössä pakko tehdä töitä, jotta vuokran saa maksettua. Ja vaikka opinnot edistyisikin, niin ei saa olla liian ahkera eli ei saa tienata liikaa (mahdollista edes?), sillä tuet tippuu, vaikka opinnot edistyisikin vaaditulla tavalla tai paremminkin.. Pystyn fiilaan..

Pakko yhtyä Pyranhan ja Tuomas H:n tiimiiin.

Yleisesti ottaen nuo Kelan tulorajat ovat perseestä, opinotuella ei normaali ihminen elä ja kun yrittää tehdä töitä ei saa tehdä sitäkään kun menettää opintotuet. Eniten tämä vituttaa AMK opintoihin sisältyvässä harjoittelussa, yleensähän tuloja katsotaan vuositasolla, mutta harjoitteluajalta ilmeisesti kk tasolta...tai siis ehkä...Opintotukikeskus, paikallinen Kelan konttori ja Kelan opintotutuki lautakunta tai mikä fukin´ ikinä onkaan määrittelevät kaikki tuen saamisperusteet eri tavalla ja lopulta päädytään siihen, että peritään nyt takaisin kun me voidaan niin tehdä.

No tein tuosta selvityksen ja jos päätös on kieltävä niin etenee valitukseksi ja kestää kuulemma vuoden käsitellä, homma toimii...

Jep. Opintotuki kusee ja pahemman kerran. Miksei se vois olla sellanen, että kaikilla olis saman verran tukikuukausia alussa. Sitten, riippuen siitä kuinka monta opintoviikkoa teet vuodessa, saat nostaa sen mukaan tukia. (Jos valmistut 3:ssa vuodessa, voit nostaa kaikki tuet kolmessa vuodessa!) Eli, suoraan sidoksissa ov määrään -> ahkerat saa enemmän rahaa. Ja sitten toisaalta, nostettaisiin tulorajoja, eli ne ketkä haluaa tehdä duunia ja opiskella vähemmän, vois tehdä sitä duunia ja laskea jo etukäteen montako ov saa suoritettua, ja nostaa sen mukaan tukia, mutta pidemmällä aikavälillä. Heittäis noi vitun tulorajat männikköön. Tällä hetkellä A) Tulotaso on noussut ja vastaavasti B) Menot on noussut (pk-seudun vuokrat!!!) C) Opintotukisysteemi (tuet ja tulorajat) pysynyt tismalleen samanlaisena, tän kuun alkuun asti. Tulos A+B+C = jengi joutuu tekemään duunia, ja loppuen lopuksi joutuvat palauttamaan koko vuoden tuet.

Uncle Sam sanoi:
Tulos A+B+C = jengi joutuu tekemään duunia, ja loppuen lopuksi joutuvat palauttamaan koko vuoden tuet.

Niinhän se menee, ja kun vielä panoksena oliskin vain raha. Mullakin parisuhde ottaa eniten osumaa.. :(

Pitäis varmaan itsekin a) ottaa niin kallis asunto että saa täydet tuet b)syödä koulussa että saa ateriatuet c) ottaa opintolainaa että saa takaukset ja muut helpotukset.

Ja tämä siis sen sijaan että asuisi halvassa rotanloukussa, kävisi koulun ohessa töissä ja tekisi markalla makaroonia itselleen 5 vuotta putkeen. Palkkana paskaa käteen.

Voi vittu koulu loppu 1:eltä ja nyt pääsin kotiin, ja läksytki pitäis tehä. Nii vitunmoinen kiire on ollu, ihme että ehdin tehdä kaiken mitä piti

Vaikeuksia työpaikalla

Olen töissä erään firman kautta toisessa firmassa varastomiehenä ja tänää sain kuulla että en tee kuulemma tarpeeksi töitä... istun liikaa ja olen netissä liikaa... elikkäs olen istunut silloin kun ei ole ollut tekemistä ja netistä olen katsonut korkeintaan sm-liigan tuloksia. On se vaikea tehdä hommia koko aika kun linjat on tyhjänä ja tavaraa ei yksinkertaisesti ole! Nyt tämän firman vastaavat yrittävät savustaa minua ja yhtä toista työntekijää pois sieltä ja he haluavat uudet miehet siihen! Olen tehnyt kaikki hommat mitä on käsketty ja vähän ylimääräistäkin. Mikään lähetys ei ole jäänyt minun takiani lähtemättä tai unohtunut mihinkään! Onneksi minun pomoni ymmärtää ja taisi uskoakin mitä hänelle puhelimessa sanoin tehneeni. Tästä juteltuani muutaman työkaverin kanssa hekin ihmettelivät mitä olen tehnyt väärin..

Tämän kyseisen laitoksen työntekijöistä noin 2/3:sta on vuokratyövoimaa ja he ovat tottuneet potkimaan pihalle kaikki jotka sairastavat liikaa, tekevät vain omat hommat tai pärstäkerroin ei miellytä. Melkein joka viikko tulee ja menee töyntekijöitä, minusta tämä ei ole hyvä asia että koko aika vaihdellaan miehiä ja joutuu opettamaan uusia melkein joka viikko. Minusta tämän laitoksen vastaavat eivät ymmärrä yhtään mitää esimiehenä olemisesta ja johtajana toimimisena. Armeijassa ollessani(kers.) jos joku teki virheen niin annoin palautteen suoraan kasvotusten enkä mennyt itkemään kapteenille. Nämä pomot eivät ole kertaakaan sanonut minulle että mitä väärää olen tehnyt.

Minua ihmetyttää ja kummastuttaa suuresti että miksi minulle ei tulla suoraan sanomaan että mitä olen tehnyt väärin vaan heti ilmotetaan minun esimiehelle että nyt uudet miehet nää on paskoja jätkiä... Eli jos nyt oikein olen ymmärtänyt niin minä teen liian nopeeta työni koska jää ylimääräistä aikaa istuskeluun ja että katson netistä miten suosikkijoukkueeni pärjää. Minun varmaan pitäisi tehdä työni hitaammin ja huonommin että hekin näkisivät että minä teen jotain..

Loppuun vielä korjaus että oma esimieheni ei ole paska vaan erittäin mukava ja asiallinen. Vaan sen paikan pomot missä työpaikkani sijaitsee eivät uskalla, halua tai ymmärrä antaa palautetta suoraan.

Kenelläkään mitään neuvoo/kokemuksia vai haenko suoraan uutta duunia ja haistattelen vitut kyseiselle paikalle?

Oon virallisesti lempannut 2 ihmistä elämästäni. Eksän ja kaverini jonka kanssa tullut viimeisen vuoden parin aikana vietettyä todella paljon aikaa. Ne sit alko. Joo... Vituttaa ja on huono olo ja pelkää sitä että ei olekkaan kavereita nyt. Toisaalta, olo paranee tavallaan sekunti sekunnilta. Tietysti mielessä pyörii myös teinkö oikean ratkaisun. Tämä on jo toinen kerta kun käy näin, eka oli paljon pahempi tosin. Pitää purkaa selkätreeniin agressiot tuossa päivemmällä, onneks se rauta ei itkemällä nouse!

Aijjoo piti vielä kirjoittaa että helpotti lukea tätä threadia kun huomaa että ei ehkä olekkaan ainoa jolla on paha olo :)

jussi` sanoi:
...Kenelläkään mitään neuvoo/kokemuksia vai haenko suoraan uutta duunia ja haistattelen vitut kyseiselle paikalle?...

Kaikki mitä kerroit kuulostaa niin tutulta.. Sivusta olen seurannut vastaavaa tilannetta omassa duunimestassani mutta toisella osastolla:( .
Jos henkilö ei ole suoriutunut tehtävästään kellotetussa ajassa niin pihalle oli syy mikä tahansa tai et olemuksellasi viehätä jotain vakkaria joka menee huomauttamaan pomolleen jostain tekemisestäsi.

Onneksi itse pääsin aikoinani osastolle jossa :rock: :aa täysin:thumbs: .
Eli se on niin tuurista kiinni mihin vuokralainen heitetään ja millainen on vakkareiden keskinäinen ilmapiiri.

Joskus eräs viisas on sanonut mulle, ettei koskaan kannata siltojaan perässään polttaa koska et voi tietää jos joudutkin palaamaan alkuun.....;)

Ei perkele noi pulloja pyöräteille rikkovat kakarat osaavatkin tuottaa näin paljon vitutusta. Tällä kertaa se kumikin meni rikki. Millanen ihminen tekee tollasta?! perkeleen esiteinit :curs:

Tuomas H. sanoi:
Toi opintotukisysteemi on kyllä niin mätä kuin olla ja voi. Ensiksikin, on käytännössä pakko tehdä töitä, jotta vuokran saa maksettua. Ja vaikka opinnot edistyisikin, niin ei saa olla liian ahkera eli ei saa tienata liikaa (mahdollista edes?), sillä tuet tippuu, vaikka opinnot edistyisikin vaaditulla tavalla tai paremminkin.. Pystyn fiilaan..

On muuten aika harvinaista herkkua maailmanlaajuisesti ylipäätään saada sitä opintotukea. Ja kyllä nuo tulorajat on mun mielestä kohdallaan, aika paljon saa tienata ennenkuin joutuu tukia palauttelemaan. Ja jos joutuu palauttelemaan niin eiköhän sitten selviä niillä tienatuilla rahoilla.

Ei opintotuen tarkoitus ole olla mikään palkintojärjestelmä vaan tuki niille, jotka sitä todella tarvitsevat. Kaipa se kiittämättömyys on maailman palkka eikä ikinä ole mikään asia hyvin.

Integrandi sanoi:
On muuten aika harvinaista herkkua maailmanlaajuisesti ylipäätään saada sitä opintotukea. Ja kyllä nuo tulorajat on mun mielestä kohdallaan, aika paljon saa tienata ennenkuin joutuu tukia palauttelemaan. Ja jos joutuu palauttelemaan niin eiköhän sitten selviä niillä tienatuilla rahoilla.

Ei opintotuen tarkoitus ole olla mikään palkintojärjestelmä vaan tuki niille, jotka sitä todella tarvitsevat. Kaipa se kiittämättömyys on maailman palkka eikä ikinä ole mikään asia hyvin.

Ei kyllä likimainkaan tarpeeksi saa tienata. Itsellänikin tulorajat on paukkunu koko syksyn, ja siksi jouduin perumaan joulukuun tuen, jotta ei tuu mitään sanktioita (ylimäärästä makselua siis). Joulukuun liksa on taas pienempi, koska välissä on viikkojen joululoma, ja saas tammikuussa nähä, millä sitä elellään.

On totta ettei tuen tarkoitus ole olla palkintojärjestelmä. Huono juttu siinä on vaan se, että jos asut yksin vaikkapa stadissa, missä ne vuokrat on korkeita, ellet satu asumaan jossain osakunnan kämpässä, niin tuet ei riitä EDES vuokraan, ruuasta ja muista puhumattakaan. No, jos käyt myös töissä, mikä on siis pakollista, jos ylipäänsä haluaa ruokaa, saat vahtia tulorajoja, jotka ovat todella_naurettavat (vaikka tulorajat ylittyis, ei sillä herroiksi pääse elämään, ei allekirjoittanut ainakaan), ja jos ne ylittyvät, saat sellaset sakkolaskut kelalta, että ei naurata. Jos taas et nosta tukea, saat tehdä töitä sen 8 tuntia päivässä elääksesi, ja kah kun ei ehdikään siinä opiskella.. Harva ehtii tolla töitä illat ja koulua päivät-systeemilläkään, kun pitäis niitä esitelmiä ja kirjotelmia tehdä ja lukea tenttiinkin..

AARGH!!

Työpaikassani on yksi "ylipainoinen" nainen jota mä olen koittanut neuvoa. No se on kyllä palkannut personal trainerinkin, mutta ei siitä sen enempää...
Mä olen sitä koittanut myös opastaa ja ruokavaliosta kertonut ja tilannutkin sille proteiinijauhetta sun muuta dieetin tueksi.

No äsken se sit innoissaan kysy multa, että mitä mieltä olen Herbalifesta.
No kerroin suoraan ja sanoin, että älä vain tilaa. No se oli jo tilannut....

Kuukauden painonpudotus paketin. Hinta 199,- egee.
http://voihyvin.com/herbatuotteet/kauppa.htm

Tuo "paketti" pitää sisällään mm. Formula 1 "proteiinijauheen". 550 g hintaan 42.90 egee. Kallista? Arvaa vaan...
Tuo jauhe pitää sisällään SOIJA proteiinia 36 g / 100 g. Ja saman verran sokeria...
Todellinen proteiinin kilohinta tuossa on 216.67 egee / kilo. Siis soijasta! Ja saman verran maksaa siis sokeri tuossa jauheessa. 216.67 €/kilo. Kallista? Elämä on...

:wall: :wall: :wall: :wall: :wall:

Ei pitäs ottaa stressiä toisen asioista, mutta kun mä hyvää hyvyttäni koitan auttaa. No ehkä Joulupukki mua muistaa sit paremmin.

Back
Ylös Bottom