Flea sanoi:Diagnoosin teki erittäin pätevä urheilulääkäri, entinen maajoukkue urheilija. En kyseenalaistanut tätä, vaan luotin hänen diagnoosiinsa.
En minä diagnoosia epäilekkään vääräksi.
Syitä, joita epäilen vaikuttaneen kuvaamisen tarpeeseen: a) polveen tuli n.4kk sitten rusahtava vamma, joka turvotti polven, mutta parani hyvin; b) muljahdus tapahtui kilpailutilanteessa ja ilmeisesti hänelle kuvailemani vamman syntymistavan ei sitä olisi pitänyt aiheuttaa; c) polven sisäsivu aristi voimakkaasti ja lumpion liikuttelu oli kivuliasta; d) magneettikuvausta nyt varmaan pidetään tällä hetkellä parhaana polven kivuttomana tutkimusmuotona; e) ei oo sen rahoista pois, minä maksan!
No tuosta a ja b kohdasta voin uskoa, että magneetti voisi olla aiheellinen. Sen sijaan c pitää varmasti paikkaansa, mutta sitä ei tarvi kyllä magneetilla kuvata, varmasti on sieltä kipeä kun lumpio muljahtaa urastaan pois. Yleensä aina ulospäin. Voit varmaan arvata mitä sisäsivun sidekudosrakenteille silloin tapahtuu (myös ilman magn kuvausta).
d) kohtaan sanoisin, että en väitäkkään, että se ei olisi hyvä kuvausmuoto. Mietin vain, että onko se kuvaus täysin tarpeellinen. Jos tilanne olisi ollut "tyypillinen", ilman tietoa muusta vammasta, niin ei olisi minusta tarpeellinen.
e) sinun rahojasi minä mietinkin.
Vituttaa, kun pitää herätä herätyskelloon, eikä saa herätä kun haluaa..