Vituttaa niin ankarasti

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.


Myin pari kk sitten kärryn pois ja tänään vakuutuksia katsellessa huomasin, että vieläkin siellä on sen vakuutukset voimassa. Ilmeisesti uusi omistaja ei ole tehnyt mitään ilmoitusta trafille. Tällä kertaa en edes tehnyt mitään myyntikirjaa tuosta kaupasta vaan sain ainoastaan käteiset kouraan. Saas nähdä mitenkä tuon saa poistettua mun nimistä, kun en tiedä uudesta omistajasta mitään tietoja...

Onneksi olkoon, Varaudu aikamoiseen paperi helvettiin kuin myös siihen että sulle tulee verot maksuun tosta autosta ym kivaa.
Nimimerkillä kokemusta on :)
 
"Varma", mulla ei ole siitä firmasta mitään hyviä kokemuksia.

Ja mitenköhän nyt näin? Monesti olen f-tukusta ja monesta muustakin tilannut missä on klarna maksuvaihtoehtona, laskut yms on tullut aina ja ne on tullut maksettua = homma pelaa. Tai helpoiten maksat suoraan kortilla joten miksi kaipailet postiennakkoa?
 
On taas mieli niin maassa että ei tosikaan, putkahti taas yllättävä lasku 1,5 vuoden takaa 600€. Ei toivoakaan maksaa kerralla joten maksusopimusta tekemään. Sairaala maksut täytyy jättää ulosottoon jos ei vakuutusyhtiö maksa niitä. Ei tää paska ota loppuakseen.
 
Ja tästä syystä esim. junat pysähtyvät alle 50m matkalla? Samoin rekoilla on puolet lyhyempi jarrutusmatka mitä fillareilla, koska painoa enemmän?


Kiihtyvyys taitaa olla eri asia kuin pito?

Käyppä joskus testaamassa täyteen lastattua nuppia, niin taatusti lähtee niillä slikseilläkin paremmin ku henkilöauto.
 
Ja tästä syystä esim. junat pysähtyvät alle 50m matkalla? Samoin rekoilla on puolet lyhyempi jarrutusmatka mitä fillareilla, koska painoa enemmän?

Junan tilanne on 'joustamaton' metallitanko (kisko) vastaan 'joustamaton' metallisylinteri (rautatiepyörä). Kuinka suuri on tuon kosketuspinta-ala, verrattuna joustavilla kumipyörillä olevaan nuppiin? Kitkakertoimesta puhumattakaan.
 
Kiihtyvyys taitaa olla eri asia kuin pito?

Käyppä joskus testaamassa täyteen lastattua nuppia, niin taatusti lähtee niillä slikseilläkin paremmin ku henkilöauto.
Tämä ihan riippuu akselipainojakaumasta. Tästä syystähän esim. puoliperävaunut on yhtenään jumissa mäissä, kärry lastattu täyteen ja paino jakautunut liikaa taakse -> vetävillä liian vähän painoa ja siinähän istuu, jos jäätä on alla. Mm. tästä syystä saa teliä kevennettyä ja/tai nostettua, jotta saadaan hetkellisesti akseliapainoa kasvatettua ja kosla liikkeelle. Tällöinhän akselipainot ylittyy hetkellisesti ja miliisi antaa lapun, jos kokee telin nostamisen tarpeettomaksi ko. tilanteessa. :) Eli vaikka olisi täyteen lastattu auto, niin tuskimpa lähtee slikseillä liikkeelle kovassa kelissä.
 
Tääl on taas tietäjiä joka lähtöön perkele :jahas: tekis mieli ojentaa mut liikaa asiaa ni tyydyn haaveilemaan että kumpa joku vähä kävis läppäsemässä avarilla pakkistietäjiä pärställe
 
Klarna

"Varma", mulla ei ole siitä firmasta mitään hyviä kokemuksia.

Hei,

Ikävä kuulla, ettei sinulla ole hyviä kokemuksia Klarnasta.
Mielelläni kuulisin lisää kokemuksistasi. Meille positiivinen asiakaskokemus on erittäin tärkeä ja siksi onkin harmillista kuulla, ettei näin ole sinun kohdalla käynyt. Toivottavasti sinulla on mahdollisuus laittaa meille sähköpostia osoitteeseen palaute@klarna.fi.

Mukavaa joulun odotusta!
Toivoen Kaisa
Klarnan asiakaspalvelu
 
Isännöitsijältä tuli tiedusteluihin lyhyt ja tyly vastaus
"Valokuituun ei investoida"
 
Junan tilanne on 'joustamaton' metallitanko (kisko) vastaan 'joustamaton' metallisylinteri (rautatiepyörä). Kuinka suuri on tuon kosketuspinta-ala, verrattuna joustavilla kumipyörillä olevaan nuppiin? Kitkakertoimesta puhumattakaan.

Pinta-ala ei vaikuta kitkaan.
 
no ei vituta, mutta ärsyttää. Naama kuivaa korpuksi tämän "talven" takia ja mä en millään meinaa löytää sopivaa kosteusvoidetta. Yhyy.
 
Back
Ylös Bottom