Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Pinta-ala ei vaikuta kitkaan.

Enkä niin myöskään väittänyt. Teräs vs teräs on kitkakertoimiltaan aivan eri luokkaa kuin kumi vs asvaltti. Tuo oli ainoa jossa sana 'kitka' tuli esiin.

Vaan kun auton ilmatäytteinen kumirengas ei ole sylinteri. Kumi on joustava materiaali eikä siihen voi soveltaa suoraan sitä tuttua fysiikan kaavaa. Pitää ottaa huomioon renkaan muodonmuutokseen kuluva energia... ja kumirenkaan muodonmuutoksen määrä on suoraan verrannollinen kosketuspinta-alaan.

Enkä niin myöskään väittänyt. Teräs vs teräs on kitkakertoimiltaan aivan eri luokkaa kuin kumi vs asvaltti. Tuo oli ainoa jossa sana 'kitka' tuli esiin.

Vaan kun auton ilmatäytteinen kumirengas ei ole sylinteri. Kumi on joustava materiaali eikä siihen voi soveltaa suoraan sitä tuttua fysiikan kaavaa. Pitää ottaa huomioon renkaan muodonmuutokseen kuluva energia... ja kumirenkaan muodonmuutoksen määrä on suoraan verrannollinen kosketuspinta-alaan.

Oikeassa olet. Eikö tästä nyt tosiaan millään saataisi aikaiseksi muutaman sivun eipäs juupas väittelyä?

Eihän Jeesuksen kuulu tuomita.

Hahaha, pitkästä aikaa oikeasti hyvä läppä :D Mukavaa vaihtelua näihin vääntöihin ihmisten varusteista (vaikkei salikomediaa ollutkaan). Joo, jotkut ihmiset vaatteineen ovat koomisen näköisiä ja naurattavat, mutta jokainen pukee päällensä ihan mitä haluaa, eikä se pitäisi kenenkään ongelma olla. Sori OT.

Sinä saatanan urpo joka lähes ajoit suojatiellä päälle ja kehtasit vielä ruveta hakkaamaan pilliä ja riehumaan: opettele liikennesäännöt. Tai tule edes sen verran lähelle että voin tunkea sen onnettoman kipposi niin syvälle perseeseen että nenää alkaa kutittaa.

Sinä saatanan urpo joka lähes ajoit suojatiellä päälle ja kehtasit vielä ruveta hakkaamaan pilliä ja riehumaan: opettele liikennesäännöt. Tai tule edes sen verran lähelle että voin tunkea sen onnettoman kipposi niin syvälle perseeseen että nenää alkaa kutittaa.

Nää vituttaa kyllä huolella. Vastaavissa tilanteissa tulee itse yleensä pysähdyttyä siihen auton eteen, sytytettyä rööki ja tuijotettua kuskia jonkun aikaa. Jos tän ekan mulkun perässä on muitakin autoja, jatkan yleensä lyhyen tuijottelun jälkeen matkaani. Jos taas ei, niin auto on yleensä tietyn ajan päästä koukannut esim. penkan tai viereisen kaistan kautta ja jatkanut matkaansa minun jäädessä paikalle vielä vähän tuijottelemaan.

Tuommosia kyrpiä pitää ahdistella viimeiseen asti. Ei ne siitäkään opi, mutta itselle tulee ainakin vähän parempi mieli.

En ymmärrä miten joillaki on niin kiire, että ei kerkee jalankulkijaa päästää suojatien yli! Jos ei päästä jalankulkijaa syojatien yli, niin sehän on saatana sama asia kuin ajaisit tasa-arvoisessa risteyksessä oikealta tulevien eteen.

Ite harvemmin jalan oon liikenteessä, niin ei oo jalankulkijan vinkkelistä kokemuksia noista suojatiekohtaamisista. Autolla paljon ajan, eikä oo ikinä ollu niin kiire, että ois pitäny jalankulkijan yli ajaa! Muutenkin tulee hyvä mieli ku jalankulkijat ihmettelee, että bemarikuski päästää kävelemään suojatien yli :D

En ymmärrä miten joillaki on niin kiire, että ei kerkee jalankulkijaa päästää suojatien yli! Jos ei päästä jalankulkijaa syojatien yli, niin sehän on saatana sama asia kuin ajaisit tasa-arvoisessa risteyksessä oikealta tulevien eteen.

Ite harvemmin jalan oon liikenteessä, niin ei oo jalankulkijan vinkkelistä kokemuksia noista suojatiekohtaamisista. Autolla paljon ajan, eikä oo ikinä ollu niin kiire, että ois pitäny jalankulkijan yli ajaa! Muutenkin tulee hyvä mieli ku jalankulkijat ihmettelee, että bemarikuski päästää kävelemään suojatien yli :D
...sä oletkin lähestulkoon ainoa maailmassa. Kuuleman mukaan Saksassa asuu eräs Hans, joka huomioi myös jalankulkijat. Ajelee 5-sarjan Bemarilla.

Kalifornian talviaika ja kämppien paskat eristykset. Duunista kotio ja ruokaa naamariin. Tässä hengitys höyryää, että olisko vähän kylmä sisällä :) Eiku lämmitinta päälle ja sehän maksaa ihan tökerösti, kun kaikki lämpö karkaa suoraan harakoille.

Ennen kuin langetan omassa päässäni tappotuomion ko.kuskille, kysyn sinulta tarkentavia kysymyksiä. Oliko tapahtuma-aikaan pimeää? Omistatko heijastimia?

Ei nyt vituta, mutta vituttaa kuitenkin. 5v pojaltani "katkesi" käsi toissapäivänä. Kyynärluu ja värttinäluu poikki ja avomurtuma. On kyllä sydäntä särkevää katsella, kun lapsi kärsi kivusta :(
Yllätyin kyllä että mentiin pillit päällä lastenklinikalle... Nyt on sitten käsi kipsissä 3 viikkoa, jos ei mitään ihmeitä tule vastaan.

Tsemppiä Juhan muksulle paranemiseen. Tippuiko vai törmäsikö?

Olin töissä tapahtumahetkellä, mutta vaimo sanoi pojan hypänneen sohvalle pomppupallon päälle ja siitä ilmeisesti oli kimmonnut lattialle käsi edellä. Käsi oli ollut aivan taitoksissa puolesta välistä kyynärvartta. Poika oli itse vetäissyt käden suoraksi. Kuulema oli ollut järkyttävän näköinen. Itse tulin kotiin noin 10 minuutissa tapahtumasta.

Klarna

Mulla ei oo koskaan ollu klarnan kans ongelmia.

Hei,

Kiva kuulla, että olet ollut tyytyväinen Klarnaan. Tavoitteenamme onkin tarjota helppoja ja turvallisia maksutapoja ja siten on hienoa kuulla positiivisesta kokemuksesta.

Jos sinulla tulee mieleen kysymyksiä laskuistasi tai yleisesti Klarnasta, olet tervetullut laittamaan viestiä osoitteeseen palaute@klarna.fi.

Mukavaa joulun odotusta!
Kaisa
Klarnan asiakaspalvelu

Yhdellä myöskin hyvätasoisella Espoolaisella salilla käy itseä hymyilyttämään eräs ilmiö: Hauista pumpataan välillä aivan törkeästi. Eli samaan aikaan kun salilla on kymmeniä ukkoja/akkoja, niin 90% pumppaa hauista jossain muodossa. :D

Ei se väärin ole, ei ei. Mutta hymyilyttää kun tallustaa ovelle ja lähes kaikki pumppaa sitä käsivartaa. :D

Kaikilla on varmaan pakkomielle saada isot käsivarret. Harmi kun tuhlaavat niin paljon aikaan haubitzin reenaamisen, käyttäisivät suurimman osan siitä ajasta ojentajan reenaukseen niin tulis sitä tulosta : )

Itse en vieläkää ymmärrä miksi just sil hauiksel pitää tehä paljo liikkei ja sarjoi erikseenki vaiks selkäliikkeiskin käytetään pretty much koko hauiksen liikerataki samal. Sit samaa syssyy kuitenkin etureidethä ei mitää ojennuksia laittees tarvii ku ne saa jo kyykäst treenin yms.

Itse en vieläkää ymmärrä miksi just sil hauiksel pitää tehä paljo liikkei ja sarjoi erikseenki vaiks selkäliikkeiskin käytetään pretty much koko hauiksen liikerataki samal. Sit samaa syssyy kuitenkin etureidethä ei mitää ojennuksia laittees tarvii ku ne saa jo kyykäst treenin yms.

Eihän ne reidet kyykystä kasva...

Niin siis itse en näe hassuna sitä, että hauista nyt treenataan vaan sitä että sitä tehdään samaan aikaan. Itse kun sitten kummastelee mitä tekis, niin huomaa itsekin vääntävän pari sarjaa haukkaa. :D
(En tiedä oliko tarpeellinen selvitys, ettei taas nyt sekoteta sitä mikä näyttää koomiselta asiayhteydessänsä ja mikä on viisas treenaustapa tms.)

Back
Ylös Bottom