Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Työt vituttaa! Olen työskennellyt kohta kaksi vuotta samassa ravintolassa, joka kuuluu isoon ketjuun. Kun aloitin tuolla, niin meitä oli noin viisi kokkia tunteja riitti todella hyvin itselleni, vaikka sopimukseni oli ja on vieläkin 90h/3vko. Ollaan saatu lisää väkeä tasaiseen tahtiin, jolloin työkavereita on myös lähtenyt. Mutta noin kuukausi sitten sain kuulla, että muutama työkaveri olisi siirtymässä toisiin paikkoihin, joten ajattelin tilaisuuteni tulleen ja kysäisin, josko saisin 111h/3vko sopparin. Tähän tokaisivat, että ei ole tarjota, kun väkeä on silti tarpeeksi, eikä tunteja ole tarjota enempää. Tyydyin kohtalooni ja olen tehnyt välillä ketjun muissa ravintoloissa extra vuoroja.

Sain kuulla vähän aikaa sitten, että meille on tulossa ensi kuussa kokoaikainen työntekijä tuolla 111h/3vko sopimuksella, ja ai että kun riemu repesi kattoon! Tuo tuntuu jo minun mielestäni todella haljulta vedolta minua ja muita 90h kavereita kohtaan. Ihan kuin oltaisiin savustamassa ulos yms. Pakko kysyä töissä, että mikä tuon idea oikein oli, että olin pyytänyt yli kuukausi sitten parempaa sopimusta, kun porukkaa lähti töistä. Ja noi meni ja palkkas toisen kaverin töihin. Noi tunnit on sitten meiltä pois.

Voi vittu ku vituttaa! Eikä saa unta kun stressaa tuntien takia! :curs:

Käsittääkseni on laitonta palkata lisää ennen kuin vajailla soppareilla tekeville on tarjottu lisää tunteja, tämä tupataan vaan ohittamaan silleen ettei kysytä ja toivotaan ettei ne nykyiset tajua/uskalla vaatia. Liittoon soitto, ja kerrot missä mennään, ne ottaa sitten ravintolaan yhteyttä.

Älä nyt suoraveloituksen anna vituttaa! Senhän pitäs olla kalliimpi ku ei tarvi ite edes tehdä mitään mutta siinähän säästää melkein parikymppiä kuussa!
Toi postaus kuuluu Tänne kaikkia iloisia asioita!-ketjuun.

Ilmeisesti se on vaan pakko suostua tuohon suoraveloitukseen. Joutuu vuoden olemaan sen salin ''orja'' sitten. Ite salissa ei ole mitään vikaa. Sali on tämän kaupungin parhaimmistoa.

Pitää kyllä paikkaansa, että vain varreton kirves palaa lainasta parempana takaisin, jos nyt sattuu edes palaamaan. Lainasin tenttiviikkoa ennen kaverille ostamaani uudenveroisessa kunnossa olevaa 79 euroa uutena maksavaa kirjaa tenttiinlukemista varten. Kaveri lupasi palauttaa kirjan heti tentin jälkeen takaisin, mikä sopi minulle. Viikko tentin jälkeenkään kirjaa ei tietenkään ollut kuulunut takaisin, joten kysyin, että pystyisikö hän palauttamaan kirjan. Vastaus kysymykseen oli tyypilliseen tapaan: "Ai niin, olin unohtanut koko asian." Nyt kuin sain kirjan takaisin, oli pehmeäkantisen kirjan pahvinen kansi taittunut rumasti kahtia jossain repussa tms., kulmat olivat pyöristyneet ja kirjan sivujen päädyissä oli jotain mustaa paskaa. Lisäksi lainasta ei tietenkään tullut mitään hyvä veli -korvausta, jota en toki vaatinutkaan, mutta ainakin itse olisin vastaavassa tapauksessa heittänyt vaikka pari kaljaa kiitokseksi.

Vituttaa kyllä tällainen perseily. Mitäköhän, jos olisin itse "unohtanut" koko kirjan lainaamisaen ja muistanut sen vasta sen jälkeen, kun tyypin tentti on jo mennyt? Ei kai sekään sen vakavampaa voi olla. Vituttaa lisäksi se, että kallis kirja on ruman näköinen lainan jäljiltä, vaikka itse olen pidellyt kirjaa kuin kipeää pillua sen takia, että kirja maksoi vitusti ja tarvitsen sitä myös jatkossa.

Ala-asteella tajusin, että rahaa ei kannata euroakaan kenellekään lainata ja sen jälkeen en ole sitä lainannut. Vastedes en lainaa kyllä yhtään mitään kenellekään, koska ilmeisesti porukan moraali näissä asioissa loppuu siihen, kun he saavat hyödyn itselleen, eikä lainatun tavaran huolenpidolla tai palautuksen hoitamisella ole heidän mielestään hevon vitunkaan väliä.

Työt vituttaa! Olen työskennellyt kohta kaksi vuotta samassa ravintolassa, joka kuuluu isoon ketjuun. Kun aloitin tuolla, niin meitä oli noin viisi kokkia tunteja riitti todella hyvin itselleni, vaikka sopimukseni oli ja on vieläkin 90h/3vko. Ollaan saatu lisää väkeä tasaiseen tahtiin, jolloin työkavereita on myös lähtenyt. Mutta noin kuukausi sitten sain kuulla, että muutama työkaveri olisi siirtymässä toisiin paikkoihin, joten ajattelin tilaisuuteni tulleen ja kysäisin, josko saisin 111h/3vko sopparin. Tähän tokaisivat, että ei ole tarjota, kun väkeä on silti tarpeeksi, eikä tunteja ole tarjota enempää. Tyydyin kohtalooni ja olen tehnyt välillä ketjun muissa ravintoloissa extra vuoroja.

Sain kuulla vähän aikaa sitten, että meille on tulossa ensi kuussa kokoaikainen työntekijä tuolla 111h/3vko sopimuksella, ja ai että kun riemu repesi kattoon! Tuo tuntuu jo minun mielestäni todella haljulta vedolta minua ja muita 90h kavereita kohtaan. Ihan kuin oltaisiin savustamassa ulos yms. Pakko kysyä töissä, että mikä tuon idea oikein oli, että olin pyytänyt yli kuukausi sitten parempaa sopimusta, kun porukkaa lähti töistä. Ja noi meni ja palkkas toisen kaverin töihin. Noi tunnit on sitten meiltä pois.

Voi vittu ku vituttaa! Eikä saa unta kun stressaa tuntien takia! :curs:
No, tuo ysikymppinen soppari on jo aika hyvin kuitenkin. Eipä näillä rahoiksi tee, on se soppari tuota tai parikymmentä tuntia isompaa, mutta antaahan isompi soppari toki turvaa tulevaisuudelle. En halua missään nimessä vittuilla, mutta olisit kyllä ainut ysikymppisellä sopparilla tekevä meillä, joka ressaisi tuntien kanssa :) Tuntuu olevan kiven alla noinkin isot sopimukset.

Tuo mainittu lisätyöntarjoamisvelvoite osa-aikaisille pitää paikkansa, jonka lisäksi kannattaa katsella omaa tuntitoteumaa. Toteuman kanssa vuosi on yleensä tarkastelujakso, joka tulee kyseeseen, ja jos toteuma on olennaisesti korkeampi soppariin verrattuna, niin sitä pitäisi korjata vastaamaan konkreettista tuntimäärää. Tätä noudatetaan esimerkiksi itseni edustamassa isossa ketjussa vaihtelevasti, vähän päällikön ja tilanteen ehdoilla.

edittiä. ihan älyttömän tarkasti en tunne tuota käytäntöä, että miten lisätyöntarjoamisvelvoite menee tuollaisessa tilanteessa, jossa teillä on kuitenkin kysyntää uudelle ihmiselle, mutta niin kai se menisi, että vanhojen ihmisten soppareita pitäisi ensin nostaa, eikä palkata uutta ihmistä täysillä tunneilla.

Eniten mainittu velvoite ilmeisesti koskee kuitenkin ekstratyövoimankäyttöä, jonka johdosta mm. nimeltämainitsemattomassa ketjussa on maksettu isoja määriä tunteja oman talon ihmisille, joiden olisi pitänyt saada vuoroja tehdä ekstrojen sijaan. Että kyllä näissä kannattaa tietää oikeutensa ja pitää puolensa.

Ala-asteella tajusin, että rahaa ei kannata euroakaan kenellekään lainata ja sen jälkeen en ole sitä lainannut. Vastedes en lainaa kyllä yhtään mitään kenellekään, koska ilmeisesti porukan moraali näissä asioissa loppuu siihen, kun he saavat hyödyn itselleen, eikä lainatun tavaran huolenpidolla tai palautuksen hoitamisella ole heidän mielestään hevon vitunkaan väliä.

Tämä! Itsehän kyllä lainaan kaverilta, jos oma tuohi on päässyt loppumaan...mutta minulla on myös tapana maksaa rahat takaisin sovitusti. Tämä tapa on poikkeus yleisessä säännössä.

10kilon levypaino sormen päälle -> kynsi ja pala lihaa pois..

eli taas taukoa treeneistä..

Itte tökkäsin leipäveitellä meetvurstipötköä kuoriessa käteen sellasen 2cm reiän ja vielä melkein saman verran syvän. Siellä näky lihasta, jänteitä ja vaikka mitä kivaa, ennen kuin alko puskemaan verta kunnolla :D
Reenitaukoa tulee vaan tiettyihin liikkeisiin, yllättävän paljon pystyy ilman peukalon käyttöäkin tekemään.

Darra, kämpän 25 asteen lämpö ja masennuslääkkeet saavat aikaan ihan tajuttoman hikoilun. Vuodan kuin suihkusta tullut hikeä kokoajan. Ei ole kivaa kun ei voi ihmistenkään ilmoille oikein mennä kun näyttää siltä kuin olisi kympin lenkin juuri juossut. :(

Kesävitutus vol. 1409814

Toukokuun puoliväli ja nyt jo hellettä? Ei helvetti. Ulkona on melkein 30 lämmintä ja kaikkia vituttaa.
Sisällä on samanverran, illalla kun menet jenkkisänkyyn nukkumaan niin aamulla heräät vesisängystä.
Vettä pitää imeä 5 litraa päivässä. Kaikissa vaatteissa on liian kuuma olla. Huoh. Ollappa jo syksy.

Öttiäisiä ei oo kyl viel täällä Hämeessä ainakaan ihan kamalasti, vaikka mettässäkin olen römynnyt. Ei kait tässä kauvvaa mee ku on itikioita ja paarmoja ja kaikenlaista homoa yrittämässä iholle.

Maito oli loppunut :curs:

Eilen illalla ajattelin että jätetään sen verran maitoa, että se aamulla riittää kahviin. Tunti sitten tiskatessa tuli mieleen, jos tekisi aamuksi puuroa.
Samalla sekuntilla tajusin, että eihän sitä maitoa ole kuin tilkka...

Toki puuron voi myös tehdä veteen, mutta ei se maistu samalle :hyper:
Tästä lähtien pitää varata sitä maitoa ihan kunnolla jääkaappiin.

No voi jumalauta! Viieltä heräsin ihan innoissaan ja ei väsyttänyt yhtään. Feels good!

No reilu tunti sitten kauheen väsymys iski päälle. 3h päästä pitäs mennä salille ja reilun tunnin päästä pitäisi ruveta tekemään hieman duunia tässä kotosalla. Pannu kahviako tässä pitää ottaa?

Back
Ylös Bottom