3333333333
No, en tiiä onko se hauskaa mutta huvittavaa ainakin. Itekin olen alottelija, tosin jo vähän vanhempi sellainen ja ei enää oo mitään tuollaista kuvittelua itsestä että "vittu ku mä oon kova jätkä"-tyyliin eikä tarvitte salilla kellekään yrittää todistella mitään... treenaan omaa treeniäni, omaa vauhtia enkä häpee yhtään pieniä painoja kyllä jokainen on pienillä joskus alottanut.
No, mitä nuorempia sällejä salilla näkee tällasia kynäniskoja niin koko ajan pidetään hirveää meteliä, painoja paiskotaan ja pudotellaan äänekkäitten kirouksien saattelemana 1,5 metrin korkuudesta. Siiten keskustellaan MAHHHDOLLISIMMAN äänekkäästi "omista enkoista" jne.
No ei siinä mitään... saahan salilla oma ittensä olla ja puhua saa mutta mikähän siinä on että yleensä ne jotka on jo pitemmälle päässeitä, ovat paljon asiallisempia ja pitää HUOMATTAVASTI pienempää meteliä/elämöintiä? Niitten kanssa tämmöinen alottelijakin tulee ihan hyvin juttuun ja minäkin otan kyllä ihan mielelläni hyviä neuvoja vastaan mutta osaan itekin jotain arvostella ja kyseenalaistaa ettei ne mulle mitään Raamatunlauseita ole.
Sekin on kyllä aikas huvittavaa kun ainakin meidän salilla suurin osa alottelijoista pistää tankoon kovia painoja ja tekee esim. kyykyssä sellaista nykytystä 10-20 sentin liikettä max. kaikki liikkeet on jotain ihme erikois-super-eristäviä ufoliikkeitä ja älyttömän pientä nykytystä... -varmaan suoraan kopioituja jostain Dorianjeitsin supermassaähellysvertajakyyneltiä-videosta juuri ennen kisoja :D
Nuorempana asuin isommassa kaupungissa jossa treenasi paljon tosi isoja kavereita; voimanostajia, painonnostajia ja bodauksen kisailijoita ja enempi vanhempaa väkeä. Ite olin sillon vielä parikymppinen. Sillä salilla alottelijat oli kyllä yleensä aikas hiljaa ja vaikka olin silloin melkoisen aneeminen alottaessani punttitreeniä, niin löyty vanhempia äijiä jotka tuli opastamaan liikkeissä ja kaikkea, Sain oikein kunnon kurssin sen 1-2 vuoden aikana joten nyt kun alotin k´muistin ja osasin hyvin kaikki liikkeet taas! Aloittelijalle on mukavaa kun salilla on asiallista porukkaa jotka muistaa itsekin olleensa joskus alottelijoita eikä kattele nenän vartta pitkin tyyliin. Samaten on huvittavaa kun yleensä juuri nämä 14-18 vuotiaat melskaajat sotkee aina koko salin ja kaikki on niitten jäljiltä kun pommi olis räjähtänyt...
No niin... ei tää nyt mitään komediaa ollut :curs: mutta tämmöstäkin on. Tosin, niinkun sanoin, yleensä kauemmin treenanneet (nuoremmistakin) on ihan ok!