japa sanoi:
Tiedän että vain itse olen vastuussa elämästäni ja sen laadusta mutta silti tulee eteen jokapäivä asioita joihin en pysty vaikuttamaan mutta ne vaikuttavat minun elämään.
Itseään koskeviin asioihin voi aina vaikuttaa. Kyse on siitä, kannattaako se verrattuna siitä koituvaan vaivaan ja seuraamuuksiin. Jos ei, kannattaa vain tyytyä elämään niissä puitteissa jotka on tarjottu.
Työhön pystyn vaikuttamaan vain sen että teen se hyvin ja laadukkaasti, mutta kun joskus tuntuu siltä että se ei riitä....
Kyllä se vain riittää. Kun olet tehnyt työn niin hyvin ja laadukkaasti kuin siihen kykenet, voit olla siitä ylpeä ja sen on myös kelvattava muille. Kukaan ei voi tehdä työtä yli omien kykyjen, se on mahdotonta. Jos/kun pomo näin kuitenkin vaatii, niin senkun vain virnistät ja haistatat paskat, joko ääneen tai mielessäsi.
Raha on juuri sitä minkä takia teen duunia, mutta jos vaan joskus edes vähän saan sitä säästöön niin aivan varmasti jotain hajoaa tai tulee muuten yllättäviä menoa, eli krooninen pula aina...
Tämä nyt on ongelma joka varmasti vaivaa suurinta osaa meistä. Rahaa ei ole koskaan liikaa. Eikä tähän ongelmaan auta se, että sanoo "olisit opetellut perkele ajamaan sitä formulaa!". Jos rahaa ei pursua ikkunoista ja ovista, on tyydyttävä vähempään. Itse kituutan tällä hetkellä pelkillä opintotuilla, totta helvetissä rahan vähyys vituttaa mutta aika ei riitä työssä käymiseen, lainoja on paska maksaa jälkeenpäin eikä pankinkaan ryöstäminen houkuta. Pakko siis vain tyytyä tähän ja nauttia niistä muutamasta eurosta mitä käteen jää.
Terveys, kuten jo mainitsin niin ikää 31 ja tuntuu että aina olen kipeenä tai loukkaantuneena, vaikka kuinka terveelisesti ja varovasti eläisin niin aina kuitenkin jotain sattuu tai tulee...
Terveys on asia johon on kovin vaikea itse vaikuttaa, jos elämäntavat muuten ovat kunnossa. Siksipä siitä olisi hyvä oppia olemaan stressaamatta, koska stressi itsessään vain huonontaa tilannetta. En tiedä mitkä sairaudet sinua vaivaavat, mutta ilmeisesti asiat voisivat olla huonomminkin. Jos olisit kädetön, niin hauiskääntöjen tai maastavedon suorittaminen olisi varmaan aika perkeleen vaikeaa. No, ovatko kaikki maailman kädettömät siitä jatkuvasti vittuuntuneita? Eivät, koska he ovat hyväksyneet oman terveydentilansa eivätkä siitä jatkuvasti stressaa vaan tekevät sen sijaan hulluna jalkaprässiä.
Ja sitten kun viellä joku edellisistä kusee niin tulee viellä se neljäs asia jonka muuten olisin unohtanut eli ihmisuhteet. On aika herkästi asiat siinäkin pielssä kun joku noista kusee ja painaa mieltä...
Minulta ei kannata kuunnella ihmissuhdeneuvoja, sillä olen omat suhteeni tuhonnut todella hyvin tässä viimeisen puolen vuoden aikana. Mutta yritetään. Omaan elämänkumppaniin vaikuttaa heti oma stressaantuneisuus, joten huolehdi ensin ne stressinaiheuttajat pois. Parisuhdetta on vaikea ylläpitää loistavana jos muut asiat elämässä aiheuttavat stressiä. Sanot kumppanille suoraan mitkä asiat mieltäsi painavat, niin hänkin toivottavasti ymmärtää jos et voi parisuhteeseen täysillä tällä hetkellä panostaa.
Tämä on sellainen ikuinen kierre noiden kolmen asian kanssa ja kun viellä omaa sellaisen stressaavan/murehtivan luonteen niin juoksupyörä on valmis....
Sama täällä, aina tuntuu olevan sellainen pieni perusvitutus päällä, vituttaa jo sekin. Olen varma että nämä minun kirjoitukset eivät vitutustasi poista, todennäköisesti vain lisäävät sitä, joten pahoittelut siitä.
Tuntuu vaan siltä että jos vaan asioiden antaisi olla ja tekisi vaan sen mikä itselleen tuntuisi sillä hetkellä hyvältä....
Juuri näin. Turha vaivata liiaksi päätään asioista joihin vaikuttaminen on liian suurien ponnistusten takana. Jos ampumaharrastukseen tarvittava ase hajoaa, onko sitä pakko käydä heti korjaamassa jos ei silloin kiinnosta, käy vuokraamassa James Bond ja katso sitä, ammutaan sitä siinäkin.
Mutta, muista silti että jos paskaa sataa naamaan, niin se on itse pystyttävä pyyhkimään pois. Kukaan muu sitä ei tee. Saatana, taidanpa seuraavaksi kirjoittaa kirjan näistä paskavertauksista. Kirja täynnä paskaa.
Ja ei, en minäkään ole ihminen joka ei ole vittuuntunut koskaan. Nyt on toista viikkoa jatkuva angiina ja kuume päällä, vituttaa kun ei ole voimia tehdä mitään, syöminen on uskomattoman tuskan takana kun kurkkuun koskee ihan saatanasti ja treenitaukokin tulee jatkumaan vielä pitkään. Luultavasti itken jo heti huomenna tähän topicciin kun suodatinpussit on loppu ja kauppaan ei jaksa mennä.