Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Jub sanoi:
Kerran näin kun kaks tyyppiä oli jossain leg curl laitteessa vuorotellen ja kun se toinen piti taukoa se viihdytti laitessa sarjaa tekevää näyttämällä hänelle hienon korttitempun (siis sarjaa valitse kortti, ja sekoitan pakan ja löydän saman kortin) :wall:
No voi helvetti. :rolleyes:

Mua ärsytti pari vuotta sitten kun kävi niin loistavassa paikassa kuin liikuntamylly, niin siellä "voimapuolella" oli joukko "isoja" kavereita tekemässä penkkiä. Molemmat penkit olivat varattuina oikeesti 45minuuttia ja kokoajan jätkät jauho vaan paskaa. Näin joku 4 sarjaa yhteensä sen aikana, kun vieressä tein jalkoja... Pistää vähän vihaseks tollanen ku tullaan salille jauhamaan paskaa, että mitä tehtiin viime viikolla... :curs:

äitykän suusta: "tästä lähin saat kyllä maksaa nuo mömmöt ( :D ) omilla rahoilla, mä en niihin enää puutu" .. tämä kommentti seurauksena siitä ku puhelin ääneen keittiössä että "kappas.. kaseiini loppu ja pitäis maltoakin ostaa..". noo.. ei se nyt niin kauheata ole, mut olihan se kiva kun niitä ei ite tarvinnut maksaa. Pitää vaan ootella kesätyön seuraavaa tiliä niin pääsee taas kauppaan ostelemaan. :)

Oli varmaan äijillä hauskaa tossa yhtenä aamuna, kun en saanut millään pakkaa liikkumaan polven koukistajassa. No, siihen olikin jätetty se lukko, joka kaksinkertaistaa painot. Oli varmaa kundeilla hauskaa, kun mä väänsin hampaat irvessä ja ihmettelin, miksei pakka nouse tavallisilla painoilla. Mä en vaan ole koskaan tajunnut sen "lukon" toimintatapaa. Vähän sama kun jättäisi jotkut 200kg:n levypainot prässiin. Millä helvetillä pieni nainen saa ne sieltä veks? Tosin niitä levypainoja ei voi oikein olla huomaamatta...

Hassua on mun mielestä ollut, kun siellä duunin salilla käy yksi semmonen 50+ aika riuku mies, joka tekee reiden loitontajia ja lähentäjiä tosi pienillä painoilla varmaan jotain 100 toistoa.

Strappado sanoi:
Lupaan ja vakuutan että tuo oli elämäsi paras päätös. Vaikka joskus saat lapsia, niin se ei silti voita sitä tunnetta, kun näet Cobran ensi kerran painavan autonsa viehkeää turbo-boost -nappia :haart:

:offtopic: Just äsken katoin ton Cobran. Oon vieläkin ihan hurmiossa, sen verran hyvä leffa kyllä oli. Tuo rooli on kyllä just Stallonelle tehty! Sitä mä vaan mietin, että meniköhän se Stallonen huulessa roikkuva tulitikku kovinkin löysäksi, kun koko leffan ajan siinä oli..

Tää nyt ei varmaan vedä vertoja muiden vitutuksille, joissa on oikeesti aihetta, mutta kirjoitanpa nyt kuitenkin :) Tilanne on tämä. Kaveri alkoi nyt käymään salilla ja sai käsiinsä myös ihan OK ohjelman, jonka mukaan tekee treeniä. Mutta tyyppi hyppää aina jalkapäivän yli, koska ei pidä sitä tarpeellisena. Aina kun kysyn niin vastauksena tulee, että "mitä sitä turhia. Käyn lenkillä niin pysyy jalat kunnossa"...helvetti kun oon selittäny sille, että jalkatreeni auttaa myös muuallekkin kuin jalkoihin ja kuinka spedeltä voi näyttää jos on yläkroppa kunnossa, mutta jalat kuin tikut. Tämähän on tietenkin minun kannalta aivan sama mitä hän tekee :) Omapahan on asiansa, mutta sattuu vaan ärsyttämään kun ihminen ei tajua hyvän päälle :jahas:

Tekis mieli kääntää kaverin pää, mutta mitäpä tuolle sanoo :)

Jos yhden asian olen reenikavereistani (ja itsestänikin) oppinut se on että "ihminen on maailman itsepäisin eläin". Toi jalkapäivän pois jättäminen on jostain syystä kaikista yleisin aloittelijamoka, mutta ehkä ainoa johon en itse sortunut. Ainahan sitä kuulee selitykseksi sen että "mitä jalkalihaksilla tekee ku niillä ei voi penkata eikä brassailla baaritiskillä" mutta totuushan on se että monia suorastaan pelottaa kyykätä kovaa, niin säälittävältä kuin se kuulostaakin. Minun mielipiteeni on se että jos ne painot pelottaa niin saatanasti ni ei kannata salille lähteä ollenkaan, monia muitakin hyviä harrastuksia on olemassa.
Ja se on ihan turha pilata omaa reeniään tai yöuniaan sillä että yrittää saada toisen treenaamaan kovaa, se ei nimittäin tule koskaan onnistumaan jos toinen ei sitä halua. Lätkäset sille perusohjelman käteen ja sanot että tee tota ja syö paljon. Jos kaveri käy vielä vuoden jälkeen kanssasi salilla (erittäin epätodennäköistä) ja on edelleen kiinnostunut reenaamisesta ja kehittymisestä ni sitte voidaan vasta alkaa miettiä jotain vähän erikoisempaa. Jos treenikaveri kysyy helppiä ni silloin tietenkin pitää neuvoa, mutta jos joka treenissä tuputtaa kaikenmaailman venäläisten voimanostotreenin stressijaksen prosenteista ja ultraionivaihdetun heran ylivertaisesta koostumuskesta normiheraan nähden niin olo on nopeasti kuin ala-asteen opettajalla, joka yrittää saada 38 olemaan hiljaa ja kertaamaan itsekseen kertotauluja.

Juhannus nyt meni vähän reisille. Ei lykyn suhteen mutta muuten. Vetäsin muutaman päivän kunnolla, niin ruikkuhappopaska siitä tuli sunnuntaista tähän päivään. Ei väliä mitä kuitua söi. No vetelin pari pizzaa ja kebabannosta, 3 litraa jäätelöä, puolkiloa suklaata, kun meni hermot. Kaikki tuli parin tunnin viiveellä ylös. Keskiviikkona ekan kerran uskalsin mennä salille ja energiat oli alhaalla, mitään en jaksanut. Jos jotain positiivista tästä haetaan, niin makuelämyksiä on saatu ja painetaan kilo vähemmän, mitä ennen juhannusta. Enkä oo edes dieetillä. Kaverilla oli sama ongelma. Joutu käymään lääkärissä, kun oli liikaa hapoilla.

Reisi ei tunnu paranevan kunnolla. Vähänkin venyttelee, niin tuntuu repivä kipu...

Vanhaksi tässä itsensä tuntee...

Oiskohan sigunvaihdon aika? :wanha:

edit: ihmesähläri mäki oon, vaikka mitään en oo ottanu

Vittu kun ei luista töissä, eikä suhteessa, ja koulua on yli 20 ov roikkumassa, kaikki matemaattisia aineita joitakin tumpunvirkkauskursseja lukuunottamatta.

Suhde kusee; elämäni nainen on maailman epävarmin sellainen. Pettää ja valehtelee. Mutta mikäs siinä, elämäähän tää vaan on, ja onneks saa avautua Pakkikselle. :haart:

Kun nyt yhdenkin päivän sais oltua riitelemättä... :(

Narutumppu sanoi:
Suhde kusee; elämäni nainen on maailman epävarmin sellainen. Pettää ja valehtelee. Mutta mikäs siinä, elämäähän tää vaan on, ja onneks saa avautua Pakkikselle. :haart:

Kun nyt yhdenkin päivän sais oltua riitelemättä... :(

Miks roikut tuommosessa naisessa jos pettää ja valehtelee?

Vasemmassa hartialihaksessa todettu paha revähtymä. Oon nyt jo kuukauden päivät pitäny treenitaukoo. Nyt saan alkaa käymään salilla, mutta täytyy palloilla jonkun pienten käsipainojen kanssa ja tehdä jotain ihme harjotteita. Muutaman naprapaattikäynnin jälkeen selkä/niska on huomattavasti paremmassa kunnossa, mutta täytyy vielä tehdä kevyttä kuntoutusta aika pitkään. Todella hanurista... Todettakoon vielä että fysioterapiassa sanottiin, että jos revähtymä olis ollu esim. reidessä tai hauiksessa, niin leikkaus olis ollu varmasti edessä. Mutta hartialihaksia harvemmin leikataan joten kuntoutus on helpompi/toimivampi ratkaisu. Eli ei oo mikään ihan pikkujuttu...

Sain kuitenkin kaikkia ohjeita minkä avulla saa salille mennä ja pikkuhiljaa tässä sitten kiristellään treenipainoja ja päästään vanhaan tahtiin. Nyt kyllä arvostan huomattavasti enemmän oikeeta suoritustekniikkaa ja venyttelyä...

Huoh... Ei muuta kun salille koittamaan sitten.

oppilas sanoi:
En tarkoittanutkaan sinua henk koht. Kyllä mäkin katon sillon tällön, ja käyn usein kysymässäkin jos on jostain tekniikasta epäselvyyksiä. Useimmiten ihmiset antavat neuvoja ihan mielellään. Mutta on paljon ihmisiä joiden päämäärä näyttää salilla olevan paskan puhuminen ja muiden arvosteleminen. Käy neuvomassa vain jos olet varma että tiedät oikean suoritustavan, itse otan ainakin jatkuvasti vastaan hyviä neuvoja salilla.
Joo, ja sitten vois vielä lisätä sen että on olemassa oikea tekniikka ja oikea tekniikka. Kannattaa aina muistaa jos kriittisesti katselee jonkun treeniä että voipi olla että on joitain asioita joita ei itse tiedä! Tietty onhan niitä sitten selkeästi vääriäkin tapoja!

Saliharjoittelu on nuori laji ja kehittyy jatkuvasti, näin myös harjoitusliikkeet ja menetelmät!

superpohje sanoi:
..."voimapuolella" oli joukko "isoja" kavereita tekemässä penkkiä. Molemmat penkit olivat varattuina oikeesti 45minuuttia ja kokoajan jätkät jauho vaan paskaa. Näin joku 4 sarjaa yhteensä sen aikana, kun vieressä tein jalkoja... :curs:
Omakohtainen huomio näistä tapauksista on se että mitä isompi kaveri sinne tulee kysymään "voisko tehdä välissä", sitä nopeammin "isot" kaverit saavat treeninsä päätökseen!

En halua mitenkään mainostaa itseäni super-isoksi, mutta minunkin tieltä lähtevät usein pienemmät ja vähemmän treenanneet lipettiin. Ei sen puolen, jos saa purettua tuollaisen jo muodostuneen pillu/tappelu/penkkienkka/SM-kisaraja keskusteluporukan niin sehän on vain hyvä asia. Tuntuu vaan v-mäiseltä kun menee kysymään joltain ehkä aloittelevalta, ihan ok tyylillä ja asenteella treenavalta, hepulta sen sarjan jälkeen että voisko tehdä välissä, niin vastaus on lähes poikkeuksetta "mä lopetinkin jo"! En halua jarruttaa kenekään aloittelevan treeniä, ennemmin olisin iki-iloinen jos joku aloitteleva jäisi tekemään omaansa loppuun. Saahan siitä silloin tosi kätevästi varmistajankin! Jos se tyyppi sitten vielä näkisi minun suorituksen olevan sen verran kunnioitettavaa että hän kyselisi treenistä, niin mikäs sen parempaa! Mikään ei ole mukavampaa kuin keskustella treenitietoutta! Ja muutaman kerran oon jo itsekin saanut älyttömän hyviä vinkkejä melko odottamattomalta taholta, tyyliin "ruipelo", aloittelija tai muuten ihan "anti-treenitietous-näköiseltä" tyypiltä. Aloittelijoissa yleensä on monasti se hyvä tyyli että ne kyseenalaistavat asioita jotka pidemmälle kerenneet pitävät itsestään selvyyksinä!

3333333333

No, en tiiä onko se hauskaa mutta huvittavaa ainakin. Itekin olen alottelija, tosin jo vähän vanhempi sellainen ja ei enää oo mitään tuollaista kuvittelua itsestä että "vittu ku mä oon kova jätkä"-tyyliin eikä tarvitte salilla kellekään yrittää todistella mitään... treenaan omaa treeniäni, omaa vauhtia enkä häpee yhtään pieniä painoja kyllä jokainen on pienillä joskus alottanut.

No, mitä nuorempia sällejä salilla näkee tällasia kynäniskoja niin koko ajan pidetään hirveää meteliä, painoja paiskotaan ja pudotellaan äänekkäitten kirouksien saattelemana 1,5 metrin korkuudesta. Siiten keskustellaan MAHHHDOLLISIMMAN äänekkäästi "omista enkoista" jne.

No ei siinä mitään... saahan salilla oma ittensä olla ja puhua saa mutta mikähän siinä on että yleensä ne jotka on jo pitemmälle päässeitä, ovat paljon asiallisempia ja pitää HUOMATTAVASTI pienempää meteliä/elämöintiä? Niitten kanssa tämmöinen alottelijakin tulee ihan hyvin juttuun ja minäkin otan kyllä ihan mielelläni hyviä neuvoja vastaan mutta osaan itekin jotain arvostella ja kyseenalaistaa ettei ne mulle mitään Raamatunlauseita ole.

Sekin on kyllä aikas huvittavaa kun ainakin meidän salilla suurin osa alottelijoista pistää tankoon kovia painoja ja tekee esim. kyykyssä sellaista nykytystä 10-20 sentin liikettä max. kaikki liikkeet on jotain ihme erikois-super-eristäviä ufoliikkeitä ja älyttömän pientä nykytystä... -varmaan suoraan kopioituja jostain Dorianjeitsin supermassaähellysvertajakyyneltiä-videosta juuri ennen kisoja :D

Nuorempana asuin isommassa kaupungissa jossa treenasi paljon tosi isoja kavereita; voimanostajia, painonnostajia ja bodauksen kisailijoita ja enempi vanhempaa väkeä. Ite olin sillon vielä parikymppinen. Sillä salilla alottelijat oli kyllä yleensä aikas hiljaa ja vaikka olin silloin melkoisen aneeminen alottaessani punttitreeniä, niin löyty vanhempia äijiä jotka tuli opastamaan liikkeissä ja kaikkea, Sain oikein kunnon kurssin sen 1-2 vuoden aikana joten nyt kun alotin k´muistin ja osasin hyvin kaikki liikkeet taas! Aloittelijalle on mukavaa kun salilla on asiallista porukkaa jotka muistaa itsekin olleensa joskus alottelijoita eikä kattele nenän vartta pitkin tyyliin. Samaten on huvittavaa kun yleensä juuri nämä 14-18 vuotiaat melskaajat sotkee aina koko salin ja kaikki on niitten jäljiltä kun pommi olis räjähtänyt...

No niin... ei tää nyt mitään komediaa ollut :curs: mutta tämmöstäkin on. Tosin, niinkun sanoin, yleensä kauemmin treenanneet (nuoremmistakin) on ihan ok!

Jampe9 sanoi:
No niin... ei tää nyt mitään komediaa ollut :curs: mutta tämmöstäkin on. Tosin, niinkun sanoin, yleensä kauemmin treenanneet (nuoremmistakin) on ihan ok!

AINA!!!!!! Aina kun olen kuullut/lukenut/keskustellut isojen sällien kanssa, niin ne on puhuneet PUHTAISTA liikkeistä! Minä onn painanut tämän lujasti kalloon tämän asian. Ei mikään näytä typerämmältä kun olematon nykytys kaverilla joka hyvä jos jaksaa 70 penkata. Nuo vaoivat nykyttää perustellusti jotka on jotain pietmmälle päässeitä ja treenaa vaikka voimanostossa jotain osaa yrittää parantaa jostain liikkeestä mutta bodaajat yleensä ja varsinkin kynäniskat jollanen (vielä) itsekin olen, niin akkamainen nykyttäminen pois ja pois ylimääräset painot joita ei jaksa puhtaasti nostaa ja tilalle puhtaat nostot.

Paljo miehekkäämpää nostaa vaikka 50:llä penkistä puhtaasti kun 100:lla pomppurunkkumax5cmliikettä kauhealla karjumisella ja kolinalla :lol2:

heheh. Tänään näin ensimmäisen kerran parin noita jalanloitonnus/-lähennyskone"meikit päällä salille"muijia. Naisista toinen meni loitonnuskoneeseen ja toinen lähennyskoneeseen ja istuivat ja turisivat siinä varmaan 30min. Toinne heittikin alussa hyvin: "kyl mäki aattelin alkaa käymään salilla, mut ei kai sinne nyt yksin VOI mennä" :lol2:
Nyt vasta tajusin kunnolla kuinka naurettavia nuo ovat.
Yhdellä pojallakin on hieman erikoiset treenit: kaveri teki aluksi pari sarjaa ranskalaista ja sitten pari sarjaa pec deckiä. Sitten taas pari sarjaa ojentajia taljassa. On tehnyt tuota jo muutaman kerran. Kai siinäkin joku syy on.

Sukulaku sanoi:
Yhdellä pojallakin on hieman erikoiset treenit: kaveri teki aluksi pari sarjaa ranskalaista ja sitten pari sarjaa pec deckiä. Sitten taas pari sarjaa ojentajia taljassa. On tehnyt tuota jo muutaman kerran. Kai siinäkin joku syy on.
Olisko syy ojentaja-rinta-treeni? :rolleyes:

Kyllähän sitä voi lomittaa lihasryhmien treeniä vähän keskenään, jos haluaa vähän pitemmän levon ojentajille. Tai vehkeet eivät satu olemaan vapaana, ja treeniaika on rajattu...

Back
Ylös Bottom